Emästankkaus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kyle
  • Aloitettu Aloitettu
Onko kellään tietoa ja kokemusta emästankkauksesta?

Milloin sitä käytetään? Miten se tehdään? Mitä hyötyä siitä on? Onko kukaan kokeillut? Söörtsillä ei ainakaan tietoa löytynyt.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eli itse olen joskus "kokeillut" jotain tuollaista... Otin noin ruokalusikallisen ruokasoodaa ennen treeniä. Pitkä kestoisessa suorituksessa (tai mikset punttitreenissäkin) kun alkaa muodostua maitohappoa niin sitten se ei "vaikuttaisi" niin kovasti kun elimistö on emäksinen? Jotain sellaistahan se on... Jos jostain saat käsiisi Bill Phillpsin (muistaakseni ton niminen) kirjoittaman kirjan Bodybuilding Supplements (tai jotain sellaista, sitä myytiin UFS:llä muutama vuos sit ja nykyään siellä taidetaan myydä uudempaa versiota siitä) niin siinä oli jotain pientä juttua siitä... Itselläni on toi kirja kotona eli voisin illalla tsekata siitä jos muistan.
Ruokasoodaa siis kuitenkin naamariin ennen suoritusta! Vatsaan kuulemma voi joillais sattua.
Jos joku paremmin tietää niin kertokoon...
ernaehrung019.gif

mä oon kans joskus tuota koittanut, mutta ei tuntunu mulla mitenkään auttavan, tai jos autto, en sitä ainakaan huomannu..

Homma menee kutakuinkin näin:
Ruokasoodaa nautitaan 0,2 - 0,3g/painokilo. Itse otan 30g (paino 97kg). Kannattaa sekoittaa ensin veteen ja lisätä sitten vaikka appelsiini tuoremehua niin ei maistu niin pahalta.
Tuo neste nautitaan sitten pienissä erissä, itse juon sen 1½ tunnin aikana siten, että koko juoma on nautittu reilu tunti ennen treeniä.
Olen käyttänyt tankkausta lähinnä ennen jalkatreenejä ja tulosta on tullut. Sarjat jaksaa tehdä paremmin loppuun ja mikä minusta tärkeintä palautuminen on huomattavasti nopeampaa!!!

Originally posted by Kimbo
Homma menee kutakuinkin näin:
Ruokasoodaa nautitaan 0,2 - 0,3g/painokilo. Itse otan 30g (paino 97kg). Kannattaa sekoittaa ensin veteen ja lisätä sitten vaikka appelsiini tuoremehua niin ei maistu niin pahalta.
Tuo neste nautitaan sitten pienissä erissä, itse juon sen 1½ tunnin aikana siten, että koko juoma on nautittu reilu tunti ennen treeniä.
Olen käyttänyt tankkausta lähinnä ennen jalkatreenejä ja tulosta on tullut. Sarjat jaksaa tehdä paremmin loppuun ja mikä minusta tärkeintä palautuminen on huomattavasti nopeampaa!!!

Mitäs vatsasi sanoo 30 gramman ruokasooda määrästä? Meneekö pönttö sekaisin? Tuntuu aika hurjalta vetää tuollainen satsi, vaikkakin juot sen pienemmissä erissä.

Yllättäen hiihtäjätkin ovat emästankkausta käyttäneet. Tällainen artikkeli löytyi netistä.

"Eija Ristanen (os. Hyytiäinen) oli mukana Suomen naishiihtäjien kohutulla Kiilopään leirillä vuonna 1984. Ristanen kertoi Aamulehdelle muistavansa hyvin palaverin, jossa silloinen päävalmentaja Pekka Vähäsöyrinki ehdotti bikarbonaatin käyttöä.

Kansan keskuudessa bikarbonaatti tunnetaan ruokasoodan nimellä.
- Muistan hyvin sen palaverin. Järkytyin kovasti, kun Pekka Vähäsöyrinki ehdotti sellaista ainetta. Lähdin kesken palaverista pois, koska minusta kyse oli aivan selvästi vippaskonstista, Ristanen muistaa.
Ristanen sanoi Aamulehdelle, että vaikka bikarbonaatin käyttö ei ollutkaan kiellettyä, sen käytön piti olla hyvin salaista. Sellaiseen Ristanen ei halunnut lähteä mukaan, koska koki sen vääräksi. Ristasesta tuntui, että Vähäsöyrinki liikkui silloin ns. harmaalla alueella.
- Se oli minulle hyvin surullinen ilta, sillä arvostin Pekkaa suuresti. Hän on sellainen kaikkitietävä hiihtomies, Ristanen jatkaa.
Hänen mukaansa bikarbonaatin piti hidastaa maitohapon muodostumista lihakseen kilpailusuorituksen alussa. Ristanen kertoo Aamulehdessä myös Vähäsöyringin suhtautumisen palaverista poistumiseen:
- Hän yritti myöhemmin heittää minulle, että juonhan minä kahviakin. Minusta kyse oli kuitenkin aivan eri asiasta, Ristanen sanoo. (STT)"

Veli veti ruokasoodaa joskus taannoin ämpäri kaupalla!
Vaikutukset:
- Ylenpalttinen paskan haju!
- Maha huusi armoa!
- Ei muita vaikutuksia(ainakaan huomattavia).

Ehkä pienemmillä annostus määrillä maha ei mene niin sekaisin.:D

Eipä ole ollut ongelmia mahan kanssa. Kait se on yksilöllistä miten vatsa siihen reagoi. Teen tankkauksen aina ennen kovimpia reenejä (jalka, selkä).

jdsfh

kokeiles semmoista tuotetta kuin valmarin. Saa esim luontaistuotekapoista ja ruokalusikallinen tätä myrkkyä vastaa kuulemma kiloa kaalia noin niinkuin emäksisyyden puolesta. maistuu saatanan pahalle ja nopeuttaa myös aineenvaihduntaa.

Originally posted by kyle
- Muistan hyvin sen palaverin. Järkytyin kovasti, kun Pekka Vähäsöyrinki ehdotti sellaista ainetta. Lähdin kesken palaverista pois, koska minusta kyse oli aivan selvästi vippaskonstista, Ristanen muistaa.
Ristanen sanoi Aamulehdelle, että vaikka bikarbonaatin käyttö ei ollutkaan kiellettyä, sen käytön piti olla hyvin salaista. Sellaiseen Ristanen ei halunnut lähteä mukaan, koska koki sen vääräksi. Ristasesta tuntui, että Vähäsöyrinki liikkui silloin ns. harmaalla alueella.

:lol2: Hoihoi ja mustikkakeitot rinnuksille:kippis1:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom