Ennen maksimin testausta

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei!
Ensi viikolla olisi tarkoitus testata maksimeita, ainakin kyykky ja mahdollisesti myös mave. Kiva olis tietysti jos tulokset olis niin hyvät kuin tällä hetkellä mahdollista. Harjoitellut olen kyllä, viimeaikoina nimenomaan lyhyitä tiukahkoja sarjoja.
Minkä verran edellisten päivien treenit vaikuttaa tulokseen? Millaista liikuntaa kannattaisi harrastaa parina edellisenä päivänä, vai pitäisikö jättää kokonaan väliin? Olisko ainakin joku liikkuvuus-/kehonhuoltojumppa hyvä? Haittaako kyykkymaksimia jos on edellisenä päivänä tehnyt vaikka penkkipunnerruksia tai jotain ihan muuta tyyliin käynyt uimassa?

^
Kevyt päivä->lepopäivä->maksimi
(3x3@50-60%)

Kuinka paljon lepoa tarvitsee on yksilöllistä ja riippuu treeneistä, sekä etsitäänkö huippuykköstä vai vain päivän kuntoa, aiemmin ketjussa oli näit lyhyen "piikkauksen" malleja.

edit: se olikin jku muu ketju, en ny muista nimee

Selkis. :D Tosin viikonlopun oon reissussa, joten tota ei ihan täsmälleen pysty toteuttaa kun en tod. näk. pääse salille. Mutta jos maanantaina olis tarkotus yrittää maksimia, niin ei kai joku hupiliikunta (esim. jooga, ulkoilu) viikonloppuna paikallisen tarjonnan puitteissa haittaakaan?

Ei haittaa, parempi että liikkuu kun ettei tee mitään. Parhaat ykköset oon saanu tekemällä kevyesti liikkeitä maksimia edeltävänä päivänä. Vaikka lämmittelyt tehdään hyvin maksimipäivänä, jotai maagista siinä on että ei totaali levolla ole siihen asti. Mulla toimii parhaiten näin :D

Riippuu ihan miten tiuhaan normaalisti reenaa, kannattaa siinä olla useampi päivä väliä edellisestä testiliikkeen raskaasta suorittamisesta. Pääasia että on palautunut, päivä tai pari ennen testiä voi ottaa vaikka kevyitä nopeita 1-3 toiston sarjoja.

Jos kyse on vain oman huipun tunnustelusta oman treenin puitteissa, ei siihen kannata liikaa hukata aikaa ja aivosoluja. Kyykyn ja maastavedon testipäivät riippuu siitä mitä varten niitä testaat. Jos tarkoituksena on selvittää huiput harjoitusrautojen laskemiseen, kannattaa noudattaa oman treenirungon järjestystä. Eli jos yleensä kyykkäät ja vedät samana päivänä niin testit myös peräkkäin. Jos normaalisti kyykyn ja vedon välissä on useampi päivä, testit samalla aikataululla.

Jos sitten haluaa oikein viimesen päälle kisakuntoa kaivaa, voimailupuolelta löytyy monta esimerkkiä herkistelyyn.

Toisaalta mallia voi ottaa myös Kyösti Vilmin suoriutumisesta:
Kyykky oli pyhä liike ja se tehtiin sunnuntaina. Aamulla "köpä" meni meren rantaan ja karjui merituuleen. Sitten kierrettiin autolla koko Lapin-lääni ja etsittiin varmistajia. Lopuksi kyykättiin 3 x 400 kiloa ja verta tuli nenästä ja korvista..

Joo ei mistään kisasuorituksesta ole kyse,vaan omaksi huviksi maksimin testaamisesta, ja just sitä varten että voi laskea noita prosenttimääriä treeneissä. Ajattelin ton kyykyn ottaa heti alkuviikosta ja maven tyyliin perjantaina jos siltä tuntuu, että ehtis huilia välissä.
Mutta tosiaan vielä kiinnostais tämä, että jos menen vaikka torstaina penkkaamaan raskaita rautoja, meneekö mun mave-enkka pilalle? :D (Tosin epäilen kyllä vahvasti tuleeko mitään enkkaa muutenkaan...)

En usko että vaikutus olisi kovin suuri, ja tosiaan niin kuin Pates totesi, niin ihan hyvin voi tehdä treeniohjelman rungon mukaisina päivinä. Tavallaan kannattaakin koska ei joudu liikaa miettimään ja tulokset ovat "todenmukaiset"/harmoniassa toisiinsa nähden?? :D Siis että tulokset heijastavat rasitustilaa, jossa keho on treeniohjelmaa seuratessa normaalina viikkona.
Vahvalla mutulla sanoisin, että irtiottokyvystä sekä siitä mihin kropan on totuttanut on kiinni haittaako se penkki vetotestiä.

Aspiriinia naamaan tunti ennen nostoa. Ei kyllä oo suositeltavaa, eikä varmasti järkevää, mutta ei se koittaminen kokeilumielessäkään oo vaarallista jos kerran pari koittaa. Näkyy yks cbb sm-huipputason ukkokin laukusta napsivan sillä sekunnilla kun astuu sisälle... Säännöllisesti pidempään käytettynä aspiriinihan on melko vaarallinen aine. Vinkin sain yhdeltä vanhalta painonnostajalta, kun olin kokeilemassa maksimirautoja ja failasin parit kerrat täpärästi. Koittakaapa, jos on voimanostossa maksimit 3-numeroisia niin kyllä ne enkat pari kiloa nousee, jos on muuten otollinen päivä. PS. En itse harrasta tuon käyttöä, koska turha sitä on itseään kusettaa ja ei tuo järkevää ole muutenkaan (jotain riskejä luulis olevan).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom