Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Riippuu paikasta kaiketi hyvin paljon. Itellä oli jotain lihaskunto- ja koordinaatiotestejä. Muistaakseni 5 tai 6 eri liikettä ja piti vetää maksimit 30/60 sekunnissa. Joissakin AMK:issa ei testata kaiketi lainkaan.Minkälaiset testit kuuluu tuohon fyysisen kunnon testaukseen?
Ihan sama periaatteessa. Kannattaa kuitenkin ehdottomasti erikoistua ensihoitoon, voi sitten ennen seuraavaa koulua/koulun aikana painaa duunia oman alan töissä. Lähihoitajat ei pahemmin lanssiin pääse, ellei oo ensihoitoa erikoistumisvaihtoehtona.Moikka ! Mun on nyt pakko kysyä, että toi ku olen kyllä vasta aloittamassa lähihoitajan opiskelua, ja sen jälkeen olen ajatellut ensihoitajaksi pyrkiä. Niin mihin minun täytyy tuolla lähihoitaja koulussa erikoistua,että pystyisin opiskelemaan ensihoitajaksi? Käykö ensihoitoon erikoistuminen entä sairaanhoitoon erikoistuminen? Vastatkaa mun sähköpostiin kiitos ! henna.sulkanen@gmail.com on sähköpostini.
Niin, ja itselläni vielä armeijakin on edessä. Jos opiskelupaikka muutaman viikon päästä sattuisi kohdalle osumaan, johtajuutta ja paineensietokykyä olisi hyvä hakea tulevan vuoden aikana vaikkapa lääkintäaukista, jos moiseen riittäisi rahkeet.
Mitä meinaat "pahimmillaan"?Voisko joku kertoa tästä ammatista joka on siinä toiminut, että millaista se homma kentällä "pahimmillaan" about on? Vaativasta ammatista on eittämättä kyse. Itseä huvittaisi uudelleenkouluttautua kun on niin paska työllisyystilanne ja tämä on ollut mielessä. Fyysinen kunto on hyvä kun salilla on rampattu vuosia, mutta eipä taida tässä työssä riitää? Kuinka hyvin koulutus valmistaa niihin työelämän tilanteisiin?
Mitä meinaat "pahimmillaan"?
Huomattavasti enemmän joutuu näkemään sosiaalisia ongelmia kuten esim päihde- ja mielenterveysongelmia ym kuin esim jotain pahan näköisiä onnettomuuksia tai vastaavaa, toki välillä niitäkin. Oma pää pitää olla sillä tavalla kunnossa, että nuo asiat pystyy käsittelemään eivätkä ne jää vaivaamaan. Tärkeimpänä ominaisuutena mä silti pitäisin vuorovaikutustaitoja ja kykyä tulla toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa.Tarkoitin siis, että käsittääkseni joutuu näkemään aika pahoja juttuja onnettomuuspaikoilla, kohtaamaan inhimillistä kärsimystä ja vastuuta on paljon. Tietty vissiin ensihoitajat voivat sijoittua eri tehtäviin työelämässä. Mulle on tullut vain mielikuva, että ensihoitajan ammattia pidetään ehkä hieman samantyylisenä (?) tietyllä lailla kuin poliisin tai palomiehen ammattia, eli ei joka pojan homma.