Epidemia

Turun seudullakin virus näyttää viihtyvän. Kavereista suurin osa ja pari perheenjäsentä on ollut flunssan kourissa. Niin, ja munhun se on syvästi rakastunut, kolmatta viikkoa hengataan yhdessä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Turun seudullakin virus näyttää viihtyvän. Kavereista suurin osa ja pari perheenjäsentä on ollut flunssan kourissa. Niin, ja munhun se on syvästi rakastunut, kolmatta viikkoa hengataan yhdessä.

a true lovestory..

Vittu, taa on ihan selvasti venalaisten salaisista undeground labroista tuulen mukana ilmoille laskettu viirus.. Ja tiadaks sa,ne testaa sita suomalaisiin maanviljelijoihin.

Vähän on yrittänyt iskeä, tänä aamuna oli flunssainen olo herätessä. Paskaan paikkaan kyllä lykkäsi, olisi koeviikko meneillään ja kuudesta kokeesta ne kolme tärkeintä vasta edessä.

Nikos116 sanoi:
:( mä oon vetäny c:tä ihan hulluna, sit multivitaa, finrexiä, buranaa, ibusalia, kaikkea sekasin :D eikätunnu tehoavan..

Tuo kaikkea sekaisin magnum-reseptisi vastaa vaikuttavilta aineiltaan suunnilleen: 1 appelsiini, 1 kuppi kahvia, puolikas panadol ja 2 x burana. Eli ei kannattane odotella mitään ihmeparantumista ihan vielä, koska reseptilläkään ei ole edes olemassa lääkettä, joka tuohon pallon pari kertaa vuodessa kiertävään virustautiin sen jo iskettyä tehoaisi.

Rokote auttaa jos sattuu olemaan sopivaa kantaa (eli rokotetehtailijoiden etukäteisarvaus sattuu osumaan ko. vuonna kohdalleen) ja piikki on otettu hyvissä ajoin.

Hieman offtopic aiheena: on kyllä ihmeellistä millaiset massamarkkinat Suomestakin löytyy lääketehtaiden huuhaaflunssatuotteille: sekoitetaan olematon määrä jotakin vitamiinia, b- ja c- ilmeiset suosikit, ripaus halvinta särkylääkettä ja puolikkaan kahvikupin verran kofeiinia ja avot, tuote vaikuttaviin ainepitoisuuksiin nähden kuusinkertaisella hinnalla syysmarkkinoille & massit haaviin.
Iso :thumbs: Orionille ja muille aikamme käärmeöljykauppiaille.

Oletteko hakeneet influenssarokotetta? TV:ssä oli tänään juttua siitä. Kuulema alle kympillä irtoaa, ja viime vuonna sen oli ottanut n. 500 000 suomalaista. Tavalliseen flunssaanhan se ei auta, se kannattaa muistaa. Ei anna täyttä suojaa influenssaa vastaan, mutta sen mahdollisesti tullessa oireet lievemmät.

Kertokaapa joku asiasta tietävä... tarviiko reseptin? Voiko pistää itse? Jos ei osaa/tohdi pistää ite, niin laittaako ne sen TK:ssa ilman kummempia ajan varauksia tai jonotteluja?

Elchubagabra sanoi:
Kertokaapa joku asiasta tietävä... tarviiko reseptin? Voiko pistää itse? Jos ei osaa/tohdi pistää ite, niin laittaako ne sen TK:ssa ilman kummempia ajan varauksia tai jonotteluja?

Ainakin pari vuotta sitten tarvitsi muistaakseni reseptin, jonka sai suoraan kun vain pyysi. Kai sen itsekin voi tökätä jos huvittaa, mutta suositus oli lähimmän terkkakeskuksen aamuinen hoitsuvastaanotto, jossa tökitään porukkaa liukuhihnalta ilman ajanvarausta.

Ei tosin arpa ainakaan minulla tuolloin voittanut eli kaikki kulkutaudit sairastin mitä lähipiirikin, enkä ainakaan miedompina.

edit. Kuulemma joillakin yksityisillä onnistuu myös piikitys suoraan siellä tohtorilla eli heillä on tropit varastossa ja ei tarvitse sitten hyppiä apteekkien kautta vielä uudestaa piikille.

faidra sanoi:
otin myös C:tä ja glutamiinia (Hulkki höpisi jotain tästä laivalla, että pitäisi ottaa jos flunssa on tulossa - miten se menikään?)
Jep, eli itse vedän aina jos tuntuu että kurkku kipeytyy tai nenä alkaa vuotaa päivän aikana useammassa osassa 15-20 g l-glutamiinia ja 3-5 g C-vitamiinia. Lähes aina riittää estämään oireiden pahenemisen, ja esimerkiksi nyt kun ehdin jo vilustua tuo kombo helpotti oloa huomattavasti ensimmäisinä päivinä jotka olivat aika pahat.

Viime viikon joutu pitämään treeneistä taukoa kun iski tuon flunssan päälle. Tapahtu vakio homma, eli meikäläisellä on yleensä tauti lyhyen aikaa mutta helvetin voimakkaana päällä. 1 päivä meni ihan paskana ollessa. Tein vielä semmosen mitä ei normaalisti kannataisi tehdä. Vetäsin ibuprofeenikuurin päälle, kun oli niin kehno olo ettei pystynyt lukemaan ruotsin yo-kirjoituksiin, jotka on nyt perjantaina. 4 x 400mg / 5 päivää kuuritin. Tulehdukset mitä oli lähti kyllä poies.

Just oon parantunu ja saanu ekan kierron tehtyä salilla. Noin 5 päivää oli kurkku aika pirun kipee ja lämpöä oli 39. Röörit meni tukkoon vasta taudin loppuvaiheessa. Oli muuten kovin kuume, jonka muistan omalla kohdallani. Ei ollu ekana kuumeyönä buranaa tarjolla, niin meinas sänky hajota alta, kun tärisin niin perkeleesti.

Pari viikkoa sitten iski flunssan ja iltalämmön (vähän päälle 37). Flunssaoireet hävisivät viikossa mutta iltaisin on vielä ollut lämpöä, etenkin kun on pyöräillyt yliopistolta kämpille. Sitte kun pari tuntia lepäilee niin tippuu suunnilleen 37:ään lämpö. Ylihuomenna lääkäriin. Kyl' tää täst'.

Mulla on vuotanut koko syksyn nenä vaikkei mitään allergioita olekaan löydetty. Suorituskyky on ollut täysin normaali, kunnes...

...sain 1,5viikkoa sitten tuon perkuleen flunssan. Pari päivää meni lievässä kurkkukivussa, ja treenailinkin entiseen tahtiin, kunnes todellinen flunssa iski ja treeneistä ei voinut kuin unelmoida, ei yksinkertaisesti jaksanut kävellä edes jääkaapille. Kokeilumielessä menin salille ja sain 5 leukaa, normaalisti tulos on 11. Viikon oon huilannut, ja nyt vasta alkaa olo tokenemaan. Tänään on kyllä pakko mennä salille, vaikka pientä limaa onkin henkitorvissa... sillä voimat tuntuvat palanneen ja ei sitä viikkoa kauempaa pysty salia missaamaan. Tänään mega-annokset C:tä, l-glutaa, yskänlääkettä... ja toivoatan ettei tuon salitreenin takia tulla uudestaan kipeeks, kevyttä pumppailua ja vain pari kovempaa sarjaa tällä kertaa.. :)

Mulla on ollut nyt viikon limaa kurkussa ja hirveä yskintä koko ajan. Ei kuumetta, eikä kurkkukipua.

Samoin kollegani yski aika pahasti tuossa parin päivän ajan.

Pitäisikö kutsua apuun Dustin Hoffman?

Mulla oli viikko sitten keskiviikkona semmoset 40 astetta kuumetta :(. Kuumetta ei onneksi kestäny kun lauantaihin asti, mutta vieläkin on kurkku kipee ja saatananmoinen yskä :(.

Nyt alkaa tulla itsellänikin kolme viikkoa kipeänä täyteen. Tauti alkoi tosi huomaamattomana pienenä nuhana ja aivasteluna, josta sitten luulinkin jo vajaassa viikossa parantuneeni. Treenailinkin siinä viikon verran ihan normaalisti, vaikka olo vähän heikolta tuntuikin. Nyt on taas viimeinen viikko mennyt ihan sairastellessa. Pakolliset duunikuviot olen hoitanut, mitään muuta en sitten oikeastaan olekaan.

Oireina tuon pikku nuhan jälkeen oikeastaan koko ajan samanlaista pikku nuhaa ja nenän tukkoisuutta, mutta sen lisäksi kohta kaksi viikkoa jatkunut todella kova kurkkukipu, lievä lämpöily (joinain päivinä normaali, joinain 37,5 tienoilla) ja ajoittainen yskä. Helvetinmoista väsymystä on tuskin turha mainitakaan. Niin, ja vitutusta..

Oli ja meni, kesti kyllä sika pitkään n. 3 viikkoa. Eka viikko kuumetta ja kurkkukipua, tokalla viikolla räkääääääääää kaikissa eri väreissä ja kamala yskä,tais laattaki lentää kerran sen takii. Kolmas viikko yskittiin keuhkoista limaa. Tokan viikon lopulla menín salille vetää kevyet treenit ja se jeesas hieman siihen liman irtoomiseen. Ai niin jos yskittää pahasti kandee ostaa apteekista imeskeltäviä yskänlääketabletteja, mulla jeesas paremmin ku ne litkut. Kurkkukipuun paras on se bafusin tai jotain sinnepäin, se puuduttaa nielua jonkin verran + desinfioi sitä (auttaa mulla myös yskään).

Pikaisia paranemisia !!!!!!!!!!!!!!!

Mulle yritti jo pari kertaa aikasemmin iskeä flunssa päälle, mutta kun veti aina posivilia, c-vitamiinia ja buranaa naamariin eipä se sitten tullutkaan. Paitsi tiistaina, jolloin se hyökkäsi taka-vasemmalta, eikä posivilit enää auttaneet ja nyt ollaan pari päivää oltu flunssan kourissa. Kurkku kipee, nokka vuotaa, ääni paineessa, päätä jomottaa, kivaa on.

Kritz sanoi:
Pari viikkoa sitten iski flunssan ja iltalämmön (vähän päälle 37). Flunssaoireet hävisivät viikossa mutta iltaisin on vielä ollut lämpöä, etenkin kun on pyöräillyt yliopistolta kämpille. Sitte kun pari tuntia lepäilee niin tippuu suunnilleen 37:ään lämpö. Ylihuomenna lääkäriin. Kyl' tää täst'.
Nonii, lääkärissä käyty. Otettiin veri- ja virtsakoe sekä keuhkoista kuvat röntgenissä. Mitään ihmeellistä ei löytynyt, testien mukaan olen ihan terve. Lääkärisetä antoi luvan harrastaa liikuntaakin ihan normaalisti joten eihän tässä muuta kuin kevyt jalkatreeni tänään.

Sain pitkästä aikaa tietää hemoglobiininkin. 154. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom