Ensi kertaa kyykyssä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kride
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
36
Tänäänpä kokeilin ensimmäistä kertaa kyykkyä. Tyhjällä tangolla siis. Heti alussa tuli ongelmia, nimittäin miten fakissa saan siitä tukevan otteen? Kun raapasin sen tuohon niskan kohdalle, niin "Ei perkele, en saa otetta". Jos vein kädet liian kauas, en saanut siitä otetta ja jos vein liian lähelle, alkoi sattumaan etuolkapäissä perkeleesti. Onkos kyseessä siis liian taipumattomat etuolkapäät, koska tämä oli 2 päivän taon jälkeen, niin tuskin on mikään lihas jumissa?

Kiitokset vastauksista.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Venyttelyä varmaan kai sitten. Ja luonnollisimman tuntuinen oteleveys on mulla ollu peukalon mitan sisimmistä merkeistä.

Tuntuu aika hassulta. Itselläni tanko käytännössä lepää hartiaosastolla ja sormet vain löyhästi pitävät sitä paikoillaan. Mitään puristusta ei siis niinkään ole. Venyttelyä sitten vain, jos pahemminkin tuppaa olkapäitä vääntämään.

Wildemar sanoi:
Tuntuu aika hassulta. Itselläni tanko käytännössä lepää hartiaosastolla ja sormet vain löyhästi pitävät sitä paikoillaan. Mitään puristusta ei siis niinkään ole. Venyttelyä sitten vain, jos pahemminkin tuppaa olkapäitä vääntämään.

Niin siis en minäkään mitää kädet punasena -otetta siitä pidä, mutta silti kädet ei tunnu edes taipuvan sinne. :D

Kokeile laskea tankoa alemmas. Ei oo ainakaan mulle tullu enää sen jälkeen kipuja kun ton oon tehny.

Tanko kunnolla taakse yläselkää vasten! Voimanostokyykky on paras tapa kyykätä ainakin mun mielestäni. Tosin itte ei ole vähään aikaan pystyny kyykkäämän kun kyykyt kaatuu eteen. Neuvoja tähän vaivaan? Treenata vahvemmat vatsalihakset? Pitääkö alkaa käyttämään vyötä ja hankkia kyykkäykseen tarkoitetut kengät? Yritän kyllä katsoa yläviistoon, joka myös käsittääkseni auttaa vaivaani. Kokeneemmat neuvokaa!

hpena sanoi:
Tanko kunnolla taakse yläselkää vasten! Voimanostokyykky on paras tapa kyykätä ainakin mun mielestäni. Tosin itte ei ole vähään aikaan pystyny kyykkäämän kun kyykyt kaatuu eteen. Neuvoja tähän vaivaan? Treenata vahvemmat vatsalihakset? Pitääkö alkaa käyttämään vyötä ja hankkia kyykkäykseen tarkoitetut kengät? Yritän kyllä katsoa yläviistoon, joka myös käsittääkseni auttaa vaivaani. Kokeneemmat neuvokaa!

-Älä kato kovin paljoa yläviistoo, yri pitää se katse vaan siellä edessä päin.. no ehkä vähän yläviistoon mutta älä kattoon.
-Treenaa alaselkää.
-Älä pidä tankoa liian alhaalla
-Lähtöasennossa asento valmiiks suorana
-Jännitä tietoisesti keskivartaloa kun lähdet kyykkyyn

Mulla on toi sama ongelma ollut/on vieläkin isoilla painoilla jos ei ole vyötä.
Ja esimerkiksi painonnostokengät hankittuasi ihmettelet että miten olet ennen pärjännytkään ilman niitä! (kuulemma.. oma budjetti vähän tiukalla noitten hankkimiseen. Ja kun ei tiedä mistä oikein hankkia)

Mutta taispa mennä Kävelevänruumiin topicin ohitse!

KäveleväRuumis sanoi:
Alemmas? Tarkoititko, että alemmas selkää pitkin?

Jep! Hae ite se oikea paikka mistä on hyvä kyykätä, multa meni oikean paikan löytämiseen yli vuosi onneksi älysin laskea vihdoin tankoa alemmas. Maksimikin parantui :rock:

hpena sanoi:

Kokeileppa seuraavalla kertaa laskea persettä taakse enemmän. En oo varma onko se sun ongelmaan ratkaisu, mutta kokeilla kannattaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
hpena sanoi:

Syitä voi olla monia ja ne riippuvat varmasti osittain kehon mittasuhteista. Itselläni kuitenkin auttoi kun keskityin työntämään lantiota voimakkaammin eteenpäin ylös tullessa. Näin perse ei lähde nousemaan ensimmäisenä ja saan jalat paremmin painon alle.

ensimmäisen kuukauden ajan itselläkin sattui pelkkä tanko ihan saatanasti kyykyssä, ja jos 5kg painot lisäsi sivuille ei 2-3 toistoa enempää pystynyt tekemään, kun vihlominen kävi niin kovaksi. en tiedä oliko vika tekniikassa vai vaatiiko se vaan totuttelemista joka tapauksessa kipua ei sen jälkeen ole esiintynyt :)

Kyykyt stabiiliksi

hpena sanoi:

Tuli vaan pieni ajatus mieleen tässä, joka saattais auttaa sun kyykkyjen kaatumisongelmaan. Kokeiles ottaa leveämpi asento jaloilla. Näin ollen kun laskeudut alas saat perseesi myöskin alemmas ja uusi alentunut painopisteesi pitäisi myös johtaa toistojen vakauteen leveämmän asennon ohessa(??). Näin ainakin minä itse teen ja menee huomattavasti tukevamman tuntuisesti verrattuna vain hieman hartioita leveämpään asentoon. Kunhan aina vaan muistaa suunnata ne jalkaterät polvientaipumis-suunnan mukaisesti ni kaikki menee hianosti =).

Tuli vaan pieni ajatus mieleen tässä: mitä voimanostotyylisellä kyykyllä mielestäsi tarkoitetaan? Ei ainakaan ihan mitään kantapäät yhdessä -kyykkyä.

Eli jos hpena tosiaan kyykkää normi voimanostotyyliin, kuulostaisi ongelma olevan se normaali: lantion heikkous joka kompensoidaan alaselällä.

Mutta thredikysymykseen: kuulostaa vaivalta, joka parhaiten lähtee tekemällä. Oli itselläkin alkuun pientä vihlontaa, mutta nykyään ote voi olla vaikka hartian mitta ilman vaikeuksia. Vihlonta lähti siis ihan kyykkäämällä vaan.

Kuukkeli sanoi:
Tuli vaan pieni ajatus mieleen tässä: mitä voimanostotyylisellä kyykyllä mielestäsi tarkoitetaan? Ei ainakaan ihan mitään kantapäät yhdessä -kyykkyä. Eli jos hpena tosiaan kyykkää normi voimanostotyyliin, kuulostaisi ongelma olevan se normaali: lantion heikkous joka kompensoidaan alaselällä.
No kyllähän ne voimanostajat tekee jotkut kapealla ja jotkut leveällä, mutta tosi leveellä kyykkääminen, "polvet pysyy paikallaan" -tyyli näyttää olevan muodissa.

Nyt kun tämä ketju on jo valmiiksi nostettu ylös:

Perkele, sain sen tangon eilen niskan taakse ongelmitta! Eikä tehnyt edes tiukkaa, vaikka oli etuolkapäät kipeenä. Taitaa tulla kyykky treeniohjelmaan mukaan...

Zone-sarja -42%
saimonsinlou sanoi:
Miten muuten voi kyykätä ilman varusteita leveellä? Jalat siis noin metrin toisistaan?
Alkaa sattua nivusiin ku menee kyykkyyn alle 90 astetta!

Venyttely vois auttaa tuohon vaivaan..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom