Elisa tekee sen vaikeaksi

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Inska
  • Aloitettu Aloitettu
Hyvä, että ees jollain positiivisia kokemuksia. Meillä ei niinkään.

Ensinnäkin netin tuleminen aikoinaan kesti järjettömän kauan, kuukausia. Usein on ollut poikki useita päiviä (netti jokapäivä käytössä myös tärkeissä asioissa) ja kun vihdoin kolmen(!!!) tunnin odottelun jälkeen vastataan olikin kyseessä pieni vika heidän puolelta.

Myös laskuja on lähetetty liikaa ja eräänkin kerran oli sovittu alennuksista jonkun tapahtuman johdosta joten maksettiin sovittu määrä, joka oli alle laskussa lukenut määrä. Sitten katkes netti ja parin päivän päästä saatiin vasta puhelinyhteys ja netti oli laitettu poikki maksamattomien laskujen takia, mitkä oli oikeasti maksettu ! Kyllä täytyy sanoa että isännältä nousi sauhua korvista.. Muutenkin arvosanana Elisa saisi ala-arvoisen joka saralta.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kanetin kaapelimodeemi yhteydet muuttuivat Jyväskylässä Jyväsviestinnän omistuksesta elisalle ja vissiin tämän kuukauden alussa ja nyt on ollu heti netin kanssa ongelmia. ...Ja huolto palvelut vaihtuivat kuukausi sitten jolloin ongelmat alkoivat. Sitä ennen ei mitään ongelmia vuosiin. Ei hyvältä vaikuta.:curs:
 
Mä oon tässä odottanu nettiliittymän aukeamista 5 kuukautta, laskut on tullu ajallaan ja perintäkirjekkin tuli postissa. Hylkäsivät reklamaationikin asiasta: Nytkin on soittanut kännykkä asiakaspalveluun tossa pöydällä toista tuntia kaiutin päällä..:haart:
 
Kannattaa harkita ennen Elisan tai Saunalahden (Elisan verkossa nykyään) adsl-liittymän hankintaa. Itsellä ei nyt hirveästi katko yhteyttä, mutta kaverilla kusee sitten urakalla. Useita kertoja päivässä katkeileva yhteys ei ole herkkua, varsinkin jos pelaa nettipelejä. Toisen kaverin firma vaihtoi jo Soneraan johtuen juurikin tuosta jatkuvasta yhteyksien katkeamisista.
 
mulla lähti elisa vaihtoon kun laskut oli 5e/kk enemmän kuin sopimuksessa, jne.
kännyliittymäkin vaihtui.

mua etoo kun puhelinliittymiä kaupataan, mutta kauppais nettiliittymiä.
ja sais yhtä helposti, noin viikossa eikä tarvis koko ajan soitella joka puolelle.

nyt tuli väliaikainen muutto (2-4kk) ja katkaisin aurian netin, koska se oli 3/4 elisan nopeudesta (1M).
niin eli tarvis saada uus liittymä väliaikaiseen känsään, mut sitten taas muutto vähän ajan päästä....
haluaisin jonkun taivasyhteyden että vois pitää mukana kokoajan, mutta en tiedä saako niitä pöytäkoneisiin.
valaiskaa viisaammat tätä!?
 
Itselläni Welho on toiminut moitteettomasti :)

Siistiä.:jahas:
Mun opelikin on toiminut hyvin myös.

Ai niin, edellä mainittu "tupla" hintainen netti oli myös aina poikki. Piti käynnistellä konetta uusiksi ja uudistella ip-osoitetta joka päivä.
 
hmmm....

Vastaan tähän viestiketjuun nyt ihan yleisellä tasolla, näin Elisan työntekijän näkökulmasta...

Yleisesti ottaen, Elisan pitkät toimitusajat sekä tietyt "ongelmat" liittymien avauksissa johtuvat ihan muista kuin Elisasta riippuvista syistä.
Eräs toinen suuri Suomessa toimiva operaattori kun omistaa pääosin kuparin jota pitkin se adsl toimitetaan. Ja mitä sitten jos tämä operaattori vetkuttaa toimituksia, valtio nyökkää ja sanktioita ei tule. (henk koht tiedossa oleva ennätys on 7kk toimitusaika).

Myös nuo asiakaspalvelun 3h+ jonot jotenkin tuntuu kummalta, tänään viimeksi olen itse asioinut asiakaspalvelun kanssa ja jono oli 4minuuttia (ei, en käyttänyt mitään special numeroa).
Tosin on tiedossa että isompien vikojen aikoina, kaikki linjat ovat tukkeessa (tämä tuskin tulee kenellekkään yllätyksenä).

Miksi ihmiset aina jonottavat näihin linjoihin, jos sinne kerran on mahdoton päästä ? Asia on helppo hoitaa esimerkiksi käymällä myymälässä (liikkeet ovat auki 6 päivänä viikossa (myös iltaisin), älä väitä ettet ikinä kerkeä). Vaihtoehtoja siis on, ei sinne asiakaspalveluun ole pakko soittaa jos se on tukkeessa.

Viimeisenä asiakaspalvelun laadusta. Palvelen sinua mielelläni ja saat hymyn vielä kaupan päälle. Lupaan että asia tulee hoidettua yhdellä käynnillä sekä varmasti saat ystävällisen palvelun (tämän lupaan itseltäni).
MUTTA jos aloitat keskustelun "Voi vittu saatana kun teidän paskat ei toimi" tai menet henkilökohtaisuuksiin, voit olla varma että palveluhalukkuus laskee kuin lehmän häntä.

Monessa asiassa kannattaa muistaa vanha sanonta "Siten metsä vastaa, kuin sinne huudetaan", tämä pätee asiakaspalvelutilanteessa melkeinpä aina.

painotan että yllä olevat eivät ole millään tavalla virallisia lausuntoja, vain minun henk.koht. näkemys asioista (viralliset jutut on asia erikseen).

p.s. Myönnän että Elisalla on ongelmansa, mutta taitaa silti olla niitä toimivimpia operaattoreita Suomessa.
 
Vastaan tähän viestiketjuun nyt ihan yleisellä tasolla, näin Elisan työntekijän näkökulmasta...

Yleisesti ottaen, Elisan pitkät toimitusajat sekä tietyt "ongelmat" liittymien avauksissa johtuvat ihan muista kuin Elisasta riippuvista syistä.
Eräs toinen suuri Suomessa toimiva operaattori kun omistaa pääosin kuparin jota pitkin se adsl toimitetaan. Ja mitä sitten jos tämä operaattori vetkuttaa toimituksia, valtio nyökkää ja sanktioita ei tule. (henk koht tiedossa oleva ennätys on 7kk toimitusaika).

Myös nuo asiakaspalvelun 3h+ jonot jotenkin tuntuu kummalta, tänään viimeksi olen itse asioinut asiakaspalvelun kanssa ja jono oli 4minuuttia (ei, en käyttänyt mitään special numeroa).
Tosin on tiedossa että isompien vikojen aikoina, kaikki linjat ovat tukkeessa (tämä tuskin tulee kenellekkään yllätyksenä).

Miksi ihmiset aina jonottavat näihin linjoihin, jos sinne kerran on mahdoton päästä ? Asia on helppo hoitaa esimerkiksi käymällä myymälässä (liikkeet ovat auki 6 päivänä viikossa (myös iltaisin), älä väitä ettet ikinä kerkeä). Vaihtoehtoja siis on, ei sinne asiakaspalveluun ole pakko soittaa jos se on tukkeessa.

Viimeisenä asiakaspalvelun laadusta. Palvelen sinua mielelläni ja saat hymyn vielä kaupan päälle. Lupaan että asia tulee hoidettua yhdellä käynnillä sekä varmasti saat ystävällisen palvelun (tämän lupaan itseltäni).
MUTTA jos aloitat keskustelun "Voi vittu saatana kun teidän paskat ei toimi" tai menet henkilökohtaisuuksiin, voit olla varma että palveluhalukkuus laskee kuin lehmän häntä.

Monessa asiassa kannattaa muistaa vanha sanonta "Siten metsä vastaa, kuin sinne huudetaan", tämä pätee asiakaspalvelutilanteessa melkeinpä aina.

painotan että yllä olevat eivät ole millään tavalla virallisia lausuntoja, vain minun henk.koht. näkemys asioista (viralliset jutut on asia erikseen).

p.s. Myönnän että Elisalla on ongelmansa, mutta taitaa silti olla niitä toimivimpia operaattoreita Suomessa.

Mutta se on kyllä ihmeellistä, että jos liittymän avaus kestää 7kk niin laskua silti tulee kaikilta toimimattomilta kuukausilta (tämä tuskin johtuu tuosta kuparilankojen tarjoajasta).

Ja minä itse olen soittanut kolme kertaa elisan asiakaspalveluun ja 2/3 soitoista ovat olleet jonossa n.45 min katkaistuani puhelun. 1/3 kesti vain n. 15 min. koska soitin jonkun peräkylän yritysnumeroon.

Ja mitä tulee tuota, että pitäisi lähteä slevittelemään ongelmaa joka johtuu palveluntarjoasta heidän toimipaikkaansa, mielestäni sen ennemmin pitäisi mennä niin, että se josta ongelma johtuu tulee sen luo jolla ongelma on, tai edes vastaa puhelimeen/sähköpostiin (jota elisan mukaan pitää käyttää vaikka ei netti toimisikaan "voit myös asioida internetsivuillamme").
 
Olen ollut niin Telian, DNA:n, Saunalahden, Soneran kuin Elisankin asiakkaana. Kaikilla operaattoreilla on ollut vikansa, ainoastaan Saunalahdella olen ollut kaikista tyytyväisimmillään. Ei mitään ongelmia. Nykyään olen Elisan tytäryhtiön asiakas eli liittymäni on Kolumbuksella. Ainoana kriteerinä on ollut toimivuus ja edullisuus ja viimeisestä olen nauttinut, toiseksi viimeisestä melkein.

En yleensä seuraa laskusta sitä, mistä laskun loppusumma koostuu eli onko kaikki puhelut laskettu oikein. Kun kerran satuin laskemaan kk.maksun/puheluiden/tekstiviestien laskun summan oli se eri kuin laskussa mainittu. Kyse oli (onneksi) vain muutamista senteistä, mutta säikähdin, että vetikö Elisa välistä aikaisemmistakin laskuista. Periaatekysymys.

Poikaystävälleni tuli juuri Elisalta (Kolumbus) elo-syyskuun lasku, jossa Elisa yritti rahastaa häneltä melkein 8e liittymänvaihtomaksun, jota ei sopimuksen mukaan kuuluisi edes olla. Onneksi hänelle vastattiin puhelimeen ja maksu hyvitetään seuraavassa laskussa.

Hyvä palvelu korjaa operaattorin tekemät virheet. Koska poikaystäväni laskussa ollut virhe hyvitetään on se osa hyvää asiakaspalvelua, enkä täten viittinyt muutaman sentin takia alkaa selvittelemään oman laskuni epäselvyyksiä. Toisaalta, jos en olisi huomannut virhettä poikaystäväni laskussa, olisimme maksaneet laskun tyytyväisinä ja ajatelleet "kuinka hyvää asiakaspalvelua Elisa meille tarjoaakaan". :eek:
 
Mutta se on kyllä ihmeellistä, että jos liittymän avaus kestää 7kk niin laskua silti tulee kaikilta toimimattomilta kuukausilta (tämä tuskin johtuu tuosta kuparilankojen tarjoajasta).
Jos alihankkija kuittaa työn tehdyksi (useissa tapauksissa nimeltä mainitsemattoman operaattorin tytäryhtiö), laskutus alkaa pyörimään.
Jos Elisalla ei tilannetta tiedetä,(et ole päässyt läpi asiakaspalveluun/käynyt liikkeessä) eipä sille laskutukselle mitään voida tehdä...

Ja mitä tulee tuota, että pitäisi lähteä slevittelemään ongelmaa joka johtuu palveluntarjoasta heidän toimipaikkaansa, mielestäni sen ennemmin pitäisi mennä niin, että se josta ongelma johtuu tulee sen luo jolla ongelma on, tai edes vastaa puhelimeen/sähköpostiin (jota elisan mukaan pitää käyttää vaikka ei netti toimisikaan "voit myös asioida internetsivuillamme").

Ei pahalla millään muotoa, mutta kovin naiivi ajattelumalli tänä päivänä.
Et voi millään olettaa palveluntarjoajan tietävän onko yhteytesi kunnossa vai ei, jos et asiasta ilmoita. Kun työ on kuitattu tehdyksi, se on valmis ja kunnossa. Vikatilanteet ja kytkentävirheet tulevat esille yleensä vasta myöhemmin (jos tälläisiä on päässyt tapahtumaan).
Eihän autokorjaajakaan tule luoksesi autoliikkeestä josta ostit auton kuukausi sitten, ellet heille asiasta ilmoita. Ainut tilanne jossa keksin että Palveluntarjoaja tulee ongelman luo, on järjestyksenvalvojat :kippis1:

Tuosta "voit myös asioida internetsivuillamme" viestistä on annettu palautetta
Elisalle myös työntekijöiden puolelta. Mutta toisaalta, sinullakin tuntuu olevan kova tarve valittaa asiasta kuin asiasta, viisastelen itsekkin sitten hieman.
Kotikoneesi on ainut kone jota voit käyttää? Kirjastot, internet kahvilat yms mahdollistavat internet sivujen käytön melkeinpä kaupungissa kuin kaupungissa. Mutta eihän me tahdota lähteä tälle linjalle ?

Loppujen lopuksi, sinulla on mahdollisuuksia valita, jätätkö ilmoituksen viallisesta adsl-yhteydestä/laskutuksesta
1.) Asiakaspalveluun puhelimitse (tännehän sinun on viestisi perusteella mahdoton päästä)
2.) Internet sivuilla
3.) Käyt Elisan liikkeessä ilmoittamassa asiasta

Vaihtoehtoja on, on oma valintasi minkä mukaan etenet.
Jos valitset vain asiakaspalvelun puhelimitse ja et kuitenkaan odota loppuun asti jonossa, onko se loppujen lopuksi Elisan ongelma ?
En todellakaan jaksa aina kaunistella asioita, joten sanon tämän suoraan. Onko se operaattorin vika jos et käytä eri asiointimuotoja hyväkseen?

Painotan edelleen, Elisalla on omat ongelmansa. Tästä esimerkkinä aika ajoin ruuhkautuva asiakaspalvelu. Kannattaa kuitenkin huomioida että puhutaan Suomen suurimmaisesta kotimaisesta operaattorista. Jos Elisalla on esimerkiksi
valtakunnallinen verkkovika, on erittäin todennäköistä että et ole ainut kuka puhelimeensa on näppäillyt asiakaspalvelun numeron.

Peace out, tarkoitukseni ei ollut loukata ketään, mutta työpäivän jälkeen sitä ei aina jaksa olla avautumatta.
 
Nyt kun on asiantuntija paikalla niin kysyisin että jos netti on useita päiviä poikki niin onko mahdollista saada hyvitystä laskuun?
 
Muakin kauheasti kiinnotaisi Elisan politiikka noissa omissa ongelmissani. Ilmeisesti nuo kaikki on mun vikoja. Tai itseasissa ne onkin koska valitsin tyhmyyttäni väärän operaattorin ja yrityksen.

1. Puheluunpalveluun saa tosiaankin jonottaa ja pitkään. Ihmetytti Elisan nettisivuilla ilmoitetut keskimääräiset jonotusajat. Jos ne on 24h keskiajat niin ymmärrän asian sitten. Päivällä jonotus on kestänyt omalla kohdallani keskim. 45 min-2 h.

2. Toisekseen internetsivujen kautta laittamiini kysymyksiini ei ole vastattu koskaan, vaikka viestit olivat asiallisia ja sisälsivät kaikki riittävät tiedot ja yhteystiedot. Laitoin viestiä vielä useaan kertaan.

3. Kävin Elisa shopittissa jossa minun kehotettiin selvittämään ongelmani puhelimitse tai internetin kautta.

Itse koen joutuneeni jo useamman kusetuksen tai niiden yrityksen kohteeksi Elisan suunnalta.
 
Laskuun on mahdollista saada hyvitystä jos yhteys on ollut paljon poikki.
Näitä hyvityksiä tehdään tapauskohtaisesti (eli reklamaation vastaanottava työntekijä tekee periaatteessa päätöksen).

Inska, pahoittelen että sinut on käännytetty Shopitista puhelimen/internetin päähän. Tuo on täysin politiikan vastaista toimintaa. Pääperiaate on : yksi tiski, kaikki palvelut samalla käynnillä.
Tässä tosin on otettava huomioon, että Shopit ei pysty ihan kaikkia asioita vielä hoitamaan, valitettavasti.
Puhelinpalvelu on lähinnä jumissa seuraavat kellon ajat....
7-10, 11-13 ja 16-19. (ennen töitä, lounastauko, töiden jälkeen)
Vältän itsekkin noina aikoina soittamasta, vaikka työn puolesta on aika ajoin pakko soittaa.

Yleisesti ottaen (jos saan suoraan sanoa) vituttaa kun palvelutaso näyttää ilmeisesti vaihtelevan yllättävän paljon ja ohjeista poiketaan.
Pahoittelen jos aikaisemmat avautumiset loukkasivat jotakuta. Tässä lähinnä ottaa päähän se että itse yrittää hoitaa aina asiakkaan kannalta asiat mahdollisimman hyvin ja tavallaan jos Elisan palvelua morkataan osuu kritiikki myös minuun.

Kaikki palaute on tosin tervetullutta, voin sitä omalta osaltani pistää eteenpäin.

Nyt tämä väsynyt myyjä/asiakaspalvelija lähtee :zzzz:
 
Yleisesti ottaen, Elisan pitkät toimitusajat sekä tietyt "ongelmat" liittymien avauksissa johtuvat ihan muista kuin Elisasta riippuvista syistä.
Eräs toinen suuri Suomessa toimiva operaattori kun omistaa pääosin kuparin jota pitkin se adsl toimitetaan. Ja mitä sitten jos tämä operaattori vetkuttaa toimituksia, valtio nyökkää ja sanktioita ei tule. (henk koht tiedossa oleva ennätys on 7kk toimitusaika).

Tämä ei kiinnosta asiakasta, joka odottaa, että saa maksamaansa hintaa vastaan toimivan tuotteen. Ihan samantekevää se on missä ne ongelmat ovat, se on Elisan sisäinen asia, ei asiakkaan murhe. Olen itse oppinut kalliiden erikoistuotteiden myyjänä ollessani, ettei asiakkaalle kannata ruveta mussuttamaan tämmöisiä ollenkaan, koska tavalla tai toisella tuotteen myynyt firma on aina vastuussa asiakkaalle myydystä tuotteesta tai palvelusta ja alihankkijoiden kanssa on sitten omat kuviot. Asiakaspalvelijana joudut ikävään välikäteen kun firma mokaa, mutta that's life.

Tosin on tiedossa että isompien vikojen aikoina, kaikki linjat ovat tukkeessa (tämä tuskin tulee kenellekkään yllätyksenä).

No, yleensä asiakaspalveluun/vikailmoituspalveluun on useimmilla tapana olla yhteydessä lähinnä vikatilanteessa, tämä tuskin tulee operaattorillekaan yllätyksenä :rolleyes: Minusta on kummallista, että tämä linjojen tukkeessa oleminen otetaan nykyään niin selviönä ja niinku että se on ihan luonnollista ja ookoo, ettei vikailmoituspalvelu/support pysty oikeastaan hoitamaan mitään muita kuin ihan satunnaisia yksittäisiä pikkufiboja, ja niitäkin vain kun satut soittamaan ruuhkattomaan aikaan (eli esim. klo 03 aamuyöllä, nimim. kokemusta on ja jonotin vain 10 min). Aivan käsittämätöntä meininkiä, tuntuu että asiakas unohtuu firmalta välittömästi kun rahaa on vaihtanut omistajaa.

Miksi ihmiset aina jonottavat näihin linjoihin, jos sinne kerran on mahdoton päästä ? Asia on helppo hoitaa esimerkiksi käymällä myymälässä (liikkeet ovat auki 6 päivänä viikossa (myös iltaisin), älä väitä ettet ikinä kerkeä).

Pikemminkin, miksi firma ei korjaa kuntoon asiaa, kun havaitsee, että asiakaspalveluun on käytännössä mahdotonta päästä aina kun sille todella olisi tarvetta? Miksi firma juoksuttaa asiakkaita turhaan ShopIteissa, joissa ei välttämättä edes saa mitään apua. Kyse ei ole siitä, etteikö asiakkaalla ole aikaa, vaan kyse on siitä, ettei hänen pitäisi joutua käyttämään vapaa-aikaansa juoksennellen Elisan mokien takia ympäri kyliä tai hikoillen luuriin kohtuuttomia aikoja.

MUTTA jos aloitat keskustelun "Voi vittu saatana kun teidän paskat ei toimi" tai menet henkilökohtaisuuksiin, voit olla varma että palveluhalukkuus laskee kuin lehmän häntä. Monessa asiassa kannattaa muistaa vanha sanonta "Siten metsä vastaa, kuin sinne huudetaan", tämä pätee asiakaspalvelutilanteessa melkeinpä aina.

Jos nyt ihan suoraan tästä vaan sanoa täräytän, niin sulla on kyllä todella huono asenne asiakaspalveluun. Siteerasit vanhaa sanontaa, ja totean vain että niinpä, vähän toisesta näkökulmasta: jos Elisa myy toimimattoman tuotteen, juoksuttaa asiakasta ympäri kylää tai roikottaa käsittämättömiä aikoja linjalla, niin sen tietää että ei asiakas siinä tilanteessa ole välttämättä kovinkaan korrektilla tuulella enää. Olen pitkän linjan asiakaspalvelutyön tekijänä ehdottomasti sitä mieltä, että asiakaspalvelijan on hoidettava hommansa ripeästi, tarkasti ja asiallisesti missä tilanteessa hyvänsä. On tavattoman lapsellista ja epäammattimaista laittaa kaltoin kohdellut asiakkaat vielä uudestaan kärsimään omien henkilökohtaisten tuntojensa takia. Teidän elisalaisten pitäisi purkaa pahoinvointinne omille esimiehillenne ja heidän esimiehilleen, ei asiakkaisiin jotka maksavat teidänkin palkkanne. Ei asiakkaan kuulu teidän pebaanne nuolla, vaan toisinpäin ja VARSINKIN kun moka on jo tapahtunut. :arvi:
 
Pari vuotta tuli adsl elisalta ja aluksi ei tainnut viikkoon toimia. Soitto sitten vaan asiakaspalveluun ja jonotusaika oli noin 30-60 minsaa tai enemmän,koska en muista enää niin tarkasti. Avautuminen asiakaspalvelijalle jonottamisen pituudesta ja sen puhelun kalleudesta sekä netin toimimattomuudesta johtivat siihen, että soittivat sieltä takasin mulle kännykkään. Alettiin paikallistamaan vikaa sitten ja pääteltiin, että koneessa on kaikki kunnossa ja varmaan puhelinkeskuksessa oli vika.
Pari elisan huoltotyyppiä oli varmaan juuri ollut siellä korjaamassa sitä ja kun se on tossa lähellä, niin pistäytyivät meillä sitten kattomassa, miksi netti ei toimi. Yllättäen, kun vika oli korjattu puhelinkeskuksesta, toimi adslkin.

Palvelusta jäi loppujen lopuksi kohtalainen kuva, koska vian takia 2 ensimmäistä kuukautta olivat ilmaisia, eikä tarvinnut maksaa huoltotyyppien käyntiä, joka esimerkiksi maksaa silloin mukavasti, kun ne tulevat asentamaan nettiä kotiin.
Palvelua kyllä sai, kun sitä osasi vaatia:D
 
2. Kotona oli Elisan kotiportti-internetliittymä. Irtisanoin sen kirjallisesti mutta laskuja tipahteli vielä usean kuukauden jälkeekin vaikka irtisanomisaika oli jo kulunut. En tietenkään maksanut laskuja ja yritin olla yhteydessä Elisaan että liittymä on jo irtisanottu. Lopulta laskut menivät perintään enkä vieläkään maksanut niitä.
Lähetin asiasta useaan sähköpostin osoitteeseen mitä Elisa mainostaa internet sivuillaan. Tulos: yhtenkään ei vastattu vaikka aikaa kului pari kuukautta. Yritin samaan aikaan soittaa tuloksetta. Jonotin useita tunteja eikä kukaan vastannut.
Lopulta sain jonkun puhelimella kiinni yrityspuolelta ja kovan väittelyn jälkeen liittymä saatiin 'suljettua'.

Erittäin tuttua toimintaa, omalta kohdalta samasta asiasta on jo lähes pari vuotta aikaa, ei vissiin Elisan yksityisasiakkaat vieläkään saa minkäänlaista palvelua.
Mullakin laskut meni perintään eikä asiakaspalveluun kertakaikkiaan päässyt läpi, siinä vaiheessa "tilasin" Elisalta netin kautta yritysliittymän, puhelin soi muistaakseni heti seuraavana päivänä, jonka jälkeen asia saatiin hoidettua pois päiväjärjestyksestä. Tämä kikka toimii, eli jos ongelmia niin valetilaamaan yritysliittymää rohkeasti, ja kunhan yhteydenotto tulee, niin tappavaa toimintaa vaikka Elisan myyjät on koulutettu kuinka saat vihaisen asiakkaan pois linjalta yrittämään sinne yksityispuolelle, ÄLÄ luovuta.
En ole harkinnutkaan tuon jälkeen mitään Elisan liittymää eikä näköjään kannatakaan.
 
2. Toisekseen internetsivujen kautta laittamiini kysymyksiini ei ole vastattu koskaan, vaikka viestit olivat asiallisia ja sisälsivät kaikki riittävät tiedot ja yhteystiedot. Laitoin viestiä vielä useaan kertaan.

Kyllä niihin vastataan, lue teksti yllä, eli tosiaan tilaat pokkana sieltä yritysliittymää, ja pyydät ottamaan yhteyttä. Takuuvarmasti soi puhelin 24h sisällä. Sitten hoidat asian tiukasti mutta asiallisesti kotiin, yksityiset eivät Elisalta palvelua saa, se on ikävä fakta omien kokemuksien (vaikkakin pari vuotta sitten) kautta.
 
Paskaa palvelua saatu myös Elisalta:
Tilattu mutsille ja faijalle ADSL-liittymä himaan:

A) Asentaja soittaa ja sopii asennusajan. Tämä meni hyvin. Asentajalle pointsit.
B) Asentajalle on annettu toimeksianto myynnin/asiakaspalvelun toimesta väärin, liittymätyyppi väärä, väärä modeemin toimitustapa. Kun asentaja sitten tulee käymään, hänelle ei ole kerrottu, että talossa on ISDN pohjalla, vaikka tätä asiaa nimenomaan painotin. No, siltä puuttui ne ADSL-mötikät jotka tulee pistorasioihin yms. Asentaja kuitenkin toimi sinällään ihan hyvin, ja mokat olivat nimenomaan Elisan asiakaspalvelun/myynnin tekemiä. Tämän myös asentaja oli mutsille sanonut.
C) Elisa laskuttaa päin helvettiä kun liittymä vaihdettiin ISDN:stä ADSL:ään, eli ei ottanut sitä "24h kaistaa" tai mikä ikinä olikaan pois, vaan jatkoivat siitä laskuttamista vaikka samalla irtisanottiin myös puhelinliittymä (josta myös jatkettiin laskuttamista), eli piti olla VAIN ADSL-liittymä.

Että semmosta. Kaippa se yhtä vaikeaa on tosin muidenkin operaattoreiden kanssa. Paitsi Welhon kanssa ei ole tähän mennessä ollut mitään ongelmia.
 

kaikista samaa mieltä. on se ihme asia, että tosiaan heti kun raha vaihtaa omistajaa, niin kusetus alkaa - ja asiakas unohdetaan. pätee siis muihinkin operaattoreihin kuin elisaan, eli pumban on tästä turha ottaa herneitä. ihmetyttää vaan edelleen tuo yksityisasiakkaan kusettaminen, sekä täysin heitteille jättäminen - ja se, että siitä ei edes joudu vastuuseen.

havuja, perkele!
 
Back
Ylös Bottom