Energiat loppuu kesken treenin - palkkaria jo treenin aikana?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nml2
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ei ravitsemuksella ole välttämättä mitään tekemistä hyytymisen kanssa. Mitä jos kyse on vaan kunnon loppumisesta. 45 minsaa kovatehoista on aika pitkä aika.

Jos ei 45 min jaksa kovatehoista kyse ei ole ravinnosta. Kannattaa rakentaa se kivijalka uusiksi, jos sitä on edes rakennettu. Peruskunto siis.
45min kovatehoista ei ole pitkä aika. Ainakaan jos sykettä mittarina käytetään. Toki 45min kyykkyä jää multa tekemättä, että suhteellista tietty. :LOL:

Itse olen ajanut maastossa fillarilla reilun 5h 156 keskisykkeellä, max 177. Se on pitkä aika. Ikää oli 45, sykkeet voi suhteuttaa siihen.
Sillon piti syödä välillä. :whistle:

Viimeksi muokattu:
Mua vaan ärsyttää kun jengi vielä vetää noita, eihän mun pitäis siitä välittää mutta mutta...jos nyt tarvii energiaa treenin aikana niin miksi ei EAA ja hiilarit joista on muutakin hyötyä.
Joo,en itsekään ymmärrä miksi joku ostaa bcaa,sama osaaa auton ilman renkaita,käyhän se joo,mutta ei sillä ajella.
Itse puhuin vain EAAsta jota käytän ja jonka olen todennut hyväksi intrana ja ennen treeniä.Ilman hiilareita.Osmopurea joskus käytin treenin aikana vaihtelevasti 20-40g(oma paino noin 93kg) mutta en sen 2 kilon purkin aikana huomannu sillä olevan mitään vaikutusta yhtään mihinkään muutako että se janotti kokoajan lisää ja lisää.
EAAta menee 10g 30-45min ennen treeniä laturissa ja 10-15g intrassa.
domsseja ei ole sen käytön yhteydessä oikeen koskaan,samoin treeni sujuu reippaammin ja jaksaa vetää sen 60-75min suht helposti jos ei ole jalkapäivä :D
jos vaikutus on placeboa niin voin maksaa siitä 5€/kk,toki kuukauden treenimehukatit sais 2 eurolla mutta..nii,tässä ei ole kerrottu mehukatin annostelusta,voi tulla kalliimmaksiki :D

Viimeksi muokattu:
Ei ravitsemuksella ole välttämättä mitään tekemistä hyytymisen kanssa..
Uskoisin että jaksamisista 100% vähän treenanneilla/aloittelijoilla on kyse juurikin ravinnosta ja sen retuperäisyydestä,syödään aivan vääriä ruokia ennen treeniä,vaaleaa leipää ja 10g proteiinia viimeiseen 8 tuntiin tai ei olla jopa syöty kun puoli purkkia tonnikalaa ja sämpylä viimeiseen 12 tuntiin ennen treeniä,oma elopaino 80-90 kiloa.Ihan normaalia.
Sit ihmetellään foorumeilla ku ei tuu lihaa eikä jaksa,mitä pitäs ruutata takapuoleen,joku pilleri pitäs olla?.
Peruskaava.

Uskoisin että jaksamisista 100% vähän treenanneilla/aloittelijoilla on kyse juurikin ravinnosta ja sen retuperäisyydestä,syödään aivan vääriä ruokia ennen treeniä,vaaleaa leipää ja 10g proteiinia viimeiseen 8 tuntiin tai ei olla jopa syöty kun puoli purkkia tonnikalaa ja sämpylä viimeiseen 12 tuntiin ennen treeniä,oma elopaino 80-90 kiloa.Ihan normaalia.
Sit ihmetellään foorumeilla ku ei tuu lihaa eikä jaksa,mitä pitäs ruutata takapuoleen,joku pilleri pitäs olla?.
Peruskaava.

Joskus nuorempana kun söin aivan miten sattuu, mutta peruskunto oli hyvä, niin jaksoi painaa pitkiä ja kovia treenejä. Sittemmin kun kondis on paljon paskempi niin hyytyy vaikka ravitsemuksen toteuttaisi miten. Tämän takia uskon että kunto on oleellisinta jaksamisessa.

Joskus nuorempana kun söin aivan miten sattuu, mutta peruskunto oli hyvä, niin jaksoi painaa pitkiä ja kovia treenejä. Sittemmin kun kondis on paljon paskempi niin hyytyy vaikka ravitsemuksen toteuttaisi miten. Tämän takia uskon että kunto on oleellisinta jaksamisessa.
Kyllä se näin menee. Oma peruskunto uskoakseni ihan ok. Tunnin treeniin ei todellakaan ravintoa tarvita treenin aikana.
Ja siitä treenaamisesta saa muutenkin enemmän irti kun on peruskunto hyvässä kuosissa. Ja sitä myötä tuloksia paremmin.

Jos jaksaa ajaa fillarilla pari tuntia 165 keskisykkeellä maksimin ollessa 195, uskon että vaikkapa siitä kyykystä ja mavestakin saa rutistettua enemmän irti?
Ei sitä kaurapuurolla korvata, peruskuntoa.
Yhtään väheksymättä syömisen merkitystä.

Viimeksi muokattu:
Nääkin miehet tilas netistä fästin tuotteita että jaksoi painaa pitkää päivää.
Oli aminot ja hiilarit kohdallaan, laturit ja intrat kanssa.
https://static.*******.net/uploads/2016/03/tukinuitto096.png
Kuka noista sun mielestä näyttää lihaksikkaalta kehonrakentajalta?
Nyt verrataan 1940 luvun työmiestä kaveriin joka haluaa maksimoida lihaskasvun ja kehittyä voimailussa.

Yks kaveri tanssii 12 tuntia päivässä,kovaa hommaa ihan varmasti,mutta en kehdannut tähän laittaa kuvaa.

Nääkin miehet tilas netistä fästin tuotteita että jaksoi painaa pitkää päivää.
Oli aminot ja hiilarit kohdallaan, laturit ja intrat kanssa.
https://static.*******.net/uploads/2016/03/tukinuitto096.png

Tälle postaukselle voisin antaa kolme likeä jos se mahollista :D Kiitos tästä!

Ja aloittajan viestiin: Itse lähtisin korjaamaan tuota ongelmaa ihan koko päivän ravintoa tutkailemalla. Tasaisesti hiilaria pitkin päivää hyvistä lähteistä jne. Myös nestettä riittävästi. Tämän jälkeen tutkisin onko treeni liian kovaa, eli kunto vielä liian huono, ja viimeisenä lähtisin ongelmaa korjaamaan lisäravinteilla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
^Tosta muuten tuli mieleen että missä meni vikaan: entisajan metsurit(kin) painoi 12h päivässä 7pvä/vko metässä. Ei laskettu onko ukko palautunu.
Meistä on tainnu tulla kermaperseitä. :whistle:
Kuten Mikekin sanoi ajat sitten:palautumiskykyä voi kehittää, jätkät vaan on nykyään ylikunnossa 3-4 viikon päästä ku lehdissä lukee niin.
Itse aikoinaan pidin kevyen viikon joka 4. Viikko,treenistä oli pudotussarjat,superit ja restpauset.nyt 5 vuotta myöhemmin treeni on samanlaista mutta menee kuus viikkoa kovaa ja vasta viikko 7. On kevyt viikko.paino on natuna noussu tasaisesti joka vuosi.
rajoja pitää rikkoa ja pyrkiä ylittämään se kestoraja,mennä sen yli vähän matkaa ja sitten löysätä toviksi.
Nuo metsuritki muuten lepäs eikä heidän tavoite ollu maksimoida lihasmassaa missään nimessä.
Järjetöntä alkaa etsimään ja vertaileen tähän kundeja jotka kehitti palautumiskykyä 20-30 vuoden työllä.
Ei nekään oli sitä kestäny kylmiltään ja suoraan,kolotuksia ja rasitusvammoja on ollu alussa ennen adaptoitumista siihen ja myöhemminki.sitten oltiin sairaslomalla.
Ja ku siihen työhön tottui niin ei se kuormitus siitä kasvanu,se oli tasan sitä samaa aina.ei puumäärää lisätty säännöllisesti kokoajan koko kesää.
Ja kuvitteletteko te tosiaan että työpäivänä ei levätty?
Kovia jätkiä,olen myös perehtynyt työni kautta uittomiehiin ja entisaikojen elämään. Kovaa hommaa enkä todellakaan väheksy vaan kunnioita suuresti sen ajan miehiä.

Jos teet penkkiä aina sadalla kilolla kuus toistoa se onnistuu ja kun aikas teet samalla totut ja ajan kuluessa voit tehdä sillä samalla painolla,samat toistot monta kertaa päivässä etkä enää rasitu siitä ollenkaan.

Kuka noista sun mielestä näyttää lihaksikkaalta kehonrakentajalta?
Nyt verrataan 1940 luvun työmiestä kaveriin joka haluaa maksimoida lihaskasvun ja kehittyä voimailussa.

Yks kaveri tanssii 12 tuntia päivässä,kovaa hommaa ihan varmasti,mutta en kehdannut tähän laittaa kuvaa.
Kyse olikin lähinnä peruspunttaajien 3 vartin treenistä jota ei muka jaksa vetää ilman lisäravinteita.

Kuten Mikekin sanoi ajat sitten:palautumiskykyä voi kehittää, jätkät vaan on nykyään ylikunnossa 3-4 viikon päästä ku lehdissä lukee niin.
Itse aikoinaan pidin kevyen viikon joka 4. Viikko,treenistä oli pudotussarjat,superit ja restpauset.nyt 5 vuotta myöhemmin treeni on samanlaista mutta menee kuus viikkoa kovaa ja vasta viikko 7. On kevyt viikko.paino on natuna noussu tasaisesti joka vuosi.
rajoja pitää rikkoa ja pyrkiä ylittämään se kestoraja,mennä sen yli vähän matkaa ja sitten löysätä toviksi.
Nuo metsuritki muuten lepäs eikä heidän tavoite ollu maksimoida lihasmassaa missään nimessä.
Järjetöntä alkaa etsimään ja vertaileen tähän kundeja jotka kehitti palautumiskykyä 20-30 vuoden työllä.
Ei nekään oli sitä kestäny kylmiltään ja suoraan,kolotuksia ja rasitusvammoja on ollu alussa ennen adaptoitumista siihen ja myöhemminki.sitten oltiin sairaslomalla.
Ja ku siihen työhön tottui niin ei se kuormitus siitä kasvanu,se oli tasan sitä samaa aina.ei puumäärää lisätty säännöllisesti kokoajan koko kesää.
Ja kuvitteletteko te tosiaan että työpäivänä ei levätty?
Kovia jätkiä,olen myös perehtynyt työni kautta uittomiehiin ja entisaikojen elämään. Kovaa hommaa enkä todellakaan väheksy vaan kunnioita suuresti sen ajan miehiä.

Pakko olla samaa mieltä. Kyllä olen itsekin taipuvainen uskomaan kehon adaptoitumiseen. Itse olen nöösi salihomissa, vuos ja 3kk takana. Alussa tein 2normiviikoa, raskas ja kevyt. Nyt menee helposti 4-5 normiviikkoa, siihen raskas päälle enkä ole oikeastaan tuntenut että ois kevyelle tarvetta. Pidän sen silti, ainakin vielä. Myös lepo on tarpeen. Ja yleensä kun huomaat olevasi levon tarpeessa, alkaa olemaan jo myöhäistä.
Itsellä on omasta mielestä ihan ok kuntopohja, pyöräilytausta. Se hyvä peruskunto on yks peruspilari kaikessa tekemisessä. Eikä vähiten siinä kun halutaan hankkia lihasmassaa.
Kyllä oikeasti tunti pitää pystyä pusertamaan tiukkaa treeniä, ihan normaalilla järkevällä syömisellä. Jos ei pysty, oikeasti kannattaa alkaa rakentamaan peruskuntoa. Siitä on pidemmän päälle paljon apua, myös lihasten kasvattamisessa.
Näin mä uskon.

We conclude that dietary BCAA supplements alone do not promote muscle anabolism.
Tarvitseeko tuo itsestäänselvyys tosiaan esittää oikein auktoriteetillä vahvistettuna? Veteletkö ravinnoksesi pelkkää intrajuomaa vai mikä pointtisi on?

Ei ravitsemuksella ole välttämättä mitään tekemistä hyytymisen kanssa. Mitä jos kyse on vaan kunnon loppumisesta. 45 minsaa kovatehoista on aika pitkä aika.

Jos ei 45 min jaksa kovatehoista kyse ei ole ravinnosta. Kannattaa rakentaa se kivijalka uusiksi, jos sitä on edes rakennettu. Peruskunto siis.
45min kovatehoista ei ole pitkä aika. Ainakaan jos sykettä mittarina käytetään. Toki 45min kyykkyä jää multa tekemättä, että suhteellista tietty. :LOL:

Aika puhdasta hakuammuntaahan tämä kaikki on, kun ei tosiaan ole mitään tietoa kysyjän kunnosta, ravinnosta tai treenistä. Huono kunto, huono ruokavalio ja treenin hyvin korkea intensiteetti kaikki voivat yhdessä ja erikseen aiheuttaa hyytymisen.

Itse vedän yleensä 45-60 minuutin kovatempoisen treenin. Kyllä sen jälkeen on hiki ja lihakset saaneet kasvuärsykettä. Tietenkin jos pitää 5 minuutin sarjataukoja, niin silloin ne treenit venyy väkisinkin pitkiksi.

Tarvitseeko tuo itsestäänselvyys tosiaan esittää oikein auktoriteetillä vahvistettuna? Veteletkö ravinnoksesi pelkkää intrajuomaa vai mikä pointtisi on?.

Ei tarvitse, kuten totesinkin tää oli vähän väärä threadi tälle ja muutenkin mun postaukset oli semi turhia mutta tää nyt on nettifoorumi. Toivottavasti sun kesä ei mennyt pilalle.

BCAA+supermalto toi selvän avun. Kiitoksia vinkeistä. Ja kyllä, ero on selkeä, ihan näin 3 treenin perusteella.

Niin ja huonoa peruskuntoa en lähtisi nyt syyttämään. Se on jännä ettei aerobisessa ole samaa ongelmaa kuin salitreeneissä. Eikä voima sinällään lopu, vaan olo vetää veltoksi ja tekisi mieli vaan maata lattialla treenin puolivälin jälkeen. No, ruokavaliota varmaan pitäisi oikeasti katsoa uudestaan, ei nuo treeniajan hiilarit vielä mitään pelasta. Mutta iso ero, kyllä.

2qvzhmppf9nx.png

Jätän tän vaan tähän...
Parempi jättääkin sinun asia tähän, koska tässä postauksessa ei ollut mitään järkeä.

Back
Ylös Bottom