elohiiri = kramppi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jooonas
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
terve. oon melkosen tietämätön näist elohiiri ja kramppi jutuista mut onko mulla lihaskramppeja kun lihas sillon tällön "nykii" hieman. ehkä pari kolme nykäytä tai pidempään. se ei satu, eikä haittaa treenaamista tai mitään millään tavalla mut se silti vähän nykähtä joskus. joku lihas.

mut ilmeisesti lihaskramppi on vähän voimakkaampi ja erilainen asia? eikä sellanen pieni hetken kestävä nykytys?
kerokaa ihmees, kiinnostaa. ostin magnesiumia, se varmaan ehkäsee niitä kramppejakin? ja miten suuri osuus on venyttelyllä ja lämmittelyllä ja siinä, kuinka kauan lihasten antaa olla levossa?

Originally posted by jooonas

...mut ilmeisesti lihaskramppi on vähän voimakkaampi ja erilainen asia?

Kun lihas kramppaa huomaat takulla eron. :D

Kramppi = tahdosta riippumaton lihassupistuminen.
Lihas voi krampata väsymyksestä, nestehukasta, suolaepätasapainosta tai vaurioituessaan. Lihakset voivat myös muodostaa ns. suojaspasmin ilman varsinaista lihasvammaa esim, selkävammojen yhteydessä.

Pienestä nykimisestä ei kannata ole huolissaan. Nautitun nesteen määrää kannattaa tarkailla. Noin 2L/vrk, (normaalilämmössä ja ilman suurempaa rasitusta). Kuumana kesäpäivänä treenatessa aikuisen miehen nestetarve voi olla jopa 6L.

Originally posted by jooonas
mut ilmeisesti lihaskramppi on vähän voimakkaampi ja erilainen asia? eikä sellanen pieni hetken kestävä nykytys?

ei ihan pieni hetki. kun kramppi tulee nii se kestää sellasen pari minuuttia, joka kuitenki tuntuu ikuisuuelta. ja sattuu iha helvetisti vaikka itselläni on suht korkee kivunsietokyky.
tunnen muuten yhen jätkän kellä tuli koko aja kramppeja tai suonenvetoja ku oltii jäällä. niit tuli siis iha vitusti, sillai viien minuutin välein. tosin ny sil ei oo vähää aikaa krampannu ku se vetelee mgtä. :thumbs:

Re: Re: elohiiri = kramppi?

Originally posted by KäveleväRuumis
kun kramppi tulee nii se kestää sellasen pari minuuttia, joka kuitenki tuntuu ikuisuuelta.

Ei onneks oo mitään parin minuutin kramppeja ollut. Mulla ne yleensä kestää noin 15 sekuntia ja pohje on se tavallisin paikka - tosin pohje on krampin jälkeen noin vuorokauden vielä hiukan kipeä. Treenatessa krampit ei nykyään juuri pääse yllättämään, kun sen tuntee, että kohta alkaa kramppaamaan ellei lopeta. Yöllä nukkuessa toisinaan tosin iskee (yleensä silloin on alkoholia veressä). Ehdottomasti mukavin tapa herätä keskellä yötä! :thumbs:

Originally posted by stranger
Yöllä nukkuessa toisinaan tosin iskee (yleensä silloin on alkoholia veressä). Ehdottomasti mukavin tapa herätä keskellä yötä! :thumbs:

yleisin kramppi on mulla pohkeessa ja yleensä venytellessä(haukotellessa whatever)

Krampeista puheen ollen mul kramppas tänään reiden lähentäjä eikä tuntunu sit mitenkään kauheen kivalta...koko päivän on arastanu kävellessä...sen lisäks että jalat on vie kipeet jalkareenist:( (Oli nyt ihan pakko avautua!)

toivottavasti originaali postaaja ei nyt loukkaannu kun näin tungen tänne postin väliin omia kysymyksiä. (anteeksi). niin siis mua on pidemmän aikaa koulu aiheuttanut stressia ja aina kun sitä vähänkin enemmän ilmenee.. ilmenevät myös iki-ihanat stressioireeni: elohiiret. Ne valtaavat silmänympäristön, kädet, pakarat ja yleensäkin koko kehon. vähän väliä jossain nykii... nyt siis kaipaisin vinkkejä millä näistä viheliäisistä pääsisi eroon. liekö rentoutumisessa sitten ongelmia vai mistä johtuvat.. auttaisiko hieroja/akupunktio? (kiitos&anteeksi:haart: )

Originally posted by Ogrsh
toivottavasti originaali postaaja ei nyt loukkaannu kun näin tungen tänne postin väliin omia kysymyksiä. (anteeksi). niin siis mua on pidemmän aikaa koulu aiheuttanut stressia ja aina kun sitä vähänkin enemmän ilmenee.. ilmenevät myös iki-ihanat stressioireeni: elohiiret. Ne valtaavat silmänympäristön, kädet, pakarat ja yleensäkin koko kehon. vähän väliä jossain nykii... nyt siis kaipaisin vinkkejä millä näistä viheliäisistä pääsisi eroon. liekö rentoutumisessa sitten ongelmia vai mistä johtuvat.. auttaisiko hieroja/akupunktio? (kiitos&anteeksi:haart: )

Ittellä nyki silmäkulma viikon verran stressin takia, rentouduin kunnolla viikonloppuna, roskaruokaa, pari olutta, leffoja yms. nykimiset lähti samoin ajoittainen päänsärky.:thumbs:

Originally posted by Ogrsh

Mulla oli silmässä pitkään sellanen oikeen :curs: elohiiri...en muista kuka ja missä neuvo, mutta magneesiumin puutteesta saattaa johtua ja magnesium nappeja ostin ja niitä popsimalla ne elohiiret ainakin meikäläisestä hävis...varsinkin jos hikoilee paljon niin häviää kehosta yhtä ja toistakin hyödyllistä ainetta...kannattaa kokeilla magnesiumia...yksilöllistä tämäkin on mutta mulla autto...:thumbs:

Joo mangesium vei multakin krampit pois, jostain syystä mankan puute tuntuu olevan yksi kriittisin kramppeja aiheuttava juttu. Jos sulla on ollu vaan pientä "nykimistä" niin toivon sydämeni pohjasta että et koskaa saa oikeaa kramppia. Ei siihen kuole mutta tuska on jonkun aikaa infernaalinen. Mullekin on käynyt usein niin että viinapäissä jos menee nukkumaan yöllä herää kramppiin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom