Asia on jo pidemmän aikaa askarruttanut minua, mutten ole löytänyt asiasta keskustelua pakkiksella.
Eli paljon puhutaan erilaisista treeniohjelmista, mutta ei niinkään siitä, miten mitkäkin treenit vaikuttavat kropan muotoutumiseen. Itselläni tavoitteena ei ole Classis BB mestaruus ja erinomainen lihasten erottuvuus, vaan pikemminkin hillityn lihaksikas kroppa, joissa lihakset näyttävät täyteläisiltä. Kuvista pointtini näkee vielä paremmin:
Tässä kuva, jo EI ole tavoitteeni.
Tässä kuva joka ON tavoitteeni.
Eroaako kuvan 1 kropan treenaus kuvan 2 treenauksesta? Entä ruokapuoli/venyttely/joku muu?
Perusasiat ovat samat (treeni, lepo ja ruokavalio). Tuo sinun "tavoitteesi" olisi aika vahvilla suomen CBB-kisoissa, IMO.
Itse kun olen treenaukseni myötä huomannut, että pikkuhiljaa olen alkanut kävelemään rinta aika pystyssä, ja kädet sellain hieman sivulla, ihan samanlailla kun salini massailijat (vaikka itse olen aika helvetin kaukana niistä :D). Kuvan 2 kroppaiset treenaajat taasen eivät omaa tätä liian rintapoainoista ryhtiä ja kädetkin on sivulla ihan normaalisti!
Kannattaa alkaa venyttelemään jos tahtoo vetää hartiat taakse. Jos rinnasta alkaa löytymään lihasta, niin tottakai sitä näyttää "rinnakkaammalta":D
Treenini on tällä hetkellä aina 3-jakoinen 3x8 tyyppinen reeni. Ei vaihteluita, ei kevyitä viikkoja ym. Miten tästä kannattaisi jatkaa että alkaa homma menemään enemmän tuohon kuvan 2 tyyppiseen suuntaan?
Ite ottaisin jonkun 1- tai 2-jakoisen ohjelman, HST on hyvä natikalle useimpien mielestä.
Sorry jos on idioottimainen kyssäri, mutta se askarruttanut jo niin pitkään että pakko se oli uskaltaa kysyä