Elokuva-arvostelut!

kerro ihmees sitten mielipiteesi siitä; yleensä olet ollut kanssani samaa mieltä leffoista! :kippis1:

Jees kunhan tuon saan vaadittavan laatuisena nähtyä niin kerron!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pans's Labyrinth / El Laberinto del Fauno
:5:

Hyvä pätkä oli ja jakoikin täysin kaveriporukan mielipiteitä. Toiset olivat valmiita lähtemään 20min jälkeen ja toiset eivät olisi halunneet elokuvan loppuvan. Ei siis kaikille. Läpi elokuvan vallitsee hieno tunnelma ja visuaalisestikin elokuva on kaunista katseltavaa. Fantasian ja realismin sekoitus onnistui Del Torolta hienosti. Olisin tosin odottanut näkeväni enemmän fantasiamaailmaa.

:4:

Tenacious D: Maailman paras rokkibändi
:5: Iha helvetin hyvä, kannattaa kattoo.

Juoni nyt oli vähän mitä oli, mut silti ne jutut kyl korvaa sen :D

Ainaki mun mielest :hyper:

Game Over

Pakko nyt oli kattoo ku uus suomifilkka tullu vuokraamoihin. Karmeeta kuraahan tää oli. Naiskyttää esittävä muija veti kyl pohjat evö, ei siis niin mitn lahjoja. Nordin pelasti nyt sen verran, mitä pelastettavissa oli +´Saarelan Joonas (?) se pyörätuolihemmo oli ihan kiva yllätys. Muuten.. no toiset tykkää, minä en.

:2:

Harsh Times :3:

Kyllähän tämä ihan katsottava pätkä oli, hyvien näyttelijöiden ansiosta. Vähän liian selvä oli kuitenkin leffan juoni minun makuuni. Aikasempiin arvosteluihin viitaten en kyllä käsitä miten tätä kuraksi voi sanoa, mutta kai sitä on makunsa kullakin.

ps. screeneri on kehissä pexxi ja hyvä sellainen.

The Illusionist :3: 1/2

illusionist-poster.jpg

Ihan hyvä ja mielenkiintonen pätkä Edward Nortonin tähdittämästä silmänkääntäjästä. Tapahtumat sijoittuvat vuosisadanvaihteen Wieniin.

Dog Soldiers (2002)

Jahas juonesta on aika vaikea mitään kertoa, koska sellasta ei oikein ole. Lyhyesti voisi sanoa että kuusi sotilasta tapaa ihmissusia ja päättää lukittautua mökkiin ja suojella toisiansa hirviöiltä. Helvetin paskat juonenkäänteet kuuluu tietenkin asiaan ja näyttelijät ovat kaikenpuolin hengettömiä brittiläisiä. Myös ihmissudet näyttävät lähinnä keskustan pummeilta. Elokuvan henkilöt puhuivat koko ajan täyttä sontaa ja tapahtumat oli huonosti kuvattu. Plussana loppukohtaus mikä on ehkä noloimmista koskaan.
:1:

The Prestige :4:

Toinen näistä tällä hetkellä pyörivistä "taikurileffoista". Christian Bale ja Hugh Jackman näyttelevät kilpailevia taikureita menneessä Lontoossa, jotka molemmat koittavat varastaa toisensa bravuuritempun. David Bowie vetää hyvän sivuroolin fysiikankirjoista tutun Herra Teslan roolissa.
Mielenkiintoinen leffa ja hyvät näyttelijät. Leffa oli silti hieman kaksijakoinen. Toisaalta arvasin jo lähes heti alussa yhden salaisuuden juonesta, mutta toisaalta en edelleenkään oikein varmasti tiedä mitä leffassa lopulta tapahtui. Siitä enemmän alla.

Tapasiko Alfred Borden Teslan ennenkuin ensimmäisen kerran näytettiin insinööri Fallonia? Siis monistiko Borden itselleen kaksoisolennon Teslan koneella, vai oliko Fallon kaksoisveli? Sehän selvisi että he molemmat elivät yhden miehen elämää, siis Alfred Bordenin.

Vai olisiko niin ettei Teslan kone koskaan edes toiminut ja Robert Angier tapatti kaksoisolennon (tai itsensä) saadakseen selville Alfred Bordenin tempun? Toisin sanoen eli sitä "taikurin elämää" mikä vaatii uhrauksia ja antoi ymmärtää että kone monisti ihmisiä, mutta todellisuudessa esityksen jälkeen kannettiin tyhjä vesiallas hämäyksenä ulos, jotta Alfred Borden luulisi että kone toimii.

Siis itseäni hämää että oliko leffassa osa fantasiaa (eli se ihmisten monistaminen), vai pitäiskö hakea todellista ratkaisua juonelle?

Vai olikohan loppuhuipennus vain se, että Alfred Borden ilmestyi tyttärelleen (ja Robert Angierille) lopussa, kuten vankilassa lupasi.

Tajuukohan tuosta mitään :D

Cube 2 - Hypercube

Tänä iltana viihdyttäjänä toimi Cube 2. Seuralainen oli pihalla kuin lyhtypylväs, mutta ei auta, allekirjoittaneelta ei löydy mitään lässynlässynpätkää romantiikannälkään.

cube2_02.jpg

Leffa on kiero kuin korkkiruuvi, eikä siinä loppupeleissä ole pienintäkään järkeä. Oli miten oli, ihan viihdyttävä se silti on ja paikoittain ihan kivoja jekkujakin ilmenee.

Iso kasa keijoja siis herää kuutiosta, aivan kuten ygösosassakin - mutta tämä on vaan hieman kurkompi kuutio!

Kaverukset lähtevät selvittämään kuution salaisuutta, samalla huoneiden vaihtaessa paikkaa nopeammin kuin rubikinkuutio rullaa uusiksen näpeissä. Omituiset tapahtumat seuraavat toistaan, jengiä kuolee nopeampaa kuin vinokiikareita Vietnamissa. Simon lahtaa eniten jengiä koska hänellä on nälkä, vitutus, selviä patoutumia sekä hän selvästi on kiintynyt halpiskelloihin ja rumiin naisiin.

Lopulta blondi selvittää tiensä ulos lootasta jämptisti oikeaan aikaan. Hän auliisti luovuttaa sokealta mimmiltä pöllimänsä lelun jonka jälkeen saakin näppärästi smith & wessonista takaraivoon, cool.

Hämärä pätkä, jossa tuskin käsikirjoittajakaan on ymmärtänyt mitä on kirjoittanut. Menettelee, mutta ygösosa vie 6-0.

Rocky balboa
Rocky sarja sai arvoisensa päätöksen, vitonen kun oli niiin perseestä.

Rocky 1
rocky 2
:3:
rocky3
rocky4
rocky5
:1:

The Prestige :4:

Toinen näistä tällä hetkellä pyörivistä "taikurileffoista". Christian Bale ja Hugh Jackman näyttelevät kilpailevia taikureita menneessä Lontoossa, jotka molemmat koittavat varastaa toisensa bravuuritempun. David Bowie vetää hyvän sivuroolin fysiikankirjoista tutun Herra Teslan roolissa.
Mielenkiintoinen leffa ja hyvät näyttelijät. Leffa oli silti hieman kaksijakoinen. Toisaalta arvasin jo lähes heti alussa yhden salaisuuden juonesta, mutta toisaalta en edelleenkään oikein varmasti tiedä mitä leffassa lopulta tapahtui. Siitä enemmän alla.

Tapasiko Alfred Borden Teslan ennenkuin ensimmäisen kerran näytettiin insinööri Fallonia? Siis monistiko Borden itselleen kaksoisolennon Teslan koneella, vai oliko Fallon kaksoisveli? Sehän selvisi että he molemmat elivät yhden miehen elämää, siis Alfred Bordenin.

Vai olisiko niin ettei Teslan kone koskaan edes toiminut ja Robert Angier tapatti kaksoisolennon (tai itsensä) saadakseen selville Alfred Bordenin tempun? Toisin sanoen eli sitä "taikurin elämää" mikä vaatii uhrauksia ja antoi ymmärtää että kone monisti ihmisiä, mutta todellisuudessa esityksen jälkeen kannettiin tyhjä vesiallas hämäyksenä ulos, jotta Alfred Borden luulisi että kone toimii.

Siis itseäni hämää että oliko leffassa osa fantasiaa (eli se ihmisten monistaminen), vai pitäiskö hakea todellista ratkaisua juonelle?

Vai olikohan loppuhuipennus vain se, että Alfred Borden ilmestyi tyttärelleen (ja Robert Angierille) lopussa, kuten vankilassa lupasi.

Tajuukohan tuosta mitään :D

Siis sillähän OLI kaksoisveli koko ajan. Ainakin näin itse ymmärsin. Ja leffahan oli sekoitus "oikeaa" historiaa (taikurit tuohon aikaan) ja fiktiota (Teslan "laite"). Monissa arvosteluissakin mainittiin, että leffan loppuratkaisun ymmärtää kunhan osaa ottaa asian fiktiona. Itse olin aivan liimattuna penkkiin koko leffan ajan, käänne käänteen jälkeen ja jokainen edellistä parempi. Vaikka kuinka yritin etukäteen pähkäillä miten leffa tulee päättymään, olin aivan äimän käkenä lopussa.

The Prestige

:5: Todella viihdyttävä elokuva ja jokainen joka on nähnyt (ja luonnollisesti pitänyt) Mementon varmasti nauttii tästäkin elokuvasta. Christopher Nolan (ohjaaja) leikittelee taitavasti ajan kanssa ja loppuhuipennus on hyvin suunniteltu ja toteutettu. Leffa ei lopu yhtäkkiä ja kesken eikä jätä katsojaa kylmäksi.

Näyttelijät tekevät elämänsä suorituksia ja musiikki ja leffan miljöö todella kaunista. Tämä leffa tulee joskus komistamaan dvd-hyllyäni kunniapaikoilla, Mementon ohella.

Siis sillähän OLI kaksoisveli koko ajan. Ainakin näin itse ymmärsin. Ja leffahan oli sekoitus "oikeaa" historiaa (taikurit tuohon aikaan) ja fiktiota (Teslan "laite"). Monissa arvosteluissakin mainittiin, että leffan loppuratkaisun ymmärtää kunhan osaa ottaa asian fiktiona. Itse olin aivan liimattuna penkkiin koko leffan ajan, käänne käänteen jälkeen ja jokainen edellistä parempi. Vaikka kuinka yritin etukäteen pähkäillä miten leffa tulee päättymään, olin aivan äimän käkenä lopussa.

The Prestige

:5: Todella viihdyttävä elokuva ja jokainen joka on nähnyt (ja luonnollisesti pitänyt) Mementon varmasti nauttii tästäkin elokuvasta. Christopher Nolan (ohjaaja) leikittelee taitavasti ajan kanssa ja loppuhuipennus on hyvin suunniteltu ja toteutettu. Leffa ei lopu yhtäkkiä ja kesken eikä jätä katsojaa kylmäksi.

Näyttelijät tekevät elämänsä suorituksia ja musiikki ja leffan miljöö todella kaunista. Tämä leffa tulee joskus komistamaan dvd-hyllyäni kunniapaikoilla, Mementon ohella.

Rupesin miettimään tuota tarkemmin sen takia, että lopussa Caine kertoi taas sen että taikatempussa on kolme vaihetta. Ja sitten rupesin miettimään että oliko juonessa ja loppuratkaisussa vielä jotain muutakin mitä katsoja ei heti tajua. Toisaalta tämä linnun hävittämistemppu olisi täysin vastaava kun mitä leffassa tapahtui. Veli on häkissä ja kuolee, ja toinen veli ilmestyy sen jälkeen mikä on loppuhuipennus. Taikatempussa lintu on häkissä ja kuolee, ja sen kaksoisolento ilmestyy loppuhuipennuksena.
Oli tarina sitten osittain 'fiktiota', niin silti katsojalla jää mahdollisuus käsittää tarina ja loppuratkaisu myös niin, ettei se olisi fiktiota kuten tuossa itse kirjoitin aikaisemmin. Eli juoni olisi mahdollinen silti, vaikkei Teslan kone olisi toiminut. Eli myös Robert Angier olisi käyttänyt kaksoisolentoa eikä laite olisi toiminut, ja sitten joko Angier itse, tai kaksoisolento (eli se näyttelijä) olisi kuollut lopussa sen takia että Alfred Borden joutuisi hirteen ja Angier saisi selville Alfred Bordenin temput. Se kertoo että leffa on harvinaisen toimiva ja juoni hyvä. Menee todella sekavaksi tämä selvitys. No, pääasia että itse ymmärtää vielä missä mennään. :D
Itse vaan tajusin harmittavan aikaisin että Alfred Bordenilla on kaksoisolento ja loppu tuntui sen takia vähän venytetyltä. Siihen juonen käänteeseehän tarjottiin täkyjä monta kertaa leffan aikana.

Rupesin miettimään tuota tarkemmin sen takia, että lopussa Caine kertoi taas sen että taikatempussa on kolme vaihetta. Ja sitten rupesin miettimään että oliko juonessa ja loppuratkaisussa vielä jotain muutakin mitä katsoja ei heti tajua. Toisaalta tämä linnun hävittämistemppu olisi täysin vastaava kun mitä leffassa tapahtui. Veli on häkissä ja kuolee, ja toinen veli ilmestyy sen jälkeen mikä on loppuhuipennus. Taikatempussa lintu on häkissä ja kuolee, ja sen kaksoisolento ilmestyy loppuhuipennuksena.
Oli tarina sitten osittain 'fiktiota', niin silti katsojalla jää mahdollisuus käsittää tarina ja loppuratkaisu myös niin, ettei se olisi fiktiota kuten tuossa itse kirjoitin aikaisemmin. Eli juoni olisi mahdollinen silti, vaikkei Teslan kone olisi toiminut. Eli myös Robert Angier olisi käyttänyt kaksoisolentoa eikä laite olisi toiminut, ja sitten joko Angier itse, tai kaksoisolento (eli se näyttelijä) olisi kuollut lopussa sen takia että Alfred Borden joutuisi hirteen ja Angier saisi selville Alfred Bordenin temput. Se kertoo että leffa on harvinaisen toimiva ja juoni hyvä. Menee todella sekavaksi tämä selvitys. No, pääasia että itse ymmärtää vielä missä mennään. :D
Itse vaan tajusin harmittavan aikaisin että Alfred Bordenilla on kaksoisolento ja loppu tuntui sen takia vähän venytetyltä. Siihen juonen käänteeseehän tarjottiin täkyjä monta kertaa leffan aikana.

Älkää lukeko näitä spoilereita, jollette ole leffaa nähneet - menee koko kokemus hukkaan muuten!!

Siis loppuhan ON fiktiota pakostakin, koska kun tämä toinen sankari kuoleman kourissa tilittelee, hän sanoo tälle toiselle "katso ympärillesi". Aivan viimeisimmissä kohdissa kamera kiertää palavaa paikkaa, jonka keskelle tämä toinen on siis kuollut, ja se on täynnä niitä vesitankkeja, joissa on varmaan kymmeniä ellei sitten se 100 (sata esitystä teslan laitteella ;) ) kuollutta Angieria. Eli hänen laitteensa toimi, ja hän puhuikin kuollessaan Bordenille, että "enkö minä muka ole tehnyt uhrauksia, katso ympärillesi bla bla bla". Näin minä ymmärsin :D

Älkää lukeko näitä spoilereita, jollette ole leffaa nähneet - menee koko kokemus hukkaan muuten!!

Siis loppuhan ON fiktiota pakostakin, koska kun tämä toinen sankari kuoleman kourissa tilittelee, hän sanoo tälle toiselle "katso ympärillesi". Aivan viimeisimmissä kohdissa kamera kiertää palavaa paikkaa, jonka keskelle tämä toinen on siis kuollut, ja se on täynnä niitä vesitankkeja, joissa on varmaan kymmeniä ellei sitten se 100 (sata esitystä teslan laitteella ;) ) kuollutta Angieria. Eli hänen laitteensa toimi, ja hän puhuikin kuollessaan Bordenille, että "enkö minä muka ole tehnyt uhrauksia, katso ympärillesi bla bla bla". Näin minä ymmärsin :D

Juu, tuon kyllä muistan. Järkeilin tuota niin, että koska kamera näyttää vain tarkemmin sitä viimeistä tankkia ja että siellä on yksi Angier. Eli se joka hukkui lopussa. Ja muut tankit olivatkin olleet tyhjiä vaan sen takia, että Angier olisi hämännyt koska laite ei toiminutkaan. Koska tämä Balen esittämä taikuri oli oikeasti se, ketä tajusi että oikea taikuus vaatisi uhrauksia. Ja toinen yritti tavoitella sitä tajuamatta sitä syvemmin.
Joten silloin koneen ei olisi tarvinnut toimia. Mutta nyt kun ajattelen tarkemmin niin tuo meen liian kaukaa haetuksi. Koska se tankki mihin Angier hukkui, hakattiin rikki, tai ainakin sitä hakatiin kirveellä. Ellei sitten se tankki mitä Caine esitteli oikeuden tuomarille olisi ollut se, mihin Angierin vaimo hukkui :D No joo. Halusin vaan ilmeisesti keksiä jonkun monimutkaisen ratkaisun juonelle kun tajusin jujun liian aikaisin. Luovutan :) Silti edelleen totean että harvinaisen monisyinen elokuva, koska jäin miettimään juonta näin paljon.

Rocky Balboa
Nyrkkeileminen näytti ihan vitun aneemiselta, ja tää tummaihonen kaveri oli muka raskaan sarjan maailmanmestari? Odotin trailerin perusteella enemmän.

You, me and Dupree :2:

Epäitoivoisesti koitin katsella komedian minkä mukana saisi nauraa, mut eipä paljoa naurattanut. Samaa p***** eri paketissa. Jotenki tuntuu et alkanu kyllästymään jo tuohon Owen Wilsoniin, mut ei itse elokuvakaan kaksinen ollu. Tasaista puurtamista alusta loppuun.

Ice Age II

:4: +

Edeltäjänsä tavoin todella viihdyttävää katsottavaa. Pari kertaa sai revetä huolella :D

Rocky Balboa
:4:
Hieno lopetus saagalle. Hieman sentimentaalinen suomalaiseen makuun, mutta muhun upposi. Otteluun valmistautumista ja matsailua olisi voinut kuvata enemmän. Aika tunteikas pätkä. Mielestäni hieno leffa, muttei aivan terävintä kärkeä.

Inskalle, samaa mieltä olen. Jos näin paljon saa keskustelua aikaan niin pakkohan sen leffan on olla hyvä. :hyper:

Niin tai näin, ehkä on parempi, että loppu jäi hieman "auki", niin voi itse sitten kehitellä kaikkea siihen. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom