erilainen päivä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fabien
  • Aloitettu Aloitettu
Huomenia pakkislaiset.

Tällaiseen asiaan lähdin ottamaan mielipiteitä&kommentin vaihtoa. Takana intensiivistä dietillä oloa 3vkoa ja alkoholijuomista 2,5kk. Nyt olis sitten lauantaina tarkoitus tuolla sauna-illassa "vähän" maistella ja tunnustella sitä "kivempaakin" elämää. Elikkäs, miten mun diettiin&roppa kesäkuntoon- projektiin vaikuttaa lauantain mahdollinen julmeton ryyppääminen ja vastaaminen myöntävästi saunaillan tarjoamiin naposteltaviin? Näytetäänkö vihreää valoa alkoholille ja ruokalajille vai pitääkö tuosta jälkimmäisestä karsia? Painotan, että viikottain en pidä mitään mässypäivää, vaan jokainen päivä on samanlaisen dietti-ruokavalion noudattamista. Eli tässä se "mässypäivä" nyt tulisi. Voinko nauttia keväisestä lauantaipäivästä vahvasti humaltuen ja perunalastun tai kaksi maistaen, ilman, että palstalaiset puukottavat selkään? :nolo:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tässä kopsu "päiväkirjastani" tuolta VIPpiosastolta.. sapuskat kohtuu terveelliset (huomaa varsinkin "yöpala :) ) mutta tuo loppurivi on silti aika karua luettavaa.. Siinä sinulle mässypäivää kerrakseen.

Pe 30.01.2004

Aamupala 09:00 Rahkamössö:
-> 208,8kcal / 28,5p / 45hh / 1,5r

Lounas 11:30:
2 Wienerleikettä (~300g) 640,5kcal/67,5p/14,4hh/34,5r
Juustoperunaa 150g 201,5kcal/3,6p/22,8hh/10,35r
2 Siivua vaaleaa leipää 131kcal/3p/21hh/2r
Margariini (5g) 75kcal/0p/0hh/2r
Rasvaton maito 0,25L 85kcal/7,8p/12,3hh/0r
AB-piimä 0,25L 0,25L 125kcal/7p/8,8hh/6,3r
Salaatti kastikkeineen (200g) 127,6kcal/2p/13,8hh/7r
-> 1385,6kcal / 90p/ 93,1hh / 62,15r

Välipala 15:00 Mandariini:
-> 38kcal/0,5p/8,3hh/0,3r

Treeni 16:30-17:10
40min kuntopyörä, syke 130-140

Päivällinen 17:30 (Wokki)
-> 561,8kcal / 40,8p / 58,9hh / 15,9r

Iltapala 18:30 - 03:30
56cl vodkaa/viskiä 1232kcal/0p/0hh/0r/179,2alc
2L rasvaton maito 680kcal/62p/98hh/0r
8pss (128g) jääkahvijauhetta 460,8kcal/1p/113,9hh/0r
2L keskiolutta 852kcal/8p/82hh/0r/70alc
50g kashew pähkinöitä 265kcal/12p/15hh/23r
-> 3489,8kcal / 83p / 308,9hh / 23r / 249,2alc

Yöpala 05:00 Rasvaton mansikkapirtelö:
500g valion rasvatonta mansikkasoppaa = 45kcal/0p/11hh/0r
50g Bullsin Basiccia = 192kcal/43p/1,4hh/2,3r
-> 237kcal / 43p / 12,4hh / 2,3r

Päivän saldo: 5921kcal / 285,8p / 526,6hh / 105,1r / 249,2alc -> % 19/36/16/29

Mutta silti, sanoisin ettei yksi päivä tee eroa. Pidä hauskaa, mutta älä nyt ihan perskännejä ota. 5 popcórnia voit syödä, kuudes on jo aivan liikaa... :D

dogi sanoi:
Tässä kopsu "päiväkirjastani" tuolta VIPpiosastolta.. sapuskat kohtuu terveelliset (huomaa varsinkin "yöpala :) ) mutta tuo loppurivi on silti aika karua luettavaa.. Siinä sinulle mässypäivää kerrakseen.

Saman huomasin itse. Kunnolla kun ottaa + sapuskat niin voi suoraan nollata muutaman päivän tulokset. Täsmällisesti kuitenkin lisäilin kaikki syödyt ja juodut tuotteet laskuriini ja tulos oli kohtuullisen tyrmistyttävä 4700kcal! ja koitin vielä päivällä vähän "säästellä" iltaa varten, jottei noita kaloreita tulisi ihan liikaa.

itse koitan pidellä tuota 500kcal kalorivajetta ja omat kalorit on 2000-2500 välissä eli laskennallisesti kaksi päivää Kankkulan kaivoon :(.

Toisaalta jos tykkää käydä välillä tuulettumassa ja ottaa reippaammin niin pakko se on tehdä. Muuten hajoaa pää. Varsinkin jos dietti on vaan omaksi iloksi niin ei se homma kertaan kaadu. Kuitenkin threadin aloittajalla on 2,5kk tipatonta takana. Kertaan se ei kaadu, mutta tavaksi ei sovi ottaa :). Anna palaa vaan! :thumbs:

No empä usko että yhtenä päivänä vedetty herkuttelu/kännäily maailmaa kaataa varsinkin jos ryyppöövälit ovat tuota luokkaa. Kerran viikossa toistettuna homma voikin olla jo vähän eri asia jos haluaa kireänä pysyä. Luulisin.
Itse harrastan ko. synnillistä elämää melko usein ja sen kyllä huomaa...
Sixpäkit muistuttaa enämpi sitä 24-päkkiä... :kippis1:

Fabien sanoi:
Huomenia pakkislaiset.
Voinko nauttia keväisestä lauantaipäivästä vahvasti humaltuen ja perunalastun tai kaksi maistaen, ilman, että palstalaiset puukottavat selkään? :nolo:

Minun mielestäni voit aivan hyvin mennä ja pörrätä. Yks päivä ei mittään kaada tai tuhoa, varsinkin kun kyse on vain kesäkunnosta eikä mistään kisadietistä :-)

Painon laskussa saatta olla pieni hidastuminen muutaman päivän ajan, mut pääasia on, et viikon kahden perioodilla suunta pysyy laskevana enkä usko et yhtä päivää huomaat missään.

Mut varoituksen sana, 2,5kk ilman alkoholia ja paino pudonnut, niin ole varovainen. Älä nyt ainakaan väkeviä ryystä "vanhaan malliin" ettei kotiinlähtö tule jo 21:00. Tota ehkäsee hyvin se, että on hyvin syönytkin. Se on varma et jos menet pupunruokien päälle kiskomaan miestä väkevämpää niin heikotus tulee :-)

Mielestäni juhlat kuuluvat elämään ja ovat piristystä arjelle. Kohtuus kaikessa. Itse otan treenaamisen ja terveellisen ravinnon elämäntapana ja elämään kuuluu niin paljon muutakin. Ei liene haitallista vetää muutaman kerran vuodessa perseitä, nauttien samana päivänä 6000 kilokalorin verran energiaa. Loppupeleissä siitä maksaa itse sen hinnan seuraavana päivänä ja motivaatio kasvaa moraalisesta krapulasta johtuen.

Jos luoja soisi vielä toiset 35 vuotta meikäläisen tallata eteen päin niin mikäs sen hienompaa. Tuohon matkaan kuuluu iloja ja suruja roppakaupalla...niin ja tietenkin monia tonneja rautaa. En tiedä, mikä tämän kirjoittamani toisen kappaleen tarkoitus oikein on...ehkä yritän sanoa, että juhli hyvällä omallatunnolla. Helkkari, kun tuli taas herkkä olo...sorry vuodatus. Mää lähen salille...

Ei varmasti elämä nyrjähdä mihinkään ja voi olla että jopa se dietti saa vaan lisä potkua kun nyt annat hieman periksi. Itse annan periksi kerran kuussa.
Itse olen ainoastaan huomioinnut sen "mässy/juhlinta" päivän kaikissa ruokailuissa ennen itse iltaa sen että syön hieman vähemmän kuin normaalisti ja yritän juoda vettä tosi paljon.
Itse siinä juhlinnan aikana vettä kokoajan viinaksien mukana ja kun sitä nestettä on paljon niin sitä ruokaa ei tule niin paljon syötyä.
Jos vaan osaa lopettaa ajoissa viinanjuonin niin se olisi hyvä, vaikka pari tuntia ennen nukkumista ja samalla paljon vettä juoden. Ja ennen nukkumista olen ottanut palautusjuoman,berocan ja buranan.
Aamulla yleensä on suht hyvä olo, mutta tosiaan paino on jopa 2-3kg noussut mutta sitten se tippuu seuraavien 2-4 päivän aikana ja on jopa käynnyt niin että siinä sen juhlinnan mukana tulleen pöhötyksen hävittyä ilmeisesti aineenvaihdunta on saanut hieman herätystä sillä sitten on viikko tai pari tippunut rasvoja taas aika hyvin.

HULLU(ko) IDEA?!
Rupesin tässä miettimään kun pitäis itteki lähtee tänään vähä ottaa ja oon yrittäny dietillä olla, niin mites olis semmonen idea, että söis päivän aikana ainoastaan 200grammaa proteiini jauhoa!? Illan juomisista tulee kaloreita noin 1500-2000 ja tähän protskusta noin 800 lisää eli kalorit pysyis kurisssa. Luulen että ei tarvitsisi juodakkaan niin paljoa kun olisi syönyt pelkkää protsku jauhoo päivällä.
En tätä meinaa tänään kokeilla mutta kysyn nyt puolitosissani että voisiko toimia??

qaz99qaz sanoi:
HULLU(ko) IDEA?!
Rupesin tässä miettimään kun pitäis itteki lähtee tänään vähä ottaa ja oon yrittäny dietillä olla, niin mites olis semmonen idea, että söis päivän aikana ainoastaan 200grammaa proteiini jauhoa!? Illan juomisista tulee kaloreita noin 1500-2000 ja tähän protskusta noin 800 lisää eli kalorit pysyis kurisssa. Luulen että ei tarvitsisi juodakkaan niin paljoa kun olisi syönyt pelkkää protsku jauhoo päivällä.
En tätä meinaa tänään kokeilla mutta kysyn nyt puolitosissani että voisiko toimia??

lol.. fiksu idea joo, voipi alkoholi hieman kolista ja tulla heikko olo jos et muuta kuin jauhoja syö. Jos meet ryyppäämään niin vituilleenhan se dieetti menee ainakin muutaman päivän osalta, mut jos on pakko niin sitten se on pakko.

slade sanoi:
Jos meet ryyppäämään niin vituilleenhan se dieetti menee ainakin muutaman päivän osalta, mut jos on pakko niin sitten se on pakko.

Kun ryyppää kunnolla, niin seuraava päivä meneekin kätevästi paastoten. Ei pysy edes neste sisällä. Näin siis mulla. :urjo:

Fabien sanoi:
Huomenia pakkislaiset.
Painotan, että viikottain en pidä mitään mässypäivää, vaan jokainen päivä on samanlaisen dietti-ruokavalion noudattamista. Eli tässä se "mässypäivä" nyt tulisi. Voinko nauttia keväisestä lauantaipäivästä vahvasti humaltuen ja perunalastun tai kaksi maistaen, ilman, että palstalaiset puukottavat selkään? :nolo:

