Elokuva-arvostelut!

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Mulla meni juu sitten tosi pahasti ohi, koska luulin koko ajan tajuavani juonta. Normaalisti jos tiedostan, että leffassa on jotain mitä en itse tajua, katson sen yleensä uudestaan. Fountainissa en edes tiedostanut, että siinä on jotain monimutkaisempaa mitä en ymmärrä, joten päätin haukkua sen maan rakoon. Nyt kun sanoit että kaikella on tarkoitus, niin vois olla sittenkin tuomitsematta ja kattoo tän joskus uudestaan keskittyen enemmän.
Njoo siis toki on mahdollista, että tajusit etkä vaan tykännyt :) Mutta tuossa on kyllä niin paljon kaikkea, etten usko sitä kenenkään ekalla kerralla läheskään täysin hahmottavan. Pidän ainakin haastavampana kuin tuossa mainitut Lynchin elokuvat.

Tai sitten kognitiivisen dissonanssin vallassa 10 kerran jälkeen keksit jonkun mukaloogisen selityksen kaikelle...

Joo itse oon sen verran tunnevammainen, että jos katsoo tunnepohjalta elokuvaa niin toki se voi olla loistava vaikka juoni huutaakin sulle haistavittu. Siksi naiset saattaa tykätä tommoisista elokuvista. Itse sen sijaan tunnevammaisena näin, että joku syöpään kuoleva akan ja sen miehen vuorovaikutukset eivät oikein iskeneet minuun, joten sikäli elokuva oli tylsää puhumattakaan kohtauksista, jossa mies syö ilmeisesti jotain taikasieniä, jolloin "hän matkustaa ajassa" ja kuplan sisällä lol...
Miehet, jotka eivät ole tunnevammaisia = naisia :D Ja usko pois, kyllä siinä on kyse muustakin kuin taikasienistä lol

Tai sitten kognitiivisen dissonanssin vallassa 10 kerran jälkeen keksit jonkun mukaloogisen selityksen kaikelle...

Joo itse oon sen verran tunnevammainen, että jos katsoo tunnepohjalta elokuvaa niin toki se voi olla loistava vaikka juoni huutaakin sulle haistavittu. Siksi naiset saattaa tykätä tommoisista elokuvista. Itse sen sijaan tunnevammaisena näin, että joku syöpään kuoleva akan ja sen miehen vuorovaikutukset eivät oikein iskeneet minuun, joten sikäli elokuva oli tylsää puhumattakaan kohtauksista, jossa mies syö ilmeisesti jotain taikasieniä, jolloin "hän matkustaa ajassa" ja kuplan sisällä lol...

Pitaa nyt tahan kommentoida viela itsekkin, koska tykkasin Fountainista todella paljon. Ite en ole mikaan varsinainen taide elokuvien ystava tosiaankaan. Kaikentyyppisia elokuvia tulee katsottua ja tykkaan monista ihan perus hollywood leffoista. Kuitenkin toisaalta olen aika paljon piirtanyt ja maalannut etta se taas voi vaikuttaa, etta olen jotenkin "taiteellinen"..

No kumminkin, todennakoisesti et tajunnut laheskaan kaikkea tuosta leffasta. Tai ehka odotit muunlaista elokuvaa etka taysin jaksanut elaytya tuohon elokuvan tunnelmaan, juoneen ja muuhun. Tai sitten et vain tykkaa ton tyyppisesta, eihan siina mitaan.

Mun mielesta toi juoni oli kumminkin sellainen etta ainakin kuvittelin tajuavani siita kaikkia juttuja, jotka liittivat nuo kolme tarinaa todella hienosti yhteen. Tykkasin myos elokuvan visuaalisesta puolesta erittain paljon, se oli myos tehty eri tavoin kun normaalisti nykyaikana ja nayttaa siksi erilaiselta (tietokonemallinnusta ei ole kaytetty ollenkaan). Noiden tarinoiden ymparistot ja aiheet ovat myos itsea kiinnostavia ja sellaisia joita on tullut tutkiskeltua. No kumminkin pointtina, etta tama ei mun mielesta ole sellanen, jossa on vakisin vaannetty jotain taiteellista sotkua, missa ei ole mitan jarkea. Mutta sehan on ihan mielipidekysymys.

Hachiko - Tarina uskollisuudesta :4:

Hyh hyh kun oli herkkä elokuva. Ilmeisesti joku roskakin meni elokuvaa katsellessa silmään, kun vähän kyyneltä valui.

Elokuva siis kertoo miehen ja koiran välisestä suhteesta. Hienoa elokuvassa on vielä se, että se perustuu tositapahtumiin. Gere oli elokuvassa loistava, kuten aina.

Matti
Kuukausi sitten tuli telkusta ja oli niin perseestä, että vituttanu kirjottaa ees arvostelua tästä. Arvostelen silti, koska oon arvostellu viime aikoina kaikki muutkin leffat täällä mitä silloin juuri kattonu. Kertoo siis Matti Nykäsen elämästä. Raivostuttavin aihe leffalle ikinä ja sen takia en ymmärrä miksi edes sitten katoin tämän??? Kai mulla oli sitten vaan aivan liian tylsää. Leffa on myös naurettavan ylipitkä ja Jasper Pääkkönen on maailman huonoin näyttelijä. Siis oikeesti millä vitun perustein se on monessa Suomalaisessa leffassa jossain pääroolissa?!?! Miinusta myös siitä, että leffa on Suomalainen. Lyhyesti sanottuna vittumaisin leffa ikinä.
:kakka:x11

Mattihan on pirun hyvä leffa :D Ei aina pidä olla niin kriittinen vaan nauttia ite elokuvasta, Jorma Tapio oli kova :D

Tassa kolme hyvaa leffaa:

- All the President's Men
- Three Days of the Condor
- The Parallax View

Kaikki kolme poliittisia trillereita 70-luvulta. Ajalta jolloin oltiin hyvin epaluuloisia valtiota kohtaan johtuen Kennedyn salamurhasta seka Watergatesta. Naissa on nykytuotantoon verrattuna se hyva ero, etta loppu ei aina valttamatta ole ns. hyva loppu. Otan mielellani vastaan suosituksia myos vastavaanlaisista elokuvista. :)

Our Idiot Brother :3: ½

Paul Rudd on rehellinen, yksinkertainen ja hieman tyhmä mies, joka ehdonalaiseen päästyään joutuu asumaan jonkun perheenjäsenensä kanssa. Tahattomasti hän kuitenkin sotkee sisartensa elämiä yksi kerrallaan, mutta aivan syyttömiä asioiden kulkuun eivät ole siskotkaan. Juoni kulkee dynaamisesti ja Ruddin roolihahmo on hyvää tarkoittava hippi, joka ei tajua kaikkea ihan hetkessä. Positiivinen yllätys.

Our Idiot Brother :3: ½

Paul Rudd on rehellinen, yksinkertainen ja hieman tyhmä mies, joka ehdonalaiseen päästyään joutuu asumaan jonkun perheenjäsenensä kanssa. Tahattomasti hän kuitenkin sotkee sisartensa elämiä yksi kerrallaan, mutta aivan syyttömiä asioiden kulkuun eivät ole siskotkaan. Juoni kulkee dynaamisesti ja Ruddin roolihahmo on hyvää tarkoittava hippi, joka ei tajua kaikkea ihan hetkessä. Positiivinen yllätys.

Katsoin itsekin tuon. Ihan kelpo pätkä! :3:

Mattihan on pirun hyvä leffa :D Ei aina pidä olla niin kriittinen vaan nauttia ite elokuvasta

Komppaan, täsähän oli vitun hyvää läppää. Taisit optis kattoa mutella tän leffan?

Tää on kyllä offtopic, mutta ei kyllä imo kuulu tonne tyhmien kysymysten kerhoonkaan.

Tietääkö joku sivua, jossa voi kattoo Englanti subeilla leffoja? Mulla on koneella yks Japanilainen leffa, johon en löydä Suomi tekstejä, enkä EDES Englannin kielisiä. En kyllä ala Japanikskaan kattoo.:jahas:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
^Heh ei sais ruokkia trollia, mutta lotrit kuraa? No eipä tarvii lueskella mielipiteitäsi enää.

Saatan langeta rölliin kommentillani.

En ole koskaan nähnyt mitään niin paskaa kuin näm Taru sormusten herrasta kikkareet. Elokuvina ne ovat mielestäni aika lähellä komediaa. Niissä on haettu jotain seikkailu henkistä kuraa massiivisine musiikkeineen ja kuvauksineen. En vain tykkää.

Toisaalta myönnän että tämä negatiivinen tunne näitä elokuvia kohtaan saattaa johtua siitä etten ole koskaan katsonut alusta loppuun ainuttakaan Lotria, olen yhden niistä melkein katsonut loppuun ja sen vikan lopun olen katsonut. En ole vain saattanut katsoa niitä sen enempää.

Mutta lähiaikoina on tullu kateltua American Psycho muutamaan kertaan ja itse elokuvasta on parikymmentä kertaa tullut katsottua pikku pätkiä uudelleen. Olen koittanut saada selville sen Batemanin osan elokuvassa ja yhdistää sitä johonkin syvempään merkitykseen.

Loistava elokuva 5/5.

The Haunting in Connecticut. Jumalauta meinasin kuolla, kun säikähtelin niin pahasti

Ju On: The Grudge. Tosi pitkä aika, kun oon viimeeks nähny, mut muistaakseni tää oli pelottava ja pelottavampi kuin jenkkiversiot ja saa säikähdelläkkin. Tää ollu mulla suunnitelmissa kattoo tänään, jos löytyis vaan teksitykset.

Edit. Tosin The Haunting in Connecticut on ainoa kauhuleffa, jonka oon kattonu kunnon kajareilla. Yleensä katon leffan kuin leffan paskoilla kuulokkeilla.

Sanokaas joku oikeasti pelottava ja sellainen kauhuelokuva, jossa säikähtelee koko leffan läpi!

Mikä sinua pelottaa? Itseäni pelottaa yliluonnolliset asiat, eikä niinkään esim. murhaajat tai avaruusoliot. Tuolla on aika iso merkitys mielestäni siihen, millaisia elokuvia kannattaa suositella. Esimerkiksi itse olen ihan paskana katsoessani(nimenomaan yöllä ja mieluiten yksin) Paranormal Activityn, Blair Witch Projectin, Kaunan, A tale of two sistersin ja Manaajan tyylisiä elokuvia. Toisaalta taas esim.tyttöystävää ei tuollaiset juuri pelota, vaan pelkää nimenomaan realistisempaa kauhua/jännitystä.

Myös tuo "oikeasti pelottava" ja "säikähtelee koko leffan läpi" on omaan silmään aika ristiriitainen yhdistelmä. Sellaiset äkkisäikäytyksillä ja kovilla äänillä "pelottelevat" elokuvat eivät välttämättä ole niitä "oikeasti pelottavimpia. Siis minun mielestäni.

Mitä pelkäät ja onko se säikähtely tärkeintä? Vastauksestasi riippumatta suosittelen katsomaan elokuvat Rec ja Rec 2 peräkkäin yksin pimeässä kunnon kuulokkeet päässä/kotiteatterista(eli riittävällä äänellä). Jos ei pelota tai säikäytä niin olet outo ;)

Mutta lähiaikoina on tullu kateltua American Psycho muutamaan kertaan ja itse elokuvasta on parikymmentä kertaa tullut katsottua pikku pätkiä uudelleen. Olen koittanut saada selville sen Batemanin osan elokuvassa ja yhdistää sitä johonkin syvempään merkitykseen.

Loistava elokuva 5/5.

Hieno elokuva, mutta vaikket olisi ns.lukijatyyppiä niin lue kirja. Se on aivan eri sfääreissä elokuvan kanssa(ihan kipeän sadistinen) ja ehdottomasti tutustumisen arvoinen, varsinkin kun pidit elokuvasta.

Mikä sinua pelottaa? Itseäni pelottaa yliluonnolliset asiat, eikä niinkään esim. murhaajat tai avaruusoliot. Tuolla on aika iso merkitys mielestäni siihen, millaisia elokuvia kannattaa suositella. Esimerkiksi itse olen ihan paskana katsoessani(nimenomaan yöllä ja mieluiten yksin) Paranormal Activityn, Blair Witch Projectin, Kaunan, A tale of two sistersin ja Manaajan tyylisiä elokuvia. Toisaalta taas esim.tyttöystävää ei tuollaiset juuri pelota, vaan pelkää nimenomaan realistisempaa kauhua/jännitystä.

Myös tuo "oikeasti pelottava" ja "säikähtelee koko leffan läpi" on omaan silmään aika ristiriitainen yhdistelmä. Sellaiset äkkisäikäytyksillä ja kovilla äänillä "pelottelevat" elokuvat eivät välttämättä ole niitä "oikeasti pelottavimpia. Siis minun mielestäni.

Mitä pelkäät ja onko se säikähtely tärkeintä? Vastauksestasi riippumatta suosittelen katsomaan elokuvat Rec ja Rec 2 peräkkäin yksin pimeässä kunnon kuulokkeet päässä/kotiteatterista(eli riittävällä äänellä). Jos ei pelota tai säikäytä niin olet outo ;)

Ennen vanhaan pelkäsi useita kauhuleffoja. Nyt kun leffoja on takana satoja, niin jotenkin ei pelkää enää yhtäkään.
Tottahan sitä nyt säikähtää kun yhtäkkiä kuuluu kova ääni, se on ihan luonnollista. Mutta muuten ei pelota enää yksikään leffa. Sinänsä sääli.

Vastauksestasi riippumatta suosittelen katsomaan elokuvat Rec ja Rec 2 peräkkäin yksin pimeässä kunnon kuulokkeet päässä/kotiteatterista(eli riittävällä äänellä). Jos ei pelota tai säikäytä niin olet outo ;)
Ihme juttu: Rec ykkösen jälkeen pelkäsin tiedättekyllämitä aina ennen sänkyyn menoa pimeässä käytävässä hiippaillessa. Rec kakkosen jälkeen kun tiedättekyllämitä oli vähän liikaa näytetty, pelko loppui pimeällä kuin seinään. Varmaan sanonta "face your fear" toimi ihan käytännössä.

Lopun anorektinen zombie... hyi vittu.

Itse olen myös sen verran tunnevammainen, ettei kauhu mua säväytä ollenkaan... Katon vaan, että oho yksi tyyppi kuoli. Yksi venäläinen Apanbonded leffa kauhuna oli yksi parhaimpia: tosin se oli niin vastenmielinen että siksi se oli vähän ikävä.

Pitaa nyt tahan kommentoida viela itsekkin, koska tykkasin Fountainista todella paljon. Ite en ole mikaan varsinainen taide elokuvien ystava tosiaankaan. Kaikentyyppisia elokuvia tulee katsottua ja tykkaan monista ihan perus hollywood leffoista. Kuitenkin toisaalta olen aika paljon piirtanyt ja maalannut etta se taas voi vaikuttaa, etta olen jotenkin "taiteellinen"..

No kumminkin, todennakoisesti et tajunnut laheskaan kaikkea tuosta leffasta. Tai ehka odotit muunlaista elokuvaa etka taysin jaksanut elaytya tuohon elokuvan tunnelmaan, juoneen ja muuhun. Tai sitten et vain tykkaa ton tyyppisesta, eihan siina mitaan.

Mun mielesta toi juoni oli kumminkin sellainen etta ainakin kuvittelin tajuavani siita kaikkia juttuja, jotka liittivat nuo kolme tarinaa todella hienosti yhteen. Tykkasin myos elokuvan visuaalisesta puolesta erittain paljon, se oli myos tehty eri tavoin kun normaalisti nykyaikana ja nayttaa siksi erilaiselta (tietokonemallinnusta ei ole kaytetty ollenkaan). Noiden tarinoiden ymparistot ja aiheet ovat myos itsea kiinnostavia ja sellaisia joita on tullut tutkiskeltua. No kumminkin pointtina, etta tama ei mun mielesta ole sellanen, jossa on vakisin vaannetty jotain taiteellista sotkua, missa ei ole mitan jarkea. Mutta sehan on ihan mielipidekysymys.

Ehkä sitten niin, etten vain tykkää siitä. Ja onhan se jotenkuten järkevämpi kuin useimmat ihmetaide-elokuvat lukuun ottamatta sitä, että leikataan eri elokuvista kohtauksia ja tungetaan samaan leffaan ja sitten oletetaan että siit saa jotain tolkkua...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom