Ensimmäinen salikerta

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Tuli tässä vain mieleen, että mitä te teitte ensimmäisellä salikerralla. Kävin itse eilen salilla kaverini ja tämän isän kanssa. Voisi jopa sanoa että kävin suurimman osan laitteista (jalkaprässin, taljoja etc.) läpi erilaisia sarjoja tehden, jotka olivat sellaisia 3x10-sarjoja, ja ihan hyvän tuntuman sain kyllä niistä. Mutta tosiaan, mitä te teitte?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mun ensimmäinen tai pikemminkin ensimmäiset salikerrat ei ollut ihan noin tavoitteelisia. Joskus 16-vuotiaana kävin äidin kanssa sen työpaikan salilla ja tein kiertoharjoittelua niillä laitteilla millä huvitti ja niin monta toistoa kun huvitti. Sitten siirryin legendaaristen lähentäjä loitontaja koneiden suurkuluttajaksi.

Onneksi nyt myöhemmin kun oon alkanut käymään salilla, oon saanut treeneihin enemmän järkeä. :lol2:

Jep, mäkin lähdin sinne salille kokeilumielessä kun se kaverin isä kysyi että haluaisinko kokeilla salilla käyntiä, kun he pääsevät työpaikan salille 4free. (Ei mikään scheissesali, ainakaan mielestäni) Totta kai suostuin, kun ei mitään maksanut, ja sitten kaiken lisäksi olisi kiva saada lihasta tähän luiden päälle.

Huomasin sitten että siellähän oli aika hemmetin hauskaa, ja ajattelin nyt alkaa käymään vähän useamminkin. :)

Itse kävin 90-luvun alussa oppilaitoksen salilla silloin kun liikuntatunteja nyt sattui olemaan, eli pari kertaa viikossa. Nytkyttelin siellä sitten ylätaljaa ja hauiskääntöjä, sekä muistaakseni prässiä edes tietämättä kunnolla miten pitäisi liikkeet tehdä ja mihin ne vaikuttivat... olin niin:david: etten tiennyt edes rinta-hauis-pelleilyn mahdollisuudesta...;)

Ekalla kerralla liikunnanohjaaja/salin omistaja teki minulle ohjelman ja käytiin liikkeet läpi laitteissa.

Se olikin varmaan sitten ensimmäinen ja viimeinen kerta ku tein jonkin liikkeen oikein.:wall:

Originally posted by Warheart
Ekalla kerralla tuli väännettyä valehtelematta ainakin 50 sarjaa rinnalle penkkiä ja muutama sarja alataljaa hauiksille. :david:
Olit aika kunnossa jo ekalla kerralla sitten. Mun ekalla treenikerralla kaveri varmisti, kun tein penkkiä tangolla 2 x 10

Zone-sarja -42%
Originally posted by Mixu
Olit aika kunnossa jo ekalla kerralla sitten. Mun ekalla treenikerralla kaveri varmisti, kun tein penkkiä tangolla 2 x 10

Mut kato Warheart kokeilikin 50 kertaa penkkiykköstä tangolla:david:

ps.;)

mun eka treeni taisi olla ko´lme tuntia penkkiä, habaa ja vatsoja. sitten pari päivää ja sama uusiksi. sitten oikea haba tuli niin kipeeksi ettei voinu mennä 2 viikkoon salille niin sillon tuli luettua vähän ja opittua uutta ja mullistavaa esim: jaloissakin sijaitsee lihaksia ja selkäkin on muutakin kuin luuta. Nyt kun oppis vielä syömään tarpeeksi :(

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hmm, ekaa kertaa salilla.. kaveri vei mut sinne kun kännissä lupailtiin että vois tuonkin aloittaa. Nyt vien sitä heh heh :lol2:

Yläkropan treeni tuli tehtyä sillon, ei mikään ihan deivid treeni sillee, vaikka silti päin vittuja, pohjia oli jostain kesän weiderin menetelmällä ähistyistä treeneistä autotallissa, jossa oli nätisti jalat ja kaikki mukana, kerran kaaduin selälleen kyykkyä tehdessä ja viparit joutu tekee levypainolla kun ei ollu puntteja. Kivaa oli :nolo:

hmm.. eka kerta oli joskus seiskaluokalla kävin liikkatunnilla puntilla hauista vääntämässä... seuraavana päivänä ei käet menny suoraks :thumbs: tosin säännöllisesti ekakerta oli puol vuotta sitten nii tein penkkiä ja hauista

Eka kerta...?
Ihan ekalla kerralla silloin teinityttönä keskityin lähentäjäloitontajilla tekemään 50 toiston sarjoja 20 kilon painoilla.... Sitten saatoin kokeilla jotain muutakin vekotinta. Vajaa vuosi sitten kun aloitin reenaamisen niin ekalla kerralla kokeilin kaikki laitteet läpi... Ja kaverin kanssa tietysti

En oikeen muista enää kunnolla mut luulisin pyörineeni siel pitkin poikin pallo hukassa siihen asti että joku korsto tuli kertoo mitä kantsii tehä, sillonkin varmaan pidin sitä pellenä ja jatkoin haukkareiden tekemistä :rolleyes: .

Tota ei kyllä kestäny varmaan ku 1kk, sit "lopetin" koko touhun. Viimekesänä olinki sit jo vähän mukana mitä oon tekemässä kun selvittelin ensiks jotain ohjelmii jne. ennenkun alotin touhun uudestaan.

Mitähän sitä tuli tehtyä ihan ensimmäisellä kerralla.. Joka tapauksessa sitä mitä treeniohjelmassa seisoi silloin.. Taisipa olla niin, että kestovoimalla se salihistoria meikäläisen kohdalla aloitettiin silloin vuosia sitten.. Että ihan oikeaoppisen ohjelman mukaan. Yhden jalan kyykky on jotenkin jäänyt mieleen.. Tais olla niin tuskaisia ne sarjan 3*20+20 viimeiset toistot.. :D

Originally posted by Inspire
Tuli tässä vain mieleen, että mitä te teitte ensimmäisellä salikerralla?

Kattelin suu pyöreänä saliohjaajan tekemään lappua ja juoksin 10 min välein tiskille kyselemään: "Mikä liike tää on ja miten se tehdään?"

Seurasin kaveria vähän matkaa, sitten rupesin vaihtelemaan kuntosalilaitteitten välillä. "Punttisalille ei sitten mennä, siellä on vaa HC-bodareiden laitteet" :D

siis ensimmäinen oikea treenikerta oli Vuonna -95 menin yhden tutun tytön kanssa salille ja se veti mulle killeri anterior, lateral ja posterior deltoids treenin helvetistä. Luulin kuolevani, mutta sainkin piparia treenien jälkeen kun olin ollut niin reipas! :kippis1: Sen jälkeen seurasin sitä salille lähes joka päivä ennekuin opin tekeen itse omat juttuni... voih niitä viattomuuden ja nopean kehityksen aikoja. :itku:

Mä kun kävin joskus sähläämässä siinä 12-vuotiaana mutsin duunissa, (ilman mitään hajua harjoittelusta) niin tuli aina väännettyä kaikissa laitteissa mitä salilta löytyä sellasia 30:n toiston maitohappo sarjoja:D. Nooh, mielummin kuin mitään 5:n toiston kovia satseja.:piis:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom