Ei helvetti. Täytyy se myöntää. Olen juntti. Punaniskainen, sivistymätön juntti. Koitin nimittäin vilkuilla tuota Seventh Sealia, ja se nyt vaan heti alkumetreillä alko tökkimään niin pahasti ettei kertakaikkiaan pystyny kattomaan. Oli pakko vaihtaa
Rocknrollaan, josta voinkin kertoa että tasaista Snatch/LockStock/Revolvermatskua, mutta jos pitää verrata, niin sanoisin että Snatch on paras, Rocknrolla toka, Lockstock kolmas ja revolver neljäs. Kaikki hyviä, mutta aivan, AIVAN liian samanlaisia. Samat läpät, samat koukut, katot yhen oot kattonu kaikki. Especially Snatch ja Lockstock = sama elokuva eri kansissa, vähän eri juoni.
Rocknrollassa diggasin siitä, että edes vähän eri näyttelijäkasti oli otettu kehiin. Harmi, ettei herra rocknrollia nyt niin kauheasti näkynytkään, ja kun näkyi, niin, no, suosittelen leffaa silti postworkouttiä vääntäessä, kuten yleensä leffani vahtaan.
Ehkä toi kova treeni + syvällinen, fiilistelevä noir-draama ei sovi yhteen. Vois ehkä joskus keskiyöllä lepopäivän päätteeksi syventyä katsomaan ja kokeilla josko siitä löytäisi jotain, mutta oon vieläkin niin äimänä tuosta Strangelovesta, etten oikein tiedä kannattaako mun edes yrittää näitä vanhoja "taideteoksia" sisäistää.
TOSIN Bridge on the river Kwai oli aivan mielettömän hyvä, vaikka en voi SIETÄÄ vanhojen leffojen tyyliä tehdä hienoistakin ja suht dramaattisista toimintakohtauksista jollain lailla koomisia jollain älyttömän paskoilla letkautuksilla tai yleisellä
douchebaggeryllä.
Rocknrolla: 3/5
Kwai: 4/5 maisemista, jännityksestä ja näyttelijöistä, 3/5 kaikesta muusta.