Epäsäännöllisten työaikojen kans treenaaminen yms.

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkäs oon just alkanu salitreenin ja liikkumisen yleensäkkin. Joskus junnuna pelasin kiekkoa muutaman vuoden mutta sitte alko keppana ja naiset kiinnostaa enemmän ku jatkuva hallilla kulkeminen. Nyt melkein kymmenen vuotta myöhemmin alko oma kunto ja terveys kiinnostaa ku painoa on tullu aika reilusti... Armeijassa olin ihan ok kunnossa mutta sitte alko taas arki ja työt ja tuli syötyä ittensä muodottamaksi läskiksi... Muutaman kerran kokeilin laihduttaa mutta aina meni dietit vituiksi mutta nyt ois tarkotus saada pysyviä tuloksia... Ruokailu, sali, aerobiseen ja kaikkeen muuhun asiaan liittyvään tarvisin apuja ja vinkkejä... Työajat on tosiaanki epäsäännölliset ja niihin tarvisin myöskin ratkaisuja jos muillakin on/ on ollu samoja ongelmia... Reissu hommia teen ja työ on koneessa istumista 8-20h/pvä... Kaikissa työkohteissa ei oo mahdollisuuksia kulkea salilla eikä aina ole mahdollisuuksia ruoan valmistukseen (esim hotelleissa)... Joten oisko ratkaisuja miten vois korvata reenejä ja paikkoa ruokailuja ilman että painon pudotus ja reenaaminen kärsii...

Keväällä puntari näytti lukemaa 117 ja sitte aloin vähän kattomaan syömisiä ku tajusin oman tilanteeni... Nyt oon saanu siitä pelkällä ruokavalion muutoksella 20kg pois mutta kaikki lihasvoima on menny samaan rahaan ja pitäs nyt alkaa sitä hommaamaan takasi... Eli soppelisti ruokaa ja reeniä alkusi niin pitäs paino tippua ja ehkä vähän saada lihaskuntoa takasi... Työn takia myös niskat ja selkä on aina jumissa joten siihenkin pitäis löytää jotain helpotusta mielellään samalla ku reenaa...

Tavoitteen ois semmonen sopusuhtainen ja hyvännäköinen kroppa ja painoa semmonen 75-85kg... 180cm on pituutta joten tuommoset painot tuntuis semmosilta "kohtuullisilta"... Sunnuntaina tehtiin saliohjelma ohjaajan kans jota ajattelin nyt noudattaa seuraavat 27salikertaa ja sitte kattoa tilanne uudestaan... Ohjelma on kolmijakoinen eli 4-5krt/vko salille... Oisko siinä välissä hyvä harrastaa kevyttä aerobista (uinti, lenkkeily yms)? Entä mitenkäs tuo paljon puhuttu HIIT homma toimis tämmösessä hommassa? Aamulla HIIT treeni ja illalla salia vai?

Tämmösiä keskusteluita on jo paljo täälläki mutta en löytäny yhtään semmosta missä ois ollu samalaisia ongelmia ajanhallinnan kans... Mutta kiitos kaikille etukäteen vinkeistä, ohjeista ja neuvoista...

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Joku guru varmaan vetää maapallon nenään tästä, mutta itse olen hoitanut aerobiset salin ohessa, palkkarin jälkeen. Mulla oli joskus vähän samankaltainen tilanne noiden työasioiden suhteen. Käy aamulenkillä jos pystyt/jaksat. Yhdestä kerrasta ei kannata turhia murehtia, kunhan korvaa sen jotenkin muuten. Pyri syömään joka päivä suurinpiirtein samalla tavalla. Rahka + kaurahiutaleet rokkaa aina. Heralla saa myös helppoja välipaloja aikaiseksi.

Oletan, että syöt myös ulkona usein? Se on haasteellista, mutta pihvi ja salaatti on mulla dieetillä vaihtoehto.

Todella harvoin syön ulkona... Joskus pakon sanelemana ku ei muuta ole mutta sillonki juuri salaatti pihvi tms linjalla... Oon just sen verran ilta ihminen että ei jaksa ennen töihin lähtöä herätä tuntia aikasemmin... :/ totuttelu kysymys toki seki... Rahkaa tulee syötyä 2-4prk päivässä ja se on kyllä helppo, ihan hyvä (riippuu lisätyistä marjoista, sopasta yms)ja aika "terveellistäkin"... Mutta kiitti sulle vinkeistä...

Mites sitte tuon ruokavalion kans? Jonkulaista tietoa on ruokailuista tämän sivuston, kavereiden ja omien urheilu/painonpudotus kokemusten ansiosta... Mites sitte nuo palautusjuomat yms reenin jälkeen? Ja mulla ei tahdo tulla kalorilaskurin mukaan tarpeeksi sapuskaa vaikka omasta mielestä tuntuu että syön aika paljonki...

Tuossa esimerkki eiliseltä ku kävin illalla tekeen reenin:

5.30
2palaa reissumies todella tumma leipää
40g jäävuorisalaattia
40g tuorekurkkua
50g ylikypsää kinkkua (2,5% rasvaa)

9.00
250g valio maustamaton rahka (0,3% rasvaa)
100g valio sokeriton soppa
20g tummaa soijarouhetta

12.00
400g keittojuures-jauheliha keittoa (alle 5% jlihasta tehty)

15.00
250g valio maustamaton rasvaton rahka
100g valio sokeriton soppa
20g tummaa soijarouhetta

21.00
200g keittojuureksia
140g tonnikalaa öljyssä
3kpl keitettyä kananmunaa
100g raejuustoa
2,5dl valio plus maitoa (rasvaton)

Eli saisko tuosta jonku mielipiteen... Omasta mielestä muuten ihan hyvä mutta tuohon 3 ja 9 väliin pitäs jotenki saada mahdutettua jotain ruokailua mutta jotenki tuntuu ettei haluttas syödä ennen salille menoa mitään... Kiitos vastauksista jo etukäteen!

Suosittelen että annat jonkun ammattilaisen tehdä itsellesi oikean ruokavalion mitä sitten alat noudattaa, ei maksa loppupeleissä kovinkaan paljoa ja oikeata ruokavaliota kun noudatat niin tuloksetkin ovat sitten sen mukaisia.
Rasvaa palaa ja pysyt energisenä kun syöt oikeita määriä oikeanlaista ruokaa ja sinun tapauksessasi pitää pystyä lihasvoimaa vielä kehittämään vaikka dieettailetkin kun tuossa mainitsit että lihasvoimat ovat kadonneet.

Vaikka tuossa nykyisessä ruokavaliossasi onkin monia terveellisiä valintoja mutta omaan silmääni tuo on todella energiaköyhä ja monellakin tapaa huonosti suunniteltu ruokavalio, ei ihme että lihasvoimat ovat tiessään.

Zone-sarja -42%
Kerran olet tuon kalorilaskurilla laskenut, niin lyö tähän myös koko päivältä energian saanti. Eli kalorit, hiilarit, protu ja rasva.

Jotenkin näyttää siltä, että rasvapeikko kummittelee? Rasva on yhtä tärkeä ravintoaine kuin hiilarit ja proteiini (Ei paskamyrskyä hiilareiden välttämättömyydestä, kiitos). Tuleeko tuosta edes 2000 kaloria päivässä? Ihan huoletta voit lisätä kokonaisuuteena rasvaa ja hiilaria. Aamupalalle myös laittaisin kananmunia, jos se vaan onnistuu.

Jep rasvaa ei kannata pelätä. Toki siinä on kaloreita, jolloin ruokaa ei voi syödä niin paljoa. Mutta omaan kiristelyyn sisältyy aina aamupuuroon esim lusikallinen oliiviöljyä. Ottaa vaan sen huomioon kaloreiden laskemisessa.

Kasviksia tuohon ruokavalioon heittäisin itse lisää. Mulla menee esim kiristelyaikana päivässä aina 5 tomaattia, kurkku sekä puska jäävuorisalaattia. En ainakaan itse oo nähnyt vaivaa ostaa valmista ruokaohjelmaa, kun sitä voi soveltaa itsekkin. Ja joka kevät se paino on tippunut sen mitä on haluttukin.

Itse oon pyrkinyt siihen, että joka päivä on jotain liikuntaa. Salipäivinä sitä itseään ja muina sit lenkki, uinti tai vaikka hiihto. Yhtenä päivänä viikossa lenkin päälle pakollinen venyttely. Aamuairobinen ei oo pakollinen, joten turha siitä on murehtia. Tärkein että pysyy se tekemisen into päällä, eikä vituta aamulla nousta räntäsateeseeb juoksee. Sillä menolla tulee äkkiä loppu koko hommalle!

Tsemppiä hyvin edenneeseen projektiin ja motivaatio varmana kasvaa, kun näkee isompia ja isompia muutoksia peilissä!

Joxuzilta hyviä neuvoja. Aamuaerobinen ei ole välttämättömyys, mutta itse tykkään HIITtiä tehdä, jos olosuhteet sallii. Tee itsekin, jos haluat.

Mikäli ravintoasiat oikeasti kiinnostaa, niin suosittelen lämpimästi lukemaan Juha Hulmin & kumppaneiden kirjoittaman Lääkkeet ja Lisäravinteet urheilussa -teoksen ravinto-osion. Ja miksei toki kokonaan.

Tämmösiä keskusteluita on jo paljo täälläki mutta en löytäny yhtään semmosta missä ois ollu samalaisia ongelmia ajanhallinnan kans... Mutta kiitos kaikille etukäteen vinkeistä, ohjeista ja neuvoista...

Jos kerta jo pudottelit 20kg pelkällä ruokavaliolla ilman salia ja nyt aloitit salitreenin, niin ei sinun heti ensimmäisenä tarvi olla myös aerobista liikuntaa ohjelmaan tunkemassa... otat sen mukaan vasta sitten, kun kulutusta tarvii taas nostaa (eli ruokavalio + salitreenit ei enää riitä).

Ja sellainen vinkki että kun nyt alat treenaan niin luultavasti lihakset imaisee itseensä nestettä ja ravinteita ja jopa lihasmassan määrä saattaa vähän nousta, niin älä stressaa jos vaakan lukema ei heti ole entiseen tahtiin laskemassa... koska nesteiden ym. kertyminen ikään kuin "nollaa" sen että rasvan palaminen ei heti näy vaa'an lukemassa (sitä tosin kestää vaan muutaman viikon eikä muutamaa kuukautta). Kannattaa siis seurailla myös vyötärön ympärysmittaa, jos se pienenee niin hyvin menee... vaaka kuitenkin kertoo vain kokonaismassan eikä kehonkoostumuksesta yhtään mitään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kiitos taas uhraamastanne ajasta minun painonpudotukseen ja reenaamiseen... Tuosta lauantain sapuska määrässä oli 2050kcal ja rosentit meni 47/29/24 (p/hh/r)

Nyt aamuleipien tms paistettu/keitetty kananmuna ja tomaattia.. Päivälliselle vähän lisää riisiä/makaroonia/perunaa ja samalla vähän esim oliiviöljyä sekaan...

Nyt tosin paukasi taas pukaman perseeseen --> saikkua ku ei pysty istumaankaan kunnolla--> liikunta sattuu ja hidastaa paranemista joten pikku paussi reenaamiseen (fakfakfakfak) --> ruokavalioon muutosta sen verran että pysyy ainaki kalorit miinuksella jottei pääse maha taas pömpöttään ku ei pysty juurikaan liikkumaan...

Lisäyksenä vielä nuihin liikkumis juttuihin niin oon alkanu kävelemään lyhyitä matkoja (esim kauppaan yms) jotta säästää rahaa (käyttää vaikka salikorttiin säästetyt bensat) ja tulee "automaattisesti sitä aerobista jonkin verran... Ja tokihan myöskin luontoa säästyy (mikähän viherpiipertäjä tuolta vannoutuneen "savu on voimaa" miehen sisältä vielä löytyykään ).. Pitää kokeilla edes venytellä vähän tässä jos sais vaikka tuom rautakangen joskus taipumaan tuolta selkärangan vierestä ja pääsis liikkeissä pidempiin liikeratoihin (esim sjmv)...

Lisäyksenä vielä nuihin liikkumis juttuihin niin oon alkanu kävelemään lyhyitä matkoja (esim kauppaan yms) jotta säästää rahaa (käyttää vaikka salikorttiin säästetyt bensat) ja tulee "automaattisesti sitä aerobista jonkin verran..
Juu ja hyötyliikunta on muutenkin erittäin hyvä juttu, päivässä palaa yllättävän paljon energiaa ihan jo hyötyliikunnan avulla jolloin painonhallinta helpottuu. Pyöräilee/kävelee töihin jos on sopiva matka, samoin kauppaan, kavereille jne.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom