Ensimmäistä diettiä aloittamassa ja vinkkejä / parannusehdotuksia kaivataan.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Temppa1
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Terve, olisi tarkoitus tässä aloitella ensimmäistä diettiä ja mitat olisivat seuraavanlaiset : M/22v/183cm/80,5 Kg/BF 20%.
Tavoitteena olisi saada rasva % jonnekkin 10-15% välimaastoon.

Olen vielä aloittelija salilla (alle 6kk) joten uskotteko, että olisi mahdollista saada pientä kehitystä aikaiseksi dietillä?

Tällä hetkellä teen 4 treeniä viikkoon 3-jakoisella (Rinta, Selkä & Vatsat)/(Jalat& Syvät vatsat)/(Olkapää, Hauis & Ojentajat). Lisäksi ajattelin HIIT tyyppistä cardiota 2-3 kertaa viikkoon. Ehkä kerran viikkoon HIIT:in sijasta 45min-1h lenkki aerobisella sykealueella.

Sitten ruokavaliosta. Nyt olen ollut maltillisella (+300) pluskaloreilla tovin aikaa ja tarkoitus olisi jatkaa -500Kcal linjalla.

Päivän ruokailut menisivät jotakuinkin näin:

04:00 Puurohiutaleet 60g, 3% Raejuusto 200g, mansikka/mustikka/tms. 100g
05:00 Treeni
06:00 Palkkari (30g malto, 40g hera), banaani
09:00 Maitorahka
11:00 Jauheliha (alle 10%) 200g, tumma makaroni 50g, 5g rypsiöljy ja 125g wok vihannekset
13:00 Tonnikalapalat vedessä
16:00 Sama kuin lounas, lisäksi 1 pala Real-täysjyvä leipää + 5g vähärasv oivariini
19:00 4 Kananmunan valkuaista, 10g rypsiöljy

Päivän makrot olisivat 2100Kcal/ P 207g, HH 146g & Rasva 75g sekä kuitua 24g . Lisäksi purkista yht 4000mg omega-3 ja vitamiinit.
Mukaan ei ole laskettu palkkarin kaloreita/ravitoarvoja, koska kattavat treenin kulutuksen 1/1 treenipäivinä.

Kaikki mielipiteet ovat tervetulleita, ja varsinkin rakentava palaute plussaa.

Kiitokset etukäteen ja pahoittelut modeille jos en onnistunut kohdistamaan osastoa oikeaan.

Viimeksi muokattu:
Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
....Lisäksi ajattelin HIIT tyyppistä cardiota 2-3 kertaa viikkoon. Ehkä kerran viikkoon HIIT:in sijasta 45min-1h lenkki aerobisella sykealueella....

Koita ensin ilman "ylimääräistä" aerobista, ja käyttää sitä sitten lisäkeinona jos ei lähde kiristymään noilla kaloreilla jo muutenkin, vai olenko ainut kenestä kuulostaa pieniltä kaloreilta alkuun tuollaisella liikuntamäärällä? :confused:

Pakko tarkentaa sen verran, että siis tarkoitus olisi lisätä tuo liikunnan kulutus tuohon ruokavalion rungon lisäksi. Vai uskotko liikunan lisäävän lepoaineenvaihduntaa sen verran, että jäisi pieneksi?

Eli meinasit lenkkien jälkeen nauttia palkkarin kanssa? Mä oletin että vain salitreenin päälle.
Itse lähtisin asiaa lähestymään ensiksi pelkän ruokavalion suhteen ja sitten vasta kun paino ei sillä tipu niin lisäisin aerobista pikkuhiljaa, mutta jos lenkkeily nyt jo kuuluu viikottaiseen toimintaan niin anna mennä vaan.
Mietintänä kuitenkin että kannattaako vielä välttämättä dietata? Syö puhtaasti, treenaa kovempaa ja nauttii "aloittelijan" lihaskasvusta? :)

Eli meinasit lenkkien jälkeen nauttia palkkarin kanssa? Mä oletin että vain salitreenin päälle.
Itse lähtisin asiaa lähestymään ensiksi pelkän ruokavalion suhteen ja sitten vasta kun paino ei sillä tipu niin lisäisin aerobista pikkuhiljaa, mutta jos lenkkeily nyt jo kuuluu viikottaiseen toimintaan niin anna mennä vaan.
Mietintänä kuitenkin että kannattaako vielä välttämättä dietata? Syö puhtaasti, treenaa kovempaa ja nauttii "aloittelijan" lihaskasvusta? :)

Palkkarilla tai sitten ihan normi ruoalla. Joo mietin myös asiaa tuon aloittelijan lihaskasvun kannalta, mutta nyt rasvat n. 20%, muuten dietti venyisi ikusuuden pituiseksi jos lykkäisi myöhemmälle.

Back
Ylös Bottom