Elokuva-arvostelut!

Vihdoin tuli The Lighthouse bluray perjantaina postissa ja eilen katsottua.

juoni oli ehkä aavistuksen Sekavampi,oudompi ja "avoimempi" mitä olisin itse halunnut, mutta hieno puoli tuossa on se että jokainen saa päätellä itse juonen ja elokuvan tapahtumat miten haluaa.

Tuo oli muuten pirun hyvin sanottu. Leffassa tavallaan kun luki lyhyen juonenkuvauksen ennenkuin katsoin leffan niin se lyhyt juonenkuvaus kertoi oikeestaan koko leffan juonen. en tiedä schwartzy ajatko samaa asiaa takaa kuin mä tuolla avoimuudella mut ite käsitin et oisit tota tarkoittanut.:) ja tuokin oli hyvin sanottu et "hieno puoli et jokainen saa ite päätellä leffan asiat miten haluaa" Monitulkintainen leffa ja todella tyylikkäästi musta ne TODELLA hämärät jutut leffassa tehty niin et jää ? merkki leijumaan ilmaan etenkin loppukohtauksessa jääden katsojan mietittäväksi positiivisella tavalla et wtf mitä mä just näin...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos oikein muistan niin @Jerico tais olla kova kauhuleffojen ystävä. Niin kyssäri sulle et ootko kattonut Slendermanin tai sen uuden Kaunan? Ite oon vältellyt noita koska uskomattoman surkeet pisteet saanut molemmat imbssa. :LOL: Tuttu suositteli mulle tuota Kaunaa sanoen et se oli ihan hyvä ja kova säikyttelyleffa et sen aion katsoa joku yö niistä surkeista pisteistä huolimatta ihan mielenkiinnon takia ku haluun katsoa onko se miten erilaisesti tehty kuin Japsi Kaunat ja Jenkkiversiot. Hitto minuu harmittaa tuo Slenderman ku siinä olis ollut jonkin toisen ohjaajan käsissä tosi potentiaalinen kauhuleffa.

Ok hyvä tietää. Vois juu jättää sittenkin tuon Kaunankin katsomatta, ku tuossa sanoin et vois kattoo...:LOL:

Äsken muuten kattelin The Parasiten ja oli kyllä aivan saatanan kova, muodostelen ja rakentelen wordiin arvostelua parhaillaan joka on mulle itelleni haastavin leffa arvostella se jotenkin järkevästi, et miten leffan hyvällä tavalla sen kaiken omituisen kokonaiduuden sanoiksi pukisi. :woot:(y):LOL: Sen voin sanoa jo nyt et ei ollut tekotaiteellinen tekele ei sitten yhtään, vaan tyylikäs kuin mikä.

The Parasite (2019)
91KArYP03YL._AC_SY879_.jpg

Leffan alussa kuvataan köyhän perheen elämää ja kiinnitin heti huomion et miten kovaa tasoa ja AITOA dialogi ja näyttely on. Tajuttoman hyvin kirjoitettua ja toteutettua dialogia jota tehostaa ja tehostaa muuten sitten ihan helkaristi tuota dialogia leffan kuvaus on joka oli ihan pirun veikeää mun mielestä yhden asian kannalta kuvaustyylissä jota oli ajoittain. Tarkoitan sitä et kuvataan pieni alue jossa vaikka neljä henkilöä melkein on kiinni toisissaan kun keskustelevat pienessä ringissä ulkona. Siinä tuli tosi voimakas immersion tunne mulle itelleni ja sellainen aitouden tunne ja et ihan kuin eläis henkilöhahmojen mukana. Johtuu varmaan siitä kun yleensäkin normaalissa elämässä keskustellaan kaveriporukassa ympyrässä kun ollaan vaikka viihtellä tms. Tunnelman luonnissa on jo alussa kolme isoa plussaa siis jotka tukee toisiaan, just tuo metka kuvaustyyli ajoittain ja siihen yhteydessä todella hyvä dialogi ja näyttely.

Juonen idea on musta tosi freesin tuntuinen ja ihan pirun kiinnostava se köyhät ja rikkaat asetelma juonessa, En sano juonesta muuta kuin että kusetusta on isona osana mukana, ton kertominen ei oo sit spoilaamista kun alkaa jo melkein alussa se kusetus homma. Tuo leffassa oleva kusetus juoni on sellainen josta tykkään aivan helkkaristi leffoissa, esim The Hanmdmaiden oli tosi nerokas siinä et kuka huijaa ja ketä. Tässä se kusetus homma kehittyy koukeroita sisältäen ja monien summien kautta ihan helvetin nerokkaastii toteutetusti mennen... En kerro meneekö mihin suuntaan se meni, Plussaa myös siitä et mitä leffassa lopussa tapahtuu niin sitä ei arvannut sitten yhtään vaikka kuin yritti arvailla et mitä lopussa tulee tapahtumaan.

Tarinankerronta, juonen kuljetus ja tapahtumien rytmitys on ihan 10 tasoa ja se on juoni etenee muuten sit todella ovelasti ja siinä on koko ajan selvä kehittyvä hieno etenevä kaari ja suunta, ei tullut missään kohtaa laahausta tai juonen polkemista paikallaan. Henkilöhahmot on perferct tasoa kanssa ja tiettyjen hahmojen puolesta oikeasti välittää ja jännittää. Ei oo mitään paperia hahmot vaan kuin aitoja ja oikeita ihmisiä. Tässä myös henkilöhahmojen olemuksilla ja kaikenlaisilla eleillä leikitillään tosi nerosti joilla oli paljon vaikutusta leffan asioiden kannalta miten ne meni leffassa ja kannattaa lukea tarkasti ihmisten eleitä ja olemuksilta kaikenlaisia asioita mitä tuli mulla ainakin kaikenlaisia juttuja mieleen niistä, et onko tää nyt näin ja tuli esim epäilyjä tietyistä hahmoista jne. Hahmoilla on myös syviä motiiveja / tarakoitusperiä ollen syvällisiä tietyt hahmot etenkin.

Leffa on siitä todella erikoinen että sen lisäksi kun se yllättää ihan älyttömän hyvillä juonenkäänteillä, niin se mikä oli erittäin erikoista (jota en oo missään leffoissa nähnyt) oli et leffa yllättää katsojan myös sillä että se muuttaa genreään ihan ykskaks sormia napsauttamalla saumattoman tyylikkäästi ja tosi yllätyksellisesti toisensa. Draamaa, komediaa, romanssia, mysteeriä, jännitystä ja jopa kauhua ja yhden genren muotoa ei voi mainita koska se spoilaisi. Oli muuten tietystä vaiheesta ihan äärimäisen jännittävää jopa kuumottavaa katsottavaa, kunnon ovela jännitysnäytelmä muodostuu leffasta... Huhhuh et oikeesti jännitti.

Pohdiskelevaa ajatusta leffassa on mennen todella syvälle tasolle ajatuksellisesti, jolla meinaan sitä ihan lopun kerronnassa olevaa sisältöä joka oli kyllä tosi ovelasti ohjaaja osannut tuon lopun tyylikkyyden suunnitella siinä kerronnassa. Leffa loppuu myös erittäin tyylikkään vähäeleisesti ja hiljaisesti.

Se millä tavalla ohjaaja osaa hahmottaa leffan kaikkeudet miten hän itse ne on tehnyt niin kokonaisuudessaan on kyllä uber tasoa kyllä saati se et miten osaa niputtaa leffan niin moninaiset jutut ja genresekoitukset nerokkaaksi yhtenäiseksi paketiksi, siinä asiassa paras koskaan näkemäni leffa. Tässä vaan toimii yksinkertaisesti kaikki. en ihmettele yhtään et voitti parhaan leffan Oscarin enkä imdbn 8,6 pisteitä. Meni mulla ehkä jopa top 5een.

10

The Book of Life (2014)
book-of-life-maria.jpg

image-asset.jpeg

Heh halusin kirjoittaa tohon ylös eriväreillä tuon leffan nimen, ku on niin metkaa karamellia koko leffa visuaalisesti.

Siis terve minkänäköinen leffa. Kunnon vau fiiikset tulivat kun menivät alussa erääseen museoon, joka oli siis ihan täynnä kaikkea erilaista ja metkoja juttuja ollen erittäin mielikuvituksellisia ja vaikka minkäkin näköistä värimaailmaa ja miljöön kekseliästä ulkonäköä. Tarinan kerronta polkaistaa heti ihan alussa jo käyntiin ja eräs naisopettaja alkoi kertoa pienelle porukalle koululaisia kirjasta tarinan. Oli kyllä aika veikeetä, kun se opettaja sanoi et on neljä tasoa elämässä olemassa, monitasoinen leffa siis. isot plussat. Ja tuosta kohtaa leffaa kunn alkoi kertomus niistä tasoista niin siinä se tykitys vasta kunnolla alkaa. Sit siinä kun opettaja alkaa kertoa sitä tarinaa niin musta oli erittäin siistiä et leffassa on hyvis, "pahis" jotka hallitsevat niitä elämän tasoja kukin omaansa, Kun tuolla hyviksellä ja "pahiksella" on eri mielisyyksiä niin leffan ulkosasun jälkeen kaikkein siistein juttu on tuo "joulupukki" joka pitää kaiken järjesyksessä ollen hyviksen ja pahiksen välissä ns keskellä. Musta leffan maailmojen lisäksi nuo kuvassa olevat hahmot on erittäin mielikuvituksellisesti tietokoneella animoitua jälkeä. Musta kaikkein siistein hahmo on tuo jos on vihreetä ja kynttilät olkapäillä. Tää gif antaa hyvän kuvan millaista millaista pirun yksityiskohtia täynnä olevaa silmäkarkkia tuo on.
QuickNiftyIndochinesetiger-size_restricted.gif

Leffa on Meksilois ohjaajan teos, jonka huomaa leffasta kaikissa asioissa. Ohjaaja on halunnut tehdä Meksikolaistyylisen leffan ja se toimii muuten ihan jäätävän hyvin, päässä stetsonit ja muutenkin Meksikolaislaisittain hahmojen asut toteutettu. On myös härkätaistelua ja eniten Meksikon tunteen huomaa ylivoimaisesti leffan musiikeista, soittavat torvia ja banjoa joka kuulostaa ihan Meksikolais musiikilta. musta tuo meksikoteema oli erittäin hyvä veto joka tekee osaltaan siistin ja omaperäisen tunnelman leffaan.

Huumorista leffassa. Se oli ihan täyttä kuraa ja täysin lapislle tarkoitettua. lisäksi sitä huumoria oli sellaisissa kohdissa missä ei pitäisi olla huumoria. Oikeasti varmaan 90% leffasta on sitä kamalaa huumoria. mutta teinkin sellaisen jutun mielessäni et ku alkoi jo melkein alusta se päätön huumori niin jätin sen kokonaan sivuun, siis ihan kokonaan ja halusin nauttia leffan uskomattomasta visuaalisesta näytöksestä ja kiinnosti se kolmiodraama juttu, et miten sen suhteen lopussa käy. Lisäksi odotin kovasti et millon leffassa mennään ja MIKSI mennään sinne alimalle tasolle jossa on surullisia sieluja jotka on unohdettu. Voisi sanoa et juoni piti otteessan ja jos joku haluu kattoo niin antakee mennä se huumori toiesta korvasta ulos, mulla leffa oikeasti toimi kun otin tuollaien asenteen.

Tosi mukavan kepeä hyvän mielen leffa jota ei kannatta ottaa vakavast ja piti mua otteessa hyvin kun kiinnosti oikeasti paljon eräiden hahmojen monimutkainen kolmiosdraama suhde ja vielä enemmän kiinosti ne erilaisten maailmojen elämän tasot tosiaan niinkuin aikaisemmin taisin sanoakin. hyvin duunattu ja erittäin omaperäinen juoni / hienot hahmot saati se ulkokuori... ei oo missään leffassa käynyt mulle näin et ulkoasu on leffan paras asia.

Karamellimainen flipperi

(y)(y)(y)-

Viimeksi muokattu:
Mun top 20 leffat nykyään. viimeeks tein top listan varmaan puolvuotta sit. Aika paljon muuttunut. Esim Throne of Blood on noussut noin korkealle ja sit pitää mainita et halusin laittaa listaan 2 animea koska musta nuo Ghost in the Shell ja Violet Evergarden ihan on tajuttoman kovia leffoina, etenkin Ghost in the Shell ssa on ihan saatanan kovaa se tarinankerronta ja ovelast tehty juoni.

1. Oldboy
oldboy1.jpg

2. Ghost in the Shell
MV5BMDliOGVlMDUtZmRhMS00N2QxLWI5ODMtNWExZWI0OGExZmRlXkEyXkFqcGdeQXVyNjc3OTE4Nzk@._V1_.jpg

3. Violet Evergarden
H5598d14dc52c43888c9ef534b48f75a7F.jpg

4. Battle Royale
3222489743_1_3_JTVJNUYE.jpg

5. The Parasite
91KArYP03YL._AC_SY879_.jpg

6. A Tale of Two Sisters
maxresdefault.jpg

7. Tokyo Story
tokyo-story-couple.jpg

8. Seven Samurai
seven-samurai-19540997.jpg

9. Throne of Blood
b01e1aa27eeca81a32e34862d655d243.jpg

10. Viisi Vuodenaikaa
1_RgQt70sGa-KFgrglQ-nJmg.jpeg

11. Martyrs
FINAL-LEAD-75-MARTYRS.png

12. Antichrist
702b590161494b51f7fcca06b3a2556b.png

12. Enter the Void
7593598416906899283.jpg

13. Memoirs of Geisha
EUIfnfpXYAYmRQb.jpg

14. Valhalla Rising
Valhalla-Rising-film-images-e24f3c0f-f3a3-4b71-bdae-64ad144059e.jpg

15. Audition
4dfca0e83354efb2bba354513abeb0ca.jpg

16. The Handmaiden
839full.jpg

17. Pan s Labyrinth
Pans-Labyrinth-still-04.jpg

18. Irreversible
Irreversible.jpg

19. I Origins
i-origins-anatomy-superJumbo.jpg

Nyt oon äimällä lyöty, oon nähny tigren listalta jopa 5 leffaa :D ja neljä niistä jopa top5!

Nyt lähtee merkintä kapteenin lokikirjaa :D

Btw jos 4k blurayt kiinnostaa nii nyt cdonissa ja discshopis ihan hyviä tarjouksia vihdoin ja viimein :)

Esim
just julkastu jaws 4k bluray 14,95
En oikeen oo varma et saako noista aleista pahemmin kirjottaa tänne? Kuitenkin kalliimman puoleinen harrastus niin tulee katseltua ja etsittyä paljon

The Parasite (2019)
katso liitettä 218769
Leffan alussa kuvataan köyhän perheen elämää ja kiinnitin heti huomion et miten kovaa tasoa ja AITOA dialogi ja näyttely on. Tajuttoman hyvin kirjoitettua ja toteutettua dialogia jota tehostaa ja tehostaa muuten sitten ihan helkaristi tuota dialogia leffan kuvaus on joka oli ihan pirun veikeää mun mielestä yhden asian kannalta kuvaustyylissä jota oli ajoittain. Tarkoitan sitä et kuvataan pieni alue jossa vaikka neljä henkilöä melkein on kiinni toisissaan kun keskustelevat pienessä ringissä ulkona. Siinä tuli tosi voimakas immersion tunne mulle itelleni ja sellainen aitouden tunne ja et ihan kuin eläis henkilöhahmojen mukana. Johtuu varmaan siitä kun yleensäkin normaalissa elämässä keskustellaan kaveriporukassa ympyrässä kun ollaan vaikka viihtellä tms. Tunnelman luonnissa on jo alussa kolme isoa plussaa siis jotka tukee toisiaan, just tuo metka kuvaustyyli ajoittain ja siihen yhteydessä todella hyvä dialogi ja näyttely.

Juonen idea on musta tosi freesin tuntuinen ja ihan pirun kiinnostava se köyhät ja rikkaat asetelma juonessa, En sano juonesta muuta kuin että kusetusta on isona osana mukana, ton kertominen ei oo sit spoilaamista kun alkaa jo melkein alussa se kusetus homma. Tuo leffassa oleva kusetus juoni on sellainen josta tykkään aivan helkkaristi leffoissa, esim The Hanmdmaiden oli tosi nerokas siinä et kuka huijaa ja ketä. Tässä se kusetus homma kehittyy koukeroita sisältäen ja monien summien kautta ihan helvetin nerokkaastii toteutetusti mennen... En kerro meneekö mihin suuntaan se meni, Plussaa myös siitä et mitä leffassa lopussa tapahtuu niin sitä ei arvannut sitten yhtään vaikka kuin yritti arvailla et mitä lopussa tulee tapahtumaan.

Tarinankerronta, juonen kuljetus ja tapahtumien rytmitys on ihan 10 tasoa ja se on juoni etenee muuten sit todella ovelasti ja siinä on koko ajan selvä kehittyvä hieno etenevä kaari ja suunta, ei tullut missään kohtaa laahausta tai juonen polkemista paikallaan. Henkilöhahmot on perferct tasoa kanssa ja tiettyjen hahmojen puolesta oikeasti välittää ja jännittää. Ei oo mitään paperia hahmot vaan kuin aitoja ja oikeita ihmisiä. Tässä myös henkilöhahmojen olemuksilla ja kaikenlaisilla eleillä leikitillään tosi nerosti joilla oli paljon vaikutusta leffan asioiden kannalta miten ne meni leffassa ja kannattaa lukea tarkasti ihmisten eleitä ja olemuksilta kaikenlaisia asioita mitä tuli mulla ainakin kaikenlaisia juttuja mieleen niistä, et onko tää nyt näin ja tuli esim epäilyjä tietyistä hahmoista jne. Hahmoilla on myös syviä motiiveja / tarakoitusperiä ollen syvällisiä tietyt hahmot etenkin.

Leffa on siitä todella erikoinen että sen lisäksi kun se yllättää ihan älyttömän hyvillä juonenkäänteillä, niin se mikä oli erittäin erikoista (jota en oo missään leffoissa nähnyt) oli et leffa yllättää katsojan myös sillä että se muuttaa genreään ihan ykskaks sormia napsauttamalla saumattoman tyylikkäästi ja tosi yllätyksellisesti toisensa. Draamaa, komediaa, romanssia, mysteeriä, jännitystä ja jopa kauhua ja yhden genren muotoa ei voi mainita koska se spoilaisi. Oli muuten tietystä vaiheesta ihan äärimäisen jännittävää jopa kuumottavaa katsottavaa, kunnon ovela jännitysnäytelmä muodostuu leffasta... Huhhuh et oikeesti jännitti.

Pohdiskelevaa ajatusta leffassa on mennen todella syvälle tasolle ajatuksellisesti, jolla meinaan sitä ihan lopun kerronnassa olevaa sisältöä joka oli kyllä tosi ovelasti ohjaaja osannut tuon lopun tyylikkyyden suunnitella siinä kerronnassa. Leffa loppuu myös erittäin tyylikkään vähäeleisesti ja hiljaisesti.

Se millä tavalla ohjaaja osaa hahmottaa leffan kaikkeudet miten hän itse ne on tehnyt niin kokonaisuudessaan on kyllä uber tasoa kyllä saati se et miten osaa niputtaa leffan niin moninaiset jutut ja genresekoitukset nerokkaaksi yhtenäiseksi paketiksi, siinä asiassa paras koskaan näkemäni leffa. Tässä vaan toimii yksinkertaisesti kaikki. en ihmettele yhtään et voitti parhaan leffan Oscarin enkä imdbn 8,6 pisteitä. Meni mulla ehkä jopa top 5een.

10
Todella hyvin tehty arvostelu, näitä lukee aina mielellään Tigre.

Btw jos 4k blurayt kiinnostaa nii nyt cdonissa ja discshopis ihan hyviä tarjouksia vihdoin ja viimein :)

Esim
just julkastu jaws 4k bluray 14,95
En oikeen oo varma et saako noista aleista pahemmin kirjottaa tänne? Kuitenkin kalliimman puoleinen harrastus niin tulee katseltua ja etsittyä paljon

Kiitti vinkkauksesta! Lähti Blade Runner 2049 4K tilaukseen. Mulla on itellä tosi vähän noita 4K leffoja ku yleensä ovat sen 30e, mut muutama on ollut pakko ostos ja noista Piin elämä on kyllä upeimman näköinen leffa minkä nähnyt, sit Ready Player One myös leuat loksauttava omalla tavallaan. Mulla tosin 4k telkku ja boksi on paskana kiitos ukkosen... Mainitsinkin asiasta mut et en telkusta muistanut sanoa et sekin hajos. Otin tottakai töpselin pistorasiasta pois mut iski vissiin talon kattoon salama kun pelttikatto räsähti siihen malliin ja ilmeisesti vaurioitti pistorasian, sillä kun laitoin ukkosen jälkeen pistokkeen siihen pistorasiaan niin hajos boksi ja telkkari... Lauantaina menee laitteet giganttiin molemmat huoltoon ja onneksi on kotivakuutus kuitenkin.

PART_1593069656397.jpg

Täälläkin ikkunat helisi ja muutama salama tuli lähelle, onneks ei mitää vahinkoa käyny... Onko se pistorasia testattu?

täytyy viimein hommata toi life of pi leffa ja pari muuta ku cdonis on toi 3kpl 4k bluray 40€ nii hintaa ei tuu ku 13,33 per

Itellä löytyy hyllystä nyt noi 35 4k leffaa ja nyt lähti zavvista seven world one planet luonto dokkari kohti suomea.

Ei oo testattu pistorasia paitsi mitä ite menin tökkää virran siihen ja hajoitin laitteet... mut ei oo esim sähkömies käynä. Mut sanottiin vakuutusyhtiöstä et voidaan korvata rahallisesti laitteet kun kerroin et mitä tapahtui. Tietty on pieni omavastuu siinä mut ei kovin paljon onneks.

btw tosta cdonista niin pitää käydä sielläkin kurkkaa.(y)

Ei hitto 35kpl 4k leffaa, oon kade.:giggle:

täytyy viimein hommata toi life of pi leffa ja pari muuta ku cdonis on toi 3kpl 4k bluray 40€ nii hintaa ei tuu ku 13,33 per

Kävin kattoo ja 3 leffaa lähti mukaan:giggle:

The Revenant. Tää on varmaan ihan uskomattoman näköinen 4kna.

Transformers: Revenge of the Fallen. Mun suosikki koko Transformers leffasarjasta, jostain syystä vaan tää on musta kaikkein viihdyttävin niistä ja kelasin et tää voi olla tosi upee 4kna koska siisti se aavikko / pyramidi miljöö, upeita taistelukohtauksia, tuhansia yksityiskohtia sisältävät "robotit" etenkin se ison kerrostalon kokoinen hirviö mikä muodostuu niistä kaivinkoneista, kuorma-autoista jne niin se on kyllä pirun siistin näköinen jo perus blu-raynakin. Leffanahan tää on paskaa mut visuaalisesti tää leffasarja tehosteilla mässäilyn suhteen 10 tasoa.

Jurassic World: Fallen Kingdom. No, dinot voi olla tosi siistejä 4kna ja Bryce Dallas Howard...

Joo revenant on iha 10/10 4kna ja fallen kingdom kans todella loistava.

Transformereita en oo nähny vähään aikaan mutta noissa on kyllä todella hyvät efektit että varmasti näyttää hienolta ja ainakin se uusin on monessa top 4k leffa listassa mukana

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom