Elokuva-arvostelut!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sitten lista elokuvista jotka lähtee uusinta kierrokselle alkaen tästä illasta, osa toiseen kertaan ja osa useamman kerran katsottuna.

A Better Tomorrow(1986)
La Femme Nikita(1990)
Shogun Assassin(1980)
Sleepers(1996)
The Hurricane(1999)
Sling Blade(1996)
JFK(1991)
2046(2004)
The Bounty(1984)
Fresh(1994)
Magnolia(1999)
Sonatine(1993)
North Country(2005)
The Goonies(1985)
Mississippi Burning(1988)
Big Fish(2003)
Juice(1992)
The Warrior(2001)
Donnie Brasco(1997)
Ran(1985)
Open Range(2003)
Police Story(1985)
All the President's Men(1976)
Brother(2000)
Ronin(1998)
Blood In, Blood Out(1993)
Ode to My Father(2014)
The Mission(1986)
Ditto(2000)
Short Cuts(1993)
Remember the Titans(2000)
Hard Boiled(1992)
Planes, Trains&Automobiles(1987)
Glengarry Glen Ross(1992)
Do the Right Thing(1989)
Girl, Interrupted(1999)
Shutter(2004)
The Negotiator(1998)
After the Rain(1999)
A Time to Kill(1996)
Killer(1989)

Alan tässä piakkoin työstämään omaa Top 100 -listaa elokuvista. Teen sen ajan kanssa ja joitain elokuvia pitää katsoa ja joitakin katsoa uudestaan. Voi olla että top 20 myös menee uuteen uskoon.

Hienoa!(y) Mielenkiinnolla odotellaan tätä!

Ite mietin teenkö sen oman top 100 listani imdb:hen vai tänne. Ehkä tänne kun musta on niin pirun hauskaa kahvia juodessa ja kuulokkeet korvilla etsiä hienoja kuvia listaan. Tosi kiva kun saa ite valikoida kuvat mitkä haluaa laittaa mihinkin leffaan.:)

Oma top10

1. The Godfather I/II
2. Shutter Island
3. The Good, the Bad and the Ugly
4. The Shawshank Redemption
5. The Prestige
6. Tuntematon Sotilas (1955)
7. The Green Mile
8. Forrest Gump
9. Seven
10. Gladiator

Mielenkiintoista nähdä Shutter Island tokalla sijalla ja hyvällä tarkoitan tätä.:) Itekin tykkään siitä tosi paljon mennen mun top 100:aan. Leo pääosassa, sit aivan saamarin siisti tunnelma leffassa ja se palapeli ihan mieletön kiemura minkä rakentaneet siinä.

Sit toisesta asiasta niin mm Forrest Gump on sellainen leffa jonka oon katsonut liian monta kertaa jollain tavalla pilaten sen leffan vähäsen itellä.:LOL: En saa siitä enää oikein ihmeempiä irti enkä osaa enää arvostaa sitä tavalla jolla joskus arvostin sitä. Siks ei ollut top 30ssä. Mut sit on sellaisia leffoja jotka ei kuole koskaan, esim vaikka The Prestige jota oon katsonut ihan helvetisti eikä se leffa vaan mene pilalle.

Jengi on hyvin laitellut leffalistoja esille! Ja aktiivista leffa keskustelua muutenkin.

Kävin katsomassa Star is Born elokuvan, on se Bradley Cooper vaan melkosen kova näyttelijä. Leffa oli aika ”selvästi” etenevä, menin oikeasti vaan sen Gagan ja Cooperin yhteislaulun takia katsomaan, tuli pala kurkkuun kun oli niin hyvä kohtaus!

Mitäs mieltä muut on tästä? Itse olen pitkälti samaa mieltä videon tyypin kanssa. Nyky toimintaleffojen tappelukohtaukset on sekavia ja turhan kaaottisia.

Samaa mieltä. Monissa tapauksissa ei meinaa pysyä perässä, mitä tapahtuu ja aika sekavaa on.

Vaikka Amores Perros oli helkkarin kova leffa, niin pakko sanoa et se olis ollut vielä parempi, jos leffaan ei oltais ollenkaan tehty sitä, että kolari liittyi moneen muihinkin ihmisiin nivoutuen heidät tarinat kolarin takia yhteen. Nimittäin se "koiratappelu" tarina oli ylivoimaisesti leffan kovin. ei sillä et nauttisin sellaisen katsomisesta, vaan sillä että tuon tarina oli juoneltaan ja henkilöhahmoiltaan ylivoimaisesti parhaiten tehty koko leffassa. Esim sitä yläluokan pariskunnan tarinaa oli aika työlästä katsoa, kun oli laiskasti toteutettu. Tosiaan jos leffa olisi ollut tunnin lyhyempi ja koiratappelu tarina luotu pelkästään leffaan. Olisi ollut ihan jäätävän kova tiukka paketti, sillä tuo tarina piti ihan pirun tiukasti otteessaan.

Mä kun sanoin aiemmin et on mulla jonossa mielenkiintoisia leffoja joita arvostelisin, mut on tähän asti ollut (Battle Royalea lukuunottamatta) niin hirveetä paskaa, että ei oo jaksanut niitä edes arvostella.:LOL: Voi jeesus. Ei oo oikein vakuuttanut ärrän poistomyyntileffat. Mut vielä on paljon viaplayssa ja netflixisissä mielenkiintoiselta vaikuttavia leffoja.

Seuraavina katsottavina Viaplayssa mm on allaolevat, toki on jonossa leffoja PALJON enemmän mut laitoin muutaman esimerkiksi mitä katson ja arvostelen seuraavaksi.

A Ghost Story - Mielenkiintoinen idea, jossa veikkaan olevan jokin twisti lopussa ja sit on pirun hyvät näyttelijät
https://www.imdb.com/title/tt6265828/?ref_=fn_al_tt_1

Pale Rider - Tekee mieli katsoa Clintin ohjaama/näyttelemä leffa kun en oo niitä mitenkään hirveesti katsonut, tyyliin vaan Pako Alcatrazista, Armoton, Gran Torinon ja Dollari trilogian nähnyt Clintiltä...
https://www.imdb.com/title/tt0089767/?ref_=nv_sr_1

Hidden - Post-apokalyptinen ja klaustrofobinen, voi yllättää
https://www.imdb.com/title/tt2131532/?ref_=nv_sr_7

Berlin Syndrome - Tää voi olla ihan perhanan ahdistava
https://www.imdb.com/title/tt3335606/?ref_=nv_sr_3

Ei sillä et tää olis tärkeä asia, mutta haluan sanoa kuitenkin siksi, kun niin monet laittanut arvosteluihini tykkäyksiä ja kiitoksia on laiteltu paljon myös niistä, niin siks en halua vaan hävitä savuna ilmaan täältä sanomatta mitään jättäen arvosteluiden teon. Oon jo pitkään miettinyt et kun teen niin paljon arvosteluja/katon leffoja, että en yksinkertaisesti kerkeä oikein pelaamaan mitään ja mieli tekisi hirveästi alkaa pelaa pelejä toisensa jälkeen. Falloutin, Skyrimin, Horizonin ja Far Cry 4 uudestaan läpi ja bäfä vitosta tulee hakattua kanssa tosi paljon sitten ja sit kun tulee koko ajan uusia pelejä, niin en usko että palaan enää arvostelemaan leffoja, vaan keskityn kunnolla peleihin. Joskus tosi harvoin saatan ehkä tulla arvostelemaan jonkun leffan jota oon odottanut, esim oliko se nyt helmikuussa tuleva Alita. Jotenkin kun niin paljon kattelen leffoja, niin jotenkin alkaa turtua vähän leffojen katseluun ja arvosteluiden kirjoittamiseen ja mielenkiinto alkanut siirtymään paljon enemmän pelejä kohti ja asiaa jonka unohdin mainita,niin paljon kovempaa TREENAAMISTA kohti et haluan nyt panostaa kunnolla tuohon salihommaan, et ei viiti arvostella leffoja jos se alkaa tuntua vähän pakkopullalta ja muut asiat alkaa kiinnostaa enemmän.

Ei kannata ihmetellä kun en vastaa jos joku kysyy jotain kun kaiken sanottavani olen tässä viestissä sanonut, että en röyhkeden tavalla todellakaan jätä vastaamatta.:)

Todella iso kiitos kaikille jotka ovat laittaneet arvosteluihini tykkäyksiä ja kiitelleet niistä!:)Sitten @Mike lle erittäin iso kunnianosoitus minulta älyttömän hyvästä forumista, joka on muutenkin pirun hyvän koko forumin lisäksi mahdollistanut leffojen arvostelun tänne. Kiitos!:):worship:

Bye bye sanoo Tigertank!:)

Jäinpä itsekin pohtimaan top 10 -listaa. Ei näitä kai ihan järjestykseen saa, mutta ehdottomia suosituksia.

1. Interstellar
2. Benjamin Button
3. The last samurai
4. Kummisetä 1
5. Kummisetä 2
6. Rocky 4
7. Life
8. Hard to kill
9. Titanic
10. Rocky 2

Voi saatana. Pakko sanoa, koska nyt pää on vähän selvinnyt, kun en ihan selvinpäin oikeasti tota kirjoittanut ja harkintakyky ei ollut paras mahdollinen et mitä kirjoitan, niin ei se niin lopullista välttämättä ookkaan, et lopetan arvostelujen teon, sillä vaikka nyt on turtunut olo niitten tekemiseen, niin saa nähdä esim parin kuukauden tauon jälkeen, jos iskeekin taas kova mielenkiinto ruveta kirjoittelee arvosteluja, kun on ollut pitkään taukoa ja etenkin kun uusia leffoja tulee:) Vähän ylidramaattisesti kirjoitin ehkä ton viestin... et se olis muka niin lopullista, ja vaikka en itse nyt arvostele niin luen kyllä ketjua kun kiinnostaa muiden arvostelut ja top listat paljon.(y) Tossa viestissä annoin kuvan et lähtisin koko pakkotoistolta helevettiin. En tajuu yhtään.

Ei sillä et tää niin kiviäkään nyt niin kiinnostais, mut halusin vähän oikaista asiaa, kun ei voi tietää oikeasti yhtään mikä on fiilis arvosteluihin just tyyliin vaikka parin kuukauden päästä.

Ps, sairautena mulla on oikeasti paranoidinen skitsofrenia, et se voi vaikuttaa myös osaltaan siihen et miten mielialat heittelee ihan ykskaks ja tulee järjettömyyksiä kirjoitettua...

Viimeksi muokattu:
Onko kukaan käyny vielä kattomassa creed 2? Ite päätin kattoa kaikki Rockyt läpi ennen kun meen kattomaan tän uusimman pätkän. Tällä hetkellä 5 menossa ja 4 ja 3 omat suosikit so far.. mites muilla?

Uutta Creediä en oo käynyt kattomassa mutta kyllä Rocky IV ja Ivan Drago on omaan makuun kovin.

Onko kukaan käyny vielä kattomassa creed 2? Ite päätin kattoa kaikki Rockyt läpi ennen kun meen kattomaan tän uusimman pätkän. Tällä hetkellä 5 menossa ja 4 ja 3 omat suosikit so far.. mites muilla?

Itse kävin katsomassa perjantaina. Oli kyllä aika kova, vaikka joitakin asioita olisi voitu tehdä eri tavalla. Mahtavaa nähdä Ivan Drago ruudussa jälleen. 3,5/5

1. Interstellar
En voi ymmärtää mikä tässä elokuvassa kiehtoo ihmisiä. Ehkä se on sitten se kokemus kun katsoo teatterissa ja kuulee musiikit hyvin? Mutta voi helvetti kun telkkarista tuli, piti ihan väkisin katsoa. Jumalattoman tylsä ja hölmö elokuva. Mutta makuasia näköjään.

En voi ymmärtää mikä tässä elokuvassa kiehtoo ihmisiä. Ehkä se on sitten se kokemus kun katsoo teatterissa ja kuulee musiikit hyvin? Mutta voi helvetti kun telkkarista tuli, piti ihan väkisin katsoa. Jumalattoman tylsä ja hölmö elokuva. Mutta makuasia näköjään.

Mielestäni aihe on kiehtova, leffassa on loistavat musiikit ja ylipäätään koko ajan konsepti on mielenkiintoinen. Kaveri ei vanhene, mutta maassa kaikki tapahtuu eri ajassa.

Voi saatana. Pakko sanoa, koska nyt pää on vähän selvinnyt, kun en ihan selvinpäin oikeasti tota kirjoittanut ja harkintakyky ei ollut paras mahdollinen et mitä kirjoitan, niin ei se niin lopullista välttämättä ookkaan, et lopetan arvostelujen teon, sillä vaikka nyt on turtunut olo niitten tekemiseen, niin saa nähdä esim parin kuukauden tauon jälkeen, jos iskeekin taas kova mielenkiinto ruveta kirjoittelee arvosteluja, kun on ollut pitkään taukoa ja etenkin kun uusia leffoja tulee:) Vähän ylidramaattisesti kirjoitin ehkä ton viestin... et se olis muka niin lopullista, ja vaikka en itse nyt arvostele niin luen kyllä ketjua kun kiinnostaa muiden arvostelut ja top listat paljon.(y) Tossa viestissä annoin kuvan et lähtisin koko pakkotoistolta helevettiin. En tajuu yhtään.

Ei sillä et tää niin kiviäkään nyt niin kiinnostais, mut halusin vähän oikaista asiaa, kun ei voi tietää oikeasti yhtään mikä on fiilis arvosteluihin just tyyliin vaikka parin kuukauden päästä.

Ps, sairautena mulla on oikeasti paranoidinen skitsofrenia, et se voi vaikuttaa myös osaltaan siihen et miten mielialat heittelee ihan ykskaks ja tulee järjettömyyksiä kirjoitettua...
Onko leffojen kokeminen muuttunut ennen sairastumista, sairauden aikana ja sitten hoidon saatua? Pahensiko esim. jotkut salaliittoleffat oireilua? Vai pystyikö silloin ylipäätään mitään leffoja katsomaan, kun oma mielikin tuotti elokuvaa 24h? Ei tarvii vastata jos liian henkilökohtaista.
Ja kiitos loistavista arvosteluista, jos en ole vielä aiemmin muistanut sanoa. Monta elokuvaa olen innostunut niiden pohjalta katsomaan ja moneen aiemmin katsomaani olen saanut uutta näkemystä.

Onko leffojen kokeminen muuttunut ennen sairastumista, sairauden aikana ja sitten hoidon saatua? Pahensiko esim. jotkut salaliittoleffat oireilua? Vai pystyikö silloin ylipäätään mitään leffoja katsomaan, kun oma mielikin tuotti elokuvaa 24h? Ei tarvii vastata jos liian henkilökohtaista.

Sori että vastaus kesti, kun mietin viitinkö alkaa kirjoittamaan tuosta sairaudesta, mut täs on nyt asiaa. Laitoin spoileriin koko tekstin ettei menisi tää ketju niin offtopiciksi.

On muuttunut. Silloin kun olin vielä terve ja sit sen jälkeen kun sairastuin, just tuo et esim salaliittoleffat pahentaa nykyäänkin oireita ja silloin kun oli varsinainen psykoosi päällä, niin silloin pään sisäinen maailmanmeno oli sitä luokkaa et se veti ihan toimintakyvyttömäksi. Varsinkin tuolloin tuotti pää tosiaankin omaa elokuvaa 24h ja tuottaa edelleen, mutta lääkityksen ansiosta oireet on lievittyneet yli 75%. Lääkityksenä menee 2 psykoosilääkettä, ketipinor ja abilify maksimiannoksella, mutta edelleen isosta lääkityksestä huolimatta mieli tuottaa omaa elokuvaa, mutta se ei estä leffojen katsomista vaikka oma pään sisäinen todellisuuden taju on edelleenkin vääristynyt, mut ei tosiaan estä leffojen katsomista, vaikka jotkut salaliitoleffat voi pahentaa edelleenkin oireita, mut ilman lääkkeitä taas ei pystyis sen sijaan katsoo mitään leffoja. Sit sellainen juttu että eräänlaisten arvostelujen kirjoittaminen voi laukaista harhakuvitelmat, alla esimerkki

Kun arvostelin täällä tuon Battle Royalin, niin sain monta monta tuntia sängyssä miettiä että onkohan Japanin hallitus mun perässä koska vertasin siinä Battle Royale kilpailua, et se toimii vähän niinkuin sanomana mitä voisi fiktiivisesti käydä koska Japanissa tietyt arvot on niin tärkeitä. Vaikka mainitsin tuon että fiktiivinen kuvaus niin silti pelkäsin et Japanin hallitus ei tykkää mun kirjoittamasta tekstistä. yleensä nuo tuollaiset kuvitelmat ratkeaa niin että pitää sängyssä järkeillä asiaa tunteja että saan tajuttua että ei Japanin hallitus oo oikeesti mun perässä. Sama juttu oli Eastern Promises arvostelussa jonka jälkeen pelkäsin et Venäjän mafia on mun perässä.

Sit yks ihan toinen juttu, mutta kerrotaan nyt samalla. Tästä on noin pari kk, kun veljen kanssa pelattiin pleikalla kuulokkeiden välityksellä, niin kun juteltiin jotain illuminatista, niin sen jälkeen iski sellainen oire, että keskustelua nauhoitettiin, että enää PYSTY lukemaan iltalehteä/uutisia, koska mua ahdistaa et siellä on muhun viittaavaa juttuja, että kuuluisin muka illuminatiin ja mut pidätettäis sen takia. Vaikka en todellakaan kun juteltiin niin sanonut mitään et haluisin kuulua illuminatiin, mutta aattelin että se tulkitaan eritavalla ja täten musta olisi jossain iltalehdessä juttua. En pysty siis vieläkään lukemaan uutisia... Sitten tää oire esiintyy myös siinä muodossa että jos joku ei kaupassa moikkaa mua niin se tarkoittaa sitä hän on lukenut musta iltalehdestä, että kuuluisin muka illuminatiin eikä täten moikkaa ja sit alan epäillä et siellä on oikeesti joku otsikko musta ja illuminatista, et mm yhdistelen tuollaisia johtolankojen palasia.

Jollain tasolla tiedostan nuo harhoiksi jollain tasolla taas uskon niihin. Itse asiassa tän viestin kirjoittaminen ei ois ehkä kannattanut koska nyt pelkään asiaa vielä enemmän...

Niin ja nuo kertomani jutut on vain murto-osa oirekirjosta.

Viimeksi muokattu:

Suositut

Back
Ylös Bottom