Elisalla rentoa meininkiä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tarkemo
  • Aloitettu Aloitettu
Pakko pistää.

Elisan mainokset ovat suunnattoman huvittavia, nyt kun ollaan potkittu pois 900 ihmistä niin ne jotka ovat jääneet taloon elävät herroiksi eikä työtkään paina kun voivat mainoksien perusteella kiivetä tolppiin juomaan kahvia ja syömään pullaa (leivoin itse!) ja katselemaan maisemia.

Hyvä mainosideaidea mutta aina joku netti-irviö löytää sen todellisen tarkoitusperän sieltä. Heh,heh!

Mitä sitä Elisa turhaan tekemään kalliita huonoja mainoksia kun kolmen vuoden päästä Vodafone ostaa koko roskan.

Odotamme innolla Vodafonen mainoksia jossa jengi juo kahvia kun Elisalta on poistettu turhat suomi työntekijät, tuplaheh!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sama asia kävi mielessä.Näin eilen telkkarista Elisa mainoksen jossa nää samat asentajahemmot kävelee kukkakaupasta isot kukkakimput kädessä ulos,olivat saaneet 'kaupanpäällisiä' myyjältä.Toinen toteaa kaupan ulkopuolella toiselle suurinpirtein näin: 'olipahan reilu paikka,IHAN NIINKUIN MEKIN'.

Varmaan ovat sadat ulos potkitut ihan samaa mieltä!

tosiasiassa se tolpan nokassa olija on ainoa, ne kaksi muuta heitettiin pihalle

kuinkahan monta työpaikkaa noiden "¤#"%¤& :kakka: :kakka: mainoksien rahalla oltaisiin säästetty...

boikotoin koko lafkaa.

Laitoin kootut kommentit tästä tredistä Elisalle ja maustoin vielä ite perään. Saa nähdä mitä vastaavat.

n00kie sanoi:
kuinkahan monta työpaikkaa noiden "¤#"%¤& :kakka: :kakka: mainoksien rahalla oltaisiin säästetty...

boikotoin koko lafkaa.

Ottamatta nyt kantaa mihinkään irtisanomisiin tms. Mutta eikö mainostamisen tarkoitus ole lisätä menekkiä ym. eli kyllä yleensä mainokset loppujen lopuksi tuottavat rahaa, eli tuskin mainosten esittämättä jättämisellä olisi säästetty yhtään työpaikka, päinvastoin. Tuskin kukaan mainostaja hyväntekeväisyydestään antaa rahaa mainostoimistoille ja maikkarille tms. jos eivät itse saa mainoksista mitään hyötyä.

Voisvat kyllä mielestäni tehdä sitten sellasia mainoksia, joita edes viitsii kattoa. Esim. se taannoinen ploplotteleva plussapallomainos on niin vastenmielinen, että oon valehtelematta joka kerta kääntänyt kanavaa vähäksi aikaa kun se tulee!

Mainoksen pointtinahan on jäädä katsojan/potenttiaalisen ostajan päähän. Itselleni jäi ja kiitos sen, en ikinä osta mitään Elisan tuotteita. Perkeleen ärsyttävä mainos!

Kävin tänään jossain yrityksessä, joka tekee tutkimusta toisille yrityksille niiden mainonnasta. Ne kyseli Elisan mainoksista tunnin ja sitten piti kertoa niiden herättämistä tuntemuksista! Tuli siinä tunti haukuttua niitä mainoksia ja palkinnoksi sain kolme leffalippua!

WTA sanoi:
Ottamatta nyt kantaa mihinkään irtisanomisiin tms. Mutta eikö mainostamisen tarkoitus ole lisätä menekkiä ym. eli kyllä yleensä mainokset loppujen lopuksi tuottavat rahaa, eli tuskin mainosten esittämättä jättämisellä olisi säästetty yhtään työpaikkaa.

Lisää menekkiä jos mainokset ovat hyviä, mutta niiden kommenttien perusteella mitä itse olen kuullut niin tuo mainos aiheuttaa lähinnä negatiivisia kommentteja Elisaa kohtaan. Varsinkin tuo kukkakauppa mainos on ärsyttävä ja omahyväinen. :down:

mainos jossa elisan miehet on kiivenny sinne tolppaan pullakahvien kera sai ainakin meillä aika rankat naurut aikaan. Jostain syystä tuli käännettyä koko mainos niin että miksei miehet vaihtanu paikkaa jolloin radiolinjalaiset olis kiivenny tolppaan ja sanonu elisalaiselle että "terve, me tultiin viemään sun duunipaikka, joten täs ois läksiäiskaffeet", elisalainen siihen..nii-i.. :hyper:

Ne teki mainoksen että myynti kasvaisi ja yhdistyminen ei jäisi epäselväksi. Ne ei irtisanonut satoja ihmisiä että mainoskampanja saataisiin rahoitettua. Ne ei jökötä tolpan nokassa syömässä itse tehtyä pullaa vaan tekevät töitä. Voi olla ettei mainos itsessään ole paras ja hauskin muttei huonoinkaan.

Taidan rueta Elisan asiakkaaks pelkästään sen takia että täällä vingutaan näin turhasta.

Ron Moss sanoi:
Mainoksen pointtinahan on jäädä katsojan/potenttiaalisen ostajan päähän. Itselleni jäi ja kiitos sen, en ikinä osta mitään Elisan tuotteita. Perkeleen ärsyttävä mainos!

Hyvä jos pystyy seisomaan periaatteidensa takana mutta epäilen, että jos elisalta tulisi jokin hyvä "tuote" halvalla voisi ehkä vähän luistaa. Minä itse en ainakaan jaksa boikotoida kauppoja niiden typerien mainosten takia, kohtahan ei voisi ostaa mistään mitään. Minä ostan tarpeeseen ja joskus ilman tarvettakin mutta en silloin hirveästi mainoksia muistele. No pakkohan se on myöntää, vaikka en sitä mielelläni tee, että kyllä varmasti mainokset vaikuttavat. Siitä on lukemattomia tutkimuksia ja tuskin kukaan huvikseen mainostaa.

Oletteko ihmiset ottaneet asioista selvää, että mistä tässä Elisajutussa on kyse? Ei ne ole mitään Radiolinjalaisia pois potkineet, kyse oli vaan brändiuudistuksesta! Mainoksella selvästikin halutaan ainoastaan informoida että asiat muuttuvat nyt näin, kun ei kovapäiset suomalaiset sitä muuten tajua. Kattobrändiin yhdistymisellä on selvät etunsa, ja jokainen yritysostoilla laajentuva yhtiö joutuu tekemään näin aina vähän väliä.

Minussa tuo mainos herättää todella myönteisiä tunteita. Hyvä Elisa!

Ja yleensäkin joukkoirtisanomisista ruikuttaminen jossain nettipalstoilla on vityun typerää ja lapsellista. Jos firma joutuu supistamaan toimintojaan, ts. lopettamaan tiettyjä funktioitaan, niin totta hitossa siinä häviää työpaikkoja. Yritysten tarkoitus on maksimoida omistajiensa osuus, eikä tähän päästä millään hyväntekeväisyystyöllä.

WTA sanoi:
Minä itse en ainakaan jaksa boikotoida kauppoja niiden typerien mainosten takia, kohtahan ei voisi ostaa mistään mitään. Minä ostan tarpeeseen ja joskus ilman tarvettakin mutta en silloin hirveästi mainoksia muistele.

Itse ainakin yritän ensi kerralla muistaa purkkapussia ostaessani että EN osta jenkkiä, kyseinen lafka on tuottanut jo niin monta huonoa ja kallista mainosta peräkkäin että huh huh.

Raejuusto sanoi:
Oletteko ihmiset ottaneet asioista selvää, että mistä tässä Elisajutussa on kyse? Ei ne ole mitään Radiolinjalaisia pois potkineet, kyse oli vaan brändiuudistuksesta! Mainoksella selvästikin halutaan ainoastaan informoida että asiat muuttuvat nyt näin, kun ei kovapäiset suomalaiset sitä muuten tajua. Kattobrändiin yhdistymisellä on selvät etunsa, ja jokainen yritysostoilla laajentuva yhtiö joutuu tekemään näin aina vähän väliä.

Minussa tuo mainos herättää todella myönteisiä tunteita. Hyvä Elisa!

Ja yleensäkin joukkoirtisanomisista ruikuttaminen jossain nettipalstoilla on vityun typerää ja lapsellista. Jos firma joutuu supistamaan toimintojaan, ts. lopettamaan tiettyjä funktioitaan, niin totta hitossa siinä häviää työpaikkoja. Yritysten tarkoitus on maksimoida omistajiensa osuus, eikä tähän päästä millään hyväntekeväisyystyöllä.

Katsotaan uudelleen, mistä ruikuttaminen missäkin on mielestäsi lapsellista, kun sinut potkitaan 10 moitteettoman työvuoden jälkeen ilman selkeää syytä pihalle ja on kersat ja asunto-/autovelat yms.

Tottakai irtisanomisista valitetaan, ja tämä on aivan oikein. Jos ei valiteta, irtisanomisen kynnystä näin ollen madalletaan. jos käytät maagista logiikkaasi, käsittänet, että sekään ei aivan hyvä asia ole.

Yleensäkin ruikuttaminen nettipalstoilla on lapsellista. Mitä jos kaikki lopetetaan tämä lapsellinen touhu? Mitä jos sinä olisit esimerkillisesti ensimmäinen?
:curs:
Ei millään pahalla.

Narutumppu sanoi:
Katsotaan uudelleen, mistä ruikuttaminen missäkin on mielestäsi lapsellista, kun sinut potkitaan 10 moitteettoman työvuoden jälkeen ilman selkeää syytä pihalle
Tämän ei pitäisi olla noin lainkaan puitteissa sallittua. Kyllä siinä aina joku syy täytyy olla. Elisa sattui vaan tekemään vaikeat ratkaisut myöhemmin kuin olisi pitänyt, jos ei niitä olisi tehty olisi pian ollut enemmän irtisanottavia.

Jortsu sanoi:
Tämän ei pitäisi olla noin lainkaan puitteissa sallittua. Kyllä siinä aina joku syy täytyy olla. Elisa sattui vaan tekemään vaikeat ratkaisut myöhemmin kuin olisi pitänyt, jos ei niitä olisi tehty olisi pian ollut enemmän irtisanottavia.

Tarkoitin toki sitä, että irtisanomisen syytä ei henkilöidä; ts. "supistustarpeet" on paljon vaikeampi sulattaa irtisanomisen syynä kuin esim. oma töppäys/laiskuus/tms... Zorry.

Mun mielestä nuo Elisan mainokset ihan suht hyviä.
Tarkoituksenahan niillä on pääasiassa tuoda sitä viestiä, että kaikki nuo konsernin yritykset toimii nyt saman nimen alla.
Tuolla mainoskampanjalla ei nyt montaa työpaikkaa säästäisi...päinvastoin se saattaa jopa poikia lisää asiakkaita.

BTW, eikös se Sonerakin ostanut sitä kallista ilmaa saksasta ensin ja sen jälkeen pisti väkee pihalle kun ei ollutkaan enää varaa maksaa palkkoja :hyper:

Mainos oli muuten aika hyvä, sai hyvälle tuulelle. Joka firmahan irtisanoo ja ei se mainostamista lopeta, binestä on tehtävä silti. Vielä kovemmin. Ja nimenomaan nythän ei ole kyse irtisanomisista tai fuusioista vaan radiolinjan ja alueellisten puhelinyhtiöiden nimenmuutoksesta saman nimen alle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom