En saa tietsikalta tulevaa videokuvaa näkymään Tv:ssä

Ikä
41
Eli en saa esimerkiksi VLC playerin kuvaa näkymään TV:ssä siten, että tietsikan työpöytä näkyisi kuitenkin itse tietokoneen ruudulla. Tähän mennessä olen jo saanut työpöydän näkymään tellussa ilman pikakuvakkeita...En tajua mikä tässä nyt mättää, sillä ennen olen saanut homman toimimaan kuten pitää...käyttis piti laittaa uusiksi ja sen jälkeen en ole onnistunut..
geforce ti 4800 se näyttis ja nvidian ajurit. Hjälp!!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sun pitää kikkailla niistä näytönohjaimenasetuksista jompi kumpi ykkösnäytöksi ja toinen kakkosnäytöksi. Sen pitäisi toimia normaalisti myös uudessa käyttiksessä. Silloin harvoin kun jaksoin leikkiä jollain kökkö s-video kaapelilla pc:n ja töllön välissä, niin kuva oli aina huonolaatuinen TV:ssä ja monitorissa vääristynyt ja välkkyvä.

Luultavasti et saakkaan toimimaan molemissa, sillä näytönohjain kytkee ehkä oletuksena pois päältä "secondary" näytön.

Koeta vielä eri järjestyksiä, klikkailemalla 1 ja 2 näyttöjä ym. Trial And Error.

Koeta myös googlettaa ongelma englanniksi, mainitsemalla esim Geforce ti 4800 problems with s-video out tjsp

Eli en saa esimerkiksi VLC playerin kuvaa näkymään TV:ssä siten, että tietsikan työpöytä näkyisi kuitenkin itse tietokoneen ruudulla. Tähän mennessä olen jo saanut työpöydän näkymään tellussa ilman pikakuvakkeita...En tajua mikä tässä nyt mättää, sillä ennen olen saanut homman toimimaan kuten pitää...käyttis piti laittaa uusiksi ja sen jälkeen en ole onnistunut..

Toi "...olen jo saanut työpöydän näkymään tellussa ilman pikakuvakkeita" kuulostaisi hieman siltä että resot ei mee yhteen, eli muuta koneen resoluution 800x600:ksi, ja kokeile uudestaan. Ainakin mun telkkari näyttää vaan osan työpöydästä sillä sen maksimireso on 800x600 kun taas näytön reso on 1280x1024 (tai joku)

Toi "...olen jo saanut työpöydän näkymään tellussa ilman pikakuvakkeita" kuulostaisi hieman siltä että resot ei mee yhteen, eli muuta koneen resoluution 800x600:ksi, ja kokeile uudestaan. Ainakin mun telkkari näyttää vaan osan työpöydästä sillä sen maksimireso on 800x600 kun taas näytön reso on 1280x1024 (tai joku)

Taikka sitten päällä on työpöydän laajennus (horisontal/vertical span) sen sijaan että clone mode olisi päällä ja kuvat olisivat identtiset.

Jos jostain näytönohjaimen asetuksista löytyy joku overlay asetus, laita siihen teather mode päälle. Näin ainakin radeonissa toimi muistaakseni. Sitten toinen voi surffata koneella ihan huoletta ja toinen katsoa telkkarista koneella pyörivää leffaa.

nvidian kortit on muuten pirullisempia säädellä noissa jutuissa verrattuna radeoneihin.

Mulla on kans ongelmaa tuon tv-liitännän kans. Koko työpöydän sain jo näkymään, mutta kuva on mustavalkoinen. Mistäköhän tuo johtuu? Näyttiksenä on geforce 4200ti ja uusimmat ajurit asensin juuri.

Mulla on kans ongelmaa tuon tv-liitännän kans. Koko työpöydän sain jo näkymään, mutta kuva on mustavalkoinen. Mistäköhän tuo johtuu? Näyttiksenä on geforce 4200ti ja uusimmat ajurit asensin juuri.

Tämä temppu ei varmaan toimi mutta ajattelin silti mainita: Itselläni ainakin on EXT-1 mustavalkoinen, mutta EXT-2 värikuva. Eli koklaa sitä nappia painaa töllön säätimestä kerran vielä (tän näköinen : ->[])

Jos toimii olen yllättynyt mutta kokeile

ATI:n kortti jos on niin todennäköisesti videokuva pomppaa television ruudulle kun laitat Catalystin control centeristä Theater moden päälle (voit ihan hyvin käyttää Clone moodia, kuva näkyy teatterimoodissa fullscreeninä kakkosnäytössä/telkussa ja voit puuhastella ykkösnäytöllä jotain ihan muuta).

Homma ratkee uusimmilla nvidian ajureilla ja TVTOOL ohjelmalla !
Sillä sain toimiin veljen koneen. Ja kuva on todellakin HYVÄ eikä mikään välkkyvä paska ku 20v sitten.

Suositut

Back
Ylös Bottom