Eri aineet?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja _Wilii_
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
35
Moi. Voisiko joku kertoa mitä tekevät eri aineet, esim: proteiini, hiilihydraatti, kreatiini ym ym

Osan jo tiedänkin, mutta jos alkais joskus itse sekoitteleen palautusjuomat sun muut, niin tietäisi kaikkien aineiden merkityksen, esim: miten saa hyvää palautusjuomaa, miten välipalaa ym.

Kiitos.

Ps. Ensimmäinen viestini pakkotoistoon ;)

lyhyesti: proteiini toimii lihasten korjaus/kasvatusaineena, hiilihydraatti energiana ja kreatiini lisää lihasten voimaa ja soluissa olevaa nestettä...suunnillee nui...kato söörtsillä.söörtsi :rock:

Aika laajan vastauksen saisi, kun alkaisi selittämään mitä proteiini, hiilarit, rasvat, kreat ym. tekevät:)

Mutta varmaan tarkoitat mitä niillä tehdään palkkarissa?
Protskut ja hiilarit pysäyttävät katabolian ja antavat lihaksille heti energiaa ja aineita kasvuun. Moni osaa varmaan selittää tarkemmin.

Siinä kreatiinista:
http://www.pakkotoisto.com/kauppa/product_info.php?cPath=52&products_id=168
Onhan tossa toki mainospuheita, mutta idea tulee varmaan selville.

Nyt käytän Fastin muscle+:saa palautuksena, ja tänään aloitin Fastin MASSAN käytön 2krt päivässä, tosin MASSA haukuttiin lyttyyn toisessa threadissa.

Seuraavaksi olisi tarkoituksena ostaa erikseen protskut ja hiilarit, ja alkaa käyttämään kreatiinia. Mutta, mitäs aineita suosittelisitte, mitä voisi tilata täältä pakkotoistosta? :hyper:

Pitäisi siis saada palautusjuomaa sekoitettua niistä, välipalaa ja mahdolisesti yöprotsku.

Kiitos vastauksista kaikille, jotka vaivautuvat vastaamaan! :)

Tässä yks kysymys mikä sivuaa aihetta, joten en viitsi tehdä uutta thrediä.

Joo elikkä tossa tohtori.fi sivulla puheltiin erilaisista proteiineista ja sanottiin että: Kaikki nämä proteiinivalmisteet ovat hyviä ja ne eroavat lähinnä imeytymisajassa, hormonaalisissa vaikutuksissa ja aminohappokoostumuksessa.

Niin minkälaisia hormonaalisia vaikutuksia noilla sitten on ja miten esim. heran ja kaseiinin hormonaaliset vaikutukset eroo toisistaan?

Suurimmat erot noissa protskuissa on juuri nuo imeytymisnopeudet. En ole koskaan kuullut puhuttavan mistään protskujen hormonaalisista vaikutuksista.

kaseiini=hidasta
hera=nopeaa
maitoprotsku= 30% heraa, 70%kaseiinia

Hiilareissa on paljonkin eroja noissa imeytymisnopeuksissa

esim. hitaista: täysjyväsysteemit, tumma leipä, riisi, pasta... kaikki mauton;)
nopeita: sokeri, malto, jauhot, valkoinen leipä..

Nopeat herat ja maltot sopivat hyvin palkkariin. Muuten kannattaa vetää hitaampia.

hiilareita on nopeita sekä hitaita esim dextroosi on nopeaa maltodexriin on vähän hitaanpaa ja fruktoosi on vielä hitaanpi!

korjatkaa jos olen väärässä!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jampsu sanoi:
hiilareita on nopeita sekä hitaita esim dextroosi on nopeaa maltodexriin on vähän hitaanpaa ja fruktoosi on vielä hitaanpi!

korjatkaa jos olen väärässä!

Malto ja dextroosi ovat melkein yhtä nopeita. Malto taitaa olla piirun verran nopeampikin.

Sukulaku sanoi:
Malto ja dextroosi ovat melkein yhtä nopeita. Malto taitaa olla piirun verran nopeampikin.

Ite käytän dextroosia protskun, krean ja glutamiinini imeyttämisen parantajana ja maltoa hiilarina sekä reeneissä että palkkarissa. Miten on viisaammat :worship: , onko turhaa hifistelyä vetää kumpaakin? Voisko dextroosia käyttää urheilujuomana? Meinaan jotta selviäis yhellä nyssykällä vähemman, kun tuo hallitus ei oikein tykkää mun purnukoista, ja keittiö tuntuu olevan hänen valtakuntaansa. ( :offtopic: Tuntuupa tuo määrävän loputkin talosta, poislukien tämän nurkan, jossa on mun kompuutteri :rock: )

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom