Epäonnistuneita juomasekoituksia?

Juniorina sekoitin kaadoin baarissa puoliksi juodun maitopohjaisen drinkin, olisko valkovenäläinen ollut, ja kossubatteryn.

Siitähän seuraa sellanen kermavaahtopirtelö, mitä pitäisi syödä lusikalla.

Nähtävästi hiilihappo ja maito ei skulaa yhdessä. En juonut.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itsellä kans kossu ei mene oikeen alas, haiseekin ihan Neo Amiseptiltä.

Eiks sen viski oluttuopissa -drinkin nimi ole sukellusvene?
Pitäisi teorian mukaan toimia kun bissessä ja whissyssä
käytetään muka samoja raaka-aineita.
Itse kun en tykkää kummastakaan, niin huh, ei menis alas.

Tietääkö kukaan, onko Long Island Ice Tea:n teko jotenkin Suomen alkoholilainsäädännön vastaista?
Eli sitä ei saa tehdä koska yhteen paukkuun tulee liikaa viunaa?

Möller sanoi:
Kossu ja joku sekamehu esim mehukatti.:urjo: Ei peitä makua sitten yhtään vaikka viinaa olisi vähänkin kupissa.
Kannattaa kokeilla näitä valmiita mehuja, esim. Juissia. Sekoitin kerran johonkin Juissin sekamehuun kirkasta puolet ja puolet, ja yllätyin kun maistui läpi yllättävän vähän. Oli siis ihan juontikelpoista, vaikka mäkin oon niin ronkeli, etten voi sietää viinan makua. Muumilimuun on myös hyvä lantrailla.

SerialLoser sanoi:
Tietääkö kukaan, onko Long Island Ice Tea:n teko jotenkin Suomen alkoholilainsäädännön vastaista?
Eli sitä ei saa tehdä koska yhteen paukkuun tulee liikaa viunaa?
Tää taitaa riippua baarista, eli mitkä oikeudet niillä on. Ekaa kertaa paikallisessa ihmettelin kun eivät saatana myyneet edes tuplia.

Työn puolesta tullu plärättyä tuhannet drinksut läpi, ja on sitä reseptiikkaa kehitellessä sattunu pari aika karmeaa yhdistelmää :urjo:

Sen olen huomannu, varmaan suht moni muukin :D
että sitruunamehu, vaikkapa vaan tivisteenä sellasesta sitruunanmuotoisesta ja -värisestä putelista, on täyttä asiaa drinkin sekoitteena.
Jos nääs haluaa sitä alkoholin makua vähän miedommaksi.
Se tappaa alkon kirpeyttä tosi hyvin, eikä tartte irvistellä.

Siinon vissi ero jos kietaisee huiviin bacardicolan,
jossa on vaan bacardia ja colaa, tai Cuba Libren, jossa on rommin ja kolan lisäksi sitruunamehua. Soon ihan hyvää.

Powerhousu sanoi:
Kannattaa kokeilla näitä valmiita mehuja, esim. Juissia. Sekoitin kerran johonkin Juissin sekamehuun kirkasta puolet ja puolet, ja yllätyin kun maistui läpi yllättävän vähän. Oli siis ihan juontikelpoista, vaikka mäkin oon niin ronkeli, etten voi sietää viinan makua. Muumilimuun on myös hyvä lantrailla.

Tää taitaa riippua baarista, eli mitkä oikeudet niillä on. Ekaa kertaa paikallisessa ihmettelin kun eivät saatana myyneet edes tuplia.

Ei riipu oikeuksista. Long islandiin tulee 5cl viinaa eli:

1cl vaaleaa rommia (esimbacardi)
1cl vodkaa
1cl cointreau
1cl tequila
1cl gin

Ja jokainen baari, joka luonnollisesti omistaa A-oikeudet voi hakea kyseiselle
juomasekoitukselle erikoislupaa. Vähän sama kun jatkoaikalupia hakisi, eli pitää olla perustelut minkätakia kyseinen juomasekotus pitäisi olla listalla.

Täällä Drinksmixer.comissa oli vähän erilainen resepti:

1 part vodka
1 part tequila
1 part rum
1 part gin
1 part triple sec
1 1/2 parts sweet and sour mix
1 splash Coca-Cola®

Mutta noita jääteitä on näemmä tosi monen sorttista,
ja sun kuvailema on varamasti myös täyttä asiaa.
Huh, aika lethal paukku kyllä.

Pitänee ostaa pikkuputeleita Alkosta ja pyöräyttää tuollainen joku viikonloppu.

Edit: Cointreau ja Triple Sec onkin näemmä about sama asia, never mind...

nCh sanoi:

1cl vodkaa
1cl cointreau
1cl tequila
1cl gin

juomasekoitukselle erikoislupaa. Vähän sama kun jatkoaikalupia hakisi, eli pitää olla perustelut minkätakia kyseinen juomasekotus pitäisi olla listalla.

Itse oon tilannut tuon paukun muutamia kertoja ja nuo viinat on joka kerralla tullut tuplana. Kai toi on sitten joku köyhän miehen jäätee.

Kyllä toi long Island Ice Tee pitää vetää 4:llä centillä viinaksia... Siitä se hyvä olo aamuks tulee...

Ja aiheeseen:
19 v synttäreitteni lopuksi kaksi kaveriani päättivät väkertää boolin aineksista jota nyt sattui vielä olemaan jäljellä... Ämpäriin sitten sekoittelivat Punaviiniä, Camparia ja omena siideriä... HYI SATANA minkämakunen sotku se oli :)

nCh sanoi:

1cl vodkaa
1cl cointreau
1cl tequila
1cl gin

No tätähän mä just tarkoitin. Termi vaan oli varmaan väärä kun en noista vrallisesti mitään tiedä. Eikös sillekin voi hakea lupaa, että saa myydä tuplia? Silloin ei varmaan tarvita erikoislupaa tolle erikseen.

SerialLoser sanoi:
Vaan sellaisia sekoituksia, joiden tuottama makuelämys on ollut vähintäänkin kyseenalainen.

Piimäkossu. Tärkeää sekoituksessa on muistaa että kossu on huoneenlämpöistä, ei missään tapauksessa jääkaappikylmää.

Huppe sanoi:
Kossuvissy...

Häh? Vichyhän on ainoita litkuja joita kannattaa alkoholin kanssa läträtä. Kossuvissyn tenho perustuu nimenomaan siihen, että tuote laimenee, mutta maku ja tietty "hapokkuus" säilyvät.

Itse en ole vielä nestettä löytänyt, joka tekisi viskistä parempaa kuin tiukka tuote. Kaikki yritelmät ovat olleet enempi tai vähempi pahahkoja. Onneksi olen tajunnut jättää sekoittamiset jo vuosia sitten.. ;)

Misanthrop sanoi:
Itse en ole vielä nestettä löytänyt, joka tekisi viskistä parempaa kuin tiukka tuote. Kaikki yritelmät ovat olleet enempi tai vähempi pahahkoja. Onneksi olen tajunnut jättää sekoittamiset jo vuosia sitten.. ;)
Joskus pirtun kanssa viskiä blandattiin vai oliko se toistenpäin?:D Kuitenkin aika tuubassa oltiin kerta sitä vielä pystyttiin juomaakin, mutta sitten tuli nukkumatti.:jahas:

Yläasteikäisenä tuli juotua jos jonkinnäkösiä sotkuja.. kauhein niistä kuitenkin oli varmaan raaka kilju+kaakaojauhe:kippis1: Hyisssaaaaatt..

Toinen minkä muistan(ei kylläkään alkoholipitoinen) on appelsiinitäysmehu ja maito sekaisin, joskus penskana laitoin maitoa mehun sekaan ku mehut loppu kesken ja vieläki muistan sen maun:urjo:

Ikimuistoisin epäonnistunut sekoitus on kyllä kymmenen vuoden takaiselta laivareissulta Tallinnaan. Olin vain vähän aiemmin täyttänyt 18 vuotta, joten rahaa ei ollut kovin paljon. Ostin sitten litran lestin Gordon's Dry Giniä, kun se oli tarjouksessa. Giniä en ollut aiemmin juonut ja kyllähän se laatta meinasi lentää ekalla huikalla. Minä siitä fiksuna poikana takaisin tax freehin ostamaan mausteeksi turkinpippureita. Ikinä en ollut niin pahaa viinaa juonut mitä siitä kehkeytyi. Väkisin sitten kaverin kanssa välillä oksentaen sitä kiskottiin, kunnes filmi katkeaa. Aamulla heräsin yleisestä vessasta ja kömmin hyttiin kun muut matkustajat jalkautuivat satamaan. Sen koommin en ole giniä yrittänyt maustaa. Ja oli muuten elämäni ensimmäinen kunnon krapula.

Kerran baarissa samassa pöydässä kaksi jätkää kilpaili siitä, kumpi saa juotua paskemman makuisen paukun. Kaikenlaisia sotkuja kannettiin pöytään, mutta omasta mielestäni ehdottomasti kuvottavimman kuuloinen oli campari-maito-yhdistelmä. En itse maistanut, mutta omassa päässä kuviteltuna tuo vaikuttaa aika tarkkaan oksennuksen makuiselta. Kyllä sen jampan naama meni aika ruttuun kun drinksua maisteli:lol2:! En muista voittiko peräti kisan...

Bulgariassa viime kesänä banaanilikööriä,kookoslikööriä,vodkaa ja spritea sekaisin:urjo:

Ensipuraisu alholijuomiin oli mix: koffin mustaa nelosolutta,minttusuklaa-likööriä,pöytäviinaa,punaviiniä ja coca colaa sekaisin. Tuo oli myös ensimmäinen humalakokemus sekä oksentaakin sai koko yön. Vannoin etten enää ikinä juo,melkein on pitäny tuo lupaus :rolleyes:

Joskus 8 vuotta sitte hiihtolomalla oltiin kaveriporukan kans syötteellä mökillä ja kun siinä illan saatossa alko viina meneen päähän,päätin kokeilla jotain "uutta". Otin ison tuopin ja latasin seuraavat yhistelmät kehiis...Pirtua,dry-vodkaa,siideriä,olutta,lonkkua,rommia,Jotain juomasekotusta,punaherukkamehua,maitoa ja vettä. Kaverit meinas jo tässä vaiheessa oksentaa ku kattovat et mitä v***ua teen.Juoma näytti hieman samalta kun jokin rapakon paskavesi tai joku vastaava.Väitin niille et "tää on hyvää,maistakaa" no ,kukaan ei maistanu(onneksi).Seuraavana aamuna ku herättiin ja katoin miltä se "huippudrinkki" näyttää? 4 eri kerrosta!Musta,ruskea,kermanväri, ja jokin piimältä näyttävä paskakerros täynnä sattumia!Ja muuten haisi niin saatanan pahalle kun kaadoin pois,ei enää voinu ees harkita sen juomista ku sillä näytti olevan jo oma mieli...kaikkee sitä täytyy sivistyneessä pikkuhumalassa kokeilla:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom