Ai ei tarjoa suurempia yllätyksiä:
Kyllähän tuo olisi pitänyt arvata...? Jotain rajaa.Agentti vie sukupuolenvaihdoksen tehneen miehen ajassa taaksepäin tappamaan rikollista joka petti hänet naisena, mutta onkin itse kyseinen mies. Mies rakastuu itseensä naisena ja saa lapsen itsensä kanssa. Lapsi viedään ajassa taaksepäin ja on sekä mies että nainen itse. Mies onkin myös toinen päähenkilö agentti joka lopulta on vanhemmalla iällä päärikollinen jota itse jahtaa.
Mä olin aika varma jo ennen leffan alkua elokuvan nimen ja imdb:n muutaman rivin juonikuvauksen perusteella tuosta, että kundi on itse se päärikollinen. Sitten siinä puolivälissä kun Hawke vei sen hermafrodiitin menneisyyteen, niin sekin oli ihan selvä, että itseensähän se siellä törmää ja siihen rakastuu. Sitten kun tuntemattomien tyyppien kasvot pidettiin peitossa koko ajan, niin väkisinkin tuli mieleen että se on nyt joku aikamatkustuskikka. En varmasti ole ainoa joka nuo osasi aavistaa etukäteen, joten ei nuo mun mielestä mitään maailmaa mullistavia ylläreitä olleet. Oon varmaan katsonut liikaa aikamatkustuselokuvia niin nuo vaihtoehdot tulee automaattisesti mieleen.
Suosittelen kahta muutakin hyvää aikamatkustusleffaa: Primer (Primer (2004) - IMDb) ja Timecrimes (Timecrimes (2007) - IMDb).