Elokuva-arvostelut!

Perjantai 13. Päivä :3:
Ihan ok, mut Loppupuolisko oli ihan perseestä

Halloween :5:
Tykkäsin paljon tästä. Aika piinaava tunnelma, kun se tyyppi väijyi millon missäkin.

Painajainen perheessä :3:
Äsken katoin telkusta. Ei nyt mikään loistava, mut ei huonokaan.

Protein -90, JP Fuxin seuraaja elokuva-arvostelijana? :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Heh, ei varmaan kukaan muukaan :D Mun mielestä noi sun arvostelut olivat vaan tyyliltään todella samankaltaisia kuin JP Fuxilla. Itse vaan huomasin hauskan yhtäläisyyden, en tiedä huomasiko kukaan muu :D

The Last House On The Left Mielenkiintoista, että 2000-luvun remake-elokuvien harvoista kunnollisista onnistumisista ovat nimenomaan Wes Cravenin 70-luvulla ohjaamien kauhuelokuvien uusintaversioinnit. Dennis Illiadis ei onnistu aivan yhtä hyvin kuin Alexandre Aja kolme vuotta aiemmin mainiolla The Hills Have Eyes-versioinnillaan, mutta tekee laadukasta työtä yhtä kaikki. Käsikirjoitus kääntää mukavasti konseptin päälaelleen, ja henkilön, joka ei millään tasolla usko "Silmä silmästä"-mentaliteettiin, kannattaisi tarkastaa tämä elokuva. Pienine vikoineenkin on Craven-diggareiden kauhuksi todettava, että tällä kertaa Illiadin onnistuu mielestäni paremmin ohjauksessaan kuin Craven aikoinaan. Wes Cravenille tietysti kaikki kunnia! :3: ja puoli

Zombieland.

zombieland-poster.jpg

Screens.

zombieland_photo_08-535x355.jpg

Zombieland-Jesse-Woody_l.jpg

zombieland1.jpg

zombieland2.jpg

IMDB.

http://www.imdb.com/title/tt1156398/ (8.2/10 24,638 votes.)

Traileri.

http://www.imdb.com/video/imdb/vi503382553/

Huippu leffa. Sai nauraa monessa kohtaa :hyvä:. Woody Harrelson veti hyvän roolin, ja Jesse Eisenbergistä tuli mieleen Michael Cera.

:4:

The Keeper

seagal-guitar-300x380.jpg

Pöhöttynyt Steven Seagal tulee kyttäparinsa petetyksi ja eläkeriski aktualisoituu saatujen vammojen vuoksi. Stevenin vanhan poliisiystävän kuvankaunis tytär yritetään kaapata ja Steven kutsutaan avuksi suojelemaan neitoa. Neidon ja Stevenin välille syntyy hieman karmivaa seksuaalista jännitettä ja Steven hymyilee. Kuvankaunis neito kaapataan ja Steven tappaa kaikki. Ihan kaikki. Puukkojakin heitteli mokoma ja luut napsui ja rätisi.

:3:

Låt Den Rätte Komma In
http://www.imdb.com/title/tt1139797/

Elokuva takertui silmään hyvän imdb arvosanansa takia(8.1). Odotuksia oli siis jonkin verran, mutta silti yllätyin täysin.
Elokuvan juoni oli mielenkiintoinen ja tunnelma rauhallisen synkkä. Vaikka mukana olikin kauhun siivittämää fantasiaa, tuntui elokuva silti uskottavalta. Päähenkilöinä oli noin 12-vuotiaat tyttö ja poika, jotka hoitivat hommansa erinomaisesti.

Sen enempää juonta paljastamatta, suosittelen ehdottomasti tutustumaan.

Moon

Kaveri hengaa yhden hengen asemapaikallaan kuussa hiukan Solariksen tyyliin. Juonesta vaikea sanoa sen enempää spoilaamatta, mutta ihan kiinnostava se on. Olen jo pidempään pitänyt Sam Rockwellia sellaisena kaverina joka voisi kantaa vähän suurempiakin rooleja, ja miekkonen onkin vakuuttava.

Jos Solaris/Sunshine kolahti, niin eiköhän tämäkin. :3:ja puoli.

:confused:Stiller?

Into the Wild

Ihan ok, oli oikeastaan parempi mitä odotin. Hieman yliromantisoitu tarina, mutta seassa oli ihan hyviäkin juttuja. Maisemat olivat upeita, näyttelijät onnistuivat hyvin. Emile Hirschin pääosa mietitytti etukäteen, mutta mies onnistui ihan hyvin roolissaan. Onhan tuollaista seikkailua mukava katsella, etenkin kun se perustui tositapahtumiin.

:3:½
Into the Wild -

Suuri positiivinen yllätys. Ei mitään tyypillistä Hollywood humpuukkia vaan varsin asiallinen leffa. Vaikka elokuva onkin juoneltaan hyvinkin yksinkertainen, se on toteukseltaan aivan loistava. Tykkäsin todella paljon. :4: 1/2
Ehdottomasti vuoden kovin yllättäjä mun mielestä. Simppelisti, mutta taidokkaasti ohjattu elokuva. Olen myös samaa mieltä ton soundtrackin suhteen. :5:

Näin... :5: :kippis1:

Himohyväleffa. Ei perkele jäi lopussa aika wattaffak fiilis kun en tiennyt että tämä on tositapahtumiin perustuva. Ja tuota, miten helvetissä sinne Alaskan perseeseen oikein se bussi on päätynyt? :lol2:

Night at the Museum: Battle of the Smithsonian
:2: ja nämäkin 2 tähteä annetaan pelkästään yhdelle asialle, nimittäin Amy Adamssin lentäjän housuissa majaileville pakaroille! Siinä leffan tärkein anti.

devisenatm2r5avi0019250.jpg

devisenatm2r5avi0051019.jpg

devisenatm2r5avi0019175.jpg

devisenatm2r5avi0036953.jpg

phpcNOzMY.png

adamsamelia.jpg

Memento :1:

Ketä vittu kiinnostaa kattoo leffa, jossa spoilataan loppuratkasu heti alkuun ja sit leffa pyörii ajassa taaksepäin. Kaiken lisäks juoni aivan paska :D

Ketä vittu kiinnostaa kattoo leffa, jossa spoilataan loppuratkasu heti alkuun ja sit leffa pyörii ajassa taaksepäin. Kaiken lisäks juoni aivan paska :D

Itse ainakin olen katsonut lukuisia kertoja ja aina yhtä mielenkiintoinen. Kyllä elokuva voi olla otteessaan pitävä ja mielenkiintoinen ilman upeaa lopputwistiäkin. Ei kaikille loppuratkaisu/lopputulos ole tärkeintä, vaan miten esim. Mementon tapauksessa siihen pisteeseen on jouduttu. Juu, juonihan on aivan paska...:rolleyes:

:kippis1:

LoL! Nyt sopii kyllä olla erimieltä! :4: ja viellä 1 lisää.

Mementolle itse annan :3:. erittäin hyvä elokuva. ei tosin kestä toista katselukertaa.

Pitää katsella yksin. Krapulassa.

Session 9 :1:
Horatio Cain on takuumerkki paskasta leffasta. Ja ei pettänyt.

en suosittele.

-1 tähti, koska ei ottanut arskoja pois, eikä ylipäätänsä käyttänyt niitä.

Leon :2:

Aikamoinen pettymys. Jotenkin muistelin, että tämä olisi ollut elämää suurempi elokuva, mutta olin väärässä. Parasta elokuvassa oli Gary Oldmanin roolisuoritus. Hieno mies on hän.

Zombieland.

zombieland-poster.jpg

Screens.

zombieland_photo_08-535x355.jpg

IMDB.

http://www.imdb.com/title/tt1156398/ (8.2/10 24,638 votes.)

Traileri.

http://www.imdb.com/video/imdb/vi503382553/

Huippu leffa. Sai nauraa monessa kohtaa :hyvä:. Woody Harrelson veti hyvän roolin, ja Jesse Eisenbergistä tuli mieleen Michael Cera.

Jep ihan mahti leffa! Toivos kyllä että tulis jatkoa tuolle... mielestäni tuo tunti 20 minsaa oli liian lyhyt hyvälle leffalle. Ja kyllä toi Christa oli sitten niin pirun kuuma kissa. :kuola: Tuli välillä ihan Left4Dead mieleen. :)

:5:

Paranormal Activity :1: kauheeta paskaa, ovet narisee ja lamput välkkyy. vittu jee.
Itse rohkenen vähän olla eri mieltä. Katsoin elokuvan, kun kaveri sitä mainosti ja muutkin mainostaa pelottavimpana elokuvana. Tosin en ymmärrä miten tätä voi "pelätä" porukalla jossain leffateatterissa:david:. Vaikka tässä kylvettiin jotain vanhoja elementtejä, musta tässä oli aika hyytäviä kohtauksia. Hyvä esimerkki oli tuo naisen paikallaanseisominen tunteja, jollain tavalla se herättä tuolla aivojen sopukoissa sellaisen viestin, että nyt menee yli hilseen ja sekös ainakin mun karvat saa nousemaan. Aina, kun tuli yö niin jotenkin alko varautumaan ja pelko tavallaan kasaantui ja jäi päälle. Lisäksikään tehosteilla ei mässäilty, eikä varsinkaan surkeita säikäytyskohtauksia ole. Suomen Kuvalehden sanoin on tajuttu, että sitä pelkää, mitä ei näe ja sen odottaminen voi olla piinaavaa. Muhun tepsi.

Loppua kohden alkoi kuten aina, menemään vituiksi. Manaaja-aiheinen pikkutarina oli surkea ja jo liian omituinen veto, samoin tuo itse ihmisen raahaaminen. Loppu oli melko ennalta-arvattava, mutta en itse keksisi parempaa. Kauhufanina en sanoisi tätä niin pelottavaksi, mutta isolle yleisölle varmaan hyytävimpiä. Sanoisin itse Counterfeithin arvostelua kunnioittaen :2:, yksinkatsottuna oikeassa tunnelmassa:4:.

Kenties olen ollut väärien elokuvien parissa, onko kellään suositella? Nimenomaan siis "pelottavia" elokuvia, jos niitä todella nykytekniikalla pystyy tekemään

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom