Ennusta kesän sää. Ole oraakkeli.

Laitan oman veikkaukseni että,

-Toukokuu on helvetillisen lämmin..
-Kesäkuu on saatanallisen sateinen.. jussina festarit kusee
-Heinäkuussa taas helvetilliset helteet, tosin ukkostakin pukkaa..
-Elokuussa taas helteitä kunnes heinät homehtuvat pelloille runsaiden sateiden ansiosta.

Kesän jälkeen voidaan väitellä kuka veikkasi likelle.:rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Veikkaan, että samanlainen kuin viime kesä, mutta vaan vieläkin kuumempi. Koko kesän koko ajan hellettä eikä sateita missään.

^samaa arvelen. Ehkä juhannuksena kuitenkin tulee vettä kuin saavista. Kuumaa ja vähäsateista, mutta ilma on painostavan kostea suurimman osan ajasta. Veikkaan myös että kesä kestää kauan, jonnekin tuonne syyskuun puolelle saakka.

Toivon, että kesästä tulisi viileähkö ja vähäsateinen. Ei hirveästi naurata, jos ja kun kämpässä on taas yli 30 astetta lämmintä läpi kesän eikä ilmastointilaitettakaan saa asentaa. :curs:

Itse asuin pari vuotta sitten kerrostaloyksiössä jossa oli kesäisin valehtelematta öisinkin +30C. Ihan helvettiä, kaikki räppänät auki eikä mitään apua. Nukkumisesta ei tule mitään tollaisessa kuumuudessa.

Nykyisessä kämpässä onneksi makuuhuoneen saa mukavan viileäksi ja ilmalämpöpumppujakin saa aika huokeaan hintaan.

En ennusta mitään, mutta toivon tasaista hellette toukokuulta syyskuulle. Kahden viikon välein voisi sataa muutama tunti kunnolla vettä, jotta suurin ruikutus sateettomuudesta poistuisi.

Tarkasteltuani aikani sammakoiden, sekä kottaraisten asentoa suhteessa auringonsäteisiin, uskallan ennustaa mm. seuraavaa:

- Lämmintä alkaa tulla vapusta lähtien (kyllä, vappu on poikkeuksellisesti jo lämmin)
- Kesäkuussa sataa kerran viikossa, lukuunottamatta jussia, koska silloin paahtaa
- Heinäkuussa lämpö vain nousee ja paukuttelemme uusia ennätyksiä sateiden jäädessä vähemmälle (taas alkaa itku kuivuudesta kun perunalaatikot kuivuvat pelloille)
- Elokuussa sama homma jatkuu ilman hieman viileten, ei tosin radikaalisti.
- Syyskuussa alkaakin sitten normitapaan viiletä - ja taas voinemme valmistautua syksyyn.

Luvassa on siis kaunis kesä, kauniiden naisten vallatessa katukuvan.

BTW, Takalan Pete jutteli salilla ihan samoja juttuja kyykätessään juuri uutta ennätystään, 350 kg ilman rättejä.

Toukokuussa alkaa hirmuhelteet ja sateita ei juuri näy. Sitten keskellä kesää kesä-heinäkuun vaihteessa on 2 viikon monsuunisateet jonka jälkeen mennään lämpimillä ja kuivilla säillä elokuun loppuun saakka. Heinäkuun lopussa Pohjois-Karjalassa +37 astetta varjossa.

Onko tämä nyt taloutta, politiikkaa vai uskontoa?

Veikkaan silti, että ensi kesästä tulee kuiva, pitkä ja lämmin. Uusi lämpöennätys +34 saavutetaan.

toukokuussa yöpakkasia ja sataa vähintään puoli kuukautta.

kesäkuu ja heinäkuun puoleenväliin asti satunnaisia sateita plus pilvisiä kelejä

loppukesä mukavan lämmintä (~25C) satunnaisia sateita syyskuun puoleenväliin ja sen jälkeen kuiva ja keskivertoa vähän lämpimämpi syksy.

Onko tämä nyt taloutta, politiikkaa vai uskontoa?

Veikkaan silti, että ensi kesästä tulee kuiva, pitkä ja lämmin. Uusi lämpöennätys +34 saavutetaan.

Ei ole ja siirränkin tän tonne yleiselle.

Ja itse veikkaan ja toivon että tulee samanlainen kesä kuin viimekesä oli. Eli lämmintä ja mahollisimmaan pitkään.

Lunta sataa ja kaikkia vituttaa....

Tulee kylmä ja sateinen kesä, mikä kuitenkin jatkuu pitkälle syksyyn.

Tää on tällanen lahkolaisten ennustus:

"Maa peittyy paksuun sammakonpaskaan ja muuten on melko lämmin kesä".

Mulle on ihan sama, mä oon vittu duunis koko loppuvuoden + aina ens kesään saakka, jos oon vielä hengissä.

Auton kokoisia rakeita, hurrikaaneja, taifuuneja, maanjäristyksiä, tulivuoren purkauksia, tuhotulvia, jumalan vihaa ja valtavaa hävitystä. Perjantaina sit vähän viileempää.

Suositut

Back
Ylös Bottom