Elokuva-arvostelut!

Cloverfield :2:

Oli kyllä pettymys monella tapaa. Blairwitch projektin tyyliin toteutettu leffa eli meno on käsivaralta kuvattua hälinää. Meinaa tulla migreeni tätä katsoessa :D Joku voi tykätä mut meikään ei oikein uponnut. Pari hienosti toteutettua kohtaa, mutta siihempä se sitten jääkin.

Free Jimmy :3:

Aikuisille suunnattu animaatioleffa, joka kertoo sirkuksen vanhasta ja huumeaddiktista norsusta. Norsua koittaa vapauttaa sekä pahikset että hyvikset. Motiivit ei kuitenkaan ole kuitenkaan ihan samanlaiset norsua jahtaavilla. Animointi on hyvin tehty ja juonikin aika veikeä. Komediaa tästä ei niinkään saa vaikka se sellaiseksi on jossain luokiteltukin. Kannattaa tsekata!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
SHOOTER

Ihan törkeen hyvä paukutus, johon oli jopa ympätty pari juonenkäännettäkin ym. jekkua. Pientä ajojahtimeininkiäkin oli, se oli vaan hyvä juttu. Marky Mark vetää tämän(kin) roolin varsin mallikkaasti, huippunäyttelijä! Myös pari kuumaa kisua mahtuu leffaan. Yksi aluksi väsyneeltä tuntuva kohtakin oli, jossa aloitteleva FBI-agentti "värväytyy" Markin beesiin, mutta ei se loppupeleissä niin typerästi ollutkaan toteutettu kuin pelkäsin.

Loisto pätkä!

Unohdin pistää Superbadille :3: ja Shoot 'Em Upille :5:.

Perusteluina sanottakoon ensimmäisen kohdalla pelkistetyssä muodossaan McLovin. Leffassa oli myös muutama uusi ominaisuus, jota aikaisemmissa teinileffoissa ei ole pahemmin tullut esille. Lisäksi päähenkilöiden välinen kontrasti oli selkeä, eikä täten lähennellyt American Pie jatko-osien köyhän mielikuvituksen linjaa.

Shoot 'Em Up oli mielestäni taidetta omassa genressään. On hyvä, että tehdään myös mainstreamista poikkeavia aivot narikkaan-leffoja, joihin ei väkisin ympätä mukakekseliästä juonta. Tässähän oli aivan paska juoni ja leffan päähenkilöt olivat todella korneja, mutta se ei tehnyt leffasta huonoa. Päinvastoin, leffaan oli haettu erottautuvuutta aivan muualta kuin häikäisevistä juonenkäänteistä taikka huipennuksista. Olihan siinä kekseliästä mustaa huumoria, kuten porkkanan rouskuttaminen sekä käyttäminen tappovälineenä osoittivat. Leffa alkoi vauhdilla eikä hidastunut matkan varrella juurikaan. Toinen leffa, jossa koin samanlaisia kiksejä oli Sin City, sillä sekin alkoi jämäkästi jatkuen jossain paikoin hyvin groteskina. Nämä ovat taidetta.

Tosta Superbadista on pakko olla eri mieltä, siinähän ei loppujen lopuksi ole mitään järkeä. Erilainen toki, muttei se kyllä sitä pelasta. Ihan perus sähellystä parilla hauskalla kohtauksella, mutta siinä se...

Paska leffa suoraan sanottuna. Nimensä mukainen.

The Namesake (Kaima) :4:

Sokkona hyllystä, ja osottautui harvinaisen päteväksi leffaksi. Intialainen tekele, joka itseäni ainakin puhutteli aiheeltaan, joten jos esim. Rambo, Shooter tai Superbad on hyviä leffoja, niin tämän sijasta kannattaa ottaa joku muu.

The dead Girl :4:

Perinteinen, monikerroksinen leffa, jossa useampi tarina nivoituu yhteen. Ei välttämätä toimii elokuvateatterin kankaalla näin hyvin kuin DVD:llä. Hyvä tarina silti ja katsomisen arvoinen jos draamaa kaipaa.

Tosta Superbadista on pakko olla eri mieltä, siinähän ei loppujen lopuksi ole mitään järkeä. Erilainen toki, muttei se kyllä sitä pelasta. Ihan perus sähellystä parilla hauskalla kohtauksella, mutta siinä se...

Prkl, piti pistää vain Shoot 'Em Upille :5: :D Ehkä tarkemmin ottaen Superbadille :2: 1/2.

No emmä muutenkaan paljoa noita uusia komedioita kattele, koska ne ovat systemaattisesti paskoja. Enää ei osata. Oli se kuitenkin parempi kuin uusimmat American Piet sun muut.

Eikä ole. Pikku nousuhuppelissa kavereiden kans katottuna pirun hyvä!:rock:

Jos elokuvaa arvostellaan niin silloin pitää antaa plussat ja miinukset ja jos paska loppuratkaisu on miinus niin silloin se on arvostelussa hyvä tuoda esille. Voit googlettaa kyseisen pätkän arvosteluja netistä niin varmasti tosta loppuratkaisusta mainitaan jokaisessa niissä...

edit. Threadin nimi on elokuva-arvostelut - ei niinkään "suosittele hyvää leffaa minulle, eläkä kerro siitä mitään".
Sikäli kun arvostelut tehdään ihmisille, jotka eivät elokuvaa ole vielä nähneet, joten kaikenmoiset juonipaljastukset voisi pitää sisällään.

Toki tämä on vain minun mielipiteeni. En lue leffojen takakansiakaan. Haluan pitää yllätykset yllätyksinä sen sijaan, että vain jännäisin minkälainen yllätys on luvassa.

Ehkä vain tyydyn katsomaan tähtiä ja genreä :)

Toki tämä on vain minun mielipiteeni. En lue leffojen takakansiakaan. Haluan pitää yllätykset yllätyksinä sen sijaan, että vain jännäisin minkälainen yllätys on luvassa.
Eli menet vuokraamoon ja heität tikan satunnaiseen paikkaan hyllyä silmät kiinni ja leffa kainaloon? :D Itse taas vihaan esimerkiksi noita Fuxin arvosteluita, joista ei selviä leffasta yhtään mitään. Tosin, suurimman osan Fuxin vitosista tietää suoralta kädeltä jättää katsomatta, ellei leffaa ole jo ennen sattunut näkemään.

Kunhan juonipaljastukset pysyvät jossain määrin aisoissa, niin mukava näitä arvosteluja on lukea. Jos juoni nyt sattuu olemaan jokin äärikliseinen "Lapset kaapataan, isi pelastaa" sen voi mainita, kunhan jättää kuolevat henkilöt jne. mainitsematta.

Itse taas vihaan esimerkiksi noita Fuxin arvosteluita, joista ei selviä leffasta yhtään mitään. Tosin, suurimman osan Fuxin vitosista tietää suoralta kädeltä jättää katsomatta, ellei leffaa ole jo ennen sattunut näkemään.
:hyvä:

Pitääkö ne ottaa tosissaan? Mä erehtysin alussa myös ottamaan liian tosissaan kaikki Fuxin arvostelut, koska siellä oli joitain todella suuria ristiriitoja, kuten esim. Yksi lensi yli käenpesän, joka ei Fuxiin uponnut, kun taas Commando oli hänen mukaansa :5:.

Jossain kohtaa porukat repesivät yhdelle Fuxin arvostelulle, joka taisi peräti olla Arska-leffa, kun se oli juuri samantyyppinen kuin ylläolevat. Siitä se homma lähti, eli ei kannata herneitä vetää. ;)

Eli menet vuokraamoon ja heität tikan satunnaiseen paikkaan hyllyä silmät kiinni ja leffa kainaloon? :D Itse taas vihaan esimerkiksi noita Fuxin arvosteluita, joista ei selviä leffasta yhtään mitään. Tosin, suurimman osan Fuxin vitosista tietää suoralta kädeltä jättää katsomatta, ellei leffaa ole jo ennen sattunut näkemään.

Kunhan juonipaljastukset pysyvät jossain määrin aisoissa, niin mukava näitä arvosteluja on lukea. Jos juoni nyt sattuu olemaan jokin äärikliseinen "Lapset kaapataan, isi pelastaa" sen voi mainita, kunhan jättää kuolevat henkilöt jne. mainitsematta.
Kyllähän minä katson mistä leffa noin suurinpiirtein kertoo, keitä siinä näyttelee/ohjailee/kirjoittelee ja onko elokuva saanut hyviä arvosteluita. Välillä noissa takakansiteksteissä sattuu olemaan ihan hirveitä paljastuksia. En esim. halua, että takakannessa puhutaan hirveästi hahmojen persoonallisuudesta vaan haluan selvittää sen itse elokuvan aikana.

Hyvä takakansiteksti:
"Teppo on lyhyt. Matti on pitkä. Yhdessä he lähtevät seikkailuun viidakkoon etsimään aarretta, ja matkalla tapahtuu kumpuja"

huono takakansiteksti:
"Teppo on lyhyt. Matti on pitkä. Yhdessä he lähtevät seikkailuun viidakkoon etsimään aarretta, mutta matkan aikana tapahtuukin jännä käännekohta, jonka seurauksena Matin matkalaukku repeää"

Joo, en harkitse uraa takakansikirjailijana.

edit. Hyvä esimerkki jo huonosta nimestä on Shawshank Redemptionin suomenkielinen nimi.

:hyvä:

Pitääkö ne ottaa tosissaan? Mä erehtysin alussa myös ottamaan liian tosissaan kaikki Fuxin arvostelut, koska siellä oli joitain todella suuria ristiriitoja, kuten esim. Yksi lensi yli käenpesän, joka ei Fuxiin uponnut, kun taas Commando oli hänen mukaansa :5:.

Jossain kohtaa porukat repesivät yhdelle Fuxin arvostelulle, joka taisi peräti olla Arska-leffa, kun se oli juuri samantyyppinen kuin ylläolevat. Siitä se homma lähti, eli ei kannata herneitä vetää. ;)
:lol2:

joo turha näitä on liian vakavasti ottaa. näähä on vaan leffa "arvosteluja" :hyvä:

Mä taas repeen aina ku luen noita. Just parhaita! Fux, keep 'em coming! :hyvä:

"tosi hyvä leffa! niin, ja hauska!"

Ite taas vihaan lukea jotain ylimaailmallista selostusta jostain "postmateriaalisesta ekspressionismista, joka vangitsi hetket kuin kameran suljin (1). Varsinkin Steven Seagalin ja Orlando Bloomin katseiden kohdatessa oli havaittavissa kipinän syttyminen, jonka myös katsoja voi aistia. Bloomin loistava eleiden ja ilmeiden käsittely oli emansipatorista ja verrannollinen vain Seagalin herkkään tulkintaan erilaisista tunnetasoista. Katsoja voi todella tuntea täydellisen relaksaation sisimmässään (2) seuratessaan kiihkeän ja jännittävän tunnevyyhdin purkautumista."
(1) sulkijalihas
(2) paskoa housuun

Mä taas repeen aina ku luen noita. Just parhaita! Fux, keep 'em coming! :hyvä:

"tosi hyvä leffa! niin, ja hauska!"
joo siis näitä on ihan privallakin pyydelty joten en ole näitä lopettamassa:D

harmi vaan että nyt alkaa työt joten on pakko karsia vähän näistä. tänään ehkä vielä joudan katsoa great escapen. se on muistaakseni tosi hyvä. muutenkin se steve mcqueen oli tosi hyvä näytteliä.

:D

American Gangster :3: ja puol

Denzel Washington esittää huumekauppiasta jota Russell Crowen esittämä kyttä jahtaa. Samalla Crowe yrittää saada nalkkiin pahoja korruptoituneita poliiseja.
Ihan pätevä gangsteri elokuva.

Pirates of the Caribbian 3:
:5:

Ihan loistoleffa. Siitä huomaan, että leffa on hyvä, kun toistelen ääneen leffan hyvyyttä.

Deppiltä ihan sairaan hyvä roolisuoritus, jos olisin nainen haluaisin hänen vaimoksi. Ihan törkee karisma kapteeni Jack Sparrowina...

Mahtava trilogia.

ps. Fuxi rocks.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom