Ensimmäinen salikerta

muistan kans ekaa kertaa vedin penkkiä, pari kaveria oli varmistamassa kun vedin maximia eli jotain 24kg. Mutta on siitä aikaa (9 vuotta sitten)

Mun ensimmäinen VISIITTI salilla oli joskus 6-7 v. Olin silloin äidin mukana joka treenasi siellä ja itse pääasiassa leikin jollain leluilla jossain siellä nurkassa (vissii äiti ei ollut saanut mua hoitoon tjn).

Muistan kun sain maistaa urheilujuomaa (sitä vihreää...) ja että se oli pahaa ja toinen muistikuva oli kun isot miehet "ähkyi" niissä koneissa. Kuvittelin että heillä on joku hätä tjn. :rolleyes:

Mutta ensimmäisen kerran kun ITSE treenasin painoilla ja laitteissa, oli itseasiassa tänä vuonna alkuvuodesta. Mies oli mukana (hän on treenannut n. 7 v.) ja opasti mua laitteissa. Kävin silloin n. 2-3 kk, kyllästyin ja nyt olen uudestaan alkanut käymään (kolmas kuukausi menossa) ja oppinut nauttimaan siitä! :thumbs:

En ole vielä käynyt missään salilla, edes katsomassa, ja tuskin tulen aivan lähitulevaisuudessa käymäänkään jos kotona riittää neliöitä.

Hehhee, ensimmäinen salikertani.. Voi että niitä aikoja, ihan tippa virahtaa linssiin kun muistelee ja naureskelee niitä alkuaikoja :lol2: .
Elikäs salilla tuli käytyä ensimmäisen kerran joskus tuossa 15-vuotiaana aina lauantai aamuisin, koska sali oli siinä 8.00 aikoihin tyhjä muista ihmisistä. Noh ensimmäinen kerta salilla oli todellakin ikimuistoinen, tein penkkiä ja tangossa oli 30kiloa, no yritinpä nostaa sitä ja kyllä se jotenkuten tuli ylös. No ajattelin että kyllä kai samantien 40kiloakin tulisi ylös ja naks, eipäs tullukaan ja siinä sitten oman aikani ähkein ja puuskutin kun tanko jäi rinnalle :lol2: . Sain sen sitten tosin vieritettyä pois rinnalta ja lähdin salilta pois hieman nöyränä :nolo: .
Myöhempi sali- innostus alkoikin siitä sitten kun isäni tsemppasi minut aloittamaan salilla uudestaan ja kertoi oikeanlaisia tekniikoita ja tehtiinpä yhdessä aloittelijalle sopiva ohjelmakin.

Joo-o... Olin 14v ja homma lähti käyntiin alusta lähtien meikäläiselle ohjaajan toimesta räätälöidyllä ohjelmalla. Sinänsä hyvästä aloituksesta huolimatta suunnilleen kaikki mahdolliset aloittelijan virheet tuli tehtyä, hauis&penkki -pelleilyä lukuun ottamatta. Näin jälkikäteen ajatellen aloitusta olis kyllä voinut siirtää vaikka vuodella...

Jee, tänään tuli sitten toinenkin kerta täyteen, ja hauskaa oli!
Nyt pitää vain alkaa kattomaan jotain ohjelmaa itelle että tulis treenaamiseen järkeä(kin).

Back
Ylös Bottom