Ensin supistavat sitten venyttävät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kiewi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Minulla on aina ollut treeneissäni tietty topikin mukainen ohjenuora, eli esim ojentajatreenissä ensin taljassa push down ja sitten ranskalainen, tai esim habaa tehdessä keskitetty vääntö ja sitten käsipainoilla takakenossa istuen, tai vaikkapa selkätreenissä ensin yhdenkäden kulmasoutu lyhyellä liikkeelä venyttämättä ja loppuasennossa kunnon sekunnin latissimus-dorsi-runttaus ja sitten esim ylätalja kapealla vastaotteella ilman runttausta.

Eli siis ideana se, että alkuun ei koskaan "venyttävää" liikettä, vaan "supistava" tai sitten joku perusliike.

Onko kukaan muu kuullut tuosta tai jopa tkee sen mukaan? Tomi, sinä ainakin suosittelit tuossa oikkaritreenissä ekaksi ranskalaista taljassa ja sitten esmes kapeeta penkkiä, eli toisin kuin mä teen. Oletko koittanut jättää ranskalaista koskaan viimeiseksi liikkeeksi? Onko sinulla tai jollain muulla perustelua miksi teette ranskalaisen ensimmäiseksi oikkaritreenissä?

En enää muista mistä olen tuon omaksunut, mutta olisi kiva tietää joltain gurulta että onko homma ihan huuhaata vai onko siinä jotain järkeäkin takana.

-K

Tuossa on aika pitkälle sama idea kuin Ironman-lehden popularisoimassa (?) Positions of Flexion -systeemissä. POFissa mukaan liitettäisiin vielä midrange-liike, eli esim. jaloille kyykky jossa suurin vastus tulee liikkeen keskiosassa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom