Ennuste obeesille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja joumar
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mikähän lienee ennuste tällaiselle yli kolmikymppiselle, obeesille (172/87) kaverille, joka vuosien makoilun jälkeen otti itseään niskasta kiinni ja aloitti painoharjoittelun? Onko toivoakaan laihtua pelkällä painoharjoittelulla? Ruokavaliosta sen verran, että aamupalaa en syö, lounaalla sitä mitä töissä on ilman leipää ja jälkkäriä, illalla kotona voileipä tai kaksi juustolla ja kalkkunalla. Niin ja ehkä pari pulloa kepardia per päivä. Olen nyt treenaillut pari kuukautta kolme kertaa viikossa koko kropan kerralla, mutta koska aikaa tahtoo mennä puoltoista tuntia laaki, ajattelin vaihtaa kaksijakoiseen (jalat&kädet/muut). Paino ei toistaseksi ole liiemmin laskenut, mutta muita positiivisia muutoksia on huomattavissa.

Olenko kesällä rantakunnossa? ;)

:worship:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Periaattessa voit laihtua pelkällä vähäkalorisella ruokavaliolla, mutta joka tapauksessa suosittelen ottamaan vaikka 3 tunnin mittaista aerobista pyrähdystä (lenkkiä, uintia jne.) viikossa tämän lisäksi. Ainakin. :thumbs:

Ensinnäkin, syö kunnollinen aamupala. Teet vain hallaa laihtumiselle ja kehityksellesi salilla, jos jätät sen väliin.

Toisekseen, pyri syömään paljon pieniä aterioita (6 päivässä hyvä) muutaman suuren sijaan. Pidä lisäksi huoli riittävästä proteiinien ja hyvien rasvojen saannista. Niin, ja juo paljon vettä.

Treeni & Ravinto puolella on miljoona threadia diettauksesta, joista saat varmasti hyviä vinkkejä.

Edit: Ja jätä se keppana kokonaan pois tai juo vain kerran viikossa ja vain muutama pullo. Alkoholi tekee enemmän hallaa rasvan palamiselle, kun uskotkaan: http://www.thefactsaboutfitness.com/research/alcohol.htm

Zone-sarja -42%
Kaikki on mahdollista. Läski lähtee aerobisella ja ruokavaliolla. Lihaksista sen verran,että ne polttavat rasvaa enemmän kuin rasva.

Joten.

1. Kuntosalilla

2. Aerobista

3. Ruokavalio

joumar sanoi:
Eli jos jatkan valitsemallani tiellä, tuloksena on lihaksikas läski?

Ruokavaliossasi ei ole tarpeeksi energiaa ja proteiineja lihasten kasvatukseen ja ylläpitoon. Alussa tuloksia tulee salin puolella, mutta ne tyrehtyvät nopeasti kunnon ravitsremuksen puuttessa.

Olet kuitenkin aika vähillä kaloreilla (arvioisin ~1200). Mitä enemmän saat pudotettua painoa, sitä tiukemmin elimistösi alkaa pitää kiinni jäljellä olevasta rasvasta. Tässä vaiheessa elimistösi luultavasti alkaa polttamaan lihasta säästääkseen energiaa.

Veikkaukseni on, että tuloksena on ns. "lihava laiha" eli vaikka saat painoasi pudotettua, vyötäröllesi jää huomattavasti löysää. Tuolla tavalla on ihan turha yrittää päästä tiukkaan kuntoon.

joumar sanoi:
Mikähän lienee ennuste tällaiselle yli kolmikymppiselle, obeesille (172/87) kaverille, joka vuosien makoilun jälkeen otti itseään niskasta kiinni ja aloitti painoharjoittelun?
Erinomainen ennuste. Vielä on vuosia aikaa kehittyä ja oppia. :thumbs:

Onko toivoakaan laihtua pelkällä painoharjoittelulla?
On, jos laittaa ruokavalion kuntoon. Mutta tarkenna käsite "laihtuminen" läskien poistamiseen, lihaksien menetyksen samalla minimoiden.

Ruokavaliosta sen verran, että aamupalaa en syö, lounaalla sitä mitä töissä on ilman leipää ja jälkkäriä, illalla kotona voileipä tai kaksi juustolla ja kalkkunalla.
Lyhyesti: syöt liian harvoin ja liian vähän. Laadukas aamupala kehiin (siitä on palstalla paljon asiaa), lisää protua, hillitysti lisää laaturasvaa (kalaöljykapseleita esim. muutama päivässä), lisää kasviksia, raanavettä noin 2l päivässä juoda, siinäpä nopeasti enimmät jutut.

Niin ja ehkä pari pulloa kepardia per päivä.
:rolleyes:
Nuo pois ensimmäisenä. Noista kertyy viikon mittakaavassa jo aika pirusti 100% turhia ja lihottavia kaloreita. 2-3 keppanaa per ilta?!? WTF?? Siitähän tulee n. 14-21 keppanaa per viikko eli aika paljon IMO.

Olen nyt treenaillut pari kuukautta kolme kertaa viikossa koko kropan kerralla, mutta koska aikaa tahtoo mennä puoltoista tuntia laaki,
Hyvä, mutta kyllä sen saa nopeamminkin tehtyä. Koeta lyhentää sarjatauot enintään minuuttiin ja puristaa kokonaisreeniaika jonnekin tunnin tietämiin (ehkä 75min alkulämmittelyileen).

ajattelin vaihtaa kaksijakoiseen (jalat&kädet/muut). Paino ei toistaseksi ole liiemmin laskenut, mutta muita positiivisia muutoksia on huomattavissa.
Hyvä, että kehitystä on tullut! Ruokavalion siistiminen ja kohentaminen joka mielessä varmasti saa läskit vähenemään ja reeni auttaa siinä paljon. Miksei vaikkapa tuommoinen jako. FAQissa on paljon erilaisia ohjelmia, valikoi sieltä itsellesi sopivin.

Olenko kesällä rantakunnossa?
Riippuu, mitä tarkoitat rantsukunnolla ja minkä vuoden kesään tähtäät.;)

edit: ääh, omskakas oli nopeempi

About vuoden harrastin joskus samaa. Alussa 181cm/90kg, lopussa täsmälleen sama. Syöminen päin helvettiä, mutta aloittelijalle tulee kuitenkin kehitystä. Olkapäät kasvoi, vyötäröstä meni about 10cm. Kuitenkin ihan turhaa nysväystä siihen verrattuna mitä olisin oikealla syömisellä saanut aikaiseksi.

Panosta syömiseen. Täysremontti siinä; älä kato mitä jätät pois, vaan mitä sun pitää syödä. Esimerkiksi

- 2000kcal
- energiat proteiinista/hiilaireista/rasvasta 30/40/30
- ruokailu 3h välein
- proteiinia tasaisesti pitkin päivää
- hiilareita eniten aamuisin
- rasvaa enemmän illalla
- baarissa vissyä tai laittilimua
- lomapäivä kerran viikossa, tee mitä haluat
- turha kaljan tissuttelu pois, juo kunnolla kun kerran juot, mutta vain kerran viikossa

Tällä meni mulla 8kg/8viikkoa äskettäin. Viime viikko oli jonkinlainen väliviikko, tällä viikolla olen jatkanut. Hyvä fiilis päällä kun tulokset näkyy niin nopeasti, vaivatonta ja halpaa. Ainakin minä olen kesällä rantakunnossa, aiotko sinä olla? ;)

grimJester sanoi:
- turha kaljan tissuttelu pois, juo kunnolla kun kerran juot, mutta vain kerran viikossa

Tuohon minäkin lämpeän.
:D

Just just, tätä mä vähän pelkäsinkin. Ajatuksia ohjeista:

- Aamiainen, mitäs sen pitäis olla? Mielellään jotain, mitä ei tarvitse pureskella. :rolleyes:

- Ateriat 6 krt/pvä tai 3h välein ei onnistu, töitäkin täytyy tehdä.

- Jos oletetaan, että syön aamiaisen ja töissä lounaan, niin mitäs illalla?

- Nytkö pitäis opetella Suomalaiset juomatavat uudestaan? Just kun mä olen oppinut keskieurooppalaisen tissuttelun. ;) Tää ON paha. :curs:

- Aerobinen on kummitellut jo tovin takaraivossa, nyt pitäis varmaan ottaa siitä toisestakin niskasta kiinni.

Selvennyksenä rantakuntotavoitteeseen vielä se, että ei tässä taivaita tavoitella. Kunhan nyt kehtaisi punastumatta ilman paitaa näyttäytyä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hektisten aamujen vakio:
Purkki rahkaa
50-100g kaurahiutaleita
Funlightia

Nuo sauvasekoittimella yhteistyöhön, aikaa prosessiin kuluu n. 1min

Minun neuvoni: syö nyt ainakin 4 kertaa päivässä.
1) Aamulla, kun pystyt, syöt aamiaisen/alkulounaan/brunssin
- Kunnolla hiilihydraatteja, jonkin verran proteiinia, ei rasvaa
2) lounas tästä n. 3-4 tuntia myöhemmin
- Kunnolla hiilihydraatteja, kunnolla proteiinia, 1 rkl öljyä
3) päivällinen tästä n. 3-4 tuntia myöhemmin
- Jonkin verran hiilihydraatteja, kunnolla proteiinia, 1 rkl öljyä
4) iltapala tästä n. 3-4 tuntia myöhemmin
- vähän hiilihydraatteja, kunnolla proteiinia, 1 rkl öljyä

ja lisäksi vielä

5) illalla ennen nukkumaanmenoa proteiinijuoma
- ei hiilihydraatteja, kunnolla proteiinia, 1-2 rkl öljyä sekaan

- Jätä alkoholi vain viikonlopuille, jos tosiaan haluat laihtua.
- proteiinia saat lihasta, kalasta, kanasta, kananmunista, tonnikalasta, maitorahkasta, raejuustosta, maidosta yms.
- hyviä hiilihydraatteja saat ruisleivästä, täysjyväpastasta, myslistä yms.
- aerobinen mukaan. pari lenkkiä viikossa tekee ihmeitä energiankulutukselle. ja kunto paranee. ei tarvitse vähän ajan päästä pelätä sitä, että muuttuu punaiseksi puuskuttajaksi kun kavereiden kanssa juoksee 5 metriä lähtevään junaan.

Back
Ylös Bottom