Elokuva-arvostelut!

Eurotrip :2:

Hommahan on päivänselvä. Juoni on tuttu. Kaikki on ennalta-arvattavaa.
Silti kohtuu viihdyttävää komediaa tarjoaa tämä leffa. Kun vain muistaa katsoa sellaisella asenteella, ettei odota mitään mullistavaa elokuvalta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
makew sanoi:
Mutta aika harvassa tapauksessa veteraani alkoi tekemään vastarintaa ja murhaan tyyliin koko kylän poliisit?

No kyse on vaan siitä, etten ymmärrä ton jutun laajuutta ja sitä kuinka paljon huomiota noi asiat sai mediassa aikoinaan.

En itsekään tiedä tarkkaan (kun en tuolloin asunut siellä, ja muutenkin kastelin lähinnä vaippoja päätyökseni), mutta tällaista olen lueskellut aiheesta. Se lopun "itkeskely" oli ihan kannanottona tarkoitettu spiikki. Jenkeissä saattoi pätevä insinööri lähteä "isänmaallisena patrioottina" auttamaan kavereita kommunismin pysäyttämisessä ja kun palasit "sankarina" takaisin ei sinulle annettu edes siivoojan duunia koska olit epäluotettava. Sodassa kyllä kelpasit miljoonien arvoisen kaluston käyttäjäksi/ajajaksi, mutta kerrossiivoojaksi tai roskakuskiksi olit liian epäluotettava ja siitä johtuvat nämä klassiset kadunvarsiveteraanit jotka anelevat ohikulkijoilta ropoja.

Jenkeissähän tapahtui iso ilmapiirimuutos Vietnamin sodan aikaan. Sodan alkuaikoina kommunismi oli iso paha ja sitä vastaan piti taistella kaikin tavoin. Sillä välin kun pojat olivat taistelemassa Siamin niemimaalla, alkoi kotimaassa yleinen mielipide muuttua, sotaa pidettiin järjettömänä rahan ja ihmisten tuhlauksena, alkoi mielenosoituksia (mellakoita?) yms. Poliittinen ilmapiiri muuttui sodanvastaiseksi ja sota haluttiin lopettaa. Siinä vaiheessa kun sota loppui ja sotilaat palasivat, ihmiset olivat jo sitä mieltä että koko sota, sen aloittaneet poliitikot ja sinne sotimaan menneet sotilaat olivat sotahulluja ääliöitä jotka pitäisi kuohia (oma tunnelmaa luova ilmaukseni ;) ).

Varmaan siellä on joillain pääkin napsahdellut kun ei ole asianmukaista hoitoa mahdollisille sotatraumoilleen saanut (valtiovallan mielestä ongelmaa ei ollut, vrt. Persianlahti-syndrooma), mutten tiedä onko siellä tuossa elokuvan mittakaavassa mitään kohtauksia saatu.

I,robot.
Will Smith loistaa :rock:
Mahtava juoni. Mahtava toteutus. Hieno ja tunnelmallinen kuin mikä. Ihan täys huippu leffa, ei mahda mitään!!!!
(Melkeen) täydet kymmenen tähteä :5: :5: -

Miinus tulee siitä, että tri. Susanin (Bridget Moynahan) tissejä ei näytetty.. :(

Muuten suosittelen ehdottomasti! :thumbs:

the forgotten :1: (odotin niin paljon enemmän elokuvalta)
the whole ten yards :2: (ilman bruce willistä leffaa ei olisi jaksanut katsoa)
the manchurian candidate :3: (ihan ok uusi versio vahasta)
National Treasure :3: (kelpo seikkailu pläjäys)

Perhosvaikutus :5: (mieletön! epäilin näyttelijävalintaa, mutta turhaan!)
Eurotrip :3: (ihan hauska, suosittelen)
Uptown girls :3: (tykkäsin komediana)
Starsky&Hutch :2: (katottavaa..)
Aina Eka kerta :2: (kiva, vähän outo)
Polly tuli kuvioihin :2: (perusjees..)
Mind hunters :4: (yllättävän hyvä! epäilin aluksi Rennyn takia)
Twisted :3: (peruskamaaa...)
Kadoksissa :3: (ok)
Asuntoloukku :3: (hauska, jonkun mielestä ehkä ärsyttävä!)
Jotain annettavaa :4: (lämmittävä komedia)
Taking Lives :2: (hämärä mielikuva tästä leffasta)

Godsend :3: (ihan jees)
Kuolleiden aamunkoitto :3: (alku oli paras..)
The day after tomorrow :3: (jotain puuttu, ihan kiva leffa)
Manaaja-alku :2: (lopussa ainoat hyvät saatana-kohtaukset)
Lost in Translation :1: (niin tylsä!!)
Villi Tusina :2: (peruskivaa komediaa)
Lumikuningatar :5: (tykkäsin lapsena ja vieläkin..jännä ja upeat musiikit)
13 ja risat :3: (hullunkurinen ja hauska)
Salainen ikkuna :3: (loppu pelasti, ihan hyvä)
Honey :3: (tanssija tykkää katsoo koreografioita..leffahan oli huono)
Spider-man 2 :4: (parempi ku eka)
Tähtitreffit :1: (hohhoijaa..*kelaus)

ZeiZei sanoi:
Collateral :4:½

:4: OK perusmeininkiä, tähdet lähinnä päähenkilön asenteelle ja teemoille joista raapaistiin hiukka pintaa.

Muuten oli loppu taas laskelmoitu liikaa eli pakollinen romanssinpoikanen + hyvikset voittaa, pahiksille käy köyhästi meininki vähän lässäytti. Vieläkin odottelen Hollywood-leffaa, jossa loppu olisi oikeasti yllätyksellinen tyyliin palkkamurhaaja ratsastaa auringonlaskuun ja leffan sankareille käy tavalla tai toisella köyhästi. Tai loppu uskallettaisiin jättää oikein kunnolla avoimeksi.

Soundtrackillä on myös mahtava espanjalaisballadi "Destino De Abril" by Green Car Motel aka Act of Faith. Jos joku tietää muita samantyylisiä latinobändejä tai biisejä niin vinkkiävinkkiä, kiitos. Siis Calexico ja Mana-osastoa soundimaailmaltaan ja espanjaksi laulettuna.

Koston liekki aka man on fire.

Tony Scott ohjaa ja Densel Washington näyttelee.

:3:

Ylipitkä, kaks ja puol tuntia. Ei osaa päättää, onko itkettävä draama vai hirtehinen actionpätkä. Satoja ja satoja hidastuksia ja muita kamerakikkailuja. Kässäri on oikeastaan Luc Bessonin "Leon", vaan paljon paskemmin tehtynä. Ihan ok krapulaviihteeksi. Kannattaa venata ja vuokrata videolta.

Alexander

Hieman erilainen ns. suurelokuva.
Itse pidin erittäin kovasti, mutta myös toisensuuntaista mielipidettä löytyi siitä seurueesta, jonka kanssa olin elokuvaa katsomassa.

Itse pidin tavasta, jolla tarina oli kerrottu. Elokuva oli niin äänimaailmaltaan kuin visuaaliselta toteutukseltaankin huippuluokkaa. Näyttelijöistä etenkin Colin Farrell ja Val Kilmer tekivät komeat suoritukset.

Elokuva on takuu varma yleisön kahtiajakaja eli siitä joko pitää paljon taikka sitten ei ollenkaan. Luulen, että välimuodot jäävät puuttumaan.

Jotkut saattavat pitää myös esim. Alexander:in biseksuaalisia taipumuksia huonona asiana, mutta se taitaa kuitenkin olla aika lähellä totuutta, joten plussaa siitä, että sekin on uskallettu tuoda esille.

Hieno elokuva kaikenkaikkiaan. :5:

Equilibrium :4: 1/2
http://www.imdb.com/title/tt0238380/

Oikein hyvä leffa mutta ei aivan täydellinen, mutta mikäpä leffa olisi. Hienot taistelukohtaukset ja tunnelma tässä leffassa.

Pääosassa Christian Bale, joka on ainakin yks mun lempinäyttelijöitä.

8 Mile :4:
Honey :3:
Friday :4:
Shrek 2 :5:
How High :4:
White Chicks :3:
Soul Plane :3:

apophis sanoi:
Noooouuu, jos tämä on se leffa kuin luulen! Annan
:0: ½. Aivan hirveä scifileffa... Se *asekata* oli kyllä kaiken huippu! Jopa american ninja 4 kalpenee!
En yleensä edes pidä tuollaisesta Matrix-tyylisestä scifi-mätöstä, mutta tykkäsin kyllä kovasti Equilibriumista. Sen sijaan koko Matrix-trilogia: :zzzz:

training_day sanoi:
Hieman erilainen ns. suurelokuva.
Itse pidin erittäin kovasti, mutta myös toisensuuntaista mielipidettä löytyi siitä seurueesta, jonka kanssa olin elokuvaa katsomassa.

Itse pidin tavasta, jolla tarina oli kerrottu. Elokuva oli niin äänimaailmaltaan kuin visuaaliselta toteutukseltaankin huippuluokkaa. Näyttelijöistä etenkin Colin Farrell ja Val Kilmer tekivät komeat suoritukset.

Elokuva on takuu varma yleisön kahtiajakaja eli siitä joko pitää paljon taikka sitten ei ollenkaan. Luulen, että välimuodot jäävät puuttumaan.

Jotkut saattavat pitää myös esim. Alexander:in biseksuaalisia taipumuksia huonona asiana, mutta se taitaa kuitenkin olla aika lähellä totuutta, joten plussaa siitä, että sekin on uskallettu tuoda esille.

Hieno elokuva kaikenkaikkiaan. :5:

Minä olen kyllä sen välimuoto-mielipiteen edustaja.

Visuaalisuudesta ja äänistä allekirjoitan mielipiteesi. Colin Farrell ei mielestäni sopinut päärooliin. Ehkä Colin on minun mielessäni leimautunut jo tietyntyyppisiin rooleihin ja Aleksanteri Bi-puoli / herkkyys ei Colinin esittämänä tuntunut uskottavalta. Val Kilmer teki erinomaista työtä, mutta vielä himpun verran paremmin onnistui Angelina Jolie. Jared Leto oli todella huono roolissaan. Kokonaisuudelle kuitenkin :3:

Kristuksen kärsimykset-elokuvan nähtyäni, olen vakaasti sitä mieltä, että kaikki historialliset elokuvat pitäisi tehdä alkukielellä ja käyttää 'tuntemattomia' näyttelijöitä.

Collateral
Huippuleffa, ei tarvi michael mannin leffoihin pettyä.
Plussaa tom cruisen pahis rooli :4:
Aleksanteri
Mä olen tässä sen toisen ääripään edustaja, meinasin lähteä kesken leffan.
Huono se olis ollut ilman homoeroottista sävyäkin.
Jotenkin pieleen mennyt leffa, vaikka siinä oli hyviä näyttelijöitä ja hyvä ohjaaja.
:0:

Troy :4:
Tykkäsin, ei juuri moitittavaa. Juoni kulki juohevasti, tarjoten muutaman yllätyksenkin. Hienosti kuvattu ja lavastettu. Pitt ja Bena loistivat, ja Bloom veti roolinsa ihan kiitettävästi. Plussaa mm. Gleesonin, Coxin ja muiden vanhojen jermujen yrmyilystä. Ja hehkeistä sivuosa-naikkosista.

Spiderman 2 :2:
Mun mielestä ihan huttua. En tykännyt ensimmäisestä ja luulin, että kakkonen petraisi, mutta ei. Eniten hajotti (taas) Tobey Maguire ja se millainen totaalisen saamaton vässykkä Hämiksestä oli (vieläkin) tehty. Olihan sarjis- Peter Parker ujo ja syrjäytynyt, mutta tämä Maquiren versio menee jo yli. Leffa-sarjasta olisi saanut muutenkin tehdä huomattavasti synkemmän ja ahdistavamman, eikä tälläisen k-12 tms räpellyksen. Vrt. loistava Batman I. Yksi tähti J. K. Simmonssille päätoimittaja J. Jonah Jamesonina. Ja toinen Alfred Molinalle hyvästä pahistelusta.

_

White chicks :4: (hauskin komedia vähään aikaan)
Harry Potter ja Azkabanin vanki :2: (tylsin kolmesta Potterista, pitkästyttävä, muutama hyvä juttu kyllä)
Kaikki keinot sallittu :1: ( :zzzz: )

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom