Ensimmäinen nostovyö?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli millon itse hankit ensimmäisen nostovyösi? itekki oon nyt aatellu hankkia sellasen kun on tullut ohjelmaan mukaan mave ja muutenkin selässä vikaa..

Sillon kun alko reenit muuttuun "totisemmiks" eikä ollu sitä yläasteen "***** ja haukkaa" veiviä enää.

Saleilla on usein vöitä ihan omasta takaa joita kannattaa kyl käyttää...sitä varten ne siellä on. Mut eihän se tietysti oo sama asia kun oma vyö:D

Kannattais muuten yrittää vahvistaa sitä selkää eikä vain käyttää vyötä...koska voi olla et sit kun selkä tottuu siihen vyöhön niin se on todella loukkaantumisherkkä jos esim. töissä joudut nostaan jotakin (kun sillon ei oo vyötä mukana)

Puhun kokemuksen syvällä rinta äänellä...mulle on käyny just näin.

Onko siitä jotain haittaa jos kyykkää ja vetää aina ilman vyötä ja puhtaalla tekniikalla tietenkin?

Minkä vyön? Onko se se samainen, mikä laitetaan päälle, kun ei ole jaksettu treenata keskikroppaa kuntoon tai että saadaan pidettyä se liian pienen pilkkihaalarin yläosan helma navan kohdalla.....:evil:

Itse olen suosinut sellaista nahkapäällysteistä, minulle räätälöityä läskin alle asennettavaa luomutuotetta. Niin, kaikissa sarjoissa.

Originally posted by rautaP
Onko siitä jotain haittaa jos kyykkää ja vetää aina ilman vyötä ja puhtaalla tekniikalla tietenkin?
Haittaa ei ole penniäkään. Hyötyä taas aika paljon, kun keskivartalon lihakset vaihvistuu huomattavasti enemmän, kuin mitä ne vyön kanssa sählätessä vahvistuis. Plussana vielä sekin, että ykkösiin saa sitten enemmän hyötyä siitä vyöstä, kun tekee sarjat ilman vyötä :5:

On muuten tosi vaikeaa luopua vyön käytöstä. Tänään yritin kyykkäillä ilman mutta ekan sarjan jälkeen kipitin häntä koipien välissä vyötä hakemaan :itku:
Huomaa hyvin, kuinka heikko keskivartalo onkaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä en käytä vyötä muutenkuin raskaimmissa nostoissa. Eli koitan mahdollisimman pitkään olla käyttämättä. Turhaa sitä vyötä on heti alusta asti käyttää. Se treenaa hyvin lantion voimaa kun ei käytä vyötä.

Joku voisi varmaan nyt kertoa hyvät perusteet, miksi vyötä olisi syytä käyttää. :nolo:

Originally posted by rautaP
Joku voisi varmaan nyt kertoa hyvät perusteet, miksi vyötä olisi syytä käyttää. :nolo:

Vyötä käyttämällä on mahdollista lisätä vatsaontelon painetta, jolloin selkäranka saa enemmän tukea.

Originally posted by Tahvo Tohveli
Vyötä käyttämällä on mahdollista lisätä vatsaontelon painetta, jolloin selkäranka saa enemmän tukea.

Niin, kuten varmasti nyt jo huomaat, kysyjä oli hyvien perusteiden perässä...:)

Originally posted by Baarikello
Niin, kuten varmasti nyt jo huomaat, kysyjä oli hyvien perusteiden perässä...:)

Vihjaatko, että lukutaidossani on jotain vikaa, mitä häh ?!!

Tuo on paras peruste, joka vyön käytölle on olemassa. Onko se sitten jonkun mielestä tarpeeksi hyvä peruste vyön käyttämiseen, niin se on jo toinen asia.

Nikamat ja välilevyt eipamahda kyykyssä ja maastanostossa kun käyttää vyötä. Itse en ryhdy maksimeja nostamaan ilman vyötä. Ja sarjoissa käytän myös vyötä. Ja kannattaa ostaa kunnon vyö.
Itselläni ollut pari halpisvyötä, ja nyt just hankin SAFE-USA jenkkivyön. ON muuten aivan vitun loistava vyö. Hintaakin on tosin hyvin ruhtinaallisesti. Mutta kyllä joka sentin arvoinen, pesee halpisvyöt mennen tullen. :5: :5:

Itse olen käyttänyt vyötä, kun painot menee kyykyssä ja maastavedossa yli 130-150 kg. Penkkipunnerruksen maksimissakin pidän vyötä. Sellainen mahdollisimman tukeva ja paksu on hyvä, pikalukolla nopeampi kiinnittää. Ainakin sellaisia puna-sini-valkoraitaisia on. Mielellään ns. tuplahaka.

Sellaisella läpyskällä, joka takaa korkea ja edestä kapea ei tee mitään. Eka vyöni oli sellainen, kokeilin kerran ja tyttökaveri myi kirpputorilla sen pois. Mitä enempi rautaa tangossa, niin sitä tärkeämpi vyö on. Ei kai ne voimamieskisailijatkaan pidä vyötä coolin ulkonäön takia?

Olen ollut varmistamassa kyykkyä 240kg*10. Kyllä polvisiteet ja vyö olivat tarpeen tossa sarjassa.

:offtopic: Aattelin laittaa tähän ketjuun kysymykseni kun on kumminkin aika lähellä aihetta...
Niin että oon nyt ostamassa ensimmäistä vyötäni ja aattelin kysyä, että mikä olisi hyvä perusvyö? Siis onko sellainen "muotoiltu" parempi kuin normaali? Hintaa sais olla noin 50Äyrii

Itse ajattelin hankkia vyön nyt, kun viime kerralla (eli eilen) kyykätessä kävi pienimuotoinen onnettomuus. Sarjan viimeinen toisto oli menossa, ja alhaalla horjahdin jotenkin taaksepäin, ja sen seurauksena selkä pääsi pyöristymään. Jotenkin kuitenkin punnersin pitkän taistelun jälkeen itseni ylös sieltä. Alaselkä otti vähän tuossa tilanteessa osumaa, mutta ihme kyllä ei ole enää kovin kipeä.

En kyllä meinannut jatkossakaan kyykätä aina vyön kanssa, mutta ainakin silloin, kun kyykkään isommilla painoilla kuin aiemmin olen kyykännyt. En usko, että tarvitsen vyötä muissa liikkeissä kuin kyykyssä.

Joo... Kai tässä pitää tota vyötä ruveta pikkuhiljaa kattelemaan.
Itselläni on juuri sattumoisin ollut murtuma selkänikamassa ja välilevyn pullistuma. Jos joku vielä viitsisi antaa jotain ohjeita siihen vyön käyttöön ja kertoa minkälainen vyö sopisi hyvin ensimmäiseksi vyöksi.

Back
Ylös Bottom