Elokuva-arvostelut!

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Clash of the Titans

Vähän aikaa sitten kotiuduin leffasta. Aivan vitun jäätävää kuraa. Dialogi oli lapsellista ja myötähäpeää herättävää. Juoni oli ennalta-arvattava ja paska, lisäksi sisälsi useita epäloogisuuksia. Kaikki selitettiin juurta jaksaen (kuka muka ei antiikin Kreikassa tietänyt minkä takia vainajan silmille laitetaan hopeakolikot, sekin piti erikseen selittää). Muutama hieno erikoistehoste. Siis aivan täyttä kuraa. Meni jaetulle ykkössijalle paskimmissa leffoissa mitä oon teatterissa käynyt katsomassa (jakaa sijan Transformers 2:n kanssa). Nukahdin ihan lopussa. Olin 4 kaverin kanssa katsomassa. Yksi kaveri nukahti jossain vaiheessa leffan kesken. Yksi kaveri sanoi että oli ihan katsottava, muut sanoi että aivan vitun paska. Älkää menkö teatteriin katsomaan tätä!

:1:

Siinä on kyllä hyvä levy ja olen kuunnellut sen aika monesti läpi :)
Itse en ainakaan ole ajatellut elokuvia samanlaisina uudelleenkierrätysmatskuina kuin musiikkia, niin on hankala ymmärtää.

Siinä tulee sellainen fiilis aina ,että "vittu ku olis makeeta nähdä taas kuinka Denzel ownaa Training Dayssä!"

Musiikkiin turha verrastaa, musiikkiin tulee satoja kertoja enemmän toistoa levy vs elokuva.

Note to self: älä koskaan ikinä katso Intoxicationin suosittelemia leffoja, jos hän antaa SH:llekin 84/100. Aivan uskomattoman hengetöntä, mukaansatempaamatonta ja ei-kiinnostavaa höttöä.

= viihdettä.

Joillekkin elokuvien on tarkoitus olla viihdyttäviä, ei sellaisia joiden syvällisistä aspekteista ja juonenkäänteistä voi sitten suu vaahdossa muiden leffasnobien kanssa huutaa kilpaa.

Ai niinku se, että ainut syy miks kaveri saa "kunnioitusta" on badge?

Itsekkin nyt muutaman tässä thredissä edellä mainitun elokuvan katsoneena annan niistä pikaisen arvioni.

Inglorious bastards.

Elokuva ihan kohtuullinen, juonen idea menettelee. Loppu oli vaan aika "rempseä", sen olis voinu toteuttaa imo vähän "taiteellisemmin". Mut ei siinä, tiedossahan se oli. Brad Pitt kuulosti veikeeltä. Ois voinu olla parempikin elokuva, eli ei nyt hirveästi menetä, jos tämän välistä jättää. Annetaan vaikka :2:

The Prestitge

Ihan maukas hienosti tehty elokuva. Pidin tästä ja hyvin oli väsätty leffa kyseisestä aiheesta. Annetaan vaikkapa :3: ½

Sherlock Holmes

Laatu viihdettä. Pidin. :4:

Vähän ehkä yläkanttiin, mutta on saatava eroa Ing. Bastardsiin.

Clash of the Titans

Älkää menkö teatteriin katsomaan tätä!

Kävin eilen katsomassa ja täytyy sanoa, että oli hyvää viihdettä. Valmiiksi pureskeltua ja kevyttä aivot narikkaan nautiskelua. Totuuden nimissä olin jo etukäteen varustautunut sillä asenteella, että mikään elokuvahistorian merkkiteos ei ole kyseessä, vaan viihdyttävä parituntinen ilman mitään sen kummempaa merkitystä.

Hyvää toimintaa näyttävissä puitteissa. Tehosteet toimii. Tosin, tissejä olisi voinut näkyä edes pari kertaa.

:4:

Gamer

Vaikka Crank oli ihan hyvä leffa (käsittääkseni sama ohjaaja, jos luin oikein täältä) niin tämä oli kyllä minun mielestä aika jäätävä. Onneksi oli lyhyt. :1:

Onko arviota tämän illan Riverman leffasta, kannattaako katsoa? Olis muutakin tekemistä..
Riverman (K15)
MTV3 Klo: 23.30 Pvm: 15.04.2010Hyytävä jännitysdraama FBI:n erikoisavustajasta Robert Keppelistä, joka alkaa haastatella vankilassa sarjamurhaaja Ted Bundya päästäkseen vapaana riehuvan tappajan, "Rivermanin", jäljille. Pian Bundysta ja tämän pimeästä maailmasta muodostuu Keppelille pakkomielle... Ohjaaja: Bill Eagles, USA 2004 (90'). Pääosissa: Bruce Greenwood, Cary Elwes, Sam Jaeger, Sarah ********, Kathleen Quinlan. - Ohjelma sisältää kohtauksia, jotka saattavat olla haitallisia lapsille.

Sex Drive (2008) :2:

sexdrive.jpg

Muutamaa hauskaa kohtausta lukuunottamatta melko puuduttavaa läppää pari tuntia. Taisin katsoa jonkun pidennetyn version, valitettavasti. Sensuroimattomuudesta plussaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Clash of the Titans

Vähän aikaa sitten kotiuduin leffasta. Aivan vitun jäätävää kuraa. Dialogi oli lapsellista ja myötähäpeää herättävää. Juoni oli ennalta-arvattava ja paska, lisäksi sisälsi useita epäloogisuuksia. Kaikki selitettiin juurta jaksaen (kuka muka ei antiikin Kreikassa tietänyt minkä takia vainajan silmille laitetaan hopeakolikot, sekin piti erikseen selittää). Muutama hieno erikoistehoste. Siis aivan täyttä kuraa. Meni jaetulle ykkössijalle paskimmissa leffoissa mitä oon teatterissa käynyt katsomassa (jakaa sijan Transformers 2:n kanssa). Nukahdin ihan lopussa. Olin 4 kaverin kanssa katsomassa. Yksi kaveri nukahti jossain vaiheessa leffan kesken. Yksi kaveri sanoi että oli ihan katsottava, muut sanoi että aivan vitun paska. Älkää menkö teatteriin katsomaan tätä!

:1:

Olen kyllä samaa mieltä...aikamoista kuraa. :1: 1/2

Kävin eilen katsomassa ja täytyy sanoa, että oli hyvää viihdettä. Valmiiksi pureskeltua ja kevyttä aivot narikkaan nautiskelua. Totuuden nimissä olin jo etukäteen varustautunut sillä asenteella, että mikään elokuvahistorian merkkiteos ei ole kyseessä, vaan viihdyttävä parituntinen ilman mitään sen kummempaa merkitystä.

Hyvää toimintaa näyttävissä puitteissa. Tehosteet toimii. Tosin, tissejä olisi voinut näkyä edes pari kertaa.

Ens viikonloppuna menossa kattoo kyseinen pätkä, näytti trailerissä ainakin todella mielenkiintoiselta. Toivottavasti on kova pätkä.

The Hurt Locker :3:
"The Hurt Locker kertoo amerikkalaisesta pomminpurkuyksiköstä, jolla on yksi maailman vaarallisimmista töistä."

Nimenomaan "kertoo", koska ei leffassa mitään juonta ainakaan ollut, ja ehkä siitä syystä jätti vähän mitäänsanomattoman vaikutelman. Tapahtumat ja kohtaukset oli kuitenkin hyvin tehty ja näyttelykin oli kohdallaan. Tulee varmasti katsottua toiste, joten ehkä iskee paremmin silloin.

The Shawshank Redemption

Paljon on tätä elokuvaa kehuttu tällä palstalla ja kehut ovat aivan ansaitut. Hyvä juoni yhdistettynä hyviin näyttelijöihin on mahtavaa viihdettä.

shutter-island-poster.jpg

Mielestäni homma kaatuu omaan nokkeluuteensa, hieman sekava kässäri paikoittain ja välillä turhan pitkät ja puuduttavat kohtaukset. :2:
Itse tykkäsin kyseisestä pätkästä paljonkin. Muistutti paljon Kaunis mieli -leffaa, ja psykologiset trillerit kiehtovatkin allekirjoittanutta.

Offtopic. En ymmärrä miksi ihmiset jaksaa katso leffoja 5-10 kertaa läpi. Training Daykin on 2001 tullut ulos, eli aika tiheään tahtiin tulee uusintakierrosta.
Mitä te siittä saatte irti? Onko teillä huono muisti vai mikä siinä kiehtoo?

Itse kyllä voisin tietyllä tavalla verrata musiikkiin, tai ehkä nimenomaan johonkin albumiin. Itse olen katsonut satoja elokuvia useammin kuin kerran, ja kymmeniä elokuvia tuo mainitsemasi 5-10 kertaa. Muistan vuosi sitten katsoneeni elokuvan Sideways toukokuun aikana valehtelematta vähintään 10 kertaa. Oikeastaan ihmettelen miksi elokuvia EI katsoisi useampaa kertaa? Muita taiteenmuotoja, kuten musiikkia, maalauksia tai arkkitehtuurin ihailemista ei pidetä kertakäyttöisenä. Miksi näin olisikaan elokuvien kohdalla? Joidenkin elokuvien kohdalla(Mulholland drive, Eraserhead, Pi ja monet muut) omalla kohdallani vaatii useamman katselukerran jo pelkän juonellisen tai teemallisen ymmärtämisen takia, ja monista elokuvista löytää aina uusia asioita uusilla katselukerroilla, samoin kuin esim. musiikista. Mutta yleisesti ottaen syy katsoa elokuva uudelleen on se, että oli vaan niin pirun hyvä leffa, että pitää kasoa uudestaan. "Mitä te siittä saatte irti?" -Ihan samoja ja usein vielä parempia fiiliksiä kuin sillä ensimmäiselläkin katselukerralla.

shutter-island-poster.jpg

Mielestäni homma kaatuu omaan nokkeluuteensa, hieman sekava kässäri paikoittain ja välillä turhan pitkät ja puuduttavat kohtaukset. :2:

Homma kaatu omaan muka-nokkeluuteensa. Tämä oli oikeasti yksi ärsyttävimmistä elokuvista mitä olen nähnyt vuosiin. Jos lopussa tuli "ohhoh - noinko se meni" reaktio ei ole kyllä nähnyt tän genren leffoja lainkaan, koska ainakin mulle oli ekan kymmenen minuutin jälkeen itsestäänselvää mikä tässä on ns. kupletin juoni. Ja korostan että olen suht paska arvaamaan ylläreitä normaalisti.

Beverly Hills Ninja :4:

Aivan uskomattoman hauska leffa. Varmasti yksi parhaita komedioista koskaan!

Mortal Kombat 2 :4:

Ei aivan niin hyvä, kun ykkönen, mutta silti loistava elokuva tämäkin.

Päivä Murmelina :4:

Varmasti yksi parhaista Bill Murrayn elokuvista. Veti jopa vertoja haamujengille.

Elf :4:

Perus Will Ferrelliä, eli loistava elokuva!

Defendor

Täällä jonkun verran hehkutettu ja koskettavaksikin sanottu. Ei juurikaan koskettanut. Henkilöt jäivät etäisiksi ja muutenkin juoneltaan heppoinen.
2/5

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom