Elokuva-arvostelut!

Ai ei tarjoa suurempia yllätyksiä:
Agentti vie sukupuolenvaihdoksen tehneen miehen ajassa taaksepäin tappamaan rikollista joka petti hänet naisena, mutta onkin itse kyseinen mies. Mies rakastuu itseensä naisena ja saa lapsen itsensä kanssa. Lapsi viedään ajassa taaksepäin ja on sekä mies että nainen itse. Mies onkin myös toinen päähenkilö agentti joka lopulta on vanhemmalla iällä päärikollinen jota itse jahtaa.
Kyllähän tuo olisi pitänyt arvata...? Jotain rajaa.

Mä olin aika varma jo ennen leffan alkua elokuvan nimen ja imdb:n muutaman rivin juonikuvauksen perusteella tuosta, että kundi on itse se päärikollinen. Sitten siinä puolivälissä kun Hawke vei sen hermafrodiitin menneisyyteen, niin sekin oli ihan selvä, että itseensähän se siellä törmää ja siihen rakastuu. Sitten kun tuntemattomien tyyppien kasvot pidettiin peitossa koko ajan, niin väkisinkin tuli mieleen että se on nyt joku aikamatkustuskikka. En varmasti ole ainoa joka nuo osasi aavistaa etukäteen, joten ei nuo mun mielestä mitään maailmaa mullistavia ylläreitä olleet. Oon varmaan katsonut liikaa aikamatkustuselokuvia niin nuo vaihtoehdot tulee automaattisesti mieleen.

Suosittelen kahta muutakin hyvää aikamatkustusleffaa: Primer (Primer (2004) - IMDb) ja Timecrimes (Timecrimes (2007) - IMDb).

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Viihdettä, tunnetta, sotaa ja toimivat päähenkilöt - suosittelen. Elokuva oli ainakin mulle kohtuu ennalta-arvattava, mutta hyvä se oli silti ja natseja kuolee urakalla.

Olisi voinut olla paljon realistisempi. Loppu varsinkin oli enemmän Ramboa kuin aitoa sotaelokuvaa.

Olisi voinut olla paljon realistisempi. Loppu varsinkin oli enemmän Ramboa kuin aitoa sotaelokuvaa.

Juu olis voinu olla ja päättyäkin erilailla, mutta mulle iha hyvää viihdettä. Katoin kyllä sunkin arvostelun kyseisestä pätkästä ja ymmärrän, että asiasta enemmän tuntevalle mahto tulla sellasia "ei toi voi olla noin" -kohtia. :D

Oisko toi Interstellar pitäny kattoo 3D:nä? Itse katoin 2D, ja en nyt noin huikeesti ylistäisi.
Fury oli hyvä, lukuunottamatta loppukohtausta.
Guardians of Galaxy oli heikohko.

Guardians of the Galaxy :3: -- IMDB:ssä ylen astroturfattu keskinkertainen sci-fi-komedia hyvillä visuaalisilla efekteillä. Suosittelen design-henkisille, paljon hyvää visuaalista ilmettä, henkeä ja ideoita. Tähtiensotamaiseksi hehkutettu eeppisyys jäi puuttumaan.

Gone Girl :5: -- Taattua trillerilaatua Fincheriltä, joka naulitsee istuimeen sekä pitää jatkuvasti mielen auki ja valppaana jokaiselle framelle. Ehdottomasti laittaa sinut ahmimaan jokaisen kuvan ja kohtauksen leffakokemusnälkääsi, eikä väheksy älykkyyttäsi katsojana. Varmasti tämän vuoden elokuvien parhaimmistoa.

Oisko toi Interstellar pitäny kattoo 3D:nä? Itse katoin 2D, ja en nyt noin huikeesti ylistäisi.
3D versiona tuota ei edes ole?

En usko että se olisi juuri lisännyt mitään, harvemmin se edes niin tekee mun mielestä. Esimerkiksi Prometheus 2D:nä on varmasti aivan yhtä hyvä, tuossa se non-HFR 3D mielestäni ehkä vähän heikenti kuvanlaatua.
3D HFR on sit eri asia, se on aika maagista mutta ei sekään kyllä kaikkeen sovi.

Predestination.
Aikamatkailuhommia ja odotin aika perussettiä, mutta oli kyllä kaukana siitä. Vaikkakin ei niin älyttömästi ollut actionia niin todella mielenkiintonen leffa seurata ja melkonen mindfuck-fiilis tuli kyllä lopulta. Joutu lopussa ihan kelailee että mitäs vittua tässä tapahtuikaan. 4,5/5. Suosittelen.

Aika kovat odotukset oli tuon Interstellarin suhteen. Näyttelijät teki hemmetin hyvää työtä ja tuli vähän semmonen tunne, että tulee joku todella hieno käänne. Sitten kun se helvetin musta aukko-kohta tuli niin teatterissa kuului kollektiivinen "mitä vittua?" En spoilaa, mutta ihan vitun typerä käänne. Vähän kuin käsikirjoittajat ois pitäneet taukoa ja joku 6-vuotias kirjoitti tuon kohdan. Loppu oli sitten taas ihan jees ja vähän pelasti.

:3: tunnelmasta, näyttelijäsuorituksista ja scifinostalgiasta.

Edit. Guardians of Galaxykin oli paljon parempi. Sopivasti höpsöilyä menemättä överiksi. Sille :4:

Aika kovat odotukset oli tuon Interstellarin suhteen. Näyttelijät teki hemmetin hyvää työtä ja tuli vähän semmonen tunne, että tulee joku todella hieno käänne. Sitten kun se helvetin musta aukko-kohta tuli niin teatterissa kuului kollektiivinen "mitä vittua?" En spoilaa, mutta ihan vitun typerä käänne. Vähän kuin käsikirjoittajat ois pitäneet taukoa ja joku 6-vuotias kirjoitti tuon kohdan. Loppu oli sitten taas ihan jees ja vähän pelasti.

:3: tunnelmasta, näyttelijäsuorituksista ja scifinostalgiasta.

Kuin itse olisin kirjoitellut.
Odotin kanssa tältä pirusti, koska genren fani ja pirusti on hehkutettu. Pettymys oli itselle. Ei pitäisi lukea mitään arvosteluja.

Luulin olevani yksin maailmassa, mutta minullahan onkin kavereita, mm. Oranki :D

Interstellar ei vaan ollut niin hyvä, mitä joka tuutti toitottaa. Ja olen myöskin genren suurkuluttaja ja scifin superfani... Eli friikki.

Ehkäpä onkin niin, että elokuvasta saakin enemmän irti ne, jotka eivät scifimaailmaan niin ole uppoutuneet.

Ehkäpä onkin niin, että elokuvasta saakin enemmän irti ne, jotka eivät scifimaailmaan niin ole uppoutuneet.
Mulla scifi uppoo käytännössä aina, ja Interstellar oli mahtava leffa.
En sitä tosin perinteiseksi scifiksi mieltänyt.

Gone Girl :4:

Vaikea sanoa paljon spoilaamatta juonta. Olin kuitenkin kyseisen kirjan lukenut eli kuunnellut äänikirjana, joten varmasti odotukset oli korkealla. Kirjan kaikkia vivahteita ja tapahtumia oli varmaan vähän vaikea saada elokuvaksi mahtumaan, joten ehkä siksi elokuvan tapahtumien jatkuva tykitys ei ollut ihan omaan makuuni. Itse kirja on vaan niin helkkarin hyvä, että vaikea yltää elokuvan samalle tasolle. Ehkei sellainen raita, jonka takia kannattaa vartavasten elokuviin mennä, mutta muuten ihan katseltava pätkä.

Ei kyllä leffoihin tuu mentyä muuta katsomaan kuin eeppisiä pätkiä. Kaikki muut toimii aivan samoin ihan telkkarista, vaikka ei edes olisi mieletöntä hifiä.

Rampage - Capital Punishment :2:

Owe Boll teki pari vuotta sitten yllättävän hyvän leffan nimeltä Rampage. Rampage oli karu leffa nuoresta miehestä joka tekee breivikit. Tämä on elokuvan jatko-osa ja petyin aika pahasti. Elokuva oli saarnaava ja väkivalta puuduttavaa. Lisäksi minua ärsytti miten epäpäteviä poliisit olivat elokuvassa.

Predestination :3:

Ihan ok aikamatkustusleffa, mutta en tykännyt tuosta juonenkäänteestä ja se oli liian gimmick. Elokuvan nimen olisi muuten pitänyt olla
Go Fuck Yourself

Boyhood (2014) - Boyhood (2014) - IMDb

Nuoren pojan kasvutarina 5-vuotiaasta 18-vuotiaaksi. Elokuva on oikeastikin kuvattu 12 vuoden aikana samoilla näyttelijöillä. Eihän tässä varsinaisesti tapahtunut oikein mitään, mutta silti aivan loistava. Samaa luokkaa Before Sunrise/Before Sunset/Before Midnight -trilogian kanssa. Linklater osaa. :5:

Oli hyvä. Oli tosi hyvä kyllä tämä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom