^tuossa leffassa on kyllä tosi vahva tunnelataus saatu aikaiseksi ja päähenkilö vetää tosi kovan roolin!
9/10
Moonlight (2016)
http://www.imdb.com/title/tt4975722/
Piti katsoa tämä parhaan elokuvan Oscar palkinnon voittaja.
Elokuvassa on kolme episodia jotka kuvaavat henkilön kasvutarinaa. Ensimmäisessä episodissa hän on pikkupoika, seuraavassa nuori ja sitten aikuinen. Hienosti syvällisesti tehty kasvutarina pojasta aikuiseksi mieheksi rankassa ympäristössä.
Poika elää kauheissa oloissa, huumeympyröiden keskellä, häntä kiusataan ja kotonakin kaikki on päin vattua kun äitikin käyttää huumeita. Eräs huumekauppias (sellainen hyvä tyyppi) löytää pojan yhdessä vaiheessa ja huomaa tämän vaikeudet ja ottaa hänet siipiensä suojaan.
Leffa laittaa pohtimaan tuollaista meininkiä mitä on elää tuollaisessa paikassa ja samaistua millaista olla koulukiusattu. Myöhemmin päähenkilö poika on epävarma omasta seksuaalisuudestaan ja leffan pääpointti onkin itsensä löytäminen, kuka minä oikein olen ja mihin minä kuulun ja se on toteutettu todella hyvin leffassa.
Leffa on myös todella hienosti kuvattu ja leffassa on tietynlainen hiljaisuus joka toimii todella hyvin. Juoni, dialogi, tuo hiljaisuus jne. Kaikki toimii. Leffa pitää koko ajan otteessa.
Sitten siitä asiasta kun tämä voitti parhaan elokuvan oscar palkinnon. Olen nähnyt Lalalandin ja kyllä tää ehkä vetää ihan himpun verran pidemmän korren. ansaittu oscar pysti.
9/10