Elisa Viihde, ongelmat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Micha
  • Aloitettu Aloitettu
Onko kukaan pakkislaisista menny retkuun nimeltä Elisa Viihde? Mulla ainakin menee hermot ihan justiinsa, kun ei vaan toimi.

On siis kaapelitaloudessa, ja mitä nyt netistä lukenu niin muillakin kaapelikäyttäjillä samoja ongelmia. Netti pätkii vähän väliä, ja ei auta kuin repiä piuhat pois seinästä ja takas paikoilleen. Joskus auttaa, joskus ei. Nopeus nyt on mitä on, luvataan 100 megaa (no sitä en kyllä odottanutkaan), mutta useimmin se on 4-30 megaa. Tätäkin ihmettelen suuresti että miks kaupataan 100mb/s nettiliittymiä, koska se todellinen nopeus on korkeintaan puolet siitä? :wtf:

Sekin tullu mieleen että kun nyt kuitenkin eletään jo vuotta 2010 niin mikä siinä on niin pirun vaikeaa ettei saada toimivaa nettiliittymää Tampereen keskustaan? Ei voi käsittää. Yli vuosi vielä jäljellä tätä sopimusta, pitäis 40e maksaa kuussa liittymästä joka ei toimi. Todella kätevää. Häiriöilmoitusten teko on ajanhukkaa.

Onko muilla samoja ongelmia Elisa Viihteen kanssa, tai onko ketään joka on tyytyväinen tähän viihdyttävään Viihteeseen? Onko joku jopa onnistunut purkamaan määräaikaisen sopimuksen, miten se onnistuu? Ja mikähän olis oikeesti TOIMIVA nettiliittymä Tampereella?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Elisa viihde on varsin toimiva ideana, mutta toteutus on todella JÄLJESSÄ! Täällä aivan samoja ongelmia. Netti pätkii tooodella usein, ei pitkäksi aikaa, mutta esim pelatessa kaikki menee jo kevyesti sanottuna vituiksi. Tallennuspalvelukin on mitä on, nimittäin netin pätkimisen takia jaksot pätkii ja nykii niitä katsottaessa. Olen tehnyt asiasta valituksia jo kuluttajansuojaviranomaiseen, sillä mielestäni elisa viihde ei ole mitä se lupaa, kun netti pätkii pirusti. Asia on vireillä, joten voin kertoa myöhemmin, että miten asian kanssa on käynyt.

Niin ja asiakaspalveluun otettu todella usein yhteyttä. Ei hyötyä!

Itse olen kuullut muutamalta kaverilta aika samanlaista kommenttia ja kyllä omaan korvaankin kuulostaa aika kusetukselta. Itsellä on Elisan ihan normi laajakaista ja 2megan liittymä. No vuoden alussa saatiin tarjous, että 8 megaa 2megan hinnalla, no tietysti otettiin se. Heti kun se oltiin kytketty niin netti alko pätkiä ja tietysti hermothan siinä meni vielä kun pompoteltiin sen "asiakaspalvelun" kanssa. No ei ne osannut muuta sanoa, kun että ratkaisuna voisi olla nopeuden pienentäminen, koska lähin joku jakokeskus on liian kaukana ja ainoa toimiva nopeus on 2 megaa. No tiputettiin siihen ja sen jälkeen on toiminut, mutta eikö helvetti ESPOOSSA tapiolan vieressä asuvalle voida saada keskusta lähemmäksi ettei tarvitsisi istua päätteen äärellä koko päivää yrittäessä päästä sähköpostiin käsiksi. Hei kamoon.

Täältä löytyy ja netin kautta tulee. Ongelmia on ollut; viimeksi hajosi digiboksi juuri Amin Asikaisen matsia edeltävänä päivänä... Eniten tuossa harmittaa se, ettei maksukanavia voi tallentaa. Tuo meni kiireessä ohi kun sopimusta tein ja oli kiire saada netti toimimaan. Toimivan nettiyhteyden saaminenkin kyllä kesti kuukauden ja parin viikon jälkeen meille annettin tilalle saunalehden tikku, josta ovat yrittäneet laskuttaa monta kertaa. Eipä ole paljon iloa maksukanavista, kun lähes kaikki katsottava tulee yöllä ja olisihan noita muutenkin mukava tallentaa. Vaihtoon menee heti kun mahdollista.

Niin tosiaan, minäkin sain sillon kun Viihdettä hankin niin siksi odotusajaksi tuon saunalahden mokkulan, nopeus oli Speedtesterin mukaan jotain 3,5mb/s ja toimi satakertaa paremmin kuin Elisa Viihde koskaan!

No, huvitti kyllä suunnattomasti tämä näiden harjoittama "kusetuspolitiikka" kun varmistelin vielä monta kertaa mokkulaa ottaessani että tulooko tästä nyt jotain maksuja, ja ne siellä Elisa Shopitissa väitti että ei, ei tule missään nimessä, tämän Elisa tarjoaa teille. No joo, mokkula oli, Viihde tuli (ja samalla ongelmat) ja mokkula meni niin yli puoli vuotta sen mokkulan jälkeen tuli Saunalahdelta lasku. Ihmettelin vähän aikaa sitä kirjettä ja avasin, ja tosiaan, laskuhan siellä oli, siltä ajalta mitä mokkulaa joskus aikoinaan käytin. Mokkulan käyttömaksut oli tasan 0 euroa, mutta paperilaskun lähettämisestä perittiin 0,95 euron maksu. Siis laskun loppusumma oli 95 senttiä! :david: En tienny oisko pitäny itkeä vai nauraa, ihan naurettavaa se kyllä oli ainaki mun mielestä. No, maksoin sen pois, samalla ku makselin muitakin laskuja, ei ollu pienintäkään intohimoa alkaa tappeleen jonku typerän euron takia mutta kyllä se vähän pisteitä vei Saunalahdelta/Elisalta meikäläisen silmissä :D

Täällä on turha valittaa. Kannattaa mennä tänne http://palsta.elisa.fi

Siellä on ainakin omat ongelmat ratkaistu, ja niitä oli myös paljon. Asiakaspalvelu puhelimessa on todella surkeaa, mutta tuolta saa ihan henkilökohtaista ja osaavaa palvelua, vaikka aina ihan puolen tunnin sisään ei vastausta saisikaan.

Omat ongelmat korjattiin ja hyvitettiinkin ihan fiksusti, mutta jos Elisalla olisi siellä tilauspäässä vähän enemmän taitoa niin ei olisi ongelmia koskaan tullutkaan.

Mutta kyllä se niin on, että valittamalla paranee, eikä aina kannatta tyytyä siihen ensimmäiseen eikä toiseenkaan "eihin", vaan vaatia kohtuullinen hyvitys, jos on aihetta.

Hommasin itsekin tuon kaapelin kautta toimivan version. En ainakaan vielä ole kohdannut mitään ongelmia käytön aikana. Kokemukset ovat vielä tosin varsin vähäisiä. Omasta mielestäni kokonaisuus on varsin toimiva ja nettikin pelittää huomattavan nopeasti. Suurin ongelma oli lopulta kotona pistokkeiden sijainnit. Pitääpä seurailla noita täällä kuvattujen ongelmien mahdollisia esiintymiä.

Millasia kokemuksia Elisa Viihdepalvelusta tänä päivänä? Vieläkö tökkii? Olen miettimässä 100M Elisa Viihdepakettia (kaapeli) tulevaan kämppään kun sitä kerran hyvään hintaan tarjotaan. Mutta jos on täysi susi, ni sitten perus netti. Etenkin jos nettilinja katkeilee tai on hidas pingiltään, joka suoraan vaikuttaisi negatiivisesti esim nettipelaamiseen.

No johan on ! Ei meillä ainakaan oo pätkiny, korkeintaan sitten ku on 3 eri koneella joku video pyörimässä. Niin no ja jos HD kanavalle jumittunu. Ja tallennukset on kanssa hyviä, ei pätki.
Elokuvatki vuokrautuu kätevästi tuolta, niitä tulee kyllä kateltua joka viikonloppu pari aina :)
Itellä ei ainakaa vielä mitään pahaa sanottavaa. Sehän on ihan normaalia jos 3 konetta + toi Elisa boxi jakaa saman netin niin jos kaikki samaan aikaan niin pätkii

Mä en ole huomannut ainakaan mitään pätkimistä. Tallennukset, läppäri, hd-kanavat, nettipelaaminen jne toimii ihan moitteetta. Eikä ole ikinä tarvinnut mitään sammutella, minkään toiminnan varmistamiseksi.

Itellä ei vieläkään näy nuo ekstra kanavat mm MTV jne ja boksi tilttailee välillä niin että kaukosäätimestä ei tapahdu enään mitään. Varsinkin ku tuosta ensimmäisestä valittelee niin lupaa korjata asiaa ja antaa kuukauden ilmaiseksi :D Ei tuo pahan hintainen ole jos 39€ kuussa johon sisältyy, täysnopea tikku, 20 meganen netti, HD boksi etätallennuksineen + koneelle tietoturva. En nyt tiedä voiko suositella, mutta ei tuo paska ole :)

Itellä ei vieläkään näy nuo ekstra kanavat mm MTV jne ja boksi tilttailee välillä niin että kaukosäätimestä ei tapahdu enään mitään. Varsinkin ku tuosta ensimmäisestä valittelee niin lupaa korjata asiaa ja antaa kuukauden ilmaiseksi :D Ei tuo pahan hintainen ole jos 39€ kuussa johon sisältyy, täysnopea tikku, 20 meganen netti, HD boksi etätallennuksineen + koneelle tietoturva. En nyt tiedä voiko suositella, mutta ei tuo paska ole :)

Sulla ei ookkaan kaapeliverkko..

Meillä Elisa viihteen netti toimii ihan ok, mutta digiboksi ei. Digiboksi jää välillä (1-2krt/vk) jumiin, jolloin ei auta muu kuin vetää johto irti seinästä hetkeksi. Kaikista eniten hampaiden kiristelyä aiheuttaa kuitenkin kaukosäädin, joka on laatutasoltaan surkea. Säätimen kantavuus on todella heikko; sillä pitää osoittaa suoraan digiboksiin jotta singaali menee perille. Myös viive on ärsyttävä.. kun säätimestä painaa nappeja (esim. ohjelmavalikkoa selatessa) niin toiminto saattaa toteutua vasta 5-7s viiveellä.

Nostetaan hieman...

Tänään tuli tähän talouteen Elisa Viihde ja muutamia ongelmia tuli heti vastaan.

Peruskanavat eivät näy? Joo eikä modeemin kautta pitänykkään näkyä, mutta vaikka on antenni piuha vedetty seinästä boksin RF IN reikään niin ei siltikään. Toinen mikä vitutaa, on että Elisa Koti/viihde sivusto ei toimi. Kaukosäätimestä kun painaa niin tulee vaan mustaruutu ja siihe jää... Siis mitä vittua. voiko tää oikeesti olla näin paskaa?

Mulla oli ton Elisa Viihteen kanssa just sitä ongelmaa, että boksi lagas yhtäkkiä kesken ohjelman tai vaihtoehtoisesti langaton netti pätkähti. Sit piti käynnistellä modeemit uusiksi jne. Lopulta Elisa mokas ton homman lopullisesti kun muutin ja vakuuttivat, että uuteen osoitteeseen voi kyllä ottaa ton Viihteen. Joo, voihan sen ottaa, asentaja vaan totes, että toi ei tuu koskaan toimimaan tässä osoitteessa, koska nopeutta ei tulla koskaan saamaan niihin lukemiin että jaksais kanavat pyöriä luvatusti. Elisa hoiti ton kyllä sit lopulta asiallisesti, irtisanoivat mun puolesta ja olivat itse minuun yhteydessä, mun ei tarvinnut tehdä oikeastaan mitään.

Nyt on Soneran KotiTV puolet halvemmalla (19,90e/kk) ja on pelittäny helvetin hyvin. Ei pätki ja tykkään jopa tosta boksisysteemistä sekä valikoista enemmän.

Asun PK seudulla ja oletin että täälä ei noita ongelmia olis ollu, olin väärässä siis. Päädyin Elisaan koska saunalahden puolelta oli jo netti valmiiks niin ajattelin että pääsee helpolla kun ottaa samasta lafkasta tv palvelut. Pitänee yrittää vedota kuluttajasuoja lakiin ja yrittää purkaa tää paska

Asun PK seudulla ja oletin että täälä ei noita ongelmia olis ollu, olin väärässä siis. Päädyin Elisaan koska saunalahden puolelta oli jo netti valmiiks niin ajattelin että pääsee helpolla kun ottaa samasta lafkasta tv palvelut. Pitänee yrittää vedota kuluttajasuoja lakiin ja yrittää purkaa tää paska

Joo, musta oli käsittämätöntä, että Jklässä toi toimi, mut kun muutin Vantaalle (kehä kolmosen sisäpuoli hei, täällähän sen sivistyksen pitäis olla) niin ei mitään toimintaa. Sinuna tosin vielä käyttäisin noi kaikki pois päältä tms, alussa kun noita ongelmia voipi olla ehken. Mutta kyllähän noi saapi purettua ilman uhkailujakin jos ei toimi.

Mä en ole huomannut ainakaan mitään pätkimistä. Tallennukset, läppäri, hd-kanavat, nettipelaaminen jne toimii ihan moitteetta. Eikä ole ikinä tarvinnut mitään sammutella, minkään toiminnan varmistamiseksi.

Sama täällä.

Ainoana miinuksena jäykähkö kanavaselaus, mutta ei ole itseä haitannut enää kun on jo tottunut. Ja isona plussana tuo ipadillä tallenteiden katselu.

Mulla on tää viihde antennitaloudessa, ja sanon suoraan että kadun tuon hommaamista. Netti toimii, mutta tuo digiboksi ja sen käyttö on totaalista paskaa. Päivittäin jumittaa niin, että joutuu ottaa töpselin irti seinästä ja laittaa takasin. Kaukosäädin pitää olla korkeintaan metrin päässä boksista ja täytyy osoittaa suoraan kohti sitä jotta toimii. Kaiken kruunaa se, että tän boksin käyttäminen on sairaalloisen hidasta. Painat jotakin nappulaa, esim. sitä elisa viihde valikkoa, niin saa valehtelematta odottaa 10-20 sekuntia jotta jotain tapahtuu. Sitte ku yrität vuokrata jotain leffaa sieltä, menee 5-10min kun hampaat irvessä hakkaat kaukosäädintä ja vittuunnut siihen viiveeseen, ja kun lopulta löydät sen saatanan leffan sieltä, koko paska kaatuu. "Tuntematon virhe". Tekis mieli repiä koko paska irti ja polkea myttyyn ja heittää roskikseen. En tiedä miksen oo vielä laittanu Elisalle mitään reklamaatiota, varmaan siksi ku niin harvoin sitä tulee sit kuitenkaan käytettyä. En suosittele kellekään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom