Elokuva-arvostelut!

Captain Fantastic 5/5

Olihan kerrassaan hieno leffa, taisi mennä tämän vuoden kärkeen ja aika paljon on tullut katsottua. Melkeinpä kaikki teemat, joista viime viikkoina on tullut katseltua dokumentteja, olivat tavalla tai toisella esillä: ravinto, suuryhtiöt, Noam Chomsky, jenkkien vääristynyt hallinto, uskonto... Nauratti pitkästä aikaa ihan ääneenkin leffaa katsoessa, eikä koskettaviakaan kohtauksia puuttunut. 8 tähteä IMDb:ssä.

Hunt for the Wilderpeople 4/5

Tässäkin vallan mainio metsäläiselokuva, niin ikään 8 tähteä. Mies ja tuore ottopoika seikkailevat metsässä viranomaisia karussa puhtaan väärinkäsityksen seurauksena. Käsittääkseni Uuden-Seelannin menestynein elokuva (LOTR:t kuitenkin enempi jenkkituotantoa, joten en huomioi).

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sausage Party 3½/5

Aikuisille suunnattu, näppärillä vertauksilla maustettu animaatio kaupan hyllyltä löytyvien tuotteiden maailmasta. Kirjoittajina (story by -kirjoittajat) Seth Rogen, Jonah Hill ja Evan Goldberg. Muutamaan otteeseen irtosi aika makeat naurut ja parasta antia on läpi elokuvan jatkuva analogia ihmismaailmaan.

Loppupuolen orgiakohtaus tuli kyllä täysin puun takaa

Rosemary's Baby (1968)
http://www.imdb.com/title/tt0063522/
semilla-diablo_EDIIMA20131009_0683_4.jpg

Kauhufanina pitihän tämä kuuluisa klassikko katsoa, kun jotenkin onnistunut missaamaan. Tiennyt kyllä leffan, mutten koskaan oo tajunnut katsoa tätä. Odotin pelottavaa kauhukokemusta mutta siiinä mielessä petyin pahasti, koska leffa ei ollut laisinkaan kuumottava. Pari päivää sit kun katsoin Insidiouksen pitkästä aikaa ja sitä kun vertaa tähän niin... tuo eka Insidious on ihan helvetin pelottava leffa ja sit kun katsoi melkein perään tän niin tää häviää kyllä pelottavuudessa ihan 6-0.
TOSIN jos unohdetaan tuo pelottavuus asia, niin olihan tämä elokuvana nimenomaan aivan loistava ja elokuvana tää sitten hakkaa esim tuon Insidiouksen 6-0.

Juoni ja henkilöhahmot on tooodella hyvin käsikirjoitettu ja leffa on hyvin psykologinen, jossa ei selitetä asioita rautalangasta vaan annetaan katsojalle mietittävää että mikä on totta ja mikä ei ja tuo psykologisuus on se asia mikä luo leffan jännittävän tunnelman.
Jännitystä rakennetaan hienosti hyvin hitaasti ja tunnelma on erään kohtauksen jälkeen hieno loppuun asti. Siitä kohtauksesta leffa oikeastaan lähtee kunnolla käyntiin. Leffan tunnelmaa voisi kuvata sanoilla painajaismainen/psykoottinen. Pointsit tuosta kohtauksesta josta puhuin, se uni minkä nainen näki oli TODELLA häiriintynyt.
rosemarys-baby-naked-witches.jpg

Loppuratkaisu on pirun hyvä ja vaikka se ei pelottanut, niin olihan siinä tosi hieno jännitys ja ajatuksena se asia aivan karmea. Loppuratkaisu jättää myös hienosti erään asian auki katsojalle.

9

Dr. Strange
http://www.imdb.com/title/tt1211837/

strange.jpg

tl;dr hyvä ja huikean visuaalinen leffa, plus Benedict Cumberbatch on erinomainen Dr. Strange. Taattua Marvel -leffa laatua.

No nyt se on nähty, ja odotukset oli aika kovat. Odotukset täyttyi.

Kertoi muuten jotain Dr. Strange hahmosta se, että näytöksessä oli alle puolet pääsalista täynnä ja tänään on ensi-ilta.
Marvel otti riskin kun teki tuollaisesta hahmosta oman leffan, mutta toisaalta se oli jatkon kannalta pakollinen jos sarjakuvia seurataan. Se tosin tehtiin hyvin, joten huoli jollain jossain leffastudiossa oli turha.

Taklataan nyt ensimmäisenä pääosan esittäjä eli Benedict Cumberbatch. Sopii mielestäni erinomaisesti Dr. Strange rooliin. Tässä on mielestäni samaa kuin Robert Downey Jr. Iron Man roolissa. Toki Downey Jr. on saanut sitä hienoa vielä paremmin timantiksi monen leffan kautta, mutta uskoisin että Cumberbatch pääsee pitkälti samalle tasolla.
Ovathan toki hahmot ovat myös hyvin samanlaisia.... kumpikaan ei ainakaan aluksi ole niinkään hyvä tyyppi. Tässä leffassa mielestäni mennään hienosti läpi Strangen muutos itsekkäästä aina sinne oikeasti hyvikseen. Tuo kaari kestää vieläpä pitkälti koko elokuvan, eli juuri sopivasti tulee eräänlainen matka päätökseen.
Benedict on kyllä hirveän vangitseva tässä roolissa.
Yksi asia minkä Benedict omasta mielestä teki parhaiten oli tuoda esille kuinka tuo huippukirurgin taito yms siirtyy sitten tuohon velhoiluun. Se yhteys tuotiin hyvin esille. Eli tietynlainen analyyttisyys ja toki kova työ. Sitten tietenkin työskentely paineen alla, tosin toisessa noista failureen ei ainakaan itse kuole. Niin ja viimeisenä se että kun on jo huippukirurgi niin toki itsevarmuus yms on jo rakennettu, mutta on hieno nähdä kun alkaa skillsit olemaan uudessa ammatissa kunnossa niin sieltä paikoin kuorituu se sama piirre. Leffa antaa pieniä pilkahduksia siitä mitä kaikkea voikin jatkossa odottaa herralta.
Nappivalinta rooliin.

Leffahan on pitkälti ns. origin story, ja siinä onnistuu hyvin. Kaari käydään kattavasti läpi, ja siinä tulee kyllä selville miksi tekee mitä tekee. Plus miten se sinne pääsi...
Tästä on siis hyvä jatkaa, ja sarjakuvien perusteella odotukset Strangen seuraaville esiintymisille ovat huikean korkealla. Koska Benedict, ja koska miten leffassa tämä täysin uusi maailma tuodaan MCU:hun. Ajattelin vain että jes, ne teki sen! Olin innoissani siitä että Marvel leffoihin tulee nyt aivan uudet jutut. Niitä esiteltiin toki visuaalisesti upeasti, mutta etenkin mahdollisuudet jatkossa kiehtoo nyt kovasti.
Pidin kovasti myös siitä kuinka taikuuden "harrastamisesta"/käyttämisestä saatiin tehtyä tarkan työn takana oleva asia. Ei sitä koskaan vain lätkitä, vaikka siinä vauhdissa välillä siltä hieman näyttääkin.

Tuosta uudesta "maailmasta" päästäänkin hienosti leffan visuaalisuuteen.
Jos ajatellaan taikuutta/magiaa, niin sen kuvittelee pitkälti hyvin värikkääksi. Värikästä leffa olikin, äärettömän kaukana DC leffoista ja paikoin rajusti yli jopa Marvelin leffojen. Välittyi tämä Marvel leffoissa vähemmän nähty elementti komeasti, eli siis taikuus.
Oli pieniä juttuja joka paikassa jotka loi lisää tuota magian tunnetta. Miltä näytti systeemit mitä luotiin, yms. Yksi highlight on toki viitta, mutta ei siitä enempää.
Yhdessä kohtaa loppua kohti ajattelin melkosen pitkäänkin että kuinka saatanan kauan on kestänyt vääntää nuo efektit. Huh-huh, ei voi muuta sanoa ku hattua nostaa.
Leffassa on valtavan powerin tunnetta, kun asioita tapahtuu ja liikkuu isosti. Maistiaisia....

Niin, ja jos jokin leffa tulee nähdä 3D:nä niin se on tämä. Yleensä 3D on mielestäni enemmänkin miinus, mutta minkäs teet kun ensi-illoissa on poikkeuksetta noita 3D näytöksiä pl. Helsingissä. Nyt olen tosin jopa iloinen siitä että kyseessä oli 3D. Laadukasta 3D:tä ja leffan uuteen "maailmaan" sopii niin täydellisesti. Tiedätte kyllä mitä tarkoitan kun leffan näkee.

Yllättäen leffassa oli myös hienoa tappelukoreografiaa. En jotenkin odottanut mutta se oli paikoin varsin hienoa. Etenkin leffan "kalju likka" a.k.a. The Ancient One pisti komeasti jengiä pakettiin.

Jos pitäisi jokin asia nostaa huonoksi puoleksi, niin pahikset.
Syy toki on se että kyseessä on origin story (mikä helevetti toi on suomeksi?), niin pahikset ovat pitkälti tuomassa jotain pointtia siihen mitä leffassa tapahtuu.
Mads Mikkelsen oli hyvä kun sitä nähtiin, mutta sivurooleja ne ovat. Mikkelsen oli suurimman osan aikaa sopivan eleetön, ja se toi hyvää vakavuutta hommaan. Plus ukkelin aksentti on sopivan erikoinen että siitä tulee mukavaa vivahdetta.
Ei pahikset huonoja ollut, mutta kaukana parhaista. Tosin myöhemmin elokuvassa jopa pahiksien kantilta on luvassa varsin viihdyttää kamaa.
Leffa oli tosin niin monella tasolla itselle toimiva, että mulle tuo miinus oli pitkälti ihan sama.

Huumoria tietenkin oli kun Marvel leffasta on kyse, ja mielestäni sitä oli suurimman osan aikaa sopivasti. Benedict myös heitti läpyskää ihan hyvin, eli ei mitenkään vaikeasti tms. Enkä ollut ainoa joka niin ajatteli, vaan jopa melko usein koko sali naureskeli.

Sanoisin että jos Dr. Strange on tuttu ja odotukset on sen myötä kovat, niin leffan pitäisi kyllä toimia.
Jos Dr. Strange ei ole yhtään tuttu, niin sanoisin että voi olla monenkin Marvel leffan alapuolella. Ehkä ei toki, onhan tuo melko pläjäys ja Benedict on kova. Plus leffa on usein kuin vuoristorata, etenkin ne 3D lasit päässä.
Huonosta leffasta ei kuitenkaan ole kyse varmastikaan kenenkään kohdalla, ellei toki ole niin että sarjisleffat ei lähes koskaan toimi. Ainakaan jos puhutaan näistä "ison skaalan" sarjisleffoista (niin voimien suurudet kuin maailmat) mitä MCU leffat ovat. Nolanin Batmanit yms ovat sitä perinteisempää, enkä itse koskaan niihin vertaa näitä.

Odotukset Dr. Strange kohdalla tulevissa leffoissa on kyllä itsellä nyt aivan omissa sfääreissä. Tuota toki lisää tieto hahmosta leffan ulkopuolelta. Voi pojat.

Koska leffa toimi niin kovasti itsellä, ja itsellä miinuksena oli ehkä vain se ettei vielä nähnyt sitä kaikkea mitä odottaa niin... semi-fanilaseilla lätkästään:

9+

Ps. mielenkiinnolla odotan meneekö @Terminator2 mielipiteet jälleen kerran samaan linjaan. :D

Fitnesstukku koodi pakkotoisto15. leffassa on kaksi post-credit kohtausta, eli myös aivan tekstien lopussa. Tuota aina tulee itse ihmeteltyä kun leffa loppuu. Tälläkin kertaa vain pieni osa jäi saliin eka kohtauksen jälkeen.

Viimeksi muokattu:
Kiitos TML:lle hienosta arvostelusta. Itse olen jo todella kauan fanittanut Dr.Starngea ja kun kuulin että leffa tulee olin hieman pelon sekaisissa tunnelmissa että mitenköhän ne pilaa tämän fantastisen hahmon, mutta ei vissiin ole pelkoa siitä.
Olin joka tapauksessa menossa katsomaan ja mietein tosiaan onko 2D vai 3D parempi? Kallistuin arvion perusteella 3D versiion, kiitos vielä kerran :rock:

Kiitos TML:lle hienosta arvostelusta. Itse olen jo todella kauan fanittanut Dr.Starngea ja kun kuulin että leffa tulee olin hieman pelon sekaisissa tunnelmissa että mitenköhän ne pilaa tämän fantastisen hahmon, mutta ei vissiin ole pelkoa siitä.
Olin joka tapauksessa menossa katsomaan ja mietein tosiaan onko 2D vai 3D parempi? Kallistuin arvion perusteella 3D versiion, kiitos vielä kerran :rock:
Tuossa oli vielä mukana frendi kuka sarjiksia lukenut rankemmin, ja sillä oli samanlaiset pelon sekaiset tunteet.
Oli siis valmis pettymään, mutta leffan loputtua totesi vain että olipas hyvä. :)

Tosiaan leffan katsomisen jälkeen olen lukenut arvosteluita, ja enemmän kuin kerran on mainittu että nyt se 3D on paikallaan. Samaa mieltä, ja kuten tuossa kirjottelin yleensä mun mielestä 3D on vain haittana pilaamassa kuvanlaatua.

Lust, Caution (2007)
http://www.imdb.com/title/tt0808357/

lust-post-0.jpg

Piin elämän ohjaajan Ang Leen tekemä tällainen olikohan Amerikkalais/Taiwanilais/Hong- Kongilais/Kiinalais tuotantoinen leffa. En muista olenko koskaan nähnyt Kiinan kielistä leffaa, mutta tämä oli kyllä loistava.

Leffa sijoittuu toisen maailmansodan alkuun, jolloin Japsit miehittivät kiinaa. Leffa kertoo teatteriopiskelija naisesta Wong Chia Chinsta, joka lähtee muiden hyvin isänmaallisten teatteriopiskelijakavereidensa suunitelmaan mukaan, salamurhatakseen Japanilaisten kanssa salaa yhteistyötä tekevän erään isokenkäisen Yee nimisen oman maansa pettäjän. Jotta suunnitelma onnistuisi kauniin päähenkilönaisen Wong Chia Chin on päästävä hyvin lähelle tätä kohdetta. Niin henkisesti kuin Fyysisesti.

Mielenkiintoisesti osattu tehdä tuo salamurhaoperaatio. Millaista juonittelua se on, mm miten Wong Chia Chi vaihtaa oman identiteettinsä ja yrittää kaikintavoin päästä Yeen rakastajattareksi ja valloittaa miehen pään kokonaan, jolloin on aika teatteriryhmän iskeä. Yee on sen verran viisas mies, että hän tiedostaa hyvin helposti jos häntä vainotaan, jonka takia koko ryhmä on vahvassa epävarmuuden tunteesa moneen kertaan leffassa operaation onnistumisen suhteen.

Leffa kestää 2h40min, mutta ei tunnu pitkältä hidastempoisuudestaan huolimatta, sillä jännitettä osataan luodaan hienosti loppuun asti. Piti ainakin mua otteessa ja tykkään hidastempoisista leffoista. Myös sen takia ei tuntunut pitkältä, sillä teema muuttuu edetessään hyvin erilaiseksi hienosti. Aluksi hyvin poliittista meininkiä ja taktikointia/juonittelua. Pikkuhiljaa leffa muuttuu enemmän Wong Chia Chin ja Yeen väliseen suhteen kuvaamiseen ja tässä vaiheessa peliin nousee heidän välinen jännite, joka kasvaa pikkuhiljaa ja täten salamurhaoperaatio on vaarassa. Ohjaaja on osannut tehdä vahvat erilaiset henkilöhahmot, joiden tunnetiloja ja olemusta/eleitä kuvataan tosi hienosti ja heidän intohimoista suhdetta oli jännittävä katsoa, kun se pikkuhiljaa kehittyy ensin, että jopa vältellään toista ja myöhemmin rajua seksiä. Ei mikään romanssi leffa todellakaan vaan heidän suhde on hyvin raju fyysisesti ja ihan ihmettelee että miten nainen pystyy jotain miestä kohtaan edes tuntemaan.
lust-caution.jpg

Vaikka tuo salamurhaoperaatio oli mielenkiintoista katsottavaa, niin leffan isoimmaksi ja jännittävimmäksi teemaksi nousee juuri tuo heidän välinen outo suhde. Se mikä etenkin tekee leffasta mielenkiintoisen on, että samalla kun heidän suhde syvenee, niin salamurhaoperaatio edistyy samaan aikaan joten asetelma on aika mielenkiintoinen.

9

Luin btw @TML nyt vasta sinun arvostelusi, etten spoilannut ja kirjoitin omani myös ennen sinun - eli aika hassua miten samoilla linjoilla oltiin taas!
Perus. :)
Katsotaan seuraavan kerran 5.5.2017 kun tulee Guardians of the Galaxy Vol. 2.

En kyllä uskalla edes kuvitella mimmosta meininkiä luvassa 4.5.2018 kun tipahtaa Infinity War. Miten ihmeessä ne pistävät nuo kaikki jannut samaan leffaan, ei voi käsittää. Tulee olemaan semmosta tykitystä ettei olla ennen nähty.
Hieman aiemmin eli 3.11.2017 tulee sitten Thor: Ragnarok. Sitä odotan eniten ensi vuodelta. Netin ja jo nähdyn perusteella saattaapi olla melkosen kova pätkä.

Perus. :)
Katsotaan seuraavan kerran 5.5.2017 kun tulee Guardians of the Galaxy Vol. 2.

En kyllä uskalla edes kuvitella mimmosta meininkiä luvassa 4.5.2018 kun tipahtaa Infinity War. Miten ihmeessä ne pistävät nuo kaikki jannut samaan leffaan, ei voi käsittää. Tulee olemaan semmosta tykitystä ettei olla ennen nähty.
Hieman aiemmin eli 3.11.2017 tulee sitten Thor: Ragnarok. Sitä odotan eniten ensi vuodelta. Netin ja jo nähdyn perusteella saattaapi olla melkosen kova pätkä.

Samaa mietin joka Marvel-leffan jälkeen. Luulen sen olevan auki vielä tekijöilläkin!

Oikein hyvä oli tuo Dr. Strange, mutta itse elokuva ei kuitenkaan ollut hauskinta teatterissa vaan edessä istuvan naisen korkea, aivan vitun kova, täysin mielipuolinen nauru. En ole ikinä kuullut mitään vastaavaa... Joka kerta kun elokuvassa oli jotain hauskaa niin ensin kaikki nauroi, sen naisen nauru kuului muiden yli ja sitten kaikki nauroi sille naiselle. :D

Oikein hyvä oli tuo Dr. Strange, mutta itse elokuva ei kuitenkaan ollut hauskinta teatterissa vaan edessä istuvan naisen korkea, aivan vitun kova, täysin mielipuolinen nauru. En ole ikinä kuullut mitään vastaavaa... Joka kerta kun elokuvassa oli jotain hauskaa niin ensin kaikki nauroi, sen naisen nauru kuului muiden yli ja sitten kaikki nauroi sille naiselle. :D

Itse olen kerran elämässäni kokenut saman, hyvin kauan sitten, lapsena olimme faijan kanssa katsomassa jotain Uuno Turhapuroa ja tosiaan aina kun jotain hölmöä tapahtui leffassa, niin joku nauroi samaan tyyliin älyttömän kovaa ja pitkään vitsin jälkeen. Arvatenkin koko teatteri nauroi sille.

Myöhemmin paljastui, että se oli joku kehitysvammainen.

Nykyään vituttais tuollainen, pilaa leffakokemuksen.

Kerran erittäin kovaääninen ulkomaalaisporukka nuoria mölysi todella kovaa ja yhtäkkiä joku huusi, että "olen Finnkinon työntekijä, yksi puhelinsoitto ja ette enää käy leffassa." yms. Pojat hiljeni hauskasti välittömästi.

Itse olen kerran elämässäni kokenut saman, hyvin kauan sitten, lapsena olimme faijan kanssa katsomassa jotain Uuno Turhapuroa ja tosiaan aina kun jotain hölmöä tapahtui leffassa, niin joku nauroi samaan tyyliin älyttömän kovaa ja pitkään vitsin jälkeen. Arvatenkin koko teatteri nauroi sille.

Myöhemmin paljastui, että se oli joku kehitysvammainen.

Nykyään vituttais tuollainen, pilaa leffakokemuksen.

Kerran erittäin kovaääninen ulkomaalaisporukka nuoria mölysi todella kovaa ja yhtäkkiä joku huusi, että "olen Finnkinon työntekijä, yksi puhelinsoitto ja ette enää käy leffassa." yms. Pojat hiljeni hauskasti välittömästi.

No oli mulla ensin sellanen nipotusfiilis ja mietin, että eikö sille kukaan sano mitään. Ennen pitkään rupes kuitenkin se nainen naurattamaan itseäkin melkein enemmän kuin elokuva.

Tollaselle ulkomaalaisporukalle tuli pari kuukautta sitten ärähdettyä kun mölöttivät ihan mun takana ja jatkuvasti potkivat penkkejä. Nousin sitten ylös ja hyvin rauhallisesti sanoin, että potki ihmeessä vielä sitä penkkiä niin lennät seinään. Potkiminen loppui, samaten mölinä. :rolleyes:

Ai niin, Johnny Cashista kertova I Walk the Line tuli muuten katsottua viikko takaperin pitkän bussimatkan aikana ja oli aivan helvetin kova leffa vaikka en normaalisti ton tyylisistä niin tykkää. Joaquin Phoenix veti aika täydellisesti ton roolin. Varsinkin kun esitti ekaa kertaa Folsom Prison Blues levysopparia varten ja katsoi koko ajan sitä levypomoa silmiin. Vau!

Beasts of No Nation (2015)
http://www.imdb.com/title/tt1365050/
15f2e867-7251-4c88-b830-b780d0ee4277.jpg

Ei ollut ihan niin kova kuin kuvittelin. Netflixissä milliä vaille 5 tähteä saanut, niin odotin tosi hyvää leffaa. Sitä se alkupuolella olikin, mutta leffan idea ei kantanut loppuun asti, vaan loppupuolisko oli hyvin itseään toistavaa, eikä mitään hätkähdyttävää enää tapahtunut.

Alussa kun en muista minkä nimiset joukot hyökkäävät Arfikkalaiseen kylään, tunnelma muuttuu ahdistavaksi ja rankaksi katsoa. Isä yrittää uskotella pienimmälle pojalleen Agulle että kaikki käy hyvin, sitten perhe ammutaan, mutta Agu pääsee pakoon. Tuo kohtaus on rankka katsoa ajatuksenakin, että pienen pojan perhe tapetaan hänen silmiensä edessä.

Tuo ei ollut sit spoileri vaan tapahtuu hyvin alussa ja on alkuasetelma sille että poika jää yksin josta vasta leffa tavallaan vasta alkaa. Poika juoksee viidakkoon ja kapinallisjoukout löytävät hänet ja heidän johtajansa kommendantti (Idris Elba) ottaa pojan mukaan joukkoon ja kouluttaa hänet lapsisotilaaksi. Hyvin ajatuksia herättävästi osattu tehdä lapsisotilas aihe ja miten se vaikuttaa lapsen pääkoppaan sotiminen ja teloittaminen. Olisin silti toivonut tuosta lapsisotilas aiheesta vähän karumpaa kuin mitä se oli. Sellaista että hänet oltaisiin manipuloitu täysin tappokoneeksi, joka ei enää välitä mistään mitään, vaikka olisi hyvin läheiset ihmiset ammuttavana. Tuolloin leffa olisi ollut karulla tavalla parempi, koska olisi ollut hätkähdyttävämpi. Nyt lapsisotilas Agu pysyi aika omana itsenään ja muisteli perhettään jne, mutta mieli musertui muuten.
full.1260x671-680x350.jpg

Siinä vaiheessa leffaa kun Agusta on tehty sotilas ja kuvattu sitä asiaa sellainen vajaa tunti, niin sen jälkeen leffassa ei tapahdu enää yhtään mitään ja loppu on tosi lattea ja odotin täysin erilaista loppua. 8 kumminkin kun olihan tää tosi realistisen tuntuinen ja ajatuksia herättävä leffa lapsisotilaista tuolla Afrikassa.

Ai niin Idris Elbasta pitää sanoa, että veti aivan helvetin kovan roolin, eikä ollut edes oscar ehdokkaana. Ihan ihmeellistä.

8

Suicide Squad
28853466001_b93bc7d6b2_b.jpg

Miten voi noin huonosti juonen tehdä leffaan. Alkaa vaan tapahtua ihan kaasu pohjassa, eikä minkäänlaista pohjustusta ole. Juonta ei vain osata rakentaa yhtään, sekasotkuisia irrallisia tapahtumia vaan toisensa perään. Huonosti käsikirjoitettua paskaa. Hahmojen toteutuksessa sama juttu. esim. Leton jokeri jäi hyvin hyvin etäiseksi. Niissä kohdissa jossa jokeri oli, niin vetihän Leto tosi hyvin roolinsa, mutta kun se hahmon toteutus kusi todella pahasti, kuten muidenkin hahmojen. Sitten se joka paikassa ollut huono huumori söi kaiken uskottavuuden leffasta.
Jos jotain hyvää pitäis sanoa, niin sellainen jonkinasteinen mielikuvituksellinen ilme oli toteutuksessa. Vähän kuin Watchmenissa, sillä erotuksella tosin että tää on yli kolme numeroa Watchmenia huonompi.

Huonoin supersankarileffa moniin vuosiin.

6-

The Conjuring 2 (2016)
http://www.imdb.com/title/tt3065204/
maxresdefault-5.jpg

Tätä kyllä odotti sillä eka osa oli yllättävän hyvä nykykauhu. Kaikki osa-alueet elokuvana ihan ok tasoa, juoni, dialogi, näyttely, hahmot, tunnelma jne, ei mitään valittamista.
Tämä jatko-osa oli kelvollinen, mutta ei yhtään niin hyvä kuin eka osa. Se oli paremmin tehty juoneltaan ja oli pelottavampi. Tässä myös oli jonkin verran kyllä ahdistavuutta ainakin alkupuolella, mutta tässä aika paljon käytettiin säikäytyksiä kauhukeinona. Aika paljon oli sellaista, että pelkäsi vaan sitä, että milloin säikähtää. Eka osa oli tunnelmaltaan myös pelottava. Eikä noissa säikäytyksissä mitään, ne on tosi mukavia, mutta jos sen varaan rakennetaan kauhu, niin ei.
Tässä juoni meni myös loppupuolella aikamoiseen alamäkeen ja oli ylipitkä, 2h15min, kun eka osa 1h50min.

Sit kun miettii näitä muita hyviä nykykauhuja mitä on tullut, mm Insidioukset, nää Conjuringit ja The Babadook, niin kyllä sanoisin The Babadookin parhaaksi. Se oli omaperäinen ja ei tarvinnut yhtään säikäytyskeinoja ollakseen pelottava. Jos vertaa vaikka tähän, niin tässä oli aiheena kirottu talo, mutta Babadookissa nainen rysähtää psykoosiin, mikä voi oikeasti käydä kelle tahansa ja se teki siitä siksi niin helevetin pelottavan. Lisäksi Babadookissa nainen oli yksin kauhujensa kanssa, mutta tässä leffassa oli iso kööri aikuisia ihmisiä yhdessä kauhuja vastaan.

Ei tää jatko-osa ollenkaan huono ollut, kun katsoo millaista kuraa kauhuleffat yleisesti ottaen nykyään on. Mutta selvästi ekaa Conjuringia huonompi tää oli.

7

Suicide Squad

Miten voi noin huonosti juonen tehdä leffaan. Alkaa vaan tapahtua ihan kaasu pohjassa, eikä minkäänlaista pohjustusta ole. Juonta ei vain osata rakentaa yhtään, sekasotkuisia irrallisia tapahtumia vaan toisensa perään. Huonosti käsikirjoitettua paskaa. Hahmojen toteutuksessa sama juttu. esim. Leton jokeri jäi hyvin hyvin etäiseksi. Niissä kohdissa jossa jokeri oli, niin vetihän Leto tosi hyvin roolinsa, mutta kun se hahmon toteutus kusi todella pahasti, kuten muidenkin hahmojen. Sitten se joka paikassa ollut huono huumori söi kaiken uskottavuuden leffasta.
Jos jotain hyvää pitäis sanoa, niin sellainen jonkinasteinen mielikuvituksellinen ilme oli toteutuksessa. Vähän kuin Watchmenissa, sillä erotuksella tosin että tää on yli kolme numeroa Watchmenia huonompi.

Huonoin supersankarileffa moniin vuosiin.

6-

Jännä miten aistin tämän kaiken jo kun leffa tuli. Osaan skipata kyllä aina ne paskat ja katson hyvät.

Suositut

Back
Ylös Bottom