Elokuva-arvostelut!

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Joo, Aliensissakin oli aika paha, kun Ripley pisti liekinheittimellä alienit ja munat (freud. huom.) sileiksi. Olisi ollut uskottavampaa, jos se olisi käyttänyt kaulinta aseenaan. :(

Erehdyin myöskin katsomaan tree of life'n viikonloppuna. Feenix82 kuvasi varsin hyvin omiakin tuntemuksiani seuraavalla quottauksella:

ajattelin oikeasti että "EI HELVETTI MITÄ TÄMÄ NYT ON!?".

Tosin, tuon tilalla olisi ihan hyvin voinut olla myöskin v*ttu mitä paskaa.

Kaikenlaiset mindfuck-elokuvat ja yleensäkkin teokset, jotka laittavat ajattelemaan ja oivaltamaan ovat kiinnostavia katsottavia, mutta tää oli vaan järjetön. Yleensäkkin, jos teoksen sisältö pitää erikseen avata ja kertoa, niin voiko se olla onnistunut? Siis tarkoitan, että jos katsojalla ei omillaan ole mitään mahdollisuutta tietää, että mitä ohjaaja mahtaa ajaa takaa, niin onko se ohjaaja (ja leffakriitikot) vaan hullu/hulluja?

Omapa oli virheeni, kun sen hyllystä valitsin. Kuvittelin saavani laadukasta draamaa, mutta sainkin taide-elokuvan. Ehkä näihin leffoihin olisi syytä laittaa varoitus kanteen, että tuote pitää sisällään kriitikoiden arvostamaa elämää suurempaa taidetta.

Kesken jäi, en voi suositella muuta kuin niille, jotka hakevat trippinsä sienimetsän tuotteista.

Larry Crowne. Katsottiin vaimon kanssa ja kumpikin piti leffasta vaikka se oli ennalta-arvattava, lälly ja positiivinen.

Erehdyin myöskin katsomaan tree of life'n viikonloppuna. Feenix82 kuvasi varsin hyvin omiakin tuntemuksiani seuraavalla quottauksella:

Tosin, tuon tilalla olisi ihan hyvin voinut olla myöskin v*ttu mitä paskaa.

Kaikenlaiset mindfuck-elokuvat ja yleensäkkin teokset, jotka laittavat ajattelemaan ja oivaltamaan ovat kiinnostavia katsottavia, mutta tää oli vaan järjetön. Yleensäkkin, jos teoksen sisältö pitää erikseen avata ja kertoa, niin voiko se olla onnistunut? Siis tarkoitan, että jos katsojalla ei omillaan ole mitään mahdollisuutta tietää, että mitä ohjaaja mahtaa ajaa takaa, niin onko se ohjaaja (ja leffakriitikot) vaan hullu/hulluja?

Omapa oli virheeni, kun sen hyllystä valitsin. Kuvittelin saavani laadukasta draamaa, mutta sainkin taide-elokuvan. Ehkä näihin leffoihin olisi syytä laittaa varoitus kanteen, että tuote pitää sisällään kriitikoiden arvostamaa elämää suurempaa taidetta.

Kesken jäi, en voi suositella muuta kuin niille, jotka hakevat trippinsä sienimetsän tuotteista.

"Arvostelin" tämän Tree of lifen pari kuukautta sitten tässä threadissä ja yritin varoitella teitä siitä paskasta

Tree of life
Sean Penn ja Brad Pitt.

Näyttelijöistä huolimatta surkein elokuva, jonka olen vähään aikaan nähnyt.
Niin hirveätä kuraa kaikinpuolin, ettei oikein voi sanoin kuvailla.
Leffassa ei tapahtunut sitten yhtään mitään, hukkaan meni elämstä 2h 20minsaa.

Veijarit :2:

Kaks jätkää on parhaita kavereita ja ne koittaa pokaa naisia. Toinen niistä rakastuu naiseen ja siitähän se oravanpyörä lähteekin. Kaikinpuolin ihan ok leffa suomalaiseksi, muuten ihan kakka.

The Others
http://www.imdb.com/title/tt0230600/
the-others-servants.png

Nicole Kidman asuu kahden lapsensa ja palvelusväen kanssa isossa kartanossa. Lapsilla on joku ihme valoallergia, jonka takia talossa on kaikkialla koko ajan verhot kiinni. Suurin valon voimakkuus saa olla kynttilän ja takan valo. Perinteistä tusinakauhua luulin katsovani, mutta loppuratkaisu muutti kaiken. Sellainen juonenkäänne että huhhuh. 3 yllätystä lopussa jotka tarkoittivat samaa asiaa, mutta silti eivät vihjailleet seuraavasta yllättyksestä. Ekan yllätyksen tullessa olin että o__o, seuraavan o__O, sitten lopuksi O__O. Tyylikäs idea ja kaunis ajatuksena. Ei kuitenkaan 5 tähden leffa, koska ennen käännekohtaa oli välillä vähän turhan itseään toistavaa meininkiä. Ei myöskään pelottanut. Kannattaa muuten kattoo tää jos ei oo nähny.
:4:

Matti
http://www.imdb.com/title/tt0390245/
matti_elokuva_95691a1.jpg

Kuukausi sitten tuli telkusta ja oli niin perseestä, että vituttanu kirjottaa ees arvostelua tästä. Arvostelen silti, koska oon arvostellu viime aikoina kaikki muutkin leffat täällä mitä silloin juuri kattonu. Kertoo siis Matti Nykäsen elämästä. Raivostuttavin aihe leffalle ikinä ja sen takia en ymmärrä miksi edes sitten katoin tämän??? Kai mulla oli sitten vaan aivan liian tylsää. Leffa on myös naurettavan ylipitkä ja Jasper Pääkkönen on maailman huonoin näyttelijä. Siis oikeesti millä vitun perustein se on monessa Suomalaisessa leffassa jossain pääroolissa?!?! Miinusta myös siitä, että leffa on Suomalainen. Lyhyesti sanottuna vittumaisin leffa ikinä.
:kakka:x11

The Fountain
http://www.imdb.com/title/tt0414993/
protectedimage.php

Hugh Jackman aka Wolverine on aivokirurgi, jonka vaimolla on aivokasvain ja täten aikoo kiireesti löytää parannuskeinoa kasvaimeen. Syöpää sairastava nainen kirjoittaa kirjaa keskiajan Espanjasta ja siellä olevasta tyypistä, jonka tehtävänä on löytää elämän puu, joka antaisi ikuisen elämän. Uskomattonman tylsä leffa. Välillä näytetään normaalia elämää, välillä taas kirjan tapahtumia keskiajan Espanjasta ja miehestä, joka leijuu avaruudessa kuplan sisällä puun kanssa. Tuli Sucker Punch mieleen tyylistä, mikä ei todellakaan ole hyvä asia. Musiikkikin on masentavimman kuuloista ikinä ja sitä soi vähän joka välissä. Ei helevetti!:eek:
:1:

The Mechanic
MV5BMjEyMjk1NjI1M15BMl5BanBnXkFtZTcwODcyNjAxNA@@._V1._SY317_.jpg

Jason Statham ei petä tälläkään kertaa. Meikä diggas tästä palkkamurhaaja-leffasta. Ihan hyvä action-pläjäys.
Suosittelen katsomaan!

:4:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
The Fountain
http://www.imdb.com/title/tt0414993/
protectedimage.php

Hugh Jackman aka Wolverine on aivokirurgi, jonka vaimolla on aivokasvain ja täten aikoo kiireesti löytää parannuskeinoa kasvaimeen. Syöpää sairastava nainen kirjoittaa kirjaa keskiajan Espanjasta ja siellä olevasta tyypistä, jonka tehtävänä on löytää elämän puu, joka antaisi ikuisen elämän. Uskomattonman tylsä leffa. Välillä näytetään normaalia elämää, välillä taas kirjan tapahtumia keskiajan Espanjasta ja miehestä, joka leijuu avaruudessa kuplan sisällä puun kanssa. Tuli Sucker Punch mieleen tyylistä, mikä ei todellakaan ole hyvä asia. Musiikkikin on masentavimman kuuloista ikinä ja sitä soi vähän joka välissä. Ei helevetti!:eek:
:1:

Kaikista kivointa on se, että kyseinen paska on saannut 7.4 pistettä IMDB:ssä...

Miten helvetissä sellainen elokuva voi saada 7.4 pistettä, jossa joku mies menee kuplan sisällä keskellä avaruudessa ja sitten yhtäkkiä ollaan jossain espanjalaisena eteläamerikassa ja sitten aivokirurgina jne. Oikeasti 2 tuntii mun elämästä meni hukkaan sen paskan takia.

Ilmeisesti naiset ihquttaa tommosta taidepaskaa minkä takia 7.4. Riittää vaan kun tekee sekavan juonen, hassuja kohtauksia ja mainostaa sitä taide-elokuvana niin "elokuvakriitikkojen" tietyt paikat kostuu tai kovenee ja kymppiä tulee. Ja kun tekee hyvän toimintaelokuvan, niin se on jotain kaameaa ja kliseistä.

The Fountainista pakko sanoa, että aika paljon mennyt ohi molemmilla ja turha elokuvaa on haukkua jos sitä ei itse tajua. Tai no vaikea sitäon tietää tajuaako vai ei, mutta itse ainakin mietin vaikean tuntuisen elokuvan kohdalla, että meniköhän nyt jotain oleellista ohi. Jos elokuva oli jollain tapaa kiinnostava niin katson uudestaan. The Fountainin kymmenisen kertaa katsoneena ja sitä mestariteoksena pitävänä voin kertoa, että KAIKELLA on elokuvassa syynsä.

Mulla meni juu sitten tosi pahasti ohi, koska luulin koko ajan tajuavani juonta. Normaalisti jos tiedostan, että leffassa on jotain mitä en itse tajua, katson sen yleensä uudestaan. Fountainissa en edes tiedostanut, että siinä on jotain monimutkaisempaa mitä en ymmärrä, joten päätin haukkua sen maan rakoon. Nyt kun sanoit että kaikella on tarkoitus, niin vois olla sittenkin tuomitsematta ja kattoo tän joskus uudestaan keskittyen enemmän.

The Hitcher - Liftari (2007)
MV5BMTIwOTA3NzI4NF5BMl5BanBnXkFtZTcwNjY2ODA0MQ@@._V1._SY317_CR0,0,214,317_.jpg

Kertoo nuoresta parista joka on lähdössä viettämään spring breakia, kunnes matkalla alkaa tapahtua... Kannattais miettiä kerran pari kenet kyytiin ottaa. Ihan ookoo rilleri! Ja plussaa kuumasta muijasta (Sophia Bush)!
:3:

The Fountainista pakko sanoa, että aika paljon mennyt ohi molemmilla ja turha elokuvaa on haukkua jos sitä ei itse tajua. Tai no vaikea sitäon tietää tajuaako vai ei, mutta itse ainakin mietin vaikean tuntuisen elokuvan kohdalla, että meniköhän nyt jotain oleellista ohi. Jos elokuva oli jollain tapaa kiinnostava niin katson uudestaan. The Fountainin kymmenisen kertaa katsoneena ja sitä mestariteoksena pitävänä voin kertoa, että KAIKELLA on elokuvassa syynsä.

Tai sitten kognitiivisen dissonanssin vallassa 10 kerran jälkeen keksit jonkun mukaloogisen selityksen kaikelle...

Joo itse oon sen verran tunnevammainen, että jos katsoo tunnepohjalta elokuvaa niin toki se voi olla loistava vaikka juoni huutaakin sulle haistavittu. Siksi naiset saattaa tykätä tommoisista elokuvista. Itse sen sijaan tunnevammaisena näin, että joku syöpään kuoleva akan ja sen miehen vuorovaikutukset eivät oikein iskeneet minuun, joten sikäli elokuva oli tylsää puhumattakaan kohtauksista, jossa mies syö ilmeisesti jotain taikasieniä, jolloin "hän matkustaa ajassa" ja kuplan sisällä lol...

Twilight - Breaking Dawn, Part 1 (2011)

Tulipa sitten katsottua tamakin elokuva. Syyna tahan, etta kaksi naispuolista opiskelijaa tuli kinumaan pidennysta harjoitustehtavien deadlineen, jotta pystyisivat telttailemaan leffateatterin pihalla leffaa odotellessa... No ei herunut armoa deadlinen suhteen, mutta piti imuttaa netista tuo leffan CAM versio, josta saa juuri niin paljon selvaa kuin tarvitsee.

Voisin tiivistaa, etta taisi olla Transformers 2:n ohella paskin koskaan nakemani leffa. Elokuvassa ei tapahdu mitaan. On siis haat, jossa puolet vieraista on vamppyyreita ja puolet ihmisia, mutta tasan mitaan ei tapahdu. Kukaan ihmisista ei epaile mitaan, eika yksikaan vamppyyri tee mitaan/yrita mitaan, eika kenellekaan leffan tekijoista tullut mieleen, etta tuosta voisi jotain juonta repia. Sen sijaan naytetaan pitkaan kuinka ajetaan saarikarvoja, lakataan kynsia ja kaydaan suihkussa. Aamiaistakin kokataan minuuttitolkulla ja samalla naytetaan mietteliaalta. Leffan tapahtumat olisi saanut tiivistettya ehka noin 15-20 minuuttiin.

Siina sivussa tulee tietty amerikkalaista kristillispropagandaa. Eli panna ei voi ennen avioliittoa ja aborttia ei voi tehda vaikka aiti olisi kuolemaisillaan. Eipa ainakaan tartte jatko-osaa katsoa.

Arvosanaksi viela: :0::0:

Onko taalla muuten kukaan katsonut leffaa nimelta Mulholland Drive ja ymmartanyt sisallon? Tuli sekin hiljattain taas katsottua ja joka kertaa tuntuu silta, etta ymmartaa elokuvasta vahemman. Ensimmaista kertaa katsoessa tulee melkoinen WTF -fiilis, mutta hyvaksi en sita kylla oikein voi sanoa.

Kaikista kivointa on se, että kyseinen paska on saannut 7.4 pistettä IMDB:ssä...

Miten helvetissä sellainen elokuva voi saada 7.4 pistettä, jossa joku mies menee kuplan sisällä keskellä avaruudessa ja sitten yhtäkkiä ollaan jossain espanjalaisena eteläamerikassa ja sitten aivokirurgina jne. Oikeasti 2 tuntii mun elämästä meni hukkaan sen paskan takia.

Ilmeisesti naiset ihquttaa tommosta taidepaskaa minkä takia 7.4. Riittää vaan kun tekee sekavan juonen, hassuja kohtauksia ja mainostaa sitä taide-elokuvana niin "elokuvakriitikkojen" tietyt paikat kostuu tai kovenee ja kymppiä tulee. Ja kun tekee hyvän toimintaelokuvan, niin se on jotain kaameaa ja kliseistä.

Fountain :4:

Toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä :whip:

Onko taalla muuten kukaan katsonut leffaa nimelta Mulholland Drive ja ymmartanyt sisallon? Tuli sekin hiljattain taas katsottua ja joka kertaa tuntuu silta, etta ymmartaa elokuvasta vahemman. Ensimmaista kertaa katsoessa tulee melkoinen WTF -fiilis, mutta hyvaksi en sita kylla oikein voi sanoa.

Olen katsonut kaikki David Lynchin elokuvat. Ne ovat sentään visuaalisesti niin hienoja ja oikealla tavalla arvoituksellisia elokuvia, että vaikka juoni on mitä on ja se menee sekavaksi, niin silti jää elokuvan jälkeen vau fiilis. :-) Netistä katsomalla löytää kyllä jonkun loogisen tilkkutäkin mitä se juoni olisi voinnut kenties olla. Suosittelen jokaiselle.

Suositut

Back
Ylös Bottom