Elokuva-arvostelut!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tytttö sinä olet tähti
:3:

Hyvä suomileffaks, hyvä asenne.

Rottatuille
:4:

Todella koskettava leffa, välillä pelotti.

Hitman oli hyvä, samoin Condemned, Tie Guantanamoon, The departed ja Million dollar baby.
1408 oli paska

Tästä olen eri mieltä pikku marenkimunkkini. Näyttelijäsuoritukset olivat kohtalaisen hyviä, juonikaan ei ollut paskempi. Lisäksi loppuratkaisu oli ihan mukiinmenevä, sillä päähenkilöt kuolivat lopussa. Sellaiset leffat uppoaa meikäpoikaan. :dance:

Ja pakko mainita, että toinen DiCaprio-leffa, joka ei pakottanut mua tunkemaan sormia kurkkuun. Eka oli Blood Diamond.

Taisin antaa aiemmin Hitmanille kolme tähteä, muutettakoon kahdeksi, sillä paskahan se oli.

Tänään vois kattoo Superbadin ja Shoot 'Em Upin. En odota orgastisia nautintoja kummastakaan, mutta ne hommat hoituvat Reinzellin kuvaa ihastellessa.

Mike, ethän poista mun viestiä, jookos-kookos?

Tästä olen eri mieltä pikku marenkimunkkini. Näyttelijäsuoritukset olivat kohtalaisen hyviä, juonikaan ei ollut paskempi. Lisäksi loppuratkaisu oli ihan mukiinmenevä, sillä päähenkilöt kuolivat lopussa. Sellaiset leffat uppoaa meikäpoikaan. :dance:

Ja pakko mainita, että toinen DiCaprio-leffa, joka ei pakottanut mua tunkemaan sormia kurkkuun. Eka oli Blood Diamond.

Hyvä kun paljastat juonta niille, ketkä eivät elokuvaa ole vielä nähneet. :jahas:

Ja pakko vielä ihmetellä, miksi esim. sellaiset elokuvat kuin Gilbert Grape, New Yorkin kadut tai Ota kiinni jos saat aiheuttaisivat jollekkin tarpeen tunkea sormensa kurkkuun :wtf:

Ja pakko vielä ihmetellä, miksi esim. sellaiset elokuvat kuin Gilbert Grape, New Yorkin kadut tai Ota kiinni jos saat aiheuttaisivat jollekkin tarpeen tunkea sormensa kurkkuun :wtf:
se on tuo elokuva maku niin hassu juttu kun toiset tykkää ja toiset ei. ihme hommoo.

Ihmettelen ite samaa. Hyvä näyttelijä toi DiCaprio ja ite oon tykänny joka leffasta, jossa se on näytelly. Taitaa Standerilla vaan olla traumoja yläasteajoilta, kun tytöt tykkäs enemmän DiCapriosta kun siitä itestä. Tai sitte vois vähän perustella, että mikä se oksennusreaktion aiheuttaa?

se on tuo elokuva maku niin hassu juttu kun toiset tykkää ja toiset ei. ihme hommoo.

No joo. En nyt ihan tarkoittanut sitä, etteikö makuja olisi erilaisia. Kunhan vähän heitin "vettä myllyyn", josko saisi jotain keskustelua aikaiseksi ;) Lähinnä mainitsin tuossa muutamia hyviä elokuvia, joissa Leonardo on näytellyt, josko Stander ei ole niitä nähnyt. Mutta monilla tosiaan tuntuu olevan turhia ennakkoluuloja DiCapriota ja hänen elokuviaan kohtaan juurikin tuolta Romeo ja Julia ja Titanic ajoilta, jolloin Leo komeili Suosikkien kansissa ja tyttöjen päiväunissa. Meilläkin oli ala-asteella Leon juliste puumajan seinällä, johon heiteltiin aina tikkaa :D En nyt kuitenkaan tarkoita, että Standerilla moisia antipatioita olisi.

Kyllä mä olen nähnyt nuo kaikki, ja en häpeä myöntää että monia muitakin DiCaprion leffoja. Emmä missään nimessä sano, etteikö olisi hyvä näyttelijä, mutta niissä aiemmissa on ollut sellaista liiallista nätin pojan karismaa, joka ei nyt Sahaaja uppoa meikäläiseen, vaikka sinuun se tehoaisikin.

Gilbert Grape on ehkä eri, siinä kyseinen herra esitti vajakkia vakuuttavasti. Emmä erityisesti tykännyt The Beatch:stäkään, Gangs of New Yorkin siedettävyyttä kannatteli lähinnä Daniel Day-Lewis yksinään jne. Ei pysty tykkäämään valtaosasta DiCaprion tekeleistä, eikä se ole aina rationaalisesti selitettävissä. Uusimmista olen pitänyt erittäin paljon, sillä niihin on tullut sitä "jotain".

The Departedin juonipaljastus oli silkka vahinko, spoilerit unohtui ja kerkesin jo pistää nettiselaimen kiinni.

There will be blood

:4: ja puolikkainen

Elokuva 1900-luvun alkupuolen öljykentiltä, sen enempää ei tarvitse juonta kertoa, se pitää kokea itse. Aina loistava Daniel-Day Lewis vetää taas mahtavan roolin, hän on näitä näyttelijöitä jotka pystyvät olemaan rooleissaan erilaisia ja aina yllättämään positiivisesti. Elokuva on positiivisella tavalla erilainen ja eikä päähahmo kaikessa vastemielisyydessään kuitenkaan ole perus hollywood muottia lähelläkään. Sen voi sanoa että tämä elokuva varmasti jakaa mielipiteitä vahvasti.

Pirates of Caribian 1:

Ihan jees, oon alkanu kattoon näitä vanhempia leffoja mitä kaikki on kehunu.

Ei pelottanu niin paljoo, kuin Nalle Puh ja Möhköfantin halloween

Kakkosen katon tänään illalla varmaan...

Ps, Stander, ,eli Seisoja. Mähän sanoin, et Departed oli hjuva, mitä sä sekoilet?

Ganes :1:

huonhan se oli. kun elokuva loppu niin luulin että se on vasta alkamassa.

Joo tosiaan surkea. Lähinnä odotin et elokuva loppuis siit puolest välist eteenpäin

SAW 4

Ihan ok nelososa tälle sarjalle. Parempi ku 2 & 3.

1408

Aika friikki elokuva, varmasti löytyy ihmisiä jotka on tämmösen hieman yliluonnollisen trillerin ystäviä, mutta itelle ei uponnu. Ihan ok-viihdettä tosin.

:2:

Paksuna

Pettymys, muutama hyvä läppä ja thats it. Eikö niitä hyviä komedioita enää tosiaan tehdä vai olenko täysin huumorintajuton.

:2:

Condemned

Mielenkiintonen juonikuvio, pysy aika hyvin kasassa koko ajan. Hyvää viihdettä.

Kiss kiss, bang bang

Ihan jees, vasta hetken kuluttua alko päästä mukaan juoneen. Ei silti niin hyvä kun muut on kehunu. Välillä nauroin vaikka piti olla niin jännittävää...

Seuraavaks katon jonkun yksinkertasen leffan... vaikka Davincin Coden.

Kiss kiss, bang bang

Ihan jees, vasta hetken kuluttua alko päästä mukaan juoneen. Ei silti niin hyvä kun muut on kehunu. Välillä nauroin vaikka piti olla niin jännittävää...

Seuraavaks katon jonkun yksinkertasen leffan... vaikka Davincin Coden.
Tällä nimellä löytyy kaksikin uudempaa elokuvaa, toinen siis Robert Downey Jr:n ja toinen Stellan Skarsgårdin. Molemmat hyviä, jälkimmäinen hieman oudolla juonella varustettu: http://www.imdb.com/title/tt0228488/

Emmä mitään ranskalaista kato. Ne osaa tehdä vaan yhdenlaista leffaa.

Katoin ton Robert Downey Jr:n.

Viikonloppuna tulee arvostelut (jos ketään ees kiinnostaa) näistä:

- Troija
- 300
- Ghostrider
- ehkä D V code
- American Gansters

ja ehkä Cocaine Cowboys...

Michael Clayton

Perustyylikäs moderni oikeusjännäri. Toi mieleen Firman, paitsi ilman juonenkäänteitä ja jännitystä. George Clooney pääroolissa on karismaattinen, mutta sivuroolissa maaninen Tom Wilkinson on koko elokuvan vahvin näyttelijä. Tilda Swinton loistaa hermorauniona pahiksena, mutta saa loppujenlopuksi niin vähän ruutuaikaa että ihmettelen hieman mistä Oscar tuli. Oliko 2007 naissivuosanäyttelijöille näin heikko?

Michael Claytonissa ei ollut oikeastaan mitään erityistä sisältöä. Sivistynyttä ja pikkusievää "pahat lakimiehet vs. hyvät lakimiehet" korporaatio-jännitystä. Ehkä jotakin kuvaa se, että metallimusta nahkasisustettu S550 Mersu saa suurinpiirtein enemmän ruutuaikaa kuin kukaan elokuvan henkilö Clooneyn hahmoa lukuunottamatta... Mutta, elokuva näyttää aivan törkeän hienolta ja on kertakaikkisen moitteeton teknisesti!

Koko elokuva näyttää automainokselta.

Haute Tension :3:½

Varsin hyvin toteutettu kauhupläjäys vuodelta 2003. Elokuva pitää hyvin otteessaan. Ainoastaan loppuratkaisu laimentaa kokonaisvaikutelmaa hieman.

http://www.imdb.com/title/tt0338095/

hightensionpic.jpg

Nöh, ei IMO noista elokuvien lopuista pitäisi kertoa edes minkämoisilta ne tuntuvat. Menee välillä vähän maku jos tietää elokuvan loppuvan todella tylsästi tai jollain todella yllättävällä tavalla. Mikä yllätys se enää on jos joku sen kertaalleen on arvosteluun kirjoittanut.

Pari senttiäni.

Nöh, ei IMO noista elokuvien lopuista pitäisi kertoa edes minkämoisilta ne tuntuvat. Menee välillä vähän maku jos tietää elokuvan loppuvan todella tylsästi tai jollain todella yllättävällä tavalla. Mikä yllätys se enää on jos joku sen kertaalleen on arvosteluun kirjoittanut.

Pari senttiäni.

Jos elokuvaa arvostellaan niin silloin pitää antaa plussat ja miinukset ja jos paska loppuratkaisu on miinus niin silloin se on arvostelussa hyvä tuoda esille. Voit googlettaa kyseisen pätkän arvosteluja netistä niin varmasti tosta loppuratkaisusta mainitaan jokaisessa niissä...

edit. Threadin nimi on elokuva-arvostelut - ei niinkään "suosittele hyvää leffaa minulle, eläkä kerro siitä mitään".

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom