Elokuva-arvostelut!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ronin (1998)

Takuu varmaa De Niro ja Jean Reno tykitystä. Vahvat näyttelijäsuoritukset, palkkasotilaita, hienoja autoja ja menevä juoni. Se kyllä pisti silmään, että tässä leffassa siviilitkin sai luotia ja rynttyä, toisin kuin joissain Bondeissa siviilit aina säästyvät jotenkin. Mun listalla pääsee top-10 leffojen sekaan, tarkemmin en osaa sijoittaa.

:4: ja ½

Taken :2:+

Steven Seagal-leffa, jonka pääosassa onkin Liam vitun Neeson. Ohjaaja on selkeästi pitänyt Medusa-sarjasta ja tarinan on kirjoittanut viisivuotias tai Luc Besson. Epäilen jälkimmäistä.
Neeson esittää luodinkestävää ex-agenttia, jolla muiden superkykyjen lisäksi on taito puhua Ranskassa englantia niin käsittämättömän hyvin että albaanitkin uskovat sen olevan paikallinen poliisipäällikkö.
Tarinassa on aukkoja jotka näkyvät Jupiteriin asti ja elokuvan ainoa kuriositeetti onkin se mitä vittua Neeson siinä tekee. Toisin kuin samantapaisessa Man on firessä, tässä tuntuu menevän oikea näyttelijä hukkaan.

Koskaan en oo ollut näin pahasti täysin eri mieltä. Neesonhan oli oikea kaveri rooliin, vai kenet voisi paremmin kuvitella hommaan? Siis Neesonin näyttelijäntaidot, karisma ja se että hän näyttää tavikselle tekevät hänestä sopivan rooliin. En mä osaa kuvitella ketään paremmin rooliin?:jahas:

Vaikka turhaan mä mäkätän, koska mielipideasioitahan nämä ovat.

Taken

Tuli viime yönä katottua tuo paljon hehkutettu leffa. Ei kyllä vakuuttanut. Liam Neeson on hyvä näyttelijä, mutta ei edes hänen karismansa kyennyt paikkaamaan ohutta ja commandomaista tarinaa. (kaikki kunnia commandolle)

:2:

Rambo Maraton:

Rambo: First Blood :4:
Ihan hyvä elokuva, myös elokuvan sanoma oli helposti poimittavissa. Ei siis pelkkää räiskettä.

Rambo: First Blood Part II :5:
Mun mielestä paras rambo. Tosin siinä lopussa räjähdykset meinas mennä jo vähän yli, kun niitä tuli ihan tauotta...

Rambo III :4:
Ihan hyvä, ei kuitenkaan niin hyvä kuin First blood part II

Urban legends :3:

Ei mikään hyvä. Noista urbaani legendoista olis saanut aika paljon paremmankin elokuvan tehtyä.

Mela kateissa :3:

Ihan ok. Pienoinen pettymys kumminkin.

Seven pounds

:3: 1/2

Ohjaukseltaan semmonen Mangolian ja Crashin tyyppinen draama, sisällöltä poikkeaa edellämainituista siten ettei syvenny useisiin ihmiskohtaloihin vaan raapaisee joidenkin pintaa.

Elokuva nojaa enemmän eleettömiin tai pikemminkin luonnollisiin näyttelijäsuorituksiin, kasvojenilmeisiin ja ennen kaikkea itse tarinaan kuin mihinkään editoinnin tai tehosteiden temppuihin.

Melankolinen ja romanttinen tekele. Vähän nyyhkyleffan meininkiä lopuksi. Kantsii kattoa jos haluaa herkistellä, enkä meinaa mitään treeniin liittyvää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom