Erilainen palaveri?

Ironbutt

Mode/Punttimimmit
Ikä
48
Taas on se aika vuodesta, kun kaikenmaailman myyntimiehet iskevät kimppuun ja tarjoutuvat viemään ulos syömään, kuuntelemaan jotain jonniin joutavaa bändiä, juomaan viinaa jne. Näitä tarjouksia tulee harva se päivä - eikä voisi vähempää kiinnostaa. Ainakaan näin dietillä kun on aika kortilla ja omat ruoat/juomat aina mukana.

Ajattelinkin ryhtyä vastaiskuun ja tarvitsen ideoinnissa teidän Pakkislaisten apua:

Mitä ERILAISTA, mutta toimivaa voisi perinteisen pämppäämisen sijaan tehdä? Eli viedä businesspartnerin johonkin parin tunnin elämykseen, jonka aikana voisi myös käydä ne pakolliset bisneskeskustelut läpi.

Haussa siis nimenomaan jotain erilaista mutta helppoa. Jotain sellaista missä menisi pari tuntia ja minkä voisi järjestää keskellä (työ)päivää.

Ekana omaan mieleen tuli ratsastus / issikat. Voisi ihan piruuttaan viedä jonkun Sanoma Magazinesin ilmoitusmyyjän 1-2 h testiratsastukselle (ja laittaa hänet maksamaan koko lystin). Mutta mitä keksisi Nelosen myyntimiehille. MTV3:n, ClearChannelin. Kaikkien kanssa pitäisi tavata ihan oman tietouden päivittämiseksi - miksi ei siis tekisi jotain hauskaa siinä sivussa.

Ampuminen on hauskaa ja sitä voi tehdä päivisinkin, mutta sen aikana ei juuri voi jutella kun on ne korvakuulokkeet päässä. Ennen tai jälkeen kylläkin.

Keilaaminen on liian perinteistä ja yhdistyy turhan voimakkaasti pämppäämiseen. Keskellä päivää keilaus tuntuisi myös jotenkin oudolta.

Jotain itseilmaisua? Tanssia, joogaa, karjuntaa, maalausta, huiskintaa - mitä?

Edit: Kova jalkatreeni salilla ei taida tulla kysymykseen kun vastapuolen liikunnallisuudesta ei tiedä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No jos ei ite maksa eikä korkeat paikat pelota niin kuumailmapalloilu voisi olla ihan leppoisa kokemus. :) Voi tosin olla että kun se pallo hortoilee mihin sattuu niin takasin tuleminen on hieman vaikeampaa... Special plussana tossa tosin olisi että jos myyntimiehen jorinat alkaa ottaa päähän niin kampeaa sen sieltä korista poikkeen, ei muuten varmana soita perään :hyper:

-Viedä viikkiin tiirailee lintuja......ja on halpaa
-Risteilylly hesasta noin 2h reittejä on monia/julkisia taikka priva laivalla
-Hesasta lähtee klo 10.00 aamusin kanssa laiva porvooseen, perillä noin 13 nurkilla, ja porvoossa syö esim ja sieltä bussilla tavallisella/tilauspussilla/taksilla takas hesaan esim

Olen kuullut erään myyntimiehen hoitelevan "neuvotteluja" golfin ääressä. Siis ei varsinaisesti pelaamalla, vaan käymällä lyömässä sitä palloa jossain pelkällä lyöntipaikalla. Mahtaako esim. helsingin Hernesaaressa olla semmoinen van muistelenko väärin? En oikein osaa noita golfaustermejä, joten viisaammat kertokoot ne.

Sit tulee mieleen joku rentouttavampi juttu, esim. jalkahieronta, jossa ei kuitenkaan tarvitse riisuuntua kokonaan, ettei toiselle tule kiusallista oloa. Toisaalta saattaa kyllä olla, että jotkut haluavat mielummin nauttia siitä hieronnasta hiljaa, kuin puhua. Ja saattaahan joku kutista liikaa jaloistaankin.

Itse pidin yhden palaverin Nuuksion kansallispuistossa. Käveltiin lenkki, pidettiin palaveri papereista ilman läppäreitä kalliolla istuksien ja lopuksi grillattiin lampaan sisäfileitä lounaaksi. Siellä on paljon firmoja, jotka järjestää vaikka mitä mutta itsekin voi homman hoitaa. Vielä ei ole itikoitakaan. Ajomatkaa on Hesa keskustasta vajaat kolme varttia.

Itse pidin yhden palaverin Nuuksion kansallispuistossa. Käveltiin lenkki, pidettiin palaveri papereista ilman läppäreitä kalliolla istuksien ja lopuksi grillattiin lampaan sisäfileitä lounaaksi. Siellä on paljon firmoja, jotka järjestää vaikka mitä mutta itsekin voi homman hoitaa. Vielä ei ole itikoitakaan. Ajomatkaa on Hesa keskustasta vajaat kolme varttia.

:offtopic: Sen verran että millainen paikka tuo nuuksio on? Olis avovaimolla synttärit ja olis varmaan hauska yllätys raahata heti aamutuimaan se tuonne ja grillata vaikka jotain hyvää.

Olen kuullut erään myyntimiehen hoitelevan "neuvotteluja" golfin ääressä. Siis ei varsinaisesti pelaamalla, vaan käymällä lyömässä sitä palloa jossain pelkällä lyöntipaikalla. Mahtaako esim. helsingin Hernesaaressa olla semmoinen van muistelenko väärin? En oikein osaa noita golfaustermejä, joten viisaammat kertokoot ne.

Miksei vaan minigolfia sitten? :)

Noissa toimintajutuissa on aika haasteellista se, että kaikki mikä on jotain kunnon toimintaa niin se vie sitten huomion pois siltä asialta.

Dopey on asian ytimessä; erilaista, helppoa ja diettiläinenkin voi vaikuttaa helposti syömisiin, puhuminen onnistuu. Peruspiknikki vois olla asiallinen kanssa, tsadissa kun on siihenkin loistavat puitteet. Kumpaankin voi liittää myös jotain toiminnallisempaa.

Jos taas ei ole tarkotuskaan saada mitään puhutuksi niin sitte voi lähtee hääräämään vaikka ja mitä.

edit:
Crocop sanoi:
http://www.luontoon.fi/page.asp?Section=246

Miten olisi niinkin radikaali ajatus, että pidät palaverin ihan kokoushuoneessa? Älä järkkää mitään kahveja ym. Aikaa varataan 30min ja kaikki bullshitti ja mukahauskuus jätetään pois.

^Jeh, toi on kyllä kova. Kaikki pääsee nopeasti tekemään sitä mitä oikeasti tykkää.

Miten olisi niinkin radikaali ajatus, että pidät palaverin ihan kokoushuoneessa? Älä järkkää mitään kahveja ym. Aikaa varataan 30min ja kaikki bullshitti ja mukahauskuus jätetään pois.

Paras. Minua ainakin työssä vituttaa nää "mennään syömään/kahville/vittu korkeasaareen" palaverit. Ei mulla ole aikaa/kiinnostusta/en tunne sua. Sulla on 30 min, esitä asia, päälle kättelyt ja moi.

Eri asia tietty jos on sitä aikaa ja halua käyttää sitä tollaseen.

Jos sille linjalle lähdetään niin pistä ne kustantamaan joku dayspa juttu. Kurkkunaamiot päälle ja manikyyrit, samalla puhuttu bisnestä. Eiks naiset diggaile tollasista dayspa hemmotteluista?

Näin entisenä golfinpelaajana (tosin nykyäänkin olen vielä ihan saamarin hyvä) huomauttaisin, että siellä rangella (lyöntipaikalla) neuvotteleminen on aika hankalaa koska suun avaaminen toisen lyödessä/keskittyessä on vähän kuin saunassa piereminen: sitä ei vaan tehdä.

Itse kentällä tai minigolfatessa onnistuu kyllä koska siinä tulee käveltyä ja odoteltua pitempiäkin aikoja. Tosin mikään ei rassaa hermoja niin paljon kuin huonosti mennyt golfkierros, joten saattaa vaikuttaa myös neuvottelun tuloksiin. :)

Meillä on duunissa mahtava käytäntö: kokous saa kestää aiheesta riippumatta max tunnin, ja sitä kunnioittavat talon johtoa myöten kaikki. Sitä sovelletaan mahdollisuuksien mukaan myös vieraisiin, ja se heille myös etukäteen kerrotaan. Myyntihommissa tuo 30 min voi riittää.

Näin entisenä golfinpelaajana (tosin nykyäänkin olen vielä ihan saamarin hyvä) huomauttaisin, että siellä rangella (lyöntipaikalla) neuvotteleminen on aika hankalaa koska suun avaaminen toisen lyödessä/keskittyessä on vähän kuin saunassa piereminen: sitä ei vaan tehdä.

Itse kentällä tai minigolfatessa onnistuu kyllä koska siinä tulee käveltyä ja odoteltua pitempiäkin aikoja. Tosin mikään ei rassaa hermoja niin paljon kuin huonosti mennyt golfkierros, joten saattaa vaikuttaa myös neuvottelun tuloksiin. :)

taitaa olla ameriikkalaisten elokuvien perintöä tuo idea että golffatessa sovittais jotain kauheita sopimuksia siinä ohessa... ite oon caddynä pari kertaa kiertänyt niin eipä siinä kauheesti oo ees kenttää kiertäessä aikaa jutella, saati sit rangella. minigolffaus on "vähän" rennompaa ja siinä voi jo puhella huitomisen lomassa.

Meillä on duunissa mahtava käytäntö: kokous saa kestää aiheesta riippumatta max tunnin, ja sitä kunnioittavat talon johtoa myöten kaikki. Sitä sovelletaan mahdollisuuksien mukaan myös vieraisiin, ja se heille myös etukäteen kerrotaan. Myyntihommissa tuo 30 min voi riittää.
Sitten pidetäänkin monta palaveria peräkkäin! Mikäs siinä...

Jos sille linjalle lähdetään niin pistä ne kustantamaan joku dayspa juttu.

Joskus voisi kokeilla rajojaan. Kunnan wanhan ajan tyyliin pistät myyntitykin viemään sut huoriin. Jotain extrakinkyä, pyydät sitä vaikka kimppaan. Mitataan, että kuinka kova on tahto myydä :D

Seinäkiipeilyä?
Koskenlaskua?
Suomenlinnasta varaa kokoustilan ja siellä lounas/kahvit? meillä oli kerran niin, oltiin siellä tosin koko pv, oli kahvit ja lounaat sun muut järkätty ja ns tauoilla oltiin ulkona. Oli kivaa :)

^Lienee tarkotus tuossa max tunnin palaverissa, se että kun päätöksiä pitää oikeasti tehdä, tulee ne kyllä valmiiksi tunnissa. Ei siellä palaverissa mitään valmistella, vaan esitellään asia, neuvotellaan ja päätetään -joko valmistetun jatkosta tai koko paskasta.

Brainstormaus ja sen sellaset sitten erikseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom