Elokuva-arvostelut!

2012 :1:

Makuja on taas nähtävästi monenlaisia, mutta kyllä vanha totuus pitää edelleen paikkansa että pelkillä cgi-efekteillä ei hyvää elokuvaa saada aikaiseksi, jos käsikirjoitus on schaissea. Ja kyllä, olivathan ne efektit hienoja, mutta menivät niin överiksi, että alkoi melkeinpä naurattamaan.

Jos pidät Armageddonia hyvänä elokuvani, niin suosittelen varauksetta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Taken :4:

Toimintaelokuvana oikein hyvä. Juoni etenee hurjaa vauhtia eteenpäin ja katsojan tulee elettyä vahvasti mukana tunteita herättävästä aiheesta sekä nopeatempoisista taistelukohtauksista johtuen. Yhdessä vaiheessa elokuvaa tuli mieleen mihin suuntaan ohjaaja haluaa elokuvan viedä: toiveita herättävään, vai realistiseen lopputulokseen.
Niin, näinhän käy ainoastaan elokuvissa ja parasta onkin katsoa tämä siltä kantilta jättäen tosielämän tapahtumat toissijaisiksi.

Paranormal Activity Ihan jees leffa. Tämä toimii leffateatterissa paljon paremmin, kun kotona katsellessa. :2:

Zombieland Parani loppukohden. Ei hirveesti naurattanu leffan huumori. Mutta ihan jees. :2:

Memento Aiai, Tää oli loistava. Vaatii kyllä toisen katselukerran, että tajuaa leffan täysin. Loistavaa tarinan kerrontaa. Tykkäsin. :4:

Smokin Aces Katsoin toisen kerran, eikä iskeny oikeen edelleenkään. Toimintakohtaukset oli kyllä näyttäviä ja näyttelijät ihan jees. Yliarvostettu. :1: ½

Paranormal Activity Ihan jees leffa. Tämä toimii leffateatterissa paljon paremmin, kun kotona katsellessa. :2:

Zombieland Parani loppukohden. Ei hirveesti naurattanu leffan huumori. Mutta ihan jees. :2:

Memento Aiai, Tää oli loistava. Vaatii kyllä toisen katselukerran, että tajuaa leffan täysin. Loistavaa tarinan kerrontaa. Tykkäsin. :4:

Smokin Aces Katsoin toisen kerran, eikä iskeny oikeen edelleenkään. Toimintakohtaukset oli kyllä näyttäviä ja näyttelijät ihan jees. Yliarvostettu. :1: ½

En kyllä tajua että jos sanoo leffan olevan "ihan jees" ja sitten antaa 2 tähteä sille :wtf::wtf:

En kyllä tajua että jos sanoo leffan olevan "ihan jees" ja sitten antaa 2 tähteä sille :wtf::wtf:

Öö? Jos nyt mietitään, että kaiken logiikan mukaan nolla tähteä = surkein mahdollinen elokuva ja viisi tähteä = paras mahdollinen elokuva, niin kyllä se kaksi tähteä mun mielestä menee aika selkeästi kategoriaan "ihan jees".

Öö? Jos nyt mietitään, että kaiken logiikan mukaan nolla tähteä = surkein mahdollinen elokuva ja viisi tähteä = paras mahdollinen elokuva, niin kyllä se kaksi tähteä mun mielestä menee aika selkeästi kategoriaan "ihan jees".

No toisaalta tästä asiasta voi olla kyllä montaa mieltä, mutta mulle "ihan jees" on kyllä se 3 tähteä eli 60/100 ja mulle toi yhden tähden ero on valtava.

Samaa mieltä. :2: tähden leffa on sellainen, jonka ois voinut jättää katsomattakin. Oikeastaan haluaisi melkeinpä hukatetun ajan takaisin.
2 ½ tähteä taas alkaa jo lähestymään kohtalaista leffaa, kun taas 3 tähteä on jo ok leffa, eli ihan jees.

Joissain kouluissahan on arvosanat myös 0-5. Tuskinpa kukaan opettaja sanoo 2-arvosanan koetta antaessaan oppilaalle, että ihan jees suoritus.

Spread :4:

Ashton Kutcher on koditon pleijeri joka painaa rikkaita naisia jotta saisi hoivaa :rock:
Sinun suosituksesta katsoin tämän.
Ihan viihdyttävä leffa oli. Tissejä näkyi kohtuullisesti ja juonentynkääkin löytyi.
:3: miinus

Miehet jotka vihaavat naisia
Ruotsalainen laatuleffa, trilleri. Joku täällä pakkotoistolla sitä suositteli ja sen takia meni katseluun.
Ihan helvetin hyvä leffa, tuli ihan puskista. Ruotsalaiset osaa näköjään tehdä elokuvia juonen kanssa.

:4: +

Miehet jotka vihaavat naisia
Ruotsalainen laatuleffa, trilleri. Joku täällä pakkotoistolla sitä suositteli ja sen takia meni katseluun.
Ihan helvetin hyvä leffa, tuli ihan puskista. Ruotsalaiset osaa näköjään tehdä elokuvia juonen kanssa.

:4: +
Mun mielestä juoni alkoi vesittyä siinä kohtaa, kun
päähenkilöiden välille alkoi syttyä säpinää.
Ja loppuhan olisi voinut olla paljon dramaattisempi, kun hyvät aineksetkin oli kasassa. Kirjaa en ole lukenut, mutta DVD löytyy hyllystä.

Itse antaisin :3:½

Mun mielestä juoni alkoi vesittyä siinä kohtaa, kun
päähenkilöiden välille alkoi syttyä säpinää.
Ja loppuhan olisi voinut olla paljon dramaattisempi, kun hyvät aineksetkin oli kasassa. Kirjaa en ole lukenut, mutta DVD löytyy hyllystä.

Itse antaisin :3:½
Ihan totta.
Lähinnä oksetti seksikohtausten aikana. En ymmärrä miksi niiden piti mennä rakastumaan toisiinsa. Totta siinä haluttiin hakea jotain syvällisempää, kuten mies tajusi naisen sisäisen kauneuden tjs.

Lopussa tosiaan ärsytti myös tämä, että molemmat tyypit ovat olleet koko elokuvan ajan fiksuja ja mitättömistä johtolangoista päässeet murhaajan jäljille. Sitten tämä toimittaja menee yksin pimeällä ja illalla tutkimaan epäillyn asuntoa "jos tämä olisi vaikka metsällä". Sitten ei millään voinut tajuta, että murhaajahan seisookin sen nenän edessä.
Ehkäpä :4: + on liikaa kun tarkemmin miettii, ei se nyt niin hyvä ollut.

Mun mielestä juoni alkoi vesittyä siinä kohtaa, kun...
Ihan totta.

Mun mielestä taas niiden kahden välinen ”jännite” on aika olennainen koko trilogian kannalta. Kirjoissa Mikael on vielä kovempi pukki, tosin tuolla näyttelijävalinnalla ei mielestäni olisi ollut uskottavaa jos kaikki naiset olisivat langenneet eteen haarat auki, ja pitäähän sitä aina karsia yksityiskohtia kun tehdään elokuvaa noin laajasta kirjasta.

Tykkäsin muuten vielä enemmän sarjan toisesta elokuvasta, jo ihan sen takia että tarina oli mielenkiintoisempi. Kolmososaa odotellessa. Tosin kirjat nyt olivat luonnollisesti vielä parempia.

Mun mielestä taas niiden kahden välinen ”jännite” on aika olennainen koko trilogian kannalta. Kirjoissa Mikael on vielä kovempi pukki, tosin tuolla näyttelijävalinnalla ei mielestäni olisi ollut uskottavaa jos kaikki naiset olisivat langenneet eteen haarat auki, ja pitäähän sitä aina karsia yksityiskohtia kun tehdään elokuvaa noin laajasta kirjasta.

Tykkäsin muuten vielä enemmän sarjan toisesta elokuvasta, jo ihan sen takia että tarina oli mielenkiintoisempi. Kolmososaa odotellessa. Tosin kirjat nyt olivat luonnollisesti vielä parempia.
Ahaa. Selkeni hieman.
Kakkososaa ei vielä löydy vuokraleffoista.Menee katseluun heti kun ilmestyy ladattava versio..

Rööperi :4:
Yleensä ei kotimaiset leffat iske, mutta tämä pääsi niiden harvojen joukkoon joista pidän. Ei niin viihdyttävä kuin vaikka Vares, vaan enemmän draamaa mutta hyvää sellaista. Hyviä oli myös näyttelijät ja erityisen hyvin roolinsa veti mielestäni Peter Franzén.

theexperiment.jpg

eli tuli sitten katsottua tämä pätkä nyyssölän suosittelemana.
yleensä meikään ei kauhu elokuvat iske juurikaan koska en saa niistä irti sitä tunnetta mitä niissä haetaan. mutta tämän elokuvan aikana itseeni tuli jopa välillä ahdistava tunne. elokuva lukeutuu ehdottomasti suosikkeihini ja suosittelen sitä kaikille! :5:

Tulipas taas katottua parit Jason Stathamin leffoista. En lähde mitenkään syvemmin arvioimaan koska nämä ovat ns. aivot narikkaan leffoja.

MV5BMTkwMDU1ODg5Ml5BMl5BanBnXkFtZTcwNjMzNjY3MQ@@._V1._SX270_SY400_.jpg

:4:
MV5BMTQxMzQwMTE0NV5BMl5BanBnXkFtZTcwNzkwNTAzMQ@@._V1._SX291_SY400_.jpg

:3:
MV5BMTg1NDE3MzE2N15BMl5BanBnXkFtZTcwODEwMDEzMQ@@._V1._SX266_SY400_.jpg

Death race oli jotenkin nätimpää mättöä ja paremmalla fiiliksellä. Transporterit oli vähän tyhjiä. Mutta aivot narikkaan leffoina ihan mukavaa katottavaa.

Tulipas taas katottua parit Jason Stathamin leffoista. En lähde mitenkään syvemmin arvioimaan koska nämä ovat ns. aivot narikkaan leffoja.

Death race
:4:
Transporter
Transporter 2

Death race oli jotenkin nätimpää mättöä ja paremmalla fiiliksellä. Transporterit oli vähän tyhjiä. Mutta aivot narikkaan leffoina ihan mukavaa katottavaa.
Tosta oli kuvat hävinny helvettiin, eipä imdb tykkää hotlinkeistä.
No mutta asiaan
2012_movie_poster2a.jpg

:5: Just niin hyvä ku ihmiset sanoo sen olevan. Kunnon räiskettä.
transporter3_325.jpg

:4: Paljon parempi ku 1 ja 2, me likes.

theexperiment.jpg

eli tuli sitten katsottua tämä pätkä nyyssölän suosittelemana.
yleensä meikään ei kauhu elokuvat iske juurikaan koska en saa niistä irti sitä tunnetta mitä niissä haetaan. mutta tämän elokuvan aikana itseeni tuli jopa välillä ahdistava tunne. elokuva lukeutuu ehdottomasti suosikkeihini ja suosittelen sitä kaikille! :5:

Itse en ole kyseistä leffaa nähnyt, mutta IMDb:n mukaan ei kyllä genreltään kauhua ole. Ja trilleri ja kauhu ei sitten todellakaan ole sama asia.

2012

Efektit oli hyviä, mitä nyt 170milj budjetista voi odottaa. Kaikki muu olikin roskaa. Juoni oli nähty liian monessa elokuvassa. Jo alusta asti tiesi ketkä selviää hengissä. Naurettavia kliseitä täynnä.

:2:

The Curious Case Of Benjamin Button

Täytyy sanoa, että vähän kaksijakoiset fiilikset jäi tästä leffasta. Aihe on omaperäinen kuten yleensäkin Fincherin leffoissa, mutta silti tämä jää ehkä miehen huonoimmaksi leffaksi.

Melkein kolmetuntinen leffa on auttamatta liian pitkä, sillä ensimmäinen puolikas on tylsä ja pitkäveteinen, mutta leffa parantaa huimasti loppupuoliskolla. Lopetus on hyvä, mutta Zodiacin tyyliin antikliimaksinen.

Cate Blanchett on ihana tässä elokuvassa, mutta muuten ei juuri kukaan nouse näyttelijäkaartista esiin. Katsomisen arvoinen kyllä, mutta nää kauas Fincherin parhaasta.

3/5

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom