Elokuva-arvostelut!

Black Snake Moan: :3:

Ihan ok leffa. Oikeastaan pelkän julisteen perusteella kävin vuokraamassa. Näyttelijävalinnat osuivat aika nappiin. Samuel L. Jackson sopi rooliinsa erittäin hyvin ja osaa näköjään myös laulaa bluesia suht hyvin. Juoni on tavallaan ihan ovela. Vähän olisin kyllä kaivannut lisää kettinkiä leffaan, samoin komediaa (ei tästä mitään jatkuvaa naurunremakkaa tarvitse syntyä, mutta potentiaalia olisi löytynyt enemmänkin tuohon draaman ohelle). Leffan loppu olisi mielestäni voinut olla myös vähän erilainen.

JP Fux, oot sairas jätkä :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Shoot'Em Up
http://imdb.com/title/tt0465602/

Elokuvan nimi kertoo kaiken. Tämä ei ole toimintaelokuva. Tämän elokuvan genre on tietokonepeleistä tuttu shoot'em up.

Juoni on tarkoituksella täysin luokaton, perusidea on hyvä äijä vastaan pahat äijät. Henkilöhahmot ovat paperinohuita, syvyydeltään suunnilleen samaa luokkaa Wolfenstein 3D:n sankarin William "B.J." Blazkowiczin kanssa. Mitään järkeähän tästä on turha edes etsiä, mutta kaikesta huolimatta - tai juuri sen ansiosta - homma toimii.

Toimintakohtaukset ovat alusta lähtien täynnä vauhtia ja tyyliä, tuli välillä mieleen jopa John Woon Hong Kong -ajan elokuvat. Viihdyin.

:3: ja puolikas päälle

405px-Shoot_em_up_ver2.jpg

^Snatchi pitäisi kattoa joskus. Sitä kun on kuullut kehuttavan monestikkin.
Yritin kerran ilman teksitystä kattoa ja eihän siitä tullut mitään..

Musta jää :4:½

Parhaimpia kotimaisia elokuvia mitä olen nähnyt. Elokuva joka näyttää hyvältä, koskettaa, jopa ahdistaa ja on lisäksi varustettu hyvillä roolisuorituksilla. Mukana mahtuu myös äärimmäisen hyvää dialogia jossain kohtauksissa. Outi Mäenpään työskentely on kyllä huipputasoa. Itse pidin lefasta kovasti. Elokuva joka tulee varmasti jakamaan mielipiteet; toiset pitävät ja toiset eivät.

Tähtisumua
http://www.imdb.com/title/tt0486655/

Hyvä oli! Hienosti totetutettua fantasiaseikkailua, vaikka mitään uutta ja mullistavaa ei nähdäkään. Toimiva satukirjamainen juoni ja hauskoja hahmoja!

Robert De Niro oli aivan hillitön! :hyvä:

:4:
Samat mietteet minullakin. Lopussa nähtiin myös ehkä yksi elokuvahistorian upeimmista miekkataisteluista :)

Stardust: :4:

Yksi parhaita puolia elokuvassa oli se, että ei ollut massiivisia joukkotaisteluita, tai valtavia cgi-hirviöitä, joihin tällä hetkellä suurin osa fantasiasta tuntuu sortuvan. Juoni oli toimivaa ja piti otteessaan vähän samaan malliin, kuin sadut lapsena.Toki kyseessä on kliseinen tarina, mutta tämä oli etukäteen tiedossa, joten se ei häirinnyt. Näyttelijät olivat pääasiassa hyviä ja leffa oli kokonaisuutena hyvä. Komiikkaa oli mukana mielestäni aika sopivalla tavalla. Pitkin leffaa tuli hymisteltyä tyytyväisenä ja muutamille sanailuille tuli räkätettyä ihan ääneenkin. Odotin hyvää leffaa, lopputulos oli parempi.

Viimeiseen taisteluun ilkeää noita-akkaa vastaan olisin ehkä kaivannut jotain hieman erikoisempaa kikkaa, mutta kaikkea ei voi saada... Robert de Niro (Älä katso, ellet halua menettää yllätyksiä leffan aikana, spoilaa oikeasti): http://www.youtube.com/watch?v=BY94wnubK1Y

Tuli katsottua Luc Bessonin ja Guy Ritchien tuotos Revolver.
http://www.imdb.com/title/tt0365686/

Aivan loistavanäyttelijäkaarti:
Jason Statham, Ray Liotta ja Vincent Pastore vetivät kaikki törkeen hyvät roolit mielestäni. Muutenkin elokuva oli todella viihdyttävä ja piti loppuun asti törkeessä jännityksessä. Tää on pakko hommata DVD:nä heti!

:4:

Die Hard 4.0

Ei näitä lisää, kiitos. Hyvä etten mennyt leffaan tsekittämään, olisin katunut karvaasti.

:2:

Seuraavaksi vois poimia "Suden vuosi"-leffan, siinä taitaa olla jörnimistä?

Flags of our fathers

cover.jpg

Clintin kuvaus Iwo Jiman taisteluista jenkkiläisin silmin. Tästä taistelusta on myös toinen leffa/versio, letters from Iwo Jima, jossa tarkastellaan sotaa japsien kalsareissa.

:3:

Vares nro 1.:5:

"onko tää paskaa", "missä tässä on paskaa"

Välillä meni hieman överiksi, mutta loistava elokuva:D.

Vares nro 2.:2:

Tämä oli ihan perus dekkarisarjan tuplajakso, ei mitään ihmeellistä. Oli siinäkin pari hauskaa letkautusta, mutta ei voi ykköseen edes verrata.

Pan's Labyrinth:4:

Ajatuksena oli, että fantasiaa. No jaa ehkä sitä oli ja ehkä sitä tais olla aika vähän.
Se nenänmuokkausoperaatio oli "suht" raaka. Joku olisi voinut laittaa elokuvaan minun mielestäni K-18 leiman. Elokuvana oli hyvä, mutta lopun lässynlässyn ratkaisu oli aika paska. Olin 100%:n varma, että siinä käy huonosti.

Pan's Labyrinth:4:

Ajatuksena oli, että fantasiaa. No jaa ehkä sitä oli ja ehkä sitä tais olla aika vähän.
Se nenänmuokkausoperaatio oli "suht" raaka. Joku olisi voinut laittaa elokuvaan minun mielestäni K-18 leiman. Elokuvana oli hyvä, mutta lopun lässynlässyn ratkaisu oli aika paska. Olin 100%:n varma, että siinä käy huonosti.
Niin, sehän jää jokaisen itse päätettäväksi, kävikö siinä nyt huonosti vai ei. Oliko loppu vain kuolevan tytön kuvitelmaa, kuten muukin tarina, vai oliko koko homma totta.

Niin, sehän jää jokaisen itse päätettäväksi, kävikö siinä nyt huonosti vai ei. Oliko loppu vain kuolevan tytön kuvitelmaa, kuten muukin tarina, vai oliko koko homma totta.

Meinasin, että kun olisi suorittanut kaikki tehtävät, niin olisi tullut lopulta puukkoa selkään tai vastaavaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom