Elokuva-arvostelut!

Eiköhän noissa ole vähän suhteellista tuo "rahaongelmat". Jos tuo realisoi kaikki kartanonsta, joita on siis ihan vitusti, kokonainen linnakin taisi olla omistuksessa, niin siitä jää kymmeniä ja kymmeniä miljoonia taaloja hansikkaaseen, joilla sitten jatkaa tuota shoppailua.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
The Lovely bones.

Peter Jacksonin ohjaama varsin Walt Disney väritteinen lällylällyvitunlälly, joka kestää 2,5 tuntia kokonaisuudessaan. Jotkut varmaan diggaa kun on snadisti surullinen mut onhan tämä aika laahaava ja tylsä leffa, jonka toivoi loppuvan 1,5h kohdalla.

:2:

lovely_bones-poster.jpg

Ihan totta. Ei käy sääliksi äijä yhtään.
Todelliset rahaongelmat alkaa oleen siinä vaiheessa, kun päivässä tienaa työttymyyspäivärahan ja velkoja on vitusti.

Harry Brown
IMDB
7.5/10
Michael Caine

Harry_Brown_2009.jpg

Harry Brown -niminen elokuva kertoo vanhuksesta, joka kyllästyi nuorisoväkivaltaan ja päätti itse tehdä asialle jotain.

Leffa oli ihan ok. Juoni oli ennalta-arvattava, mutta Michael Caine on hieno näyttelijä joka puhalsi tähän leffaan sellaista erilaista potkua, joka erottaa tämän leffan muista vastaavista elokuvista.

:2: ½

BBC planet earth
Episode 1. From North pole

IMDB
9.8/10

Casting:

Jääkalhut
nolsut
lintuset
yms

planet-earth.jpg

BBC:n suurella rahalla työstämä dokumenttisarja maapallosta, sen eläimistä, luonnosta ja ilmaston vaikutuksista eläimien elämään.
Kuvanlaatu on ihan huikaiseva. HD-kameroilla kuvattu, eli saa kyllä ihan "siellä olemisen fiiliksen" päälle.

Tässä episodissa oli kaikkea. Hiukan romantiikkaa, actionia ja thrilleriä hienojen maisemien siivittämänä.
Melkein tippa tuli linssiin kun katseli jääkarhun pentujen ensiaskeleita lumessa, pingviinien kärvistelyä äärimmäisissä olosuhteissa ja eksyneen norsun synkkää tulevaisuutta.
Myös muutamia hyviä pätkiä petoeläinten saalistuksista löytyi ja helvetin hauska linnun parittelutanssi.

Jos joku imuroi tämän netistä, suosittelen imppaamaan vähintään 2,5 gigan version jokaisesta jaksosta.

:5:

Linnun parittelutanssi :D
0000038122_20070301141540.jpg

Valkohai nappaa hylkeen
8.jpg

Norsu pääsee helvetin pitkän vaelluksen jälkeen uimaan. oi että sitä iloa norsun silmissä :)
PLANETEARTH305_m.jpg

Ja näyte HD-kuvasta

Hurt Locker

Ihan mukavaa viihdettä, tosin en tajua miten tämä sai Oscareita. Juoni ei ole kaksinen, jos sitä nyt edes on. Amerikkalainen on kova jätkä ja kemali ikävä terroristi. Kai pointti leffassa oli tässä Adrenaline Junkie -setissä, mutta ei ihan mennyt perille.

:3:

The Lovely bones.

Peter Jacksonin ohjaama varsin Walt Disney väritteinen lällylällyvitunlälly, joka kestää 2,5 tuntia kokonaisuudessaan. Jotkut varmaan diggaa kun on snadisti surullinen mut onhan tämä aika laahaava ja tylsä leffa, jonka toivoi loppuvan 1,5h kohdalla.

Samaa mieltä. Toisekseen rupesi vituttaa sen likan pärstä.

The Hurt Locker :0:

Huonoin elokuva, mitä olen ikinä nähnyt. Toinen kerta elämässäni, kun olen halunnut kävellä elokuvateatterista pihalle ja vaatia rahat takaisin. Naurettavaa, että tällainen kasa paskaa voittaa jotain palkintoja. Elokuvassa ei ollut mitään juonta, toinen toistaan typerämmin tehtyjä kohtauksia, idea adrenaliini-junkie-tyypistä oli niin helvetin huonosti tehty, etten voinut tehdä muuta kuin kärsiä menetettyjen rahojen vuoksi. Mä en tiedä mitään sodankäynnistä tai sotataktiikasta, mutta jos tuon elokuvan piti olla jotenkin löyhästi realismiin perustuva niin Avatarkin oli uskottavampi.

Jäi pahasti vaivaamaan että mikäs se toinen samantapanen leffa kuin tämä Harry Brown on? onkohan 2010 tuotosta joku puhui että väkivalta meni vähä liian pitkälle.

A serious man

IMDB
7.4/8.0

Ethan Coen
Joel Coen

Casting:
Michael Stuhlbarg

a-serious-man-poster.jpg

A serious man kertoo äärimmäisen kunnollisesta juutalaisesta matematiikanopettaja perheenisästä. Kaikki on aina tehty säntillisesti, harjoitettu uskontoa, huolehdittu perheestä, vitosenkin karhukirje maksamattomasta laskusta saa miehen vitun koviin omantunnontuskiin.
Kaikki alkaakin yhtäkkiä mennä päin persettä ja aika huolella...

Leffa oli ihan tai melkein katsottava. Katsoin tämän noin kolmessa eri osassa parin viikon aikana, kun tuli jotenkin uni niin helposti silmään.
Leffan parasta antia oli ehdottomasti Michael Stuhlbargin huikea roolisuoritus.

a-serious-man.jpg

couples_retreat.jpg

IMDB

:4:

Leffa kertoo muutamasta kaveriperheestä jotka lähtevät paratiisisaarelle ratkomaan kaverinsa parisuhdeongelmaa mutta huomaavatkin että heillä kaikilla on jotain ongelmaa...

Tää oli hyvä komedia fo real. Repeilin muutamaan otteeseen iha huolella. :D

Yks tähti Salvadoresta, oli niin iigori et oksat pois.

Tuossakin coubles retreat leffassa Jean Reno siis vilahtaa sivuosassa. Harry Brownissa Jean Renolla oli noin 5 minuutin rooli kapakanpitäjänä, mutta oli helvetin hyvin vietetyt 5minsaa. Ihan käsittämättömän kova pärstä ja karisma äijällä.
Näkisin mielelläni Jean Renon useammin jossain Leonin tapaisessa elokuvassa..

Huonoin elokuva, mitä olen ikinä nähnyt. Toinen kerta elämässäni, kun olen halunnut kävellä elokuvateatterista pihalle ja vaatia rahat takaisin. Naurettavaa, että tällainen kasa paskaa voittaa jotain palkintoja. Elokuvassa ei ollut mitään juonta, toinen toistaan typerämmin tehtyjä kohtauksia, idea adrenaliini-junkie-tyypistä oli niin helvetin huonosti tehty, etten voinut tehdä muuta kuin kärsiä menetettyjen rahojen vuoksi. Mä en tiedä mitään sodankäynnistä tai sotataktiikasta, mutta jos tuon elokuvan piti olla jotenkin löyhästi realismiin perustuva niin Avatarkin oli uskottavampi.

+1

edit: no ei se ihan noin paska ollu, mutta silti.

Tuossakin coubles retreat leffassa Jean Reno siis vilahtaa sivuosassa. Harry Brownissa Jean Renolla oli noin 5 minuutin rooli kapakanpitäjänä, mutta oli helvetin hyvin vietetyt 5minsaa. Ihan käsittämättömän kova pärstä ja karisma äijällä.
Näkisin mielelläni Jean Renon useammin jossain Leonin tapaisessa elokuvassa..
Tuota noin, Jean Reno ei kyllä esiintynyt Harry Brownissa. Liam Cunningham oli se baarinpitäjä.

Ei se mitään.

Vaikka kuinka nerokas elokuva niin AINA on joku , joka ei ymmärrä :)
Annettakoon se heille anteeksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom