Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Arvo Paperi sanoi:Otsikkosi ja kysymyksesi ovat hieman ristiriidassa keskenään. Kehonrakentajallehan TARVE tarkoittaa maksimimäärää, josta vielä on hyötyä, eikös vain? Muutenhan söisimme vain 1g/kg proteiinia. Yleisesti 2g/kg pidetään kehonrakentajalle sopivana eli tarpeellisena määränä. Lasket sen vielä rasvallista painokiloa kohti etkä laske vähempiarvoisia proteiininlähteitä mukaan niin varmasti 2g riittää ja tulee ylikin tarpeen.
Carbon sanoi:*ahum* eli siis tämähän riippuu myös siitä, montako kcal syöt päivässä. Itse syön melkein 4000kcal/päivässä, 40/40/20 jaolla. Näinollen proteiineja tulee noin 320g päivässä, joka on 4-5g/rasvatonta painokiloa kohti.
Grandi sanoi:Jos munuaisvaivoja ei ole, voit huoletta syödä ton verran proteiinia päivässä. Eri asia sitten, onko siitä hyötyä. Minun mielestä ei, mutta joskus on hyvää muuttaa rutiinit ja kokeilla uusia asioita.
tys0n sanoi:Ylimääräinen proteeiini muuttuu rasvaksi.
Olisi ehkä järkevämpää syödä protskua sykleissä eli vaihdella määriä viikon tai parin välein määrät olis esim 1,5-3g/kg.
Itse teen niin että kun on kova treeni viikko protskua 3g/kg
kevyt tai lepo viikko 1,5-2g/kg
Angel of Death sanoi:Joo mäkin yleensä vedän 2 g/painokilo mutta en huomioi rasvoja mukaan. Painoa tällä hetkellä n. 67 g (liian vähän :D) niin proteiinia tulee syötyä n. 140 g. Luulis riittävän.
Ilecules sanoi:Jos kerta painat 67 grammaa niin eiköhän tuo 140 g proteiinia päiväsä ole hiukka liikaa? :lol2:
edit: pitäs opetella lukemaan...Ilecules sanoi:Jos kerta painat 67 grammaa niin eiköhän tuo 140 g proteiinia päiväsä ole hiukka liikaa? :lol2:
Ilecules sanoi:Jos kerta painat 67 grammaa niin eiköhän tuo 140 g proteiinia päiväsä ole hiukka liikaa? :lol2:
Kyllähän se läskiksi varastoidaan. On täällä ollut juttua.muuli sanoi:No tietääkö joku voiko se ylimääräinen protsku muuttua läskiksi vai paskooko nuorimies sen ulos??? Kaveri tuossa vaan just sano et hiilarit muuttuu läskiks mut protsku ei...