Enemmän proteiinia kuin tarve vaatii?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kynis!
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei siitä ainakaan mitään haittaa pitäisi olla. Joitain munuaisvahinkotutkimuksia on ollut, mutta ne taitavat olla :anssi:
Loput menevät sitten energiaksi.

Voi olla tosiaan munuaisille haitaksi. Eikä ole varmaan mitään hyötyäkään noin paljoo syödä. Kohtuus kaikessa.

Otsikkosi ja kysymyksesi ovat hieman ristiriidassa keskenään. Kehonrakentajallehan TARVE tarkoittaa maksimimäärää, josta vielä on hyötyä, eikös vain? Muutenhan söisimme vain 1g/kg proteiinia. Yleisesti 2g/kg pidetään kehonrakentajalle sopivana eli tarpeellisena määränä. Lasket sen vielä rasvallista painokiloa kohti etkä laske vähempiarvoisia proteiininlähteitä mukaan niin varmasti 2g riittää ja tulee ylikin tarpeen.

Arvo Paperi sanoi:
Otsikkosi ja kysymyksesi ovat hieman ristiriidassa keskenään. Kehonrakentajallehan TARVE tarkoittaa maksimimäärää, josta vielä on hyötyä, eikös vain? Muutenhan söisimme vain 1g/kg proteiinia. Yleisesti 2g/kg pidetään kehonrakentajalle sopivana eli tarpeellisena määränä. Lasket sen vielä rasvallista painokiloa kohti etkä laske vähempiarvoisia proteiininlähteitä mukaan niin varmasti 2g riittää ja tulee ylikin tarpeen.

Joo mäkin yleensä vedän 2 g/painokilo mutta en huomioi rasvoja mukaan. Painoa tällä hetkellä n. 67 g (liian vähän :nolo: :D) niin proteiinia tulee syötyä n. 140 g. Luulis riittävän.

*ahum* eli siis tämähän riippuu myös siitä, montako kcal syöt päivässä. Itse syön melkein 4000kcal/päivässä, 40/40/20 jaolla. Näinollen proteiineja tulee noin 320g päivässä, joka on 4-5g/rasvatonta painokiloa kohti.

Carbon sanoi:
*ahum* eli siis tämähän riippuu myös siitä, montako kcal syöt päivässä. Itse syön melkein 4000kcal/päivässä, 40/40/20 jaolla. Näinollen proteiineja tulee noin 320g päivässä, joka on 4-5g/rasvatonta painokiloa kohti.

Totta, dietillä pidän tota 2 g par painokilo, en myöskään laske rasvoja pois, enkä laske esim. kaurahiutaleiden protskuja mukaan. Plussalla ollessa menee sitten enemmän, en kuitenkaan laske tarkalleen joka päiväisiä syömisiäni, joten paha sanoa tarkkaan paljonko menee päivässä, ehkä sellaset reilut 3 grammaa per painokilo.

Jos munuaisvaivoja ei ole, voit huoletta syödä ton verran proteiinia päivässä. Eri asia sitten, onko siitä hyötyä. Minun mielestä ei, mutta joskus on hyvää muuttaa rutiinit ja kokeilla uusia asioita.

Grandi sanoi:
Jos munuaisvaivoja ei ole, voit huoletta syödä ton verran proteiinia päivässä. Eri asia sitten, onko siitä hyötyä. Minun mielestä ei, mutta joskus on hyvää muuttaa rutiinit ja kokeilla uusia asioita.

Tämä voi olla totta, mutta koska olen käyttänyt 40/40/20 jakoa, proteiineja tulee paljon päivässä. Jos jako on päin persettä niin se on taas toinen asia... jossain olen nähnyt myös 30/40/30 jaon.

Ylimääräinen proteeiini muuttuu rasvaksi.
Olisi ehkä järkevämpää syödä protskua sykleissä eli vaihdella määriä viikon tai parin välein määrät olis esim 1,5-3g/kg.
Itse teen niin että kun on kova treeni viikko protskua 3g/kg
kevyt tai lepo viikko 1,5-2g/kg

tys0n sanoi:
Ylimääräinen proteeiini muuttuu rasvaksi.
Olisi ehkä järkevämpää syödä protskua sykleissä eli vaihdella määriä viikon tai parin välein määrät olis esim 1,5-3g/kg.
Itse teen niin että kun on kova treeni viikko protskua 3g/kg
kevyt tai lepo viikko 1,5-2g/kg
:anssi:

Angel of Death sanoi:
Joo mäkin yleensä vedän 2 g/painokilo mutta en huomioi rasvoja mukaan. Painoa tällä hetkellä n. 67 g (liian vähän :nolo: :D) niin proteiinia tulee syötyä n. 140 g. Luulis riittävän.

Jos kerta painat 67 grammaa niin eiköhän tuo 140 g proteiinia päiväsä ole hiukka liikaa? :lol2:

No tietääkö joku voiko se ylimääräinen protsku muuttua läskiksi vai paskooko nuorimies sen ulos??? Kaveri tuossa vaan just sano et hiilarit muuttuu läskiks mut protsku ei...

muuli sanoi:
No tietääkö joku voiko se ylimääräinen protsku muuttua läskiksi vai paskooko nuorimies sen ulos??? Kaveri tuossa vaan just sano et hiilarit muuttuu läskiks mut protsku ei...
Kyllähän se läskiksi varastoidaan. On täällä ollut juttua.

Edit: Äh, vähän huonosti selitin tuossa ekassa editissä. Siis se meni jotenkin niin, että niistä tuleva ylimääräinen energia varastoidaan kyllä, mutta proteiineja ei varsinaisesti.

Nytkun oon 5-jakosella kolmatta viikkoa treenaamassa ni nostin ateria määrän seitsemään. Joka aterialla n.30g protskuu. 7*30=210g rodee. Painoa mulla n.80kg. Eli melkein 3g/kg tulee täl hetkel. Koulujen alkaessa ateriamäärät laskevat kuuteen.

Emmä tosta vaarallisuudesta tiedä, mutta luulis että kun mennään tonne yli 3g/kg roteiinin saantiin ni vettä pitäis varmaan juoda aika paljon.

Eli vettä ja protskuu nii paljo, ku maha vetää niin avot!

Ite oon ainaki lueskelin joskus joltai sivustolta että liika protsku rasittaa elimistöä, eli en ainakaa oo ite viittiny paljoa yli vetää :)

Suositut

Back
Ylös Bottom