Elokuva-arvostelut!

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Ilmestyskirja. Nyt :5:

Ei ole tullut aikaisemmin katsottua, kun iso osa tutuista väitti todella tylsäksi ja pitkäveteiseksi. Siksi en ottanutkaan katseluun redux-versiota, vaan 'normaalin' version. Leffahankokemushan oli ihan svidun hyvä. Alun monologista lähtien leffa kykeni rakentamaan todella uniikkia tunnelmaa sodan raakuudesta ja kuinka se vaikuttaa mielen syövereissä. Hieno näyttelijätyö ja hahmot.

Olis pitänyt katsoa redux-versio.

e.

Henkien kätkemä :3:½/:5:
5af3228348a024125d675110.L._AA300_.jpg

Kolmas katsomani animeleffa Prinsessa Mononoken ja Tulikärpästän haudan lisäksi. Eli anime on minulle tyyliltään uutta ja olenkin koittanut mahdollisimman avoimin mielin totuttautua täysin uuteen tyyliin. Tämäkin oli todella hyvä raina, vaikkakin keskikohta oli paikoin tylsää, mutta loppua kohden parani huimasti. Ennen elokuvan katsomista en tiennyt leffan olevan eräänlaisessa kulttimaineessa genressään ja sainkin varsin neutraalin arvion tehtyä. Suosittelen!

Tietääkö pakkiksen leffaihmiset laadukkaita japanilaisia elokuvia? Jotain seikkailu/sankaripätkiä tai historiallisia(jenkkileffoista tyyliin Gladiaattori, 300 jne), eli ei mitään sairasta häröilyä ole hakusessa vaan perus hyviä leffoja.

Itse tykkään kovasti noista Kurosawan leffoista missä on Toshiro Mifune, kuten jo mainittu Yojimbo. Ja jos ei vähän hitaampi tempo häiritse niin suosittelen myös Toshiro Mifunen tähdittämää Musashi-trilogiaa(taitaa länsimaissa olla nimellä Samurai I, II ja III). Enemmän tai vähemmän tositarinaan perustuva trilogia ehkä Japanin kuuluisimmasta miekkamiehestä. Varsinkin lopun kaksintaistelu on loistava.

In Time :3:½

Tutkijat on löytäny keinon muunnella geenejä niin, että vanheneminen loppuu ikävuoteen 25. Tämän jälkeen on vuosi aikaa elää ja ajan näkee hologrammista, joka hohtaa kädessä. Valuuttana toimii aika, joten rikkaat voivat elää tuhansia vuosia ellei jopa miljoonia. Mielenkiintonen juoni, joka toteutettiin melko hyvin, mutta SJ jäi puuttumaan.
Mä katoin kans tän arvostelun perusteella vaikka aiemmin olin leffan aikonut kokonaan sivuuttaa. Oikein hyvää viihdettä.

//Mä olisin kans voinu suositella japanilaisia leffoja mut eipä tule mieleen sellaista mikä ei olisi jollain tapaa sairas :D

Katoin Kagemusha nimisen japanilaisen leffan. Tai no, puoleen väliin asti vaan kun oli niin susipaska ettei kyenny. En muista oonko koskaan ennen lopettanu leffaa kesken? En varmaan. Sit skippailin loppumatkan ni ei, ei siinä tosiaan ollu tapahtumia koko leffan aikana. Eikä mun silmä kyl oikeen kykene katsoo noita 80-luvun leffoja.. Kuvanlaatu kauheeta paskaa. Musiikkiakaan ei oikeastaan ollut ollenkaan. Ei minkäänlaista tunnelmaa.

Oisko kellään tiedossa mitään hyviä uudempia Japanilaisia leffoja?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Warrior
:4:

Yksi parhaista urheiluelokuvista. Lähes Rocky-tasoa. Hyvät näyttelijät, musiikit ja jopa ottelukohtaukset olivat realistisia (muihin MMA-leffoihin verrattuna). Ainoa miinus tulee ennalta arvattavasta juonesta.

Suosittelen.

The girl with the dragon tattoo :3:

Ei tästä voi muuta sanoa, kuin että länsinaapurin versio on parempi ja tekee kirjalle enemmän oiketta. Keskivertoviihdettä, mutta ei mitään sen kummempaa. Elokuva on pitkä ja kerronta oli paikoin hieman rosoista ja varsinkin elokuvan loppupuoli ja lopetus oli heikohkoa kerrontaa. Alkutekstipätkä rupesi vähän nyppimään, eikä vähiten liiallisen äänenpainetason takia.

http://www.imdb.com/title/tt1568346/

En ole lukenut kirjaa, mutta olen nähnyt Millennium-trilogian pidennetyt versiot (olivat tosi hyviä) sekä tämän amerikkalaisen version trilogian ensimmäisen osan (toivon, että sama porukka tekee 2 seuraavaakin osaa). Jenkkien Lisb€th $alander oli mun mielestä jopa vähän friikimpi (tai vakuuttavampi sellaisena outona). Molemmat kuitenkin loistavia. Enkä ole muuten pitkään aikaan tykästynyt kehenkään elokuvahahmoon niin paljon kuin Lisb€th $alanderiin. Mielenkiintoinen ja mystinen hahmo, joka tekee about kaiken oman mielensä mukaan, eikä paljoa kumartele - kiehtoo. :)
Jos ajattelen näitä kahta versiota puhtaasti elokuvana ja unohdan kirjan (joka on kaiken alku ja juuri) sekä tarinan aitouden tunteen, niin omasta mielestäni jenkkiversio on hieman parempi. Itse annan :4:

The Help :0:

Kertoo neekerinaisista, jotka on orjina valkosille emännille. Eli toisin sanoen piikoja. Jaksoin kattoo 45min tätä kidutusta.

The girl with the dragon tattoo. Katsoin sen amerikkalaisen version ja pakko myöntää että oli todella hyvä elokuva. Suosittelen! Taidanpas katsoa ne sveduversiot vielä siitä leffasta...

The girl with the dragon tattoo. Katsoin sen amerikkalaisen version ja pakko myöntää että oli todella hyvä elokuva. Suosittelen! Taidanpas katsoa ne sveduversiot vielä siitä leffasta...
Kyllä. Pitkästä aikaa leffa, joka uppos muhun oikein kunnolla. Nuo ruotsalaisetkin versiot on todella hyviä.

Kyllä. Pitkästä aikaa leffa, joka uppos muhun oikein kunnolla. Nuo ruotsalaisetkin versiot on todella hyviä.

Koko trilogia on todella hyvä! Menee muuten myös jännemmäksi tokassa ja varsinkin vikassa pätkässä! ;)

HAMILTON - KANSAKUNNAN PUOLESTA

Hyvä ja laadukas toimintaelokuva, jonka "sankari" on kirjailija Jan Guilloun luoma Hamilton-hahmo ja jota esittää ruotsalaisista Beck -elokuvista tuttu Mikael Persbrandt. Näyttelijäsuoritukset eivät ihan Oscarin arvoisia, mutta tyyliin sopivan ilmeettömiä. Juoni ja toteutus toimivat, vaikka sen kummempaa syvällisyyttä tai kannanottoja elokuvasta on turha hakea. Tähän perään "tykkäsin silti"-peukku. Tähtiä: :3: ja puoli.

http://www.finnkino.fi/Event/298992/

Hamilton.webp

Autot -elokuva

pixarvierailu_1.webp

Paras ikinä katsomani auto elokuva. Ja aivan jumalaisen kaunista animaatiota. Salama ja kumppanit kun lähtevät Kaliforniaan on matkakuvaus yksi elokuva historian parhaita "on the road" -pätkiä ja hienointa ikinä tehtyä animaatiota :5:

Suositut

Back
Ylös Bottom