Epäkäs treeni.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja The Fury
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moro! Sanokaas vähän vinkkiä jonkinsortin epäkäs-liikkeisiin.
Yleensä nostan tangon rintaan mutta ei meinaa ranteet kestää...
Mutta jos voisitte vähän jelpata?

itse olen tehnyt ihan perus olankohautuksia käsipainoilla.

Itse paukutan epäkkäät selkätreenin pääteeksi.

2 kovaa sarjaa niin suurilla romuilla, kuin pystyy smithissä (olankohautus tangolla ~150kg)

3 hallittua sarjaa käsipainoilla.

...Ja epäkkäät kiittää!

Kohautuksia joko vapaalla tangolla tai smithissä. 2 sarjaa teen joka toisessa 2-jakoisen vetävien lihasten treenissä. Ja romua vaan kunnolla, toistot 10-15 välissä.

Timba79 sanoi:
Kohautuksia joko vapaalla tangolla tai smithissä. 2 sarjaa teen joka toisessa 2-jakoisen vetävien lihasten treenissä. Ja romua vaan kunnolla, toistot 10-15 välissä.
Tätä on tullut ihmeteltyä pitkään, tässäkin (niin kuin melkein kaikessa) niin mielipiteet jakautuvat.
Jotkut sanovat että 10-15toistoo kevyillä painoilla, ja jotkut taas että 10-15toistoo ja romuu nii paljo ku pystyy nostaa.
Että mites tämä "kuuluu" tehä?

Ite aina satsannu romun määrään.

hafanafa sanoi:
Ei isoja epäkkäitä ilman maastavetoja.

:anssi:

Ainakaan jos meikäläisen epäkkäitä kattoo. En ole normaalia mavea tehnyt käytännössä yhtään ja ei todellakaan ole epäkkäät huonoin lihasryhmä, päinvastoin.

Amis:
En mä oikeasta tavasta tiedä mitään, tuskin sellaista onkaan. Itellä tuntuu toivan vähän ronskimpi tekniikka, yli kympin sarjat ja reilusti romua. Ei mitään järjetöntä riuhtomista, mutta ei mitään ultrapuhdasta tekniikkaakaan.

Amis sanoi:
Tätä on tullut ihmeteltyä pitkään, tässäkin (niin kuin melkein kaikessa) niin mielipiteet jakautuvat.
Jotkut sanovat että 10-15toistoo kevyillä painoilla, ja jotkut taas että 10-15toistoo ja romuu nii paljo ku pystyy nostaa.
Että mites tämä "kuuluu" tehä?

Ite aina satsannu romun määrään.

sama tähän pätee mitä muihinkin lihasryhmiin, niin isoilla painoilla kannattaa tehdä millä menee ja sellaisella tekniikalla ettei itseään riko siinä kumminkaan.

hafanafa sanoi:
Ei isoja epäkkäitä ilman maastavetoja.

miten maastaveto kasvattaa epäkkäitä ? :jahas:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
rinnallevetoa suosittelen jos on tuttu (ja helppo) liike.
:thumbs:

Vetoliikkeitä (rinnalleveto +variaatiot, tempaus +variaatiot, maastaveto) tekemällä epäkkäätkin kasvavat siinä sivussa. Tosin nuo edellä mainitut liikkeet ovat teknisesti haastavia ja niitä ei ilman asiantuntevaa opastusta tahdo oppia tekemään oikein.

tiieitiijuu sanoi:
miten maastaveto kasvattaa epäkkäitä ? :jahas:

Kyllähän kun sä sitä tankoa nostat maasta, niin siinä aktivoituu pakostakin myös epäkkäät!
Itellä epäkäsreeni on seuraavanlainen: 3 sarjaa smithissä/koneessa + 3 sarjaa kässäreillä. Maastavetoa teen silloin tällöin.

Kohautukset smithissä yksi ehdottomia lempiliikkeitäni. Vaikee tehä teknisesti väärin, kuhan muistaa hyödyntää koko liikeradan ja tarpeeks isoilla painoilla saan itteni täysin pihalle vartiksi. lämppärit + 3-4 x 10-15 ja lopuksi pudotussarja, jolla viimeset herkät veke.

Timpson sanoi:
:thumbs:

Vetoliikkeitä (rinnalleveto +variaatiot, tempaus +variaatiot, maastaveto) tekemällä epäkkäätkin kasvavat siinä sivussa. Tosin nuo edellä mainitut liikkeet ovat teknisesti haastavia ja niitä ei ilman asiantuntevaa opastusta tahdo oppia tekemään oikein.

Tismalleen. Eikä tarvitse epiksiä erikseen viilata.

Mä teen selkäpäivänä ensimmäisenä liikkeenä vedon polvien yläpuolelta ja epäkkäät huutavat sitä kuuluisaa jouluvirttä.

Kemmeri sanoi:
Tismalleen. Eikä tarvitse epiksiä erikseen viilata.

Ja jotkut rinnallevedot ja tempaukset variaatioineen sopiikin sitten hiton hyvin bodarin treeniohjelmaan. :jahas: IMO helpompi on treenata ne epäkkäät erikseen parilla sarjalla jos on tarpeen.

Keiko- sanoi:
Tarkoitetaan varmaan epäkäslihaksen yläosaa, sehän jatkuu melkein puoliväliin selkää. Pääsinpä nusnussutelee ;o

Nimenomaan, epäkäshän on iso lihas. IMO Maastaveto toimii epäkkäiden alaosiin aivan kuin nyrkki silmään.

jos tekee näitä liikkeitä niin aivan turha edes tehdä lisänä epäkkäitä IMO. eli maastaveto(joku versio niistä), kulmasoutu. viparit. pystysoutu.

toki niitä voi hinkata jos haluaa.

Timba79 sanoi:
Ja jotkut rinnallevedot ja tempaukset variaatioineen sopiikin sitten hiton hyvin bodarin treeniohjelmaan. :jahas: IMO helpompi on treenata ne epäkkäät erikseen parilla sarjalla jos on tarpeen.

Keinot tavoitteiden mukaan. Itse tavoittelen funktionaalista voimaa, johon nuo liikkeet soveltuvat oikein hyvin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom