En ehdi syömään 4 tuntiin

Aamulla syön 7.00 ja koulussamme on ruokailu n.12.00 ja koulun jälkeen voin syödä vasta 16.00. Koulussamme ei saa syödä mitään muuta kuin koulun ruokaa (ihme juttu, vaikka kaikki ovat jo aikuisia). Joten välipaloja ym. ei saa syödä, tosin tauotkin ovat niin lyhyitä että jos banaaninkin ehtisin syömään rauhassa niin sekin olisi jo hienoa.
Minulla tulee 4 tunnin tai hieman pidempiäkin taukoja ruokailussa. Mitä teen kun koulussa ei saa syödä muuta kuin ruokailun aikana ruokaa ja syömisiä? Mitä minun kannattaisi syödä ennen koulua, ahminko itseni täyteen koulun ruokailussa ja mitä syön koulun jälkeen?
Osaan syödä kai suht´ oikein mutta kun nyt on kyseessä tällainen ns. erikoistilanne ettei voi syödä tavallisesti, tai voi kai syödä mutta se kai rikkoisi sääntöjä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei saa syödä välipaloja? Tunaa ja leipiä vaan mukaan missä on juusto ja kalkkunaa paljon päällä. Tai sitten ihan proteiini patukka matkaan.

!Tuomas! sanoi:
Aamulla syön 7.00 ja koulussamme on ruokailu n.12.00 ja koulun jälkeen voin syödä vasta 16.00. Koulussamme ei saa syödä mitään muuta kuin koulun ruokaa (ihme juttu, vaikka kaikki ovat jo aikuisia). Joten välipaloja ym. ei saa syödä, tosin tauotkin ovat niin lyhyitä että jos banaaninkin ehtisin syömään rauhassa niin sekin olisi jo hienoa.
Minulla tulee 4 tunnin tai hieman pidempiäkin taukoja ruokailussa. Mitä teen kun koulussa ei saa syödä muuta kuin ruokailun aikana ruokaa ja syömisiä? Mitä minun kannattaisi syödä ennen koulua, ahminko itseni täyteen koulun ruokailussa ja mitä syön koulun jälkeen?
Osaan syödä kai suht´ oikein mutta kun nyt on kyseessä tällainen ns. erikoistilanne ettei voi syödä tavallisesti, tai voi kai syödä mutta se kai rikkoisi sääntöjä.

et sä varmaan nälkään ehdi kuolla jos et syö neljään tuntiin. jos kuolit, olin väärässä.

- pitää syöd' hyvin että jaksaa -

En varmaan nälkään kuole, mutta kun jos ei syö n.4-5 tuntiin ja jos aamupala on kolme leipää (jos syön enemmän aamulla niin...). Käsittääkseni pitäisi vähintään kolmen tunnin välein syödä jotain.
Välipaloja saa syödä opettajista riippuen, joku antaa joku ei. Väliajoilla ei oikein ehdi, haluan syödä rauhallisesti.

!Tuomas! sanoi:
En varmaan nälkään kuole, mutta kun jos ei syö n.4-5 tuntiin ja jos aamupala on kolme leipää (jos syön enemmän aamulla niin...). Käsittääkseni pitäisi vähintään kolmen tunnin välein syödä jotain.
Välipaloja saa syödä opettajista riippuen, joku antaa joku ei. Väliajoilla ei oikein ehdi, haluan syödä rauhallisesti.

Tonnikala/rahka/raejuusto purkin vetämisessä nyt ei kovin pitkää hetkeä tarvitse. Tai protsku/massa drinkin sekoittamisessa ja juomisessa.

!Tuomas! sanoi:

Saako olla utelias, mistä koulusta on kyse? Jotenkin tuntuisi oudolta, että opettajat voisivat kieltää aikuisia (ainakin profiilisi mukaan olet itse reilusti täysi-ikäinen) syömästä...

Protskupatukoita tai -juomia kehiin, niiden popsimiseen/kumoamiseen ei kauaa mene. Ravenin ehdottamat tonnari, rahka tai raejuusto myös hyviä vaihtiksia.

Ei tiheään syöminen ole mikään itsetarkoitus. Neljä tuntia ei ole vielä lähelläkään katastrofia - Itse tykkään pitää ainakin sen 4 tuntia syömättä ennen treeniä, jotta energisyys treenata olisi maksimaalinen. Syöt kunnolla silloin kun syöt ja huolehdit, että glykogeenivarastot tulevat täyteen silloin kun pitääkin eli aamulla/lounaalla yöllisen paaston jälkeen ja treenin jälkeen.

Aamulla kunnon puuroa, maitoa ja vaikka rahkapurkki nassuun. Koulussa syöt kunnolla vaan sitä kouluroukaa. Etkö välitunnilla ehdi leipää, patukkaa tai juomaa vetään? Kyllä se on ymmärrettävää että opettajat kieltevät kesken tuntia syömisen, häiritsee keskittymistä, mutta että välitunneilla kielletään?
Eikä toi 4h ilman sapuskaa tapa, turha noita aikoja on pilkun tarkkaan nussia, on nimittäin henkilöstäkin kiinni. Jos olet koulun jälkeen heti salille menossa niin toi 4h ilman sapuskaa on ihan hyvä aika, kun siihen vaan on tottunut.

Opiskelen Ylioppilas Merkonomiksi, keski-ikä on oppilaiden keskuudessa 21 vuotta. Niin 4-5 tuntia syömättä, yleensä 4 tuntia syömättä, tuntuu vain aika pitkältä ajalta. Koitan tehdä kaikki aina niin hyvin kuin osaan. Välitunnit ovat niin lyhkäsiä ja se on oikeastaan siirtymäaika ja minä en viitsi hotkia mitään. Mutta ei kai tuo n.4-5 tunnin tauko niin vakava sitten ole. Tällaisia 4-5 tunnin taukoja on n.2-3 krt/viikossa, muuten ehdin syömään noin kolmen tunnin välein.
Kiitos vastauksista kysymykseeni! :)

Joku ateriankorvike? Pakkiksen kaupassakin on niitä vaikka kuinka monenlaisia. Sellasen sekotat vaikkapa limpsapulloon ja hörppäset naamaan jossakin välissä. Helppoa ja kätevää, eikä tartte ärsyttää ketään niillä näkyvillä välipaloilla.

Piti sanoa samaa kuin timbba, sekota protsku drinkki vaikka aamulla valmiiksi reppuun. Kyl se kestää pari tuntia siel repus, vedä se kello 9-10. Ei opettajat voi kieltää veden juontia.

"Ei saa syödä.." wtf!!11!! Kuka sua on torumassa tuhmasta syömisestäsi? Itse muistan mussuttaneeni koulun tunneilla alinomaa, vieressä pulpetilla oli jatkuvasti päällä kahvinkeitin, leivänpaahdin, vohvelirauta sekä friteerausvälineistö.

keijo s sanoi:
"Ei saa syödä.." wtf!!11!! Kuka sua on torumassa tuhmasta syömisestäsi? Itse muistan mussuttaneeni koulun tunneilla alinomaa, vieressä pulpetilla oli jatkuvasti päällä kahvinkeitin, leivänpaahdin, vohvelirauta sekä friteerausvälineistö.
:lol2: Hahaha, mikä juttu :rock:

Kokeileppa Tony Halmeen antamaa reseptiä: desi kaurahiutaleita, purkki tunaa ja desi omenahilloa. Kaikki vaan sekasin ja huiviin. NamNam :urjo:

Kuten jo edellä tuli, ylivoimaisesti kätevin tapa on sekoittaa aamulla tuhti protskudrinkki (johon öljyä sekaan) ja sitä naukkailla päivän mittaan. Muovisesta jukurttijuomapöntöstä kun vetelee, niin ei herätä turhaa uteliaisuutta sivullisissa.

Itse tulee säilytettyä tuollaista juomaa ihan lämpimässä koko päivän ja ainakin kahdeksan tunnin jälkeen juoma maistuu mitä mainioimmalle. Aika paljon kätevämpi kuin tuna tai leipä. Tosin ei kauheen täyttävää.

Protskupatukan otan itse aina reppuun mukaan jos näyttää siltä ettei kerkeä ruokailla tarpeeksi usein. Se ei varmasti mene pilalle ja on nopea nauttia. Tuohon päälle voi sitten ottaa vaikka protskudrinkin tai jonkun valmiin myoplexin tai vastaavan ateriankorvikkeen. Tuon tekstin perusteella teillä on tiukempi aikataulu kuin armeijassa jos ei ole yhtään 5 minuutin taukoa, eikö teillä kukaan polta edes röökiä? ;)

Joku järki mukaan...

Siis mitä ihmettä?!

On aika vaikea käsittää, että neljän tunnin ruokatauko olisi jonkinlainen katastrofi jollet nyt ole johonkin kisoihin treenaamassa... :rolleyes: Onhan se "oikein syöminen" ihan tärkeää, mutta ei kai siitä nyt hemmetti mitään uskontoa saa tehdä tai stressiä ottaa. Vai olenko ymmärtänyt tämän harrastuksen ihan väärin?

En ota kantaa siihen kaataako neljän tunnin syömättömyys koko salitreenin mutta jos mulla olisi aikoinaan (tai siis nykyäänkin) joku koulussa sanonut että et saa syödä niin mähän olisin vittuillessani ottanut grillatun sian mukaan kouluun ja vedellyt sitä naamariin niin että napa ruskaa ja piereskellyt äänekkäästi perään :curs: (no joo, ei nyt ihan sentään). Eihän nyt kukaan voi oikeasti kieltää sua syömästä, entä jos teidän koulussa olis diabeetikkoja tai muuten vaan verensokerin heilahteluille hypersensitiivisiä immeisiä, mitä niille sanotaan? "juu et saa juoda limsaa vaikka miten heikottaa ja silmissä sumenee, mene siitä muualle hypoglykemioimaan hus hus."

Eli jos jotain teet niin vastusta tollaista naurettavaa sääntöä ihan vittuillessas. :kippis1:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom