Erilaiset juustot

Mitä tai millaisia juustoja suositte?

Osui silmiini tällainen 'juustonkaltainen valmiste' nimeltä Julia10 (valmistaja Juustomestarit). Ihan siis tavallisen juuston näköistä, mutta näköjään nimeltään juustonkaltainen valmiste.

Ainekset: rasvaton maito, kovettamaton rypsiöljy, hapate, Pan-suola, säilöntäaine.

Ei kuulosta pahalta ainakaan aineksien puolesta?? Lieköhän tuo rypsiöljy on ok-muodossa noin 'juustona'?

Ei tämä nyt mikään elämää suurempi kysymys ole :), mutta tulipa vaan kiinnitettyä huomiota tuohon, kun yleensä juustoista saa niitä huonoja kovia rasvoja, niin olisko tämä nyt terveellisempi vaihtoehto? Ihan hyvältä maistuukin, ja koostumus hyvä.

Proteiinia näyttäis olevan 35g, hiilareita 2g ja sitä rasvaa (eli rypsiöljyä) 10g, energiaa 240kcal/100g.

Yleensä syön Polar 5% leivän päällä ja muita juustoja välillä herkutteluun :)

Mitäs juustoja muut käyttää?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Käytän aivan samoja kuin sinä. :) Mun mielestä toi Julia on oikein hyvää ja sitä onkin aina kaapissa. Silloin tällöin ostan tuota Polaria ja herkutteluun sitten homejuustoa ja vuohenjuustoa.

"pohjolan edam"
37% protskua ja hinta vain 4.7 euroa kilo -makukin hyvä.
rasvaa tavanomaiset parikytä%, ne nyt kiinnostakaan..

Mä söin aiemmin Polar 5%-juustoa mut vaihdoin sitten Arlan Kadett-juustoon.
Kannattaa maistaa totakin jos Polarin maku alkaa tökkimään.

Mä en osaa 5% polaria leikata enkä pidä muutenkaan sen koostumuksesta, joten syön 15% polaria, joka on tavan arkijuustoksi mun mielestäni parasta. Vaihtoehtoisesti syödään Arla 17% kermajuustoa tai X-tra 15% (?) juustoa, joka on hinta-laatusuhteeltaan todella hyvä.

Herkutteluun satunnaisesti sitten ihan jotain muuta :D

Mä tein ainakin omasta mielestäni todellisen löydön - ihan basic Oltermanni (se "miedoin", en tykkää oikein "juustoistajotkamaistuu_jollekin_oudolle_") - rasvaa 17% eli olevinaan se kevein versio" ni viipaleina, kätevässä 150g paketissa.
3739.jpg

Valion nettisivu
Ravintosisältö (100 g:ssa) energiapitoisuus 1150 kJ
energiapitoisuus kcal 270 kca
proteiinia 30 g
hiilihydraatteja 0 g
rasvaa 17 g

Tommosen kun ostaa ja pistää parin ruisleivän päälle ni johan on helppo eväs ja raivontoaineetkin kohdallaan :thumbs:.

Oon aina tykännyt ihan hulluna Oltermannista, mut eipä oo liiemmin tullut osteltua kun ei sitä ite kuitenkaan niin paljon syö - tuppaa menee huonoks se pienikin pakkaus yhden hengen taloudessa. Mut noi viipaleet rokkaa. Pakkaus on muuten uudestaansuljettava, ettei tartte ees kerralla vetästä jos haluaa pilkkoa useampaan otteeseen ni senkus pistää vaan säppiin välil ja avaa uudestaan ajan tullen.

-edit- linkki: http://www.valio.fi/portal/page/por...et/Tuoteryhma/Tuote?productId=3739&tuory=3678

X-tran 15% Edam on mun herkkua, ja toista vertaista ei ole löytynyt (paitsi sitten tietysti joistain rasvaisista ja pitkään kypsytetyistä Gouda- ja vuohenjuustoista toki, mutta niitä nyt ei välttämättä joka päivä kitusiin uppoa).

Kyllä paras juusto on lapista saatava vai olisko ruotsin "lapin" puolelta saatava kutunjuusto (kutujuusto?). En nyt ihan tarkkaa nimeä tiedä, mutta sellaista ruskeaa juustoa. :D Pirun hyvää ruisleivän välissä ja vielä päälle tomaattia. :kuola:

Pari kertaa vuodessa tätä herkua pääsee maistamaan, kun lapin suunnassa käy tai joku tuttu sitä sieltä tuo. Kyllähän sitä suurimmista kaupoista saa, mutta kilo hinta on jotain niin jäätävää, ettei ole tullut koskaan ostettua.

En niin tarkkaan ole tutustunut, että tietäisin sen sisältämät rasva/protsku määrät, mutta hyvää on. ;)

kyllä se on Valion Edam tai Oltermanni. Hinnaltaan ok ja rasvasta tarvii nii välittää kun sitä menee pari siivua päivässä. Sitten kun lähdetään herkuttelemaan, niin Brie ja sinihomejuusto ovat suhteellisen kova sana :P noi 5% kivikuutiot on täyttä shittiä. Ei se oo niin justiinsa ;)
Sama kuin vertaa 2% raejuustoa rasvattomaan.... kuka tinkii mausta, dieetin takia sen 2%??? No joku varmaan :)

kyllä se on Valion Edam tai Oltermanni. Hinnaltaan ok ja rasvasta tarvii nii välittää kun sitä menee pari siivua päivässä. Sitten kun lähdetään herkuttelemaan, niin Brie ja sinihomejuusto ovat suhteellisen kova sana :P noi 5% kivikuutiot on täyttä shittiä. Ei se oo niin justiinsa ;)
Sama kuin vertaa 2% raejuustoa rasvattomaan.... kuka tinkii mausta, dieetin takia sen 2%??? No joku varmaan :)

Monet ei tykkää 2% raejuustosta koska se maistuu selkeästi rasvaiselta verrattuna rasvattomaan. Ei rasva = hyvä maku aina :)

Luolakypsytetty Gruyere on hyvä perusjuusto. Vuohenjuustot ovat usein myös ihania ja savujuustot uppoaa kans aina, parmesaanista puhumattakaan :kuola:. Pastöroidusta maidosta ei tule yhtä hyviä juustoja kuin raakamaidosta. Rypsijuusto, pelkkä ajatuskin :urjo:. Nuo suomalaiset kaupan hyllyn Emmentalit yms. sopii hyvin erillaisiin ruokiin, juustokeittoihin yms., ihmeellisiä makunautintoja ne ei kuitenkaan sellaisenaan tarjoa.

Polar 15 tulee mussutettua leivän kanssa. Aika tyyristä vaan on juusto nykyään...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom