energiankulutus ja lihaksen kasvatus

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
moro

oon jostai lukenu että lihasta tulee vain jos syö enemmän mitä kuluttaa päivässä mutta eikös toi proteiini ole se tärkein että saa sitä sen väh.2g per painokilo eli jos oon miinus kalorimäärällä mutta syön silti proteiinia sen 2g per painokilo niin eikös mulla pitäis kasvaa lihakset vai pitääkö mun tosiaan olla plussalla että lihakset kasvais? Sanokaa te jotka tiedätte :)

en tiiä oisko tämä kuulunu alottelija puolelle mut kaippa tää ravintoon liittyy :rock:

[mod]Thread siirretty ja nimetty uudelleen paremmin aiheeseen sopivaksi. T:Sumu[/mod]

häätyy sitte alkaa syömää rutkasti tonne helmikuun loppuu ja sitte vetää 3-4kk kova dieetti päälle niin pääsis kesäks suhkot hyvää kuntoo. kiitti vastauksesta ZaGato :thumbs:

Ja ei kannata ihan liikaa sit mähkiä sitä ruokaa ettei sitä läskiä tulis niin paljoo.. :) Se 500kcal yli kulutuksen on ihan sopiva..

niimpä, vaikka ite oonki iso kokonen niin toi syömine teettää silti vähä ongelmia ku ei oo tottunu syömää kovi paljoo mut jos päiväs sen 6 kertaa söis ja joka kerta prodea ainaki sen 30g ja vois vähä sortua makeisiinki niin sais noita kaloreita koneesee. Mites muute ton hiitin kans että oisko se parempi jättää nytte pois kokonaan ku yrittää massaa saaha vai voisko sen vetää siitä huolimatta sen 3-4 kertaa viikos ? Läskiä en todellakaa halua lisää mut sitä vissii tulee väkisinki massakaudel :(

Jos vedät ton Hiitin massakaudellakin, niin joudut syömeen vaan entistä enemmän. Itse ainakin jättäisin pois ja ottaisin vaikka pari kevyttä settiä aerobista viikossa, jos niitä välttämättä haluat pitää.

Ja läskiä valitettavasti tulee sivutuotteena väkisinkin, jos siis sitä lihasta tosissasit haluat kasvattaa.

Joo helpompaa jos massakaudella ei vedä aerooppista niin paljoa, itellä sattuu tulemaan joitakin päiviä sillon tällöin milloinka plussilla on melkein mahdoton olla (minun siis) ilman että viettäis koko muuta päivää keittössä.

jos mä sit unohtaisin ton aerobisen ja vasta sitte ku alan helmikuun viiminen päivä dieetille niin ottaa rutkasti aerobista. Laitan viel mun ruokailun et jos siin on parantamisen varaa ( varmasti on ) niin heittäkää ehdotuksia. Ja ravinto arvot ovat noin arvoja sitte

Aamupala klo.7.30

Kaura puuroa yks lautallinen (kauraa 1dl) pp=6g hh=26g r=3.3g Kcal=170
Mustikka keitto n.0,5dl pp=0.5g hh=3.5g r=0.5g Kcal=14
Vaasan ruispalat 4kpl pp=9.2g hh=44g r=1.6g Kcal=240 + yleensä kalkkunaviipaleet leipien päällä (viipaleitten arvoja en tiiä)
Rasvaton Maito 3dl pp=4.6g hh=14.8g r=0g
C-vitamiini tabletti
Huom. Ma,Ti,To,Pe on sali päivä joten otan kouluun myös protsku drinkin n.30g(Best Wheytä), joka sisältää pp=30g hh=2.4g r=2.3g

11.30 Kouluruoka
Lasi maitoa, Lasi vettä ja ruuaksi sitä mitä tarjotaan yks lautallinen ja yleensä salaattia kans melko rutkasti mukaan

salipäivänä palautusjuoma aina! Ma,Ti sali on kello 15.00-16.30 joten syön kotona siinä 16.00-17.00 ruuan, maitoa pari lasia ja ruokaa yhen lautallisen +pari ruisleipää yleensä leivissä on päällä kalkkunaviipaleet
(To salille klo.13.00 ja Pe salille 12.00 joten sillon syömiset on vähän eri aikana mutta kumminki saman verran tulee syötyä ku muinakin päivinä)

18.00 Välipala
Maitorahka purkki (250g) sisältää prodea sen 30g ehkä pari grammaa alle

19.00-20.00 iltapala
Yleensä puolipurkkia tonnikalaa jossa prodea sen 14g purkissa tais olla vähä päälle 24g +n.70-100g raejuustoa+paistan 2-3 kokonaista kananmunaa tai puol purkkia ananasta

21-22.30 Toinen iltapala
Sanokaas mitä tähä vois ottaa? yleensä otan Nutri Plussan Best Wheytä sen yhen desin (n.30g) pp=30g hh=2.4g r=2.3g

Joskus saatan tuolla prode drinksulla korvata nuita välipaloja ja tuleeki otettua 3 kertaa päiväs prode drinkki + tietenki aina palautusjuoma (siis salipäivänä vain)

Sanonpa täs viel mun mitatki :eek: ja nämä mitat ei välttämättä iha millin tarkkoja ole mutta kaippa ne jotai sanoo

Hauis=35cm jännitettynä=40cm
Reisi=60cm
Rinnan ymp.=103cm
Vyötärö=96cm
Lantio=93cm
Kaula=40cm :D
Eli sanoin noi siksi että kannaatteko mun tän kokosena alkaa n.2kk massa kuurille? vai oisko parempi jos alkais jo nyt dieetille että pääsis kesäks hyvään kuntoon. Ehotelkaa jotai ja kiitos jos jaksoitta edes lukea tän mun elämän tarinan :D :worship:

Ainii ja paino on siis 91kg ja pituus paria milliä vaille 188cm rasvaprosenttia en tiiä prkl eikä mitää hajua et paljo ois, Nämä mun jutut ei välttämättä liity toho otsikkoo enää hirveesti mut ei viittiny tehä uutta threadia jote sama täs kysyä :worship:

Aamupalalle ainakin jotain proteiini pitosta,maitorahkaa,raejuustoo,tunaa tai jotain..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitäs nää tyypit oikeen on jotka tuntuu olevan aina 5& rasvoissa, mutta lihas vaan tuntuu kasvavan. Vai onko Colemankin offseasonilla rasvoissaan? En ymmärrä yhtälöä. Jojotteleeko kaikki dieetin ja "bulkin" välillä?

T: :david:

Kun haluat että lihas kasvaa niin on PAKKO syödä yli kulutuksen. Jos syöt yli kulutuksen niin väistämättä rasvaakin kertyy. Sitten kun olet bulkkikauden aikana vaikka sen 5kg saanut lisää painoa, niin osa siis on (toivottavasti) lihasta ja osa rasvaa. Nyt siis porukkaa hyppää dieetille ja dieettaa rasvan veke. Päämääränä siis että lihasta jää mahdollisimman paljon.

Porkkanaraastin sanoi:
Kun haluat että lihas kasvaa niin on PAKKO syödä yli kulutuksen. Jos syöt yli kulutuksen niin väistämättä rasvaakin kertyy. Sitten kun olet bulkkikauden aikana vaikka sen 5kg saanut lisää painoa, niin osa siis on (toivottavasti) lihasta ja osa rasvaa. Nyt siis porukkaa hyppää dieetille ja dieettaa rasvan veke. Päämääränä siis että lihasta jää mahdollisimman paljon.

Tää on eka kerta ku nään kaiken tuon samassa lauseessa. Kesti jonku aikaa hoksata tuo homma. Mutta kaikki ei kuitenkaan kai diettaa ikinä.

kiitti vastauksista :worship: tuli täs mielee et pitääks mun syödä yli kulutuksen niinäkin päivinä jolloin en oo salilla ollu Esim: nytte alko viikonloppu ja menen seuraavan kerran salille vasta maanantaina niin pitääks mun mätätä joka päivä sen yli kulutuksen? (luultavasti pitää)

Pitää mutta ei tarttee kumminkaan syödä samaa määrää mitä salipäivänä, koska kulutuksesi on pienempi.

Kyllä minä ainakin näin teen, näin varmistan mahdollisimman hyvän palautumisen..

kannattaa syödä vaan jokapäivä suunnilleen yhtä paljon,välipäivinä kun kroppa palautuu niin se tarvii ihan yhtä paljon safkaa ellei enemmän että saa rakennus aineita
lihaksille.
treenaa kovaa ja syö hyvin ja lepää hyvin,
ja täytyy muistaa että treenaus ei saa olla liian vakavaa muuten siitä menee hohto..
paljon voimia ja jaksamisia treeneihin.. :whip:

Onko järkee käydä lenkillä kun halutaan massaa? Voiko näin vähentää rasvan määrää polttamatta lihaksia, jos kuitenkin pitää syödä sen lenkin kulutus takaisin?

Riippuu mitä haluaa, aerobisen kunnon kannalta ihan jees. Minulla o 2x vko jujutsu reenit ja 2x vko sählyreenit 4xvko puntin päälle ja on tuota massaa saatu ~20kg lisää 10:ssä kuukaudessa. Pitää vaan muistaa että syö tarpeeksi.

Suositut

Back
Ylös Bottom