Itse en dietillä ollessa juo, mutta nauti nyt ja vedä kunnolla ja jatkat sitten. Kyllähän nyt yks mässypäivä pitää olla. :lol2:

ps. Krapulapeikko vaanii sua koko illan ja aamuntunteina tarraa kiinni ja ....... :evil:

välillä pitää antaa itselleen lupa pistää aivot narikkaan ja ottaa iisisti,
mut tosiaan juodakkin kannattaa varovasti noin pitkän ajan jälkeen.
et ei muuta kuin juhlimaan hyvällä mielellä,
jos koko illan sitä sit kelaat niin voin sanoa et iltas on pilal eli sit ei kande dokaa kun et pysty rentoutumaan.
koita asennoitua oikein niin kyl sä sit seuraavan päivänä saat tosiaan lisää potkua treeneihin ja diettiin....
et hyvää iltaa sulle...

Tuli taas mieleen erään tutun väite että kun on alkoholia veressä niin se vaikuttaisi ravintoaineiden imeytymiseen eli esim. ihannoimamme proteiini ei mene hyötykäyttöön kun hörppään pihvin kaverina olutta? Apua! :eek:

teemal sanoi:
Tuli taas mieleen erään tutun väite että kun on alkoholia veressä niin se vaikuttaisi ravintoaineiden imeytymiseen eli esim. ihannoimamme proteiini ei mene hyötykäyttöön kun hörppään pihvin kaverina olutta? Apua! :eek:

Tällaista jorinaa täällä tosiaan on ollut. Alkoholi on ensisijainen energianlähde ja se käytetään aina ensimmäiseksi. Enpä kuitenkaan usko, että yksi olut pihvin kanssa kauheasti vaikuttaa, koska alkoholi määrä on kuitenkin kohtalaisen pieni.

Tuli tossa menneenä viikonloppuna syötyä todellakin riittävästi ja juotuakin molempina iltoina ihan kohtuullisesti. Viikko takasin perantaina 6.2. paino oli 79.7 sunnuntaina aamulla punnitsin ja oli 82.3 :eek: , no vasta tänään perjantaina oli paino tippunut taas 79.8 kiloon, että viikko meni melkein "hukkaan" diettimielessä. En tiedä sitten oliko tästä aineenvaihdunnan jne. kannalta jotain positiivista, mutta tällaset vaikutukset oli yhden viikonlopun pörräämisellä.

No joo... :D Se yksi kyl meinaa mun tapauksessa monta...

Ja edelliseen viitaten, arvelisin että ko. painonnousu on lähinnä tuota nestettä mitä iloisesti kertyy kun ottaa huikkaa kunnolla...

pakko itkua

Kuten fabienkin, niin itsekin tuli viikko sitten lauantaina vedettyä kohtuumoiset perseet. Harmittaa vieläkin.

Homma meni näin:
alotin lauantaina ~15:00 hitaasti juomaan. Lopetin JO 02:00 aikoihin. (17-19 annosta meni).
sunnuntai: paha darra. Pitsaa & kebabia.
maanantai: Pahempi darra ku sunnuntaina. En kyenny menemään töihin. Kattelin piirrettyjä ja koitin saada itseni uskomaan, että elämä voittaa vielä!
Tiistai: Nippa nappa sain vääntäydyttyä puolen kilsan päähän töihin. Koko päivän uskomattoman huono olo.
Keskiviikko: Oikea ruoka alkoi hiljalleen maittaa. Ke illalla olo oli jo kutakuinkin normaali!
Torstai: Eka treeni 6 vuorokauteen. Meni aika kädelleen. Ei ollut puhtia.

Summa summarum, viina ei sovi mulle - tai ei ainakaan krapulat :kippis1:
Kaloreita tuli joku 4900kcal lauantaina. Ja aivan selvästi koko homman lopputuloksena mun dieetti kusi ainakin hetkeks aikaa / tuli takapakkia. Samoin voima & lihasmassapuoli otti pakkia.

Taitaa siinä perää olla, että vanhetessa darrat pahenee.. sääliks käy ikäloput alkkikset. Miten ne kestää sitä oloa.

Nyt helvetin kovaa treeniä kesään asti - viinaksista erossa!

Suositut

Back
Ylös Bottom