Epäsymmetriset vatsalihakset

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
En oikein tienny, mihin kategoriaan tän laittaisin, niin päädyin sit laittaan tänne aloittelijoiden osioon.

Mulla on siis epäsymmetriset vatsalihakset, jotka omaan silmään ei näytä kovin hyvältä. Tyttöystävä on sanonu, että ei niitä edes huomaa, ellei siitä mainitte. Onko asia siis näin?

Unelmana olis tulevaisuudessa kilpailla, ja pelkäänkin, että "rumat" vatsalihakset/geenit (rintavako) pilaa mun mahdollisuudet (bodauksessahan kyse symmetrisyydestä?).

Kaikilla menestyneillä bodareilla/fitness-tyypeillähän on varsin symmetriset vatsalihakset ja harvoin suurempaa vakoa rintalihasten välissä.. Onneks sentään Jay Cutlerin vatsalihakset on samantyyliset kun mulla, joten on siellä ainakin yks, joka omistaa epäsymmetriset vatsalihakset :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
^ Ja suurimman osan kanssatallaajista vatsalihakset eivät koskaan erotu siinä määrin, että niiden muoto olisi edes mitenkään pääteltävissä.

Ehkä katsot myös turhan kriittisesti omia vatsalihaksiasi, koska pieni epäsymmetrisyys on imo normaalia, ja jopa yleistä. Ja eipä se nyt Cutlerillakaan ole tainnut mitenkään menestyksen esteenä olla.

Yksilöllistä.

Siis tiedän, että geenit on määränny millaset lihasten muodot tulee oleen jne.. Kysymyksenä oli lähinnä, että voiko epäsymmetrisellä kropalla koskaan saavuttaa mitään?

Greg Plitt, Jeff Seid, Phil Heath, Josef Rakich.. Kaikilla, siis KAIKILLA, joita ihailen/pidän esikuvanani on niin täydellisen symmetriset kropat (suorat vatsat, ei rintavakoa) että en oikein enää tiedä, voiko mun geeneilläni mitään koskaan saavuttaa.

- - - Updated - - -

^ Ja suurimman osan kanssatallaajista vatsalihakset eivät koskaan erotu siinä määrin, että niiden muoto olisi edes mitenkään pääteltävissä.

Ehkä katsot myös turhan kriittisesti omia vatsalihaksiasi, koska pieni epäsymmetrisyys on imo normaalia, ja jopa yleistä. Ja eipä se nyt Cutlerillakaan ole tainnut mitenkään menestyksen esteenä olla.

Tätä mulle on sanottu ja näin toivonkin asian olevan. Ehkäpä näitten "super"ihmisten luoma mielikuva saa mut luuleen, että mun geenit on jotenkin normaalia paskemmat.

Mulla vatsalihakset on näkyny lähes aina. Nytkin bulkilla, kun rasvaa kuitenkin on tullu, niin silti ne vatsat sieltä erottuu.

Ja kun kattelee tuolta Kilpailijat ja bodyjuorut -osastolta noita kilpailijoita, niin näyttää siltä, että jokasella on symmetriset vatsalihakset. Onko se vaan sattumaa, vai eikö epäsymmetrisillä vatsalihaksilla tule kehonrakennusmielessä pärjäämään?

Ja kun kattelee tuolta Kilpailijat ja bodyjuorut -osastolta noita kilpailijoita, niin näyttää siltä, että jokasella on symmetriset vatsalihakset. Onko se vaan sattumaa, vai eikö epäsymmetrisillä vatsalihaksilla tule kehonrakennusmielessä pärjäämään?

tumblr_m8ufvjBadg1rt4t8do1_400.jpg

Serge muistaakseni pärjäsi ihan jees.

Imre Vähikin on nippa nappa pärjännyt järkyttävällä mutanttitorsollaan:
250px-ImreVahi.webp

On oikeastaan harvinaisempaa, että vatsalihakset ovat täysin symmetriset, kuten vaikka Dexter Jacksonilla:
Dexter-Jackson-Wallpapers-7.webp

Ja ainakin omasta mielestä tuollainen täydellinen symmetria on jokseenkin tylsän näköistä.

Enköhän se oo vaan mä ite, ketä noi vatsalihakset häirittee :D Jotenkin vaan tuntuu siltä, että täydellisen kropan täytyy olla täysin symmetrinen (Phil Heath, Jeff Seid..).

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitäs sillo voi tehdä jos vatsalihakset on epäsymmetriset niin että oikea rivistö on enemmän kohollaan ja näkyvillä (eli isommat) kuin vasen? Eikä noin että palikat on vaan aseteltu epäsymmetrisesti.

Se vatsalihas on sen näkönen kun se on, vähän sitä saa reenaamalla näkyvämmäksi ja palikoihin pulleutta ja palikoiden väliin syvyyttä. Niitä palikoiden paikkaa ei kyllä saa mitenkään liikkumaan suuntaan sun toiseen. Kannattaa muistaa, että jos haluaa hyvän näkösen keskivartalon pitää reenata myös vinoja vatsalihaksia.

Kun puhutaan hyvistä geeneistä, niin tarkotetaanko sillä yleensä sitä, että lihakset kasvaa nopeesti vai sitä, että lihasten liittymäkohdat ja symmetrisyys on kohdillaan? Onko henkilöllä siis hyvät geenit silloin, kun kasvaa hyvin (mut vatsalihakset epäsymmetriset, rintalihasten välissä vako jne.) vai silloin, kun vatsalihakset sekä muu kroppa on symmetrinen?

Joo tiiän, että on varmaan vähän molempia, mutta voiko siis silti olla hyvät geenit, vaikka olisikin ns. "rumempi"/"epäesteettisempi" kroppa?

Mitäs sillo voi tehdä jos vatsalihakset on epäsymmetriset niin että oikea rivistö on enemmän kohollaan ja näkyvillä (eli isommat) kuin vasen? Eikä noin että palikat on vaan aseteltu epäsymmetrisesti.

No reenaa niitä vasemmalla olevia kovempaa :david:

Zone-sarja -42%
4e86ba6d6dbcb.jpg

images

Ei mulla todellakaan noin jättimäinen rako ole, mut tarkotuksena nyt vaan oli näyttää, että ei se vako sieltä minnekkään katoo, vaikka sitä lihasta tuliskin lisää..

Kun puhutaan hyvistä geeneistä, niin tarkotetaanko sillä yleensä sitä, että lihakset kasvaa nopeesti vai sitä, että lihasten liittymäkohdat ja symmetrisyys on kohdillaan? Onko henkilöllä siis hyvät geenit silloin, kun kasvaa hyvin (mut vatsalihakset epäsymmetriset, rintalihasten välissä vako jne.) vai silloin, kun vatsalihakset sekä muu kroppa on symmetrinen?

Joo tiiän, että on varmaan vähän molempia, mutta voiko siis silti olla hyvät geenit, vaikka olisikin ns. "rumempi"/"epäesteettisempi" kroppa?

No riippuu täysin, miten määritellään "hyvät geenit". Yleensä tarkoitetaan, että molemmat noista tekee hyvät geenit. Tuskin se sama geeni vaikuttaa symmetrisyyteen ja lihaskasvuun, joten voi toinen olla hyvä ja toinen huono. Jos on epäsymmetrinen ja lihas kasvaa nopeesti, niin lihaskasvuun vaikuttava(t) geeni(t) on "hyvä(t)". Mitä merkitystä sillä muutenkaan on? Ei pelkillä geeneillä päästä missään pitkälle ilman työtä.

No riippuu täysin, miten määritellään "hyvät geenit". Yleensä tarkoitetaan, että molemmat noista tekee hyvät geenit. Tuskin se sama geeni vaikuttaa symmetrisyyteen ja lihaskasvuun, joten voi toinen olla hyvä ja toinen huono. Jos on epäsymmetrinen ja lihas kasvaa nopeesti, niin lihaskasvuun vaikuttava(t) geeni(t) on "hyvä(t)". Mitä merkitystä sillä muutenkaan on? Ei pelkillä geeneillä päästä missään pitkälle ilman työtä.

Jos tekee kovasti töitä, ja kasvattaakin pirun isot lihakset, mut symmetrisyys ja esteettisyys ei oo sitä parasta luokkaa, niin voiko silti pärjätä kehonrakennuksessa? Vai voiko jostakin kaverista sanoo muutaman treenivuoden jälkeen, että sä et tule koskaan menestyyn tässä lajissa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom