Erilaista alkulämmittelyä?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
On vuorossa legendaarinen jalkapäivä. Tulet autolla salille ja aloitat lämmittelyn polkemalla kuntopyörää 10min. Tämän jälkeen siirryt tyhjän levytangon alle ja alat lämmittelemään sillä. Muutaman sarjan jälkeen teet vielä muutaman lämmittelysarjan polven ojennuksia, polven koukistuksia ja vatsoja. Nyt olet valmis ensimmäiseen kyykkysarjaan.

Kuulostaako tutulta? Ainakin itselle kuulostaa. Voiko asiat tehdä eri tavalla ja onko joku toinen tapa parempi kuin toinen? Esimerkiksi...

Alkulämmittelynä voisi olla esimerkiksi erilaisia hyppyjä korokkeen päälle, keskivartaloa aktivoivia hieman kevyempiä jalkaliikkeitä (kuten esimerkiksi askelkyykky, tempausvala, rinnalleveto jne.) .. tekeekö kukaan näitä ja jos tekee, niin mitkä ovat erot "perinteiseen" lämmittelyyn?

Itse ajattelin jättää kunto- tai polkupyörän nurkkaan ja hoitaa alkulämmittelyn jatkossa erilaisilla hypyillä.

Ite oon vetäny reippaahkon kuntopiirin kahvakuulalla reenin alkuun ja suosittelen lämpimästi.

Keppijumppailu on mulle parempi. Jotenkin pyöräilyssä katoaa tuntumaa/kordinaatio uinuu, jota hankala saada parilla tankosarjalla jos kepittelyyn vertaa.
Ja onhan tuo kepittely monipuolisempaakin/hauskempaa, kun variaatioita löytyy koko kropalle ei pelkästää pyöräilylihaksille.
>kroppaa kuunnellen joskus menee vaan (esim. kävellen jo salille) 5min ja toisinaan 15-20min päivästä ja jumitilasta riippuen.

Hui helevetti tyypithän lämmittelee oikein kunnolla. Ite pari kertaa käyny kyykyssä ja romut tankoon. :D

Täähän onkin hyvä aihe. Viime aikoina lueskellu aiheesta ja kokeillut eri juttuja. Joku yleislämppä vaikka fillarin polkeminen on ihan hyvä, että saa veret kiertämään ja niveliäkin pikkuhiljaa lämpimiksi. Toki jos kävelee salille niin ei tartte kyllä fillarille mennä. Mutta se varsinainen juttu millä saadaan hyvät treenit aikaan on hermoston herättely ennen pääliikettä. Vaikka salille astellessa ois paska fiilis ja väsyttää niin räjähtävät liikkeet keskittyneesti suoritettuna saa kyllä kropan parempaan vireeseen ja treenistä voikin tulla paljon odotettua parempi. Painonnostoliikkeet on todella hyviä hermoston aktivointiin. Parhaat mavetreenit oon tehny vasta rinnallevedon jälkeen. Kyykkypäivänä taas oon tehny raakatempauksen ennen kyykkyä. Kaikennäköinen hyppiminen varmasti toimii myös. Penkkipäivänäkin teen lämmittelyä raaka tempauksella, vaikka sitten ihan tangolla vaan. Penkin työsarjoja ennen oon tehny myös selälle jotain soutuvariaatiota suht iisejä sarjoja ja se on myös auttanu tuntuvasti, kun on kevyt pumppi yläselässä.

Ennen treeniä en ole yleensä venytelly, mutta sitä tulen kyllä koittamaan. [http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/two_seconds_to_peak_performance] Tommosia lyhyitä venytyksiä muutama toisto.

Sitten mitä tuolta T-Nationilta on kanssa bongattu Thibadeun jutuista niin pääliikkeessä jo lämmittelysarjoissa toistot ylös räjähtävästi herättää hermostoa työsarjoihin. Ei semmosta hissuttelupumppausta mitä yleensä näkee.

Ensin 5-10 min nyrkkeilyä/potkuja jonka jälkeen yleensä vielä pienillä painoilla rinnallevetoa ja sitten kyykkäämään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